Jump to content

Black Audi A3 Sportback - 2.0 TDI


mada_eim

Postare recomandată

Salut,

 

In trecut am mai discutat pe forum despre achizitia unul Golf 4 dar, in cele din urma, in Septembrie, anul trecut, am ajuns posesorul unui A3 Sportback, Ambition, din 2006, 2.0 TDI BKD.

Desi nu am facut decat 6000 de km de la achizitie, masina este o adevarata placere de condus.

 

Ca si dotari, are cam tot ce trebuie:

- Interior de piele bej si volan cu piele perforata
- Scaune fata incalzite cu suport lombar electric
- Senzori de lumina si ploaie
- Senzori de parcare in spate
- Bi xenon - spalatoare faruri - Auto leveling
- Functie Coming Home
- Pachet de lumini interior
- Jaluzele geamuri pasageri spate si luneta
- Servotronic
- Carlig de remorca detasabil
- Cruise control

 

Pentru ca masina v-a ramane in posesia mea mult timp, am inceput printr-o servisare mai serioasa: discuri si placute ATE Power(cu tot cu furtune noi si lichid Motul RBF 660) , reconditionare turbina, ambreiaj si volant noi, clapeta de admisie aer, bujii, becuri xenon, de alte maruntisuri cum ar fi bucse, semeringuri, burduf de planetara nici nu mai vorbesc. :P

 

Estetic, masina a primit presuri de cauciuc OEM, un radio-mp3 Concert 2+ care urmeaza sa inlocuiasca Concert 2-ul de pe masina ce sufera de probleme cu chip-ul de volum, desi imi mai trebuie piesele pentru modificarea consolei centrale. 

Pentru ca ne-am familiarizat nitel cu vag-com-ul, am activat DRL Scandinavia, lumini de ceata spate aprinse 18% odata cu pozitiile, semnalizari americane fata (15%) desi nu stiu daca o sa le pastrez, si spalatoarele de faruri intra la 5 secunde de la actionarea manetei.

Cateva poze:

post-120099-0-43462900-1403605898_thumb.

post-120099-0-72799800-1403605910_thumb.

post-120099-0-48873300-1403605916_thumb.

post-120099-0-97495400-1403605922_thumb.

post-120099-0-78558800-1403605934_thumb.

post-120099-0-19376500-1403605944_thumb.

post-120099-0-21748100-1403605957_thumb.

post-120099-0-13185300-1403605962_thumb.

post-120099-0-47458800-1403605973_thumb.

post-120099-0-95838800-1403605977_thumb.

post-120099-0-64443400-1403606343_thumb.

Modificat de mada_eim
Link către comentariu

Superba dar cam plange dupa o suspensie!

Link către comentariu

Superbă! Nenumăraţi kilometri fără probleme! :icon_thumleft:

Link către comentariu

@mihai - Poate sa planga! N-o cobor ca apoi n-o sa-mi mai pot vizita parintii :lol:

Link către comentariu

Atunci daca e asa prost drumul mai bine jante 16" si ar arata mai bine :D.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos !

Ar arata mai bine daca ai dezactiva pozitia de pe faruri si ai lasa doar semnalizarile 

 

post-88462-0-16724800-1403609674_thumb.j

post-88462-0-39472800-1403609683_thumb.j

Link către comentariu

@The_Ego - Pare inalta in pozele alea dar in realitate nu iese in evidenta. M-am gandit sa trec la jante de 16, dar mai mult din cauza confortului. Desi nu stiu daca e o combinatie fericita suspensia sport de pe Ambition cu jante de 16. Cat despre drum, nu e asa rau, dar in vreo 2 locuri il sapa ploaia si altii au suspendat M5-ul pe burta, n-as vrea s-o fac si eu. :)) 

@Radu - Multumesc de idee dar nu sunt sigur ca o sa pastrez semnalizarile. Nu stiu cat e de legal si am un noroc teribil la politisti excentrici. :lol:

Link către comentariu

Nu pare sa fie suspensie de Ambition pe masina. Foarte probabil a fost schimbata, daca ea a venit Ambition din fabrica.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu

Mi-ai dat de gandit Paul.

Dupa serie ar trebui sa fie:

Shock absorption, chassis, front - G37 Front shock absorption
Shock absorption, chassis, rear - UA0 Rear shock absorption
Equipment levels - A9D "Ambition" equipment

Pot afla daca au fost eliminate din fabrica cele de Ambition sau daca sunt schimbate de catre fostul proprietar? Sa nu am surprize in cazul in care comand piese dupa seria de sasiu si sa nu se potriveasca.
Modificat de mada_eim
Link către comentariu

Suspensia de Ambition este suspensie sport cu -15mm mai jos decat cea standard.

Ce se vede in poze cu siguranta nu este asta.

Cel mai probabil au fost eliminate din fabrica. Cati km are masina?

Link către comentariu

Masina are 230.000 de km.

Sper sa fie din fabrica, nu vreau sa am bataie de cap cu piesele. Masina se comporta bine pe drumurile noastre, chiar nu vad necesare niste suspensii mai tari, si asa conduc foarte rar la limita.

Imi poate confirma cineva daca codurile G37 si UA0 sunt pentru suspensia standard? Am in plan un schimb de amortizoare si flanse.
Initial m-am interesat de Sachs Advantage iar baiatul de la magazin mi-a spus ca pentru masina mea se fabrica doar Sachs Super Touring, dupa seria de sasiu. (sper sa nu le incurc)

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Amanam o perioada conversia 2din. Astazi a intrat la service pentru urmatoarele:

 

- Distributie

- Kit de ambreiaj si volant - A ajuns de la un usor tacanit la oprire, la o adevarata sinfonie de zmuncituri, dupa ce-a exersat consoarta plecarile de pe loc timp de 2 saptamani. :)

- Schimb de ulei dupa numai 3500 de km - Primul schimb a fost facut cu ulei Castrol din comert si a fost cea mai mare greseala. Inainte de primul schimb am mers 2500 de km pe vechiul ulei iar nivelul nu s-a modificat. Dupa nici 1500 de km de mers pe Castrol, mi s-a aprins martorul de nivel ulei si nu va pot povesti starea in care am intrat instant :grrrrrr: . Noroc ca eram aproape de TG Mures si am avut de unde pune ulei in scurt timp, nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca ma prindea pe dealuri, intre Odorhei si Miercurea.

- Dat baia de ulei jos si curatat depuneri si sorb - Daca tot e distractie, distractie sa fie, trecem pe ulei Motul si o facem ca la carte. :)

- Curatare rezervor - De cand am intrat in posesia unui vagcom, am inceput sa verific periodic compensatiile de pe injectoare. In 6 luni, valoarea de pe injectorul 4 a crescut de la -1 la -2, lucru destul de neplacut. Totusi, pentru ca masina inca merge bine, si stiam de la ultimul schimb de filtru de motorina ca am o supa magica in rezervor, am ales sa golesc rezervorul si sa fiu mai atent la ce motorina folosesc.

- Verificare la senzorii de parcare - De o luna functioneaza corect doar pe ploaie, in rest am eroare de contact imperfect.

- Reglaj si gresare timoniera - Daca tot se umbla in zona cutiei, i-am rugat pe sa faca si o gresare si reglaj pentru timoniera. Cine stie cand mai umblu pe-acolo, eu sper sa nu fie prea curand. :)

Modificat de mada_eim
Link către comentariu

Si... Rezultatul vizitei la doctor:

1. Cureaua se tinea in propria ei greutate. Fapt surprinzator avand in vedere ca in urma cu 4000 de km, cand am verificat masina la reprezentanta mi-au spus ca e in stare perfecta. :screwy:
2. Am dat de petrol! :D  In rezevor. :(

post-120099-0-86760300-1404315785_thumb.

post-120099-0-26436100-1404315793_thumb.

post-120099-0-70071300-1404315807_thumb.

Link către comentariu
Am primit o jucarie. :D

 

Imediat ce mi l-a adus curierul am mers la masina si am inceput sa desfac. Partea usoara a trecut pentru ca apoi am realizat ca suportul de plastic are alta forma.

 

Initial am zis ca-l vand si eu mai departe sa recuperez paguba, dar apoi a inceput sa ma chinuie talentul si mi-am zis, "Cat de greu poate fi?". :lol:  (De aici au luat-o lucrurile la vale.)

 

Asa a decurs distractia:

1. Mers la magazin si cumparat 2 clestisori. Desigur, dupa ce mi-am julit degetele 20 de minute incercand sa rup clema de siguranta, am mers si-am mai cumparat unul, mai mare. :rolleyes:

2. Am inceput sa desfac clemele cu care era prinsa pielea de suport, si normal, am scapat patentul si i-am facut un semn.  Noroc ca suportul de A3 vine bagat mai adanc in manson iar semnul e acoperit.

3. Abia aici am realizat ca distractia abia incepe. Am cumparat un super glue ca sa prind pielea de suport, ca deh, adolescent nepregatit.

4. Am dat intai 4 puncte de lipici, ca sa stea fix sa pot incepe sa tai la colturi.

5. Am luat clestele (de ce-o fi ala) si am inceput sa tai si sa lipesc.

6. Pentru ca n-am reusit sa strang cum trebuie clema de prindere, am legat-o cu un zip tie. (temporar, pana ajung acasa la parinti sa am sculele necesare)

7. Montat si admirat indelung.  :cool:

 

Toata distractia a durat vreo 3 ore, iar din lungimea mansonului a trebuit sa tai vreo 4-5 mm, adica distanta cu care a intrat suportul de A3, mai adanc in manson, decat cel original.

post-120099-0-71060600-1404479541_thumb.

post-120099-0-88803100-1404479545_thumb.

post-120099-0-92753900-1404479559_thumb.

post-120099-0-60995900-1404479632_thumb.

post-120099-0-73904900-1404479639_thumb.

post-120099-0-50310600-1404479657_thumb.

Link către comentariu
  • 9 months later...

Din lipsa de timp, n-am mai scris de multa vreme pe aici, mai ales ca locul de munca s-a mutat aproape de casa si nu mai apuc sa o conduc decat in weekend. :(

Desi nu am adus modificari demne de lauda, spre deosebire de alti colegi, banii tot s-au dus pe maruntisuri:
 

1. Jante OZ ultraleggera 16" cu cauciucuri Dunlop BlueResponse - Probabil sunt singurul de pe acest forum care a trecut la jante cu diametru mai mic.  :tuktuk:  Din pacate am sentimente neutre fata trecerea de la 17" la 16". Pe de-oparte ar fi consumul, care a scazut de la 6.5 la 5.5 si chiar mai jos(Brasov-Cluj 5.1l/100, cu 2 persoane si fara bagaje), fara a merge sub 1800rpm si fara a ma abtine de la depasiri, iar denivelarile nu se mai simt nici pe departe lafel de tare. Dar pe cealalta parte, de la 150km/h in sus, stabilitatea a avut de suferit foarte tare, desi eu sper ca este din cauza cauciucurilor Blueresponse, care sunt orientate spre economia de carburant si au peretii extrem de subtiri. Cu prima ocazie o sa scap de ele.
2. Distantiere 13mm pe spate si prezoane de 30, respectiv 35mm - Un moft necesar, din punctul meu de vedere, in special din cauza trecerii la jantele de 16".

3. Cauciucuri de iarna Viking Snowtech 2 - Nu am vrut sa investesc prea mult in cauciucuri de iarna pentru ca la Cluj nu prea ninge.  :D

4. Suruburi noi si reglaj al injectoarelor (Multumesc EEXCALADE:D ) - In combinatie cu uleiul 2T, zgomotul motorului si modul in care urca in ture, ma unge la suflet.

5. Am trecut pe Valvoline Synpower 5w40 - Lipsa DPF-ului mi-a permis trecerea la ulei Full Saps, si nu cred ca ma mai intorc la 505.01.

6. Un scut de motor - Asta mai lipsea din posibilele imbunatatiri acustice.

7. Un eleron pentru luneta - Inca nu l-am montat, dar sper sa iasa bine.

8. Stop luneta - cel vechi avea garnitura dusa si facea condens.

9. Termostat - Iarna trecea foarte greu de 70 de grade.

10. Baterie noua - Varta Silver 74Ah-750A. Am vrut Exide Premium dar m-am pricopsit cu ea.

11. Refacut lipiturile PTC-ului.

12. Suportul motorului, din jug - Cu ocazia asta am scapat de micile trepidatii de la relanti.
13. Inainte de venirea iernii a primit un tratament cu redox si teroson, pe dedesubt. Surprinzator, nu este nevoie sa intervil inca la aripi.

To do list:
1. In luna Mai cred ca intra la vopsit, montat eleronul si polishat - Aveti vreo recomandare de vopsitorie in Cluj? Nu vreau sa fac compromisuri la calitate, dar nici nu am de gand sa dau 1000 de lei pe element cum cer la reprezentanta. (Ma gandesc si la un usor sticker bombing pe aripa de pe partea soferului  :lol: )

2. Ma bate gandul sa iau si o fusta si diffuser de S3, cum are si colegul golfix, dar nu stiu daca este un pret bun la 1100 de lei.

3. Eibach pro kit.

4. Ramane sa ma hotarasc intre soft si upgrade la turbina + soft. In ideea in care, daca as face upgrade la turbina nu as trece de 400-420Nm pentru ca vreau sa protejez volant. Imi plac caracteristicile ambreiajului standard si nu cred ca m-as intelege bine cu un ambreiaj mai agresiv. 
5. Trecerea la 2din.

6. Folie light pe geamuri.

7. Manerele consolei centrale invelite in piele.
8. Duze parbriz tip spray - Nu stiu cat sunt de bune dar imi place ideea.

9. Oglinzi incalzite.
10. Stopuri led sau o folie inchisa pe cele actuale - Cu asta nu ma grabesc, momentan imi plac si cele originale, cu luminile de ceata aprinse partial, odata cu pozitiile.

Sunt sigur ca vor mai aparea pe parcurs. Prima "urgenta" e vopsirea. :D

post-120099-0-58815900-1428349877_thumb.

post-120099-0-06499600-1428349885_thumb.

post-120099-0-75350200-1428349890_thumb.

post-120099-0-61612300-1428349898_thumb.

post-120099-0-80359900-1428349907_thumb.

post-120099-0-66744200-1428349919_thumb.

post-120099-0-11743500-1428349930_thumb.

post-120099-0-29457100-1428349935_thumb.

post-120099-0-19173400-1428349945_thumb.

post-120099-0-97727500-1428349950_thumb.

post-120099-0-54232900-1428349957_thumb.

Link către comentariu

De ce OZ de 16"?

Nu se potriveste deloc cu look-ul masinii si cu ce planuri ai. Soft, arcuri si nu ai cum sa pui toata puterea jos pt ca 205/55 si anvelope orientate spre eco.

Plus ca avand ceva buza arata de 15, mai ales in poza a doua.

Link către comentariu

Initial nu aveam de gand sa merg in directia asta cu modificarile. Probabil vor ramane pentru iarna sau le voi vinde.

Daca as fi simtit balansul din depasiri, pe 16, probabil nu le-as fi cumparat de la inceput, dar asta e, prima masina, invatam din greseli.  :lol: 

La cauciucurile Eco o sa renunt cat mai repede cu putinta, pierd aderenta foarte usor in a2-a, chiar si fara soft, si oricat de unflate ar fi, tot "pe burta" stau.
 

Modificat de mada_eim
Link către comentariu

Eu sunt tentat sa trec la roti de vara pe 16, daca te atrag in vre-un fel anvelopele si jantele mele, discutam pe pm, poate cadem la o intelegere.

Link către comentariu

Nu am luat inca o decizie, dar cel mai probabil vara asta vor ramane la mine. Tind sa-i dau dreptate lui George, ca nu sunt tocmai ce trebuie, dar in realitate nu sar atat de tare in ochi, drept urmare nici nu ma grabesc sa le fac vant sau sa le pensionez, oricum nu cred ca-mi recuperez mare lucru din paguba.  :lol: 

O sa iau o decizie dupa ce montez eleronul, eventual si diffuserul de S3 daca ma hotarasc sa-l iau, si o s-o cobor.

Mersi totusi de oferta.  :)

Modificat de mada_eim
Link către comentariu

Frumoasa masinuta,asta ar fi fost alegerea daca nu era G5.Jantele par de 15!Daca faci soft o sa ajungi la 380-390 Nm (170cp) si daca vrei sa faci si upgrade de turbina de exemplu cea de 170cp o sa ajungi pe la 440Nm cu un soft safe.Iti recomand sa iei turbina de 170 cp + soft prin care sa ajungi la 200cp(440 Nm),deoarece turbina o sa suporte foarte bine aceasta presiune fata de soft 170cp cu turbina de 140cp.Ambreiajul nu tine doar de el in sine,tine de sofer! 80% conteaza soferul in viata ambreiajului.Oglinzile incalzite+duze tip spray+eibach go for it!

 

Tu te plangi cu roti de 16 si spui ca nu ai stabilitate,dar ia gandeste-te la Golf 5 cu roti de 15(195) ca ai innebuni in locul meu ,cu toate ca si eu innebunesc.Am ajuns la concluzia ca daca vrei sa reduci niste riscuri trebuie sa iei niste R17 (creste cu 1-2 litrii consumul),dar stabilitatea creste considerabil mai ales fata de un R15 + o stabilitate suplimentara data de o suspensie sport care nu este scumpa deloc.

 

Sa o stapanesti sanatos!

Link către comentariu

Nu e adevarat ca iti creste consumul cu 1-2 litri, mi-a crescut de la 5.1 % media la 5.8% media, in aceleasi conditii de mers, traseu/temperatura si pe 2000km.  

Link către comentariu

De la 16" la 18" creste cu aproximativ 0.5% consumul. Testat pe golful meu. Acum depinde si ce jante pui, eu am un model destul de usor.

Link către comentariu

Mersi Alin.

Cand am luat jantele, faceam cam 70% din km in oras, si mi s-a parut a fi un compromis ok, dar acum s-au schimbat datele problemei, in sensul ca masina nu o sa mai faca drumuri prin oras, pentru multa vreme, si am avut si parte si de vreo 2 emotii. :unsure: 

Legat de upgrade la turbina, mecanicul imi spune ca nu merita diferenta de bani pentru inca 30 de cai. Aici inca nu sunt hotarat.

Masina mea apare cu un update la soft prin 2010. Cum pot verifica daca e update oficial, facut de reprezentanta, sau alta modificare? La sfatul lui Catalin(eexcalade) ma gandeam sa-i fac intai un update la ultima versiune oficiala, si apoi sa fac un soft custom peste.

L.E. Legat de consum, de la jante de 17 cu anvelope Continental Eagle F1, la jantele de 16, cu anvelope Eco, am avut 1+ litri diferenta. Oricat de potolit as fi mers, cu 17 nu am scazut sub 6.5%, in timp ce cu 16 am vazut chiar si 5.1%. Evident, vorbesc de aceleasi trasee, nu comparatii abstracte.

Modificat de mada_eim
Link către comentariu

eu ce sa mai zic de 14-15% cu jantele pe 19 in Bucuresti :))

Link către comentariu

mada_eim

Madalin,foarte important,inainte de cip tuning sa faci test dyno ca sa vezi care e puterea actuala a motorului.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!