Jump to content

Costuri Si Service-uri Revizie Passat B6


dintzauru
 Share

Postare recomandată

Despre uleiul de la cutie cartea masinii nu spune nimic. Parerea mea este ca poti merge linistit 7-8 ani fara sa-l schimbi (daca nu ai pierderi vizibile). Ca idee, la Cielo se schimba la 8 ani...

Lichidul de frana, la masina ta, se inlocuieste odata la 2 ani - se spune ca si-ar pierde din proprietati (eu cam am dubii cu privire la acest lucru - la Dacia 1300 il tineam si 10 ani si tot frana bine)... Capacitatea este de 1,15 litri (cumpara 1,5 ca se mai varsa) si norma VW 501 14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt victor blackedition - asa mi-au zis si alti prieteni, despre lichidul de frana; despre cel de cutie " e curata cutia " nu am nimic la ea, intra usor in viteza; am intrebat deoarece tot am citit pe aici diverse opinii si " cum sunt c-am carcotas " doream sa stiu cat mai mult.

oricum, eu am pus masina la vanzare si daca e sa o dau bine, daca e sa ajung cu ea la 90,000 atunci fac toate aceste lucruri " si nu o mai vand pana la vreo 140,000 KM "

o vand, deaorece, vreau sa imi iau un Jeep, un SUV dar Hidramat; nu mai suport cutia manuala si apoi sa ma iau dupa vechea vorba " sa simt cum bag in viteza sau cum zic altii, sa simt cum mestec " cu aglomeratia din orase, cu prostia a 80% din soferi, pietoni, e de vis Hidramata. si apoi, cu " saracia de berceanu " care o arde cu 4 x 4 si noi cu " masina mica " vorba ( lui nea nicu ) nu se mai renteaza.

aviz celor care traversati " delul negru ", ai Oferta Promotionala " la 3 gropivluate, iti ofera unu Mare Gratis "; asa oferta, tot sa fie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate mi-au zis cei de la servis 150 mii la cutie manuala, cica asa zice an autodata. acum nu stiu cat e de adevarat dar rog colegi de pe forum daca pot verifica cat e de adevarat. despre turbina pot sa zic ca se cunoaste o schimbare la turbina are un fel de tija care o actioneaza un vacum si au tras de tija si nu se misca. motivul pentru care am fost la servis este ca masina intra in ;limp mod; oricum nu am apucat sa verific daca mai intra in limp mod dar masina trage mai bine :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

pt Riddler tu cati km ai?

(...)

Eu momentan am ~72500 km, si ma paste urmatoarea revizie :vaidecapulmeu:

Ca timp de existenta, masina mea are 4 ani impliniti acum 5 zile :D

(...) aveti idee, ulei-ul de la cutie la ce interval se schimba? dar cel de lichid de frana?

Uleiul din cutie se schimba in momentul in care observi ca nu-ti mai intra frumos in viteze, cand agata sau in momentul in care dupa o verificare scurta, uleiul a devenit maroniu.

Lichidul de frana se schimba la masinile fabricate pana in 2007 la fiecare 2 ani, iar la masinile fabricate dupa 2007, prima oara la 3 ani, dupa la fiecare 2 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt florin/dns eu la passatul din 2002 pe care l-am avut, am avut aceasi problema si s-a constatat, dupa ce turbina a fost desfacuta, ca unul din " paleti " nu isi facea " cursa completa " si anume, ei se duc la 180 grade dar, asta cu pricina max. 90 grade.

sau, ca s-a depus prea multa " calamina " din cauza proastei utilizari a masini, implicit a turbinei. da-i talpa la masina, nu o tine " ca pe o caruta "; daca vrei o masina pt consum si sa nu se duca prea repede, i-ati una pe benzina si schimbi pana in 2000 si gata; la diesel, trebuie sa-i rupi " cocoasa " cate odata; da-i fara mila ca nu are nimic.

pt riddler ultima revizie facuta la reprezentanta a fost facuta la 60,000 dar cea de 75, 000 " de fapt la vreo 73,300 km " la un alt service autorizat, cu tot ceea ce trebuie trecut in cartea service; de ce? pret reprezentanta " 900 lei si ulei Mobil " la service " 530 lei, Castrol EDGE "; eu unul iti reocmand un alt service, daca are pretul mai mic; si oricum, cand e sa vinzi masina, daca sti ca masina nu are nimic; accepti orice test; si apoi, sa fim seriosi " cati din posesori de VW, dupa ce a iesit masina din Garantie " mai pastreaza " vechiul obicei de dusul la Reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ser23: Sincer, la Delcar Brasov (Dealer local Skoda) pt o revizie cu piesele aduse de mine, ies cam la 550 RON cu totul, deci tot aia e + ca am si garantiei manoperei :D

Cel putin la ultima revizie (de 60.000 km), unde mi-am luat eu uleiul (Castrol EDGE Turbo Diesel 5w-40 + filtre MANN) am iesit cu totul la 564.30 RON :)

Si mai nou, vad la reprezentantele locale VW (gen Tess, Cardinal) ca au semnat un contract de colaborare cu Texaco, ca am fost zilele astea pe la Tess Brasov sa vad la cat ma ajung filtrele si mi-au recomandat ca ulei "Havoline 5w-30" care cica respecta norma VW505.01 (motoare PD)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat placutele de frana pe fata si burduf cap planetara stanga-dreapta.

Placute frana Textar - 225 RON

Burdufe - 90 RON

Manopera 180 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

d@ny ce marca sunt burdufurile si din ce material sunt facute?plastic sau cauciuc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

Am posibilitatea de a achizitiona ulei original VW ca cel din poze si as vrea sa va intreb daca stiti de ce producator de uleiuri este facut ?

Va multumesc .

post-20331-1264703270_thumb.jpg

post-20331-1264703280_thumb.jpg

post-20331-1264703290_thumb.jpg

post-20331-1264703298_thumb.jpg

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu (de la un mecanic ce a lucrat la diferite service-uri din Germania vreo 5 ani) ar fi tot Castrol. De regula acest ulei cu sigla VW are pretul un pic mai mic. Daca este fabricat in Germania (la codul cu bare sa inceapa cu 40) eu zic sa-l cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea. De curand mi-am luat un passat b6 , Tdi 105 cp , an 2007.Fiind prima mea masina m-am cam grabit in a o achizitiona (prostia mea).

Am avut incredere in cel de la care am luat-o , fiind o cunostinta mai veche ,asa ca nu am mai pus-o pe tester si nu am verificat mai nimic. In fine..dupa mici negocieri am luat-o. Nici eu si nici cel cu ,care am fost nu am intrebat absolut nimic despre distributie si nici despre revizie. Nu stiam aboslut nimic despre cele 2 si la cat se fac....avand in vedere ca masina are 130.000 km .Din cate am inteles distributia se face la 120.000 dar cel de la care am luat-o mi-a zis ca merge garantat 200.000. Masina am luat-o la 126.000 km . Este vreo problema ca am depasit limita cu 10.000 de km sau ar trebui sa ma grabesc s-o fac (distributia) ? La fel si cu revizia ..pe capacul de la ulei scrie ca trebuia sa schimb uleiul la 129.000 dar nici aici nu am tinut cont si am depasit cu 1000km. In ultimele saptamani am mai completat cu 1L dar banuiesc ca trebuie schimbat tot. Pe langa schimbarea uleiului trebuie sa schimb si celelate filtre ...de aer de polen..? Sincer...sunt 'duda' la asa ceva..chiar nu ma pricep.De la prieteni am mai aflat cate ceva. Iar la distributie trebuie sa schimb obligatoriu si rolele + pompa de apa ...pe langa curea. Sau pot schimba doar curea asta in cazul in care celelalte nu-s asa uzate incat sa nu fie nevoie sa le schimb. Cat despre revizie voi ce mi-ati recomanda ? Sa cumpar filtrele si uleiul separa si sa caut un mecanic bun sau sa ma duc la reprezentanta .Am inteles ca la repr costa mai mult dar ma gandesc ca lucreaza mult mai bine. Este mare diferenta de preturi ?

Va multumesc mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La distribuite se schimba tot. De ce? Daca nu sunt asa uzate restul, ce faci? le schimbi mai incolo? Asta inseamna sa platesti de 2 ori manopera. Dar nu asta e problema, manopera. Ce faci daca o piesa cedeaza fiindca nu s-a apreciat corect gradul de uzura? Platesti tu, fiindca nu ti se acorda garantie la manopera daca nu schimbi tot kitul de distributie.

2. EU ti-as recomanda sa iti iei uleiul si filtrele de la o reprezentata sau un magazin de piese cunoscut. Schimbul il poti face la un service obisnuit, unde manopera e mai ieftina. Nu e nimic complicat in a schimba niste filtre. Cel de motorina, aer si polen le poti schimba si tu acasa cu o surubelnita. Cel de ulei necesita o tubulara, iar daca ai si rampa ceva, poti schimba si uleiul singur, nu e mare scofala. Doar sa fi prea atehnic :icon_thumright:

Retine doar sa iei filtre si ulei de undeva de incredere, asta daca ti la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare.. daca a schimbat cineva in tzara sau pe dincolo flitrul si uleiul la DSG? si cam cat e distractia... la reprezentantza normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara tuturor. Ma apropii usor usor de 60 de mii de km(masina are deja 4 ani si 2 luni). Intrebarea mea este, trebuie sa schimb tot kitul distributie?(curea+role?) sau pot schimba acum doar cureaua avand in vedere ca are 4 ani, si cand ma apropii de 100 si ceva de mii km sa schimb si rolele sau tot kitul? Si ce ar mai trebui sa mai schimb la ea luand in calcul varsta si km masinii? Bujii, ulei cutie,....?Nu mai gasesc manualul ca m-as fi uitat in el sa vad ce scrie pe acolo. Mentionez ca manopera nu ma intereseaza intrucat am un prieten mecanic nu ma taxeaza decat simbolic:D

Modificat de Seby19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix pe aceasta pagina, 2(doua) posturi mai sus gasesti raspunsul la intrebarea ta. Referitor la manuale, tot aici (pe forum) gasesti manualele scanate il lb romana!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am citit mai sus. Eu puneam problema altfel... Distributia se schimba la 120 mii km corect?Deci teoretic rolele si cureaua rezista atatia kilometri. Inteleg ca in 4 ani imbatraneste cureaua(cauciucul)...dar rolele?sunt niste rulmenti daca nu ma insel...care teorectic ar trebui sa tina pana la 120mii nu? Pai eu daca fac 30 de mii in 4 ani sa zic...ce fac ? la fiecare 4 ani bag 6-8 mil in distributie? De asta intrebam daca pot schimba cureaua doar. Dupa cum am mai spus nu ma intereseaza ca platesc de 2 ori manopera pentru ca asta e cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e sa schimbi tot kitul - faci economie daca nu platesti manopera si iti iei si rolele si pompa de apa, eu zic sa nu te vaiti pt 6-8 milioane la 4 ani, mi se pare o suma fff mica.

risti sa iti strici motorul daca nu schimbi tot kitul si cred ca nu vrei asta, asta e pareerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...distributia inteleg..da pompa de apa ce are? Adica pe bune...???? Nu imi place sa schimb piese numai de dragul de a le schimba...adica daca merge...de ce sa o schimb? totusi am doar 60 de mii de km cu ea... pai e dacie? la 60 de mii sa schimb jumatate de motor..

Modificat de Seby19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea ca la b6 motorul fiind asezat altfel manopera sa fie mai ieftina, dar la b5 ca sa schimbi pompa trebuia dat jos tot botul masinii manopera fiind mai scumpa decat piesa, asa ca avea sens sa schimbi si pompa de apa atunci cand schimbai distributia. Din cate stiu eu se practica (si nu numai in Ro) ca pompa de apa sa se schimbe o data la doua distributii daca se observa ca e in stare buna (nu are scurgeri).

Modificat de *bmf*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o situatie. Am un b6 2.0 tdi 140cp 2006 pe care l-am luat anul trecut in iulie din Germania cu 195.000km la bord. Mentionez ca a fost facuta distributia (sau cel putin cureaua zimtata dupa cum apare in cartea masinii) de catre fostul proprietar (la o reprezentanta vw din germania) la 121.450 km. In prezent am 208.000 km la bord si vreau sa schimb uleiul+filtre deoarece au trecut 15.000 km de la ultimul schimb facut tot in Germania anul trecut prin mai. Acum imi pun urmatoarea problema: am vazut ca in carte scrie ca la 240.000 se face urmatorul schimb de curea si nu stiu ce rola (banuiesc ca rola intizatoare = "span-role") si bineinteles ca se schimba si pompa de apa desi neamtul nu specifica in cartea masinii asa ceva. In schimb, eu ma gandesc sa fac toata distributia acum cand voi schimba si ulei+filtre. Oare are rost sau sa mai astept cu distributia pana ma apropii de 240.000 (nu stiu de ce, dar am impresia ca neamtul a schimbat doar cureaua la 121.000, cel putin atata reiese din carte si ca rola intinzatoare se schimba la 240.000). Asta e dilema mea acum si va rog, poate imi dati niste raspunsuri lamuritoare!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masinile second cel mai bine e sa schimbi toata distributia imediat cum ai luat-o; riscul e prea mare daca are km matrasiti si in loc de 200k sunt 250-300k sau mai mult.

daca se rupe cureaua in mers, eventual in forta iti trebuie motor nou, si daca il iei chiar nou e vreo 10.000 euro si chiar nu merita.

eu am luat-o la 60.000 si am schimbat totul chiar daca am verificat inclusiv istoricul masinii, si intr-adevar mecanicul mi-a confirmat ca cureaua era in f.buna stare.

masina de dinainte de actuala a fost matrasita la km si avea carte de service super ok, si era cumparata de la un "cunoscut" care s-a jurat ca e fara surprize.

Modificat de *bmf*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa schimb si eu distributia. Am cumparat kit din DE care consta in pompa de apa, role intinzatoare si curea e distributie. Intrebarea mea este (dupa o contradictie cu un "stiutor") trebuie sa schimb si curea alternator? Masina are 107000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi_VW

Sal,

Cureaua de accesorii (sau alternator) nu mi se pare neaparat necesar decat daca la demontare, aceasta curea prezinta niste crapaturi pe partea interioara a curelei pe latimea ei (alea sunt semne vizibile de imbatranire).

Daca cureaua are aceste fisuri sfatul meu este sa o schimbi daca nu, nu vad o necesitate majora .

Dar tot ca un sfat este mai bine sa o schimbi (asta ca sa stai tu cu sufletul impacat ca nu vei ramane fara AC sau ALTERNATOR in plin drum) mai ales ca costul manoperei este aproape la fel si pentru distributie si pentru cureaua de accesorii, si nu cred ca-ti convine sa platesti aceasta manopera de doua ori .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o situatie. Am un b6 2.0 tdi 140cp 2006 pe care l-am luat anul trecut in iulie din Germania cu 195.000km la bord. Mentionez ca a fost facuta distributia Oare are rost sau sa mai astept cu distributia pana ma apropii de 240.000 (nu stiu de ce, dar am impresia ca neamtul a schimbat doar cureaua la 121.000, cel putin atata reiese din carte si ca ro

Salut

Daca a fost facuta distributia in DE poti fi sigur 100% ca e schimbata si pompa de apa, deoarece e inclusa in kitul de distributie, chiar daca acest lucru nu e mentionat in cartea service !

Daca tot vrei sa faci distributia, ia in calcul si cureaua de accesorii, sa stai linistit 90 K dupa aia !

Numai bine !

Modificat de Vali@NVT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!