Jump to content

incalzire motor


IGS
 Share

Postare recomandată

Pe un alt forum am gasit urmatoarea dilema:

dupa ce pornesti motorul astepti sa se incalzeasca un pic sau pleci imediat ?

Raspunsurile pe acolo nu prea m-au convins asa ca vin si va intreb si pe voi acelasi lucru.

Intre altele am gasit afirmatia urmatoare:

"La un motor TDI se si recomanda sa pleci imediat (bien! dupa cele 10-15 secunde pentru ungere) si sa NU il lasi la relanti, pentru ca NU se incalzeste si doar se uzeaza. "

ce parere aveti ?

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect este dupa ce ai pornit motorul (poti sa astepti 5-10 sec in functie de temp exterioara) sa pleci fara insa a-l forta (rpm<2500 si fara pedala la fund)pana cand temperatura lichidului de racire atinge pragul de regim normal de functionare, (temperatura uleiului creste mult mai incet).

La ralanti se incalzeste foarte greu (temp de regim o atinge dupa aproximativ 30 minute sau mai mult la temperaturi exterioare sub -10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel se recomanda incalzirea motorului in sarcina partiala. Este bine sa-l lasi cateva minute cu faza lunga sau proiectoarele de ceata pornite, sau o data pe saptamana cu compresorul de AC cuplat, inainte de a pleca la drum.... si dupa ce pleci sa nu depasesti 5-60% din turatia de putere maxima pana la atingerea temperaturii de regim, asta daca vrei sa te tine motorul mai mult si nu tii foarte mult la mediul inconjurator.

In tarile in care protectia mediului este f. avansata esti obligat sa pornesti de pe loc imediat dupa pornirea motorului si la semafor sa opresti motorul din ratiuni de reducere a poluarii.

La motoarele diesel de mare putere,Caterpillar, montate pe utilje grele,( incarcatoare frontale, buldozere, a caror pret de achizitie este foarte mare si durata de viata este de ordinul 10.000 ore de functionare (~7000 ore == 1.000.000 km on-highway) ) se recomanda incalzirea in sarcina partiala pana la atingerea temperaturii de 83 grade Celsius. Sub temperatura de 83 grade la sarcina mare prin arderea motorinei rezulta o mare cantitate de acid sulfuric care produce uzura chimica a motorului. De fapt unele motoare au asa numitul mod de functionare COLD-MODE care nu permite turarea motorului peste o anumita valoare cat timp lichidul de racire este sub temperatura nominala (de obicei limiteaza la 5-60% din turatia de putere maxima)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am citit ce ati scris voi si astazi am intrebat un mecanic cu experienta de la service-ul Skoda!

Acesta mi-a recomandat sa pornesc motorul imediat dupa ce s-a stins preincalzirea.

Plecarea de pe loc se poate face imediat.

Cat despre turatia motorului potrivit sursei mai sus mentionate se poate face pana in zona rosie indiferent daca motorul s-a incalzit sau nu!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre turatia motorului potrivit sursei mai sus mentionate se poate face pana in zona rosie indiferent daca motorul s-a incalzit sau nu!!!!

Probabil ca te vrea client la reparat motorul :( . Asculta ce-a scris Andi, e cel mai corect mod de exploatare a motorului la rece.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu e corect doar pentru ca a scris Andi. Vin eu cu argument logic: UNGEREA!

Cand e rece, presiunea uleiului e scazuta si uleiul e cam vascos si nu acopera bine, protectia la uzura fiind prea mica!

Majoritatea uzurii unui motor se face la pornire! Nu in mers! Asa ca tureaz-o tu in zona rosie cand e proaspat pornita daca nu tii la masinutza. Se ne anunti cand mancam "coliva".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei vascos=presiune mare la pornire. In schimb comportamentul filmului de ulei in cazul vascozitatii si presiunii crescute, duce la uzura mai mare la pornire si respectiv la secunda aceia in care motorul se invarte fara ca uleiul sa unga bine toate zonele, in special axul cu came si tachetii hidraulici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa dau o explicatie pentru intarirea punctului nostru de vedere. Ca sa fie mai convingator. El nu a venit cu vreun argument din partea acelui mecanic care zicea ca o poti baga in rosu cu motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mi-a zis cineva ca la BMW-uri ,cand motorul e reca masina nu porneste la imediat ...motorul se invarte de 8-10 ori pana porneste ca sa ia ulei.mie mi se pare logic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

10 ori??! cam mult. Proprietarul ar intra la idei ca e ceva in neregula. Sigur e asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu zic ca e mai bine sa-l lasi putin sa se incalzeasca deoarece uzura este mai mica si consumul la fel

un motor rece consuma mai mult

asta-i sigur :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor rece consuma mai mult
si in plus polueaza mai mult, tocmai de aceea pleci imediat ca sa-l "ajuti" sa atinga temperatura de regim cat mai repede pentru ca altminteri ai foarte mult timp de asteptat ca sa se incalzeasca la ralanti !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile "automatice" exista un program special implementat in ECU, program care se ocupa cu incalzirea rapida la start. Imediat dupa pornire ECU schimaba altfel vitezele decit in mod normal, penru a favoriza incalzirea rapida, dar fara a tura prea mult motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Ce fac eu , nu stiu cat de bine e , dar in fine ! Deci e iarna sunt -10 Celsius.Pornesc masina, daca e nevoie dau contactu de 2-3 ori ! Si o pornesc ! si o las exact 10 minute , atunci turatia la relanti scade la exact 800 rpm dupa 10 minute !si pot sa plec linistit. stiu ca stau am mult ! dar decat sa o turez cand motorul e rece bocna la 2000 rpm , sa zicem , nu mai bine il las la 1100-1000-900-800. asa scade el , poate sa ma oblige si mama legilor ! nu o trec pana la 70 de grade de 2200 de ture atat tot ! Eu am cumparat masina , nu ei ! deci nu fac cum zic ei ! ei bine mai mereu !

Vara. am pornit-o normal . o las 2-3 minute si plec lejer cu ea ! daca vrea cineva sa ma contrazica sau asa sa o faca pt el ! mai bine 2 litri de motorina pe care ii ard de "pomana" decat un motor nou , sau componente peste cativa ani !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare corect cum procedezi cu motorul ala. Asa fac si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!