Jump to content

o2 sensor - short to positive


d@n
 Share

Postare recomandată

stie cineva de unde poate fi problema asta

am facut o testare si in loc de 0.2 - 0.8V am ~4.8V

HELP PLS

A mai patit cineva?

Unde a fost buba?

10X

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o intrebare (daca ma 'aude' cineva):

Daca valoarea "furnizata" de sonda nu este in plaja de valori acceptata 0.2 - 0.8 ECU ce face?

Ce valori ia in considerare?

Am inteles ca la pornire, pina isi intra sonda in parametrii, ia in considerare o valoare prestabilita 0.45V parca. Sa faca si in acest caz la fel???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din eroare pe care zici ca o ai ar reiesi ca senzorul este in scurt. Din moment ce eroare este semnalata de ECU, mi s-ar parea normal sa ca ECU sa foloseasca acelasi principiu ca atunci cand sonda nu este incalzita adica sa ia valoarea de 0.45V cum ai spus si tu. (repet, e decat o presupunere, nu am date concrete).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica firul de masa al sondei (daca rezistenta electrica intre el si masa masinii e 0, cu mufa sondei conectata), ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia ca la tesare imi spune ca in loc de max 1V eu am ~4,8V

si asta chiar daca dau sonda jos si masor tensiunea pe firele pe care ar trebui sa dea sonda tensiune

rezistenta intre 2 fire este de cca 1M - o fi prea putin???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stie cineva daca ECU da spre sonda lambda vreo tensiune?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre contactele 3 si 4 trebuie sa ai 1,5-1,6 V (cu contactul pus)

Intre 1 si 2 trebuie sa ai 11-15V (cu motorul pornit) - asta e incalzirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar alea nu vin de la ECU, una este "alimentarea" pentru incalzire iar cealalta este tensiunea generata de sonda. Fiind o sonda ECU decat foloseste semnalul generat de ea pentru alte calcule, este impropriu spus ca ECU da vreo tensiune in acel sens, cel mult poate sa comande alimentarea pentru incalzire.

@wwww: 3 semne intrebare cred ca sunt suficiente :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este asa cum am spus mai sus, intre contactele 3 si 4 (capatul spre ECU) trebuie sa fie intre 1,5 si 1,6 V. Daca nu are tensiune, trebuie verificate firele catre ECU, asfel:

contactul 3 de pe mufa cu contactul 25 de la ECU

contactul 4 mufa - 26 ECU

Rezistenta maxima: 1,5ω

Se verifica sa nu fie scurt intre 3-4 si 1-2

lamer note: este evident, sper, ca masuratorile de rezistenta sau scurt (spre si dinspre mufa ECU) se fac cu ECU deconectat de la mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi problema doar ca este vorba de "Short to negative" ... daca rezolvi in vreun fel ... sa ne tii la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi pt ajutor

@toni - problema asta imi scoate peri albi, si asta in combinatie cu 'specialistii de pe service-uri' care nu ii dau de capat (>4 persoane si nu de la acelasi service) asa ca as fi pus si zece semne doar doar o observa cineva topicu` si imi da o posibila solutie

@Valentin - corect ceea ce spui tu (am vazut asta in ESI[tronic]) insa am o nelamurire, daca ECU genereaza pe pinii 25 - 26, spre sonda lambda, o tensiune de 1,5 - 1,6V cum poate citi pe aceleasi fire o tensiune de 0,2 - 0,8V?

Recent am citit un articol intr-o revista tehnica despre sonda lambda si acolo se spunea ca se poate face o testare a sondei prin incalzirea acesteia cu un jet de aer cald (temp de lucru a sondei este de cca 2-300grade deci si aerul va fi ff cald) si masurarea tensiunii generate de aceasta ceea ce ma face sa cred ca totusi ECU nu ar trebui sa dea tensiune pe pinii respectivi.

De fapt asa se intimpla si la mine - nu am tensiune la iesirea din ECU pe pinii 25 - 26 cu mufa (T52a) luata jos.

Sonda a fost testata (cel putin elementul de incalzire) si are rezistenta ~2ohmi.

Tensiunile masurate - cu sonda lambda deconectata au fost urmatoarele

1 - 2: 11 .. 14V cu/fara motor pornit (tensiune pe elementul de incalzire)

1 - 3: ~12V (deduc ca asta ar fi masa calculatorului)

1 - 4: 4.7V

2 - 3: 8.5V

Toate cele trei fire de la ECU la sonda au fost testate cu mufele scoase din ECU respectiv sonda si par a fi OK si nu sunt in scurt.

Mesajul dat la testare este curios oarecum 'short to positive' deoarece nu l-am regasit in nici o alta parte. Valoarea indicata de ECU (cu sonda conectata) este egala cu cea masurata intre 1 - 4 cu aparatul de masura si fara sonda conectata.

La final sa descriu si comportamentul masinii:

- lipsa putere si gituire in anumite situatii, in special in treapta a 2-a dar nu intotdeauna

- daca accelerez incet masina merge bine iar daca o calc incepe sa mearga inecat cu smucituri

- incet pot sa ajung si la 180 daca e cazul - nu apare gituire dupa o anumita turatie sau viteza

- la rece, dupa pornire, pare sa traga ceva mai bine insa dupa primii 100m ii trece (de aici ma gindesc ca MAF-ul nu e dus)

- consumul nu mi s-a parut deosebit de mare ~12 in oras (parcurg distante mici ~3Km si pauza citeva ore asa ca nu mi s-a parut relevant iar asta daca e frig ca daca e mai cald scade sub 10.5) iar afara nu a trecut de 7 la ultimul drum

- nu papa ulei

- la accelerari repetate se aud detonatii pe evacuare (la rulare normala nu am auzit nici o data dar la service da) - am inteles ca asta ar insemna un amestec prea sarac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe feluri de sonde lambda, unele isi schimba rezistenta in functie de nivelul oxigenului din gazele de esapament. Acelea sunt din nou alimentate de ECU. Asta ca fapt divers, nu e cazul tau, tu ai tot cu zirconiu

@Valentin - corect ceea ce spui tu (am vazut asta in ESI[tronic]) insa am o nelamurire, daca ECU genereaza pe pinii 25 - 26, spre sonda lambda, o tensiune de 1,5 - 1,6V cum poate citi pe aceleasi fire o tensiune de 0,2 - 0,8V?

:D :) Pai unde am spus eu ca ECU masoara tensiunea tot pe 3-4 (25,26)? Tensiunea se masoara pe firul 4, masa este pe 1, deci 1-4. ;)

Ce n-am inteles din postul tau: ai masurat tensiunea pe 3-4 cu ECU conectat? E corect sa masoari si la ECU, pe 25-26, dar mi-e tare greu sa cred ca ai reusit asta cu ECU conectat

P.S. marea majoritate a simptomelor enumerate de tine ma duc cu gandul la sonda lambda... mai ales detonatiile => amestec saracit.

Sonda am avut-o si eu defecta (chiar de 2 ori - originalul m-a tinut 11 ani, copia 1 an :) ) insa consumul nu a crescut cu mult nici in cazul meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am presupus ca intre cei doi conectori ar trebui masurata tensiunea - sorry.

Daca tensiunea masurata de ecu de la sonda este intre 1 si 4 am urmatoarea intrebare - avind in vedere ca pe conectorul 1 din mufa de la sonda vine un fir de la siguranta 32 din tabloul de sigurante nu ar fi normal ca acolo sa am +12V? Nu firul de plus se duce la taboul de sigurante?

In cazul in care ajunge 12V pe conectorul 1 din mufa atunci ECU ar masura intre 1 si 4 o diferenta de potential intre 12V si cea generata de senzor, nu?

PS: Ce simptome a avut masina s-a dus sonda la tine?

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai o siguranta pe firul 1 s-ar putea sa ai dreptate, sa fie +. Oricum, nu prea are importanta. Ceea ce este clar este ca semnalul este pe 4. Referinta poate fi pe 1 sau pe 2 dar, repet, nu are nici o importanta pentru tine. Ce este important este sa masori tensiunea pe 3-4 cu ECU conectat. Daca este in limitele specificate, si sunt sigur ca asa va fi, inseamna ca sonda trebuie schimbata. Asa se manifesta la "short to positive".

La mine a fost mai simplu :winter: Primul indiciu a fost teava de esapament, aparuse un guler negru la capat. Am pus testerul, mi-a confirmat banuiala si am schimbat sonda. De atunci totul e ok.

Ai grija, daca mergi mult asa iti afecteaza catalizatorul...

Later edit: Hmm, se pare ca firul 1 duce la pompa releul pompei de benzina (are si o siguranta)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3-4 cu ECU si sonda? Motor pornit sau oprit?

Cit ar insemna mult ca durata pt a afecta catalizatorul?

Daca e afectat ce se intimpla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule, in acest moment ai mufa sondei prinsa in conectorul ei, nu-i asa?

Ei bine, scoti mufa, lasi de-o parte capatul care merge catre sonda si masori tensiunea intre 3-4 la partea catre ECU. Este evident ca ECU trebuie sa fie conectat in cealalta parte.

Spuneam mai inainte ca masurarea rezistentei firelor nu trebuie facuta cu ECU cuplat, datorita impedantei acestuia. Tensiunea se masoara numai cu ECU cuplat.

Trebuie pus doar contactul, daca totusi nu ai tensiune, porneste motorul si repeta masuratorile.

Catalizatorul se strica in timp, n-as putea sa-ti spun in cat, iar daca e afectat ireversibil, se schimba :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut urmatoarele masuratori cu motorul pornit pe mufa spre ECU

conectorul 1 - 2: 13.5V

conectorul 1 - 3: 8.7V

conectorul 1 - 4: 8.7V

conectorul 2 - 3: 4.32V

conectorul 3 - 4: 0V

daca motorul e oprit, chiar daca e pus contactul, nu am nici o tensiune in mufa

am testat si sonda

- elementul de incalzire are ~3ohmi - OK

- la incalzirea sondei cu un feon special care merge pina la 600 de grade (sonda era foarte fierbinte da nu incandescenta cum am citit intr-o revista) NU imi da nici o tensiune

SFATURI, PARERI ...

please

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mai inteleg nimic.

Spuneai mai inainte ca ai obtinut 4,7 V pe 1-4, la fel ca in VAG-COM. Esti sigur ca acum ai peste 8 V? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte sigur, valorile astea le-am masurat chiar eu AZI

in plus, si la vag-com imi da 'scurt la plus' - 'short to positive'

persoanele de la service-ul unde am lasat masina pt reparatii s-au dat batuti (ceva fff des intilnit pe la noi - daca nu au mai vazut asa ceva ... nu se poate face si gata)

sugestii

poate cineva sa-mi spuna cam ce valori ar trebui sa fie in mufa respectiva?

am comandat o sonda BERU (de) pt masina dar nu sunt f sigur (100%) ca asta va rezolva problema in cauza, deci imi mai ramine sa sper

any help?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca masuratorile de aici sunt gresite:

Tensiunile masurate - cu sonda lambda deconectata au fost urmatoarele

1 - 2: 11 .. 14V cu/fara motor pornit (tensiune pe elementul de incalzire)

1 - 3: ~12V (deduc ca asta ar fi masa calculatorului)

1 - 4: 4.7V

2 - 3: 8.5V

in plus, si la vag-com imi da 'scurt la plus' - 'short to positive'

persoanele de la service-ul unde am lasat masina pt reparatii s-au dat batuti (ceva fff des intilnit pe la noi - daca nu au mai vazut asa ceva ... nu se poate face si gata)

sugestii

poate cineva sa-mi spuna cam ce valori ar trebui sa fie in mufa respectiva?

"Short to positive" nu ma surprinde, este foarte clar. Ceea ce nu inteleg este faptul ca ai 0 V intre 3-4 in acelasi timp cu 4,32V intre 2-3 :) Ar fi trebuit sa ai 4,8 ;) ;)

Oricum, la "short to positive" se schimba sonda daca ai verificat firele si nu sunt in scurt/fac bine contact in ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca masuratorile de aici sunt gresite: ...

Alea le-au facut specialistii de la un service iar celelalte le-am facut eu!

Daca nici atit nu am facut cum trebuie atunci ma impusc.

... Ceea ce nu inteleg este faptul ca ai 0 V intre 3-4 in acelasi timp cu 4,32V intre 2-3 :banghead: Ar fi trebuit sa ai 4,8 :) :)

Am vazut si eu in ESI(tronic) ca ar trebui sa am tensiunea respectiva insa ...

In revista Auto Tehnica Nr 1 / 2006 este un articol interesant despre celebra sonda lambda (Printre alte articole interesante despe ABS, Suspensii, GPL, ...). La un moment dat se face urmatoare atentionare - 'nu masurati sonda cu aparatul de masura pe ohmetru'!!! Elementul de incalzire se poate si ar trebui sa aiba ~1-4ohmi.

Gandindu-ma ce se intimpla la masurarea rezistentei am realizat urmatoarele - aparatul de masura GENEREAZA o tensiune si citeste un curent >>> rezistenta elementului masurat.

DECI nu e voie de a aplica o tensiune pe elementul cu zirconiu al sondei.

Corect ??? (Dupa dl care a scris articolul)

Am vazut si eu in ESI(tronic) ca ar trebui sa am tensiunea respectiva insa ... nu este si gata. :)

... ai verificat firele si nu sunt in scurt/fac bine contact in ECU

Toate mufele au fost scoase de pe la locul lor (de la ECU si sonda), au fost curatate, verificate firele, facuta o lipitura la un fir dinspre sonda care parea slabit - operatiuni executate la service deci ..... asa o fi.

Maine vine sonda si o pun sus.

Detalii despre sonde www.beru.com inclusiv un banc de proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne tii la curent cu ceea ce se intampla dupa inlocuirea sondei lambda. Arpopo ... care este pretul sondei si de unde ai comandat-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

~360 RON, de la un magazin de piese auto de pe plan local.

Bosch era de la 630 la 780 RON functie de sursa.

Cine vrea BOSCH am inteles ca este o promotie - reducere de 25% pt piesele de la masinile din concernul VW la PORSCHE pt masinile mai vechi de 6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!