Jump to content

Frane - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


zdf_auto
 Share

Postare recomandată

1.4 TSi 4motion. La cati milimetri vi s-a aprins martorul pe placutele originale? 

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
  • 4 months later...

Mai exact Tiguan are din cele 8 plăcuțe, doar pe una senzor. Mai exact pe față, stânga, interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma sa fie la vehiculul de lux OLTCIT aveam la toate 4 pe fata

Asta da progres si eficienta :10[1]:  :10[1]:  :10[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TSI 4Motion

 

Anul trecut, prin vara, cand am facut revizia la Midocar, mecanicul mi-a zis ca ar fi bine sa schimb si placutele. Eu nu prea am incredere in breasla mecanicilor (scuze exceptiilor), asa ca m-am informat. Un domn amabil de la Ferodo mi-a zis ca pot folosi regula de trei simpla. A rezultat ca mai tin vreo 14000km, parca. Ceea ce s-a si intamplat: a trectu aproape un an, martorul inca nu s-a aprins si mai e ceva carne.

 

Cum concediul e pe aproape, m-am gandit sa le schimb, totusi. Asa ca am cerut niste oferte. Piese originale, manopera, test:

- AviaMotors: 1432 lei.

- Midocar: 1152 lei.

- Augsburg: 935 lei.

 

Se poate mai bine de atat?

 

Nu prea-mi convine cu Augsburg, ca inca am ceva probleme nerezolvate cu garantia, desi masina a iesit din garantie, si nu as vrea sa se lege cineva de faptul ca nu a fost la un servis VW.

 

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa vedem concret, de ce costa atat, si ce costa atat:

 

placute fata +spate, nu le-am cautat pe cele mai ieftine, am ales ATE:

 

fata, pret 200 ron

 

 http://www.mister-auto.ro/ro/set-de-4-pl-cu-e-de-fran-fa/ate-13-0460-7242-2_g900005_a00313.0460-7242.2.html

 

spate, pret 130 ron

 

http://www.mister-auto.ro/ro/set-de-4-pl-cu-e-de-fran-spate/bosch-0-986-494-053_g900006_a0300!986!494!053.html

 

total 330 ron, sa zicem ca sunt 400 ron ca sunt de la reprezentanta si isi pun adaos destul, caz in care de la 400 ron la 1000-1400 ron e o diferenta consistenta, pe care o numim manopera? 

 

Da comanda la un magazin de piese auto cunoscut, ridica piesele, dute cu ele la un mecanic priceput, sa curete bine ghidajele/rotile/etrierii si gata. te costa maxim 200 ron manopera. Atentie ca un sfat prietenesc, cand iti schimba placutele, arunca un ochi si pe la arcuri/amortizoare, si ce mai vezi tu pe acolo, urmareste semnele unor defecte cum ar fi de ex: un amortizor curs, sau burduf rupt etc.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune preturi. Nu stiam de ei.

 

Am pus intrebarea gresit. Se poate mai bine, cu OEM-uri si de preferat la o reprezentanta? (din motivul explicat mai sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate cu mult mai bine.

 

Insa garantia ( teoretic tu cu motorul cred ca ai ceva probleme) nu are legatura cu placutele de frana. Reviziile sa le faci la ei... in rest de placutele de frana nu au treaba. Nimic din lantul de franare (ma refer la roata - disc, placute )  nu se schimba pe garantie, deci care ar fi interesul tau? 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri plăcuţele faţă şi spate. Am luat ATE de la volksman şi le-am schimbat la service-ul lui. 280ron au fost plăcuţele şi 150ron manopera. Ce preţuri ai pus tu sunt astronomice. Nu ai de ce să iei OEM, plăcuţe aftermarket bune sunt peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare dar daca pentru placute iti ia atat pentru un schimb de ambreiaj cat iti ia? 2000 euro?

 

Cu 1432 lei trebuie sa iti dea si 2 cauciucuri noi!

 

maxim 500 de lei face toata afacerea cu placute + schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbim de preturi piese originale, la reprezentanta. Placutele sunt undeva 9-10 mil. adevatul ca la Avia e cam suspect de mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama lor de originale! ATE, Brembo unde sunt facute? la strung?sau sunt scoase din cuptor si batute cu ciocanul? Oricum placutele de frana daca nu le folosesti ca pe circuit, adica sa fie mereu calde unde functioneaza la capacitate maxima  pot sa pui si  ATE, BREMBO ETC. Daca iei originale si te tin cu 10.000 de km mai mult cu ce te incalzeste?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru opinii. Ma mai gandesc.

 

Sfatul singurului inginer mecanic in care am incredere, a fost sa cumpar OEM-uri; "daca-ti permiti". Nu prea-mi permit, dar mai repede diger un pret de componenta decat unul de manopera romaneasca. Nu am indraznit sa intreb de ce, dar ma gandesc ca o fi vorba de calitate, asa cum a fost cu bateria de Bora care a tinut aproape 10 ani, iar aftermarket-ul, fabricat tot de Varta, a tinut exact cat garantia: 2 ani.

 

Ca sa stiti:

 - Avia a coborat la 1235

 - OEM-urile de la Augsburg costa ~760

 

 

S-auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda schimbarii placutelor;

Se scoate roata. Se desface un surub de la un etrier. Se lasa etrierul intr-o parte si se scot placutele vechi. Cu doua chei sau doua leviere se apasa cilindrul inapoi Se baga placutele noi, se ridica la locul lui etrierul si se monteaza surubul de prindere.

Se monteaza la loc roata si se apasa de trei-patru ori pedala de frana inante de plecare.

Durata; 5 min (de roata).

Pret: 15-20 lei de roata. 

Un rahat. Un om priceput si gospodar si le schimba singur acasa.

Sa aveti sporuri!

Modificat de mac01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Le-am schimbat la Augsburg Colentina, pana la urma. Cu OEM-uri.

 

- Am stat langa ei. Au fost amabili si relativ atenti. Unul a fost mai cascat si a lovit usa de stalpul elevatorului, noroc ca am protectii de plastic.

- Am schimbat lichidul de frana anul trecut, cand placutele erau tocite, asa ca acum a cam dat p-afara.

- La telefon mi-au zis ca verifica si eficienta franarii. Dupa ce au terminat de schimbat placutele, mi-au cerut banii fara sa mai verifice franele. Le-am atras atentia, si-au cerut scuze si m-au dus la un ITP din vecinatate: ei nu au stand; doar Augsburg Militari are. 

Modificat de zdf_auto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cred ca nu au uitat sa ceara si plata verificarii   :icon_dwarf:

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. A fost inclusa in pretul initial. Recunosc ca, dupa nenumarate experiente negative cu servisurile si mecanicii de toate calibrele, am fost surprins (am vrut sa zic "impresionat", dar ar fi o exagerare). Ma asteptam la o eschiva, la niste bani in plus, la un ton agresiv. Si-a cerut scuze, a vorbit cu seful si a venit cu rezolvarea. Poate ca nu au foarte multi clienti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Extrem de scumpa varianta aleasa, mai ales ca nu te dau banii afara din casa.

Eu am schimbat placutele fata la 59k, mai mergeau cred cateva mii bune dar urma sa plec cu masina afara si nu am vrut sa le schimb pe acolo. Am luat ATE la 220 lei si 70 lei manopera.

Ca fapt divers, prima atentionare de a schimba placutele a venit de la PVBN la revizia de 30k. Spuneau ca ma mai tin maxim 5 mii !!! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

1550RON  deviz schimbat placute PBN! WTF?

 

Cum aflu exact ce part number imi trebuie ptr Tiguan? am vazut ca cele after market sunt maxim 450RON. 

 - Ferodo- cca 400RON

- TRW - cca 400RON

 - ATE - intre 350 si 500 RON habar n-am care sunt diferentele intre ele

 - BREMBO - cca 400 RON

 

Cert e ca 1500 lei sa schimb placutele nu dau,chiar daca trebuie sa le schimb singur.

E vreo diferenta sesizabila intre brandurile de mai sus? Nu imi fac iluzii cum ca alea originale sunt cine stie ce minuni....

 

Tx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca TRW si ATE sunt si OE, Brembo e unul dintre cei mai mari specialisti din lume in frine, iar Ferodo le-a inventat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1550RON  deviz schimbat placute PBN! WTF?

 

Cum aflu exact ce part number imi trebuie ptr Tiguan? am vazut ca cele after market sunt maxim 450RON. 

 - Ferodo- cca 400RON

- TRW - cca 400RON

 - ATE - intre 350 si 500 RON habar n-am care sunt diferentele intre ele

 - BREMBO - cca 400 RON

 

Cert e ca 1500 lei sa schimb placutele nu dau,chiar daca trebuie sa le schimb singur.

E vreo diferenta sesizabila intre brandurile de mai sus? Nu imi fac iluzii cum ca alea originale sunt cine stie ce minuni....

 

Tx.

 

Nu ai precizat daca pretul este atat pentru fata cat si pentru spate, banuiesc ca da. Oricum, este extrem de mult.

Dupa cum probabil ai vazut, eu am mers pe ATE aftermarket, singura diferenta sesizata e ca la umezeala mai mare incep sa scartie/fluiere usor. Probabil ca la urmatorul schimb am sa aleg altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai precizat daca pretul este atat pentru fata cat si pentru spate, banuiesc ca da. 

 

mie la pbn la touareg mi-au cerut 2000 ron placute fata+senzori+manopera, deci banuiesc ca oferta este doar pentru placutele fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu putem compara Tuareg cu Tiguan..... cand am intrebat la PBN cat costa schimbul pe fata mi-au spus in jur de 800 LEI...si tot mi s-a parut f mult.

Am si eu prieteni cu Tuareg si mi-au confirmat un cost in jur de 3000 lei pt fata spate, asta la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Schimbarea plăcuțelor pe față este simplă, cum a scris mac01 dar pe spate este mare durere dacă vrei să nu bulești motorașele de frână de staționare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Recent am schimbat si eu toate placutele si discurile de frana cu modele ATE Ceramic  , operatie care a fost detaliata aici : 

Inainte de schimbarea discurilor si placutelor aveam anumite zgomote care veneau de pe puntea fata care nu puteam sa le localizez cu acuratete . 

 

- Troncanituri mici la mersul pe drum cu denivelari mici  sau pe linii de tramvai mai bine spus. 

- Un pocnit tipic placutelor de frana la schimbarea sensului de mers dupa oprire. 

- Si am aflat la sfarsit ca putin din elasticitatea pedalei de frana se datora pieselor de mai jos. 

 

Cauza acestor zgomote s-au dovedit sa fie Bucsele de la Etreri impreuna cu arcurile care fixeaza etrierul de portetrier 

 

Piesele comandate au fost acestea: 

page2.thumb.jpg.f15f4eeac20cd5ec8303582cb1ba1d0e.jpg

 

Codurile de piese folosite au fost acestea  cu urmatoarea mentiune  Masina in cauza este Tiguan 5n2- 2.0 TDI 4Motion MY 2013 - CFFB

Conform ETKA sunt mai multe modele de etriere care au fost in echipare prin urmare aceste PN de mai jos nu pot garanta ca se potrivesc la toate modele de etrier.   S-au potrivit pe modelul meu de masina pentru ca au fost comandate in compatibilitate cu seria de sasiu. 

 

1) 11.0101-5409.2 - ATE Bucse Etrier set pentru o parte -  se potrivesc Stanga & Dreapta Pret estimat 45 Ron

2) 11.8171-0008.1 - ATE suruburi culisante  - 2 pcs set  - pentru 1 etrier - se potrivesc Stanga & Dreapta  Pret estimat 35 Ron

3) 11.8116-0071.1 - ATE Arc Etrier -  pentru 1 etrier - se potrivesc Stanga & Dreapta Pret estimat 50 Ron

4) Textar CERA TEC - Tubul Galben  - nu are PN se cauta conform denumirii "Textar Cera TEC"  Pret estimat 20 Ron

5) 3078 Part Number  Liqui Molly  -  Lubrifiantul albastru din film Pret estimat  - Cantitate pentru 2 etriere - Pret estimat 9 Ron

6) 21119O Part Number  Liqui Molly - Lubrifiantul alb special pentru culisele de etrier Cantitate pentru 1 etrier - Pret estimat 11 Ron

 

Un total in jurul sumei de 300 Ron pentru ambele etriere puntea fata  Tiguan 5n2- 2.0 TDI 4Motion MY 2013 - CFFB

 

In poza de mai sus se regaseste si vaselina ceramica Liqui Molly codul 3418 care este de asemenea folosita ca inlocuitor pentru 21119O.

Chiar daca problema la baza avea doar arcurile si bucsele , in piesele de mai sus au fost comandate si suruburile culisante pentru a elimina un potential de contaminare dar mai precis , daca tot umblii acolo , diferenta aia de bani nu merita economisita .... 

 

 Avem mai jos primul film in care se vede efectul componentelor uzate  : 

Se vede clar miscarea  componentelor. 

 

In urmatorul film este un tutorial facut de mine in care este aratat procesul de schimbare a componentelor mentionate mai sus . 

Mentionez ca aceasta este o lucrare in "regie propie" si nu imi asum consecintele lucrarilor facute tot in "regie propie" ca urmare a actiunilor din urmatorul film. 

 

Intre procedura  VW  de schimbare a acestor piese  si filmul de mai jos sunt doua diferente asumate care trebuie mentionate

1)  In procedura VW nu este descrisa lubrifierea bucselor de etrieri -  se lasa de inteles ca se insereaza surubul culisant pe uscat dar in manualul Bucselor ATE scrie clar ca trebuie folosita vaselina speciala !  asa ca a fost folosita vaselina conform manualului piesei montate. 

2) In procedura VW este data la cuplu de strangere pentru surubul culisant valoarea de 40nm . In manualul de instalare a surubului culisant ATE este data o valoare de 35nm .  Decizia personala a fost sa fie folosita specificatia din manualul VW de aceasta data => 40nm. 

 

 

 

In urma acestor operatii am parcurs peste 100 km in conditiile in care sunetele mentionate mai sus se puteau reproduce si pot sa spun ca toate acestea au disparut ! chiar mai bine , pot sa spun ca nici nu au aparut zgomote noi ! :D 

 

Lucrarea o consider din punct de vedere personal un succes ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!