Jump to content

De ce sa (nu) alegem incalzirea stationara


colin
 Share

Postare recomandată

Telecomanda de la webasto trebuie sa bata si mai mult de 100m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma gandeam neaparat la telecomanda originala.Eu am adaptat pe masina mea un eberspacher d5wz si am folosit un sistem din comert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ma refer la telecomanda OEM de pe O3, ca despre asta se discuta. Pentru a primi un alt raspuns, intreaba intr-un topic dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sistemul care vine montat din fabrica poate fi programat sa porneasca singur (adica fara sa primeasca vreun impuls de la telecomanda) la o anumita ora in urmatoarea dimineata de ex.?

indiferente de cum a fost pornit, se opreste singur dupa un timp (cind ajunge la o anumita temperatura)?

Modificat de Fyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutari!

Inteleg din ce am citit in acest topic ca daca ai incalzire stationara, atunci alte optionale cum ar fi parbrizul incalzit si scaunele incalzite sunt cam degeaba, asa-i? Si daca la diesel e un "must have", la o benzinara isi merita oare banii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...ca posesor dar inca nu utilizator de incalzire(astept prima iarna) nu vad legatura directa intre ea si benzina/diesel ori parbriz degivrat. Oricarui motor ii face bine sa porneasca la cald, insa consider detaliul asta doar un bonus. Am luat si parbriz degivrat pentru ca nu am considerat necesara incalzirea pt toata perioada rece, dar da, e inutil daca ai de gand sa o folosesti zilnic. Vine insa cu un consum al bateriei si al carburantului utilizarea. Cred ca merita cumparata daca bugetul permite si masina e parcata in zone expuse frigului/inghetului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 daca ai incalzire stationara, atunci alte optionale cum ar fi parbrizul incalzit si scaunele incalzite sunt cam degeaba

Gresit!

 

Urmatorul scenariu: ninge sau burnita inghetata, scaune reci, te duci la un magazin/mall stai 1-2 ore.

 

Ce faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere nu merita, fiind o ultima optiune de bifat la 1000e, iar utilitatea ei cand exista scaune incalzite, volan incalzit si parbriz incalzit scade spre 0.

Era ideea de diesel pentru ca se incalzeste mai greu decat benzina si astfel va da si caldura in masina ceva mai greu. 

Motorul diesel se incalzeste mai greu asta e cert, insa dupa ce am mers cu 1.4TSi (1st gen) pot spune ca si acesta se incalzeste foarte greu, dar caldura era ok dupa 5minute in masina. Am inteles ca la cele noi s-a remediat.

 

Cine sta inafara orasului, este o optiune pt ca deja e cald motorul si pregatit. Altfel cine sta la bloc si iese in trafic si merge incet nu vad rostul.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm: +1 la mentiunea lui The_Ego - motoarele pe benzina se incalzesc mult mai rapid, iar daca ai minim parbriz si scaune incalzite, nu merita investitia (bineinteles daca esti presat de buget, in caz contrar, orice optiune in plus  este binevenita).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam orice diesel dupa 2003-2004 are PTC si baga aer cald prin gurile se ventilatie in maxim 60 de secunde de cand e pornit motorul. Webasto, in schimb, protejeaza motorul mult mai mult, fiecare pornire facandu-se la o temperatura optima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Cine sta inafara orasului, este o optiune pt ca deja e cald motorul si pregatit. Altfel cine sta la bloc si iese in trafic si merge incet nu vad rostul.

Si daca ai copil mic rabda frig ca merge doar la gradinita? Eu am scaune incalzite dar copilul nu. Daca nu ai garaj te ajuta (chiar de costa), astfel ca eu votez pro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou majoritatea sedanurilor au optiune de bancheta incalzita, cred ca si unele hatch-uri.

Oricum vor fi pareri pro si contra. Important este cine citeste aici sa isi faca o opinie si sa considere in cazul lui daca e necesar sau nu.

 

Webasto a fost foarte bun la vremea lui. Actual concureaza cu optiuni care adunate ajung sa il inlocuiasca. Suma pt un Webasto este exact scaune incalzite+volan + parbriz, cel putin la VW Golf.

Are bonusul ca topeste zapada de pe masina daca merge o vreme. Fiecare sa isi calculeze raportul cost/beneficiu. Cat realmente se beneficiaza de el intr-un an?

Parbrizul incalzit respinge si radiatiile(la VW), astfel masina nu se va incalzi la fel de rau vara. Cat de des se porneste webasto vs apasat pt incalzirea in scaune intr-o noapte mai friguroasa?

 

Pot sa fie persoane care nu tolereaza deloc frigul. Pentru mine trecerea brusca de la -5 grade la 20 in masina nu e ceva confortabil. Acelasi lucru cand intri vara in masina unde sunt 20 de grade si afara sunt 30+. Socul acesta termic nu e ok. Mai ales ca iarna nu mergi in tricou pana la masina.

Am experimentat ambele extreme cu masina calda si diferenta mare de temperatura si masina care se incalzeste greu + fara a avea macar scaune incalzite. Sigur ca e bine la cald, dar eu as putea suplini cu optiunile expuse anterior.

 

Motorul se protejeaza de catre utilizator in primul rand. Ca asa poti sa te urci in masina si la 10 grade sa ii dai talpa in secunda 2.

 

L.E.: Acum am realizat ca e topic la O3, my bad pt referirea catre VW Golf. Posibil ca unele lucruri sa nu se suprapuna.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate in ceea ce priveste costurile si rezistenta (sau ba ) la frig a unora din noi la frig si masina se protejeaza avand grija de el. 

Eu am alergie la rece, daca ma racesc ma comport ca un asmatic primavara la polen, astfel ca un scaun incalzit este un must have si mai nou si sorocol-ul incepe sa-si faca necesara prezenta.

Nu stiu cat costa reparatul elementelor enumerate de tine, insa la sirocol hai sa zicem, ca in mare le stim (bujie, sita, pompa dozaj si in cel mai rau caz placa electronica ). Cred ca si acest aspect trebuie pus in balanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa recunosc ca este o optiune pt care nu am avut buget. Am scaune incalzite si parbriz incalzit.Am avut si pe masina anterioara scaune incalzite.Nu era suficient in diminetile geroase cu toate ca era benzina,1.8 turbo si se incalzea rapid.Dar merita din plin. Pt confortul meu si al copilului pe care il duc la gradi dimineata as fi pus.

Mi am montat ulterior alarma cu pornire motor care este la fel de utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ego&frnm....incalzirea in scaun nu dezgeata geamurile, parbrizul degivrat, dupa cum am constatat, nu are putere similara degivrarii lunetei.

Exclud dintre argumentele pro beneficiul pornirii pt motor. Va garantez insa ca cele 3-5 grade diferenta intre centrul si marginile orasului(bucuresti in cazul meu) se simt din pdvd al confortului si al timpului de racleta :).

Da, este scumpa optiunea dar e de luat in seama pentru cei ce nu au garaj si doresc un confort sporit in diminetile reci.

Telecomanda are raza aproximativa de 200 m insa exista posibilitatea programarii functionarii cu ora de pornire si timp de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Toate ca toate, dar pornirea unui motor preincalzit la -20grC , inseamna uzura mai mica, durata de viata mai mare, consum de conbustibil redus, habitaclu numai bun de condus in pulover ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ieri , la 10 grade dimineata, am pornit minunea cu 15 min inainte sa ies din casa. Cum era in masina? Vis si poezie....

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-ne niste detalii despre minune: poti seta o temperatura la care sa ajunga si apoi se opreste singura? Intreb pentru ca mi se pare cam mult 15 min la o temperatura de 10 grade. La iarna cand vor fi -20 si masina inghetata o sa dai drumu cu cel putin o ora inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e mult. poate fi pornita si cu 30-40-50 minute inainte de a pleca, daca sunt -20grade si ai si zapada/gheata pe masina. 

e un optional magnific, daca prioritatea in configurarea unei masini este confortul.

 

exagerand putin, imagineaza-ti ca incalzesti o galeata cu un bat de chibrit, cat timp crezi ca ar dura?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar ce se intampla cu bateria masinii cat timp sta pornita incalzirea +merge si ventilatia? Nu prea inteleg legatura aici. Poate explica cineva, dar mi se pare foarte mult sa soliciti bateria masinii 20-30-50 minute mai ales cand este foarte frig afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asta e problema. De obicei masinile cu încălzire de fabrica au 2 baterii. Dar nu cred ca e cazul Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) si skoda a pus 2 baterii :)) da una este in cheie:)) eu ma gandesc ca s-au facut niste teste si au si o protectie, cand scade bateria sub un anumit procent se opreste.... Acum, aceste lucruri sunt doar in capul meu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se opreste, stai linistit-de fapt nici nu porneste daca nu are curent suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durata de viata a bateriei de pe masina este mult influentata de modul de utilizare al masinii(drumuri scurte, porniri dese, minunatul start stop, utilizare consumatori, etc), astfel incat e posibil(probabil) ca utilizarea ei datorita incalzirii stationare sa nu fie tocmai un avantaj iarna. Totusi, webasto incalzeste si motorul, deci cumva se compenseaza lucrurile, la cald pornirea e altfel. Oricum, am avut bucurii la temperaturi mai mici de -20 -25 grade, tot pe diesel, vedem cum va fi de acum incolo. Nu-i o tragedie nici sa mai pun un redresor pe baterie ocazional.

@corsi.....din manual nu rezulta ca ar exista baterie suplimentara. Se precizeaza ca incalzirea nu porneste sub un nivel de incarcare minim al bateriei.

@andreutzu....daca am retinut corect, se poate seta durata de functionare, nu si temperatura pe care eventual sa o mentina in habitaclu. Da, era cam cald in masina, usor usor o sa ma  "calibrez" si voi reveni aici cu detalii. Oricum, degivrarea electrica a parbrizului e slabuta tare, ma asteptam la mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta optiune este foarte utila cu o singura conditie. Sa tii masina afara, daca ai garaj cred ca scaune incalzite pe toate cele 4 locuri este suficient.

 

Fratele meu are asa ceva la un 320xd si iarna e mirific, tine masina afara normal. Eu unul o tin in garaj asa ca pentru mine nu era utila deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!