Jump to content

Probleme legate de temperatura apei


strepSils
 Share

Postare recomandată

Multumesc de raspunsul prompt. Nu am AC dar pe tragger am si ventilatorul pt el. Ventilatorului respectiv i-am deconectat cureaua pentru ca scotea un zgomot puternic.    

 

 

Edit: Am observat dupa un mers de 10 minute cu masina ca furtunul de sus al radiatorului este fierbinte pe cand cel de jos este rece. Asta inseamna ca am termostatul blocat? Termostatul si Termocupla sunt doua lucruri diferite?

Modificat de theerozion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul este o piese mecanică ( o valvă) care deschide la o anumită temperatură (în jur de 90 grade) în funcţie de cum se dilată un arc şi dă drumul lichidului de răcire în circuitul mare prin radiator, iar termocupla este un senzor în radiator care porneşte ventilatorul când temperatura a atins o temperatură. Citeşte în manual că găseşti toate detaliile despre funcţionarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalinzidaru

Salut sunt nou pe aici si am intampinat si eu o problema la golful meu.Am un golf 4 1.6 sr si imi sta temperatura de la apa la 90 de grade chiar cand e motorul rece la prima chieie sa fie senzorul de temperatura dus si am observat ca imi sare peste 90 de grade imi ajunge in jur de 110 in mers.nu mai stiu ce sa fac si ce sa cred poate sa fie si termostatul dus habar nam de ce mi se ridica in halu asta temperatura apei si nu scade la zero astept sfaturi poate rezolv problema

Va multumesc anticipat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omu_negru84

daca iti arata 90 grade la rece termostatul nu are nici o treaba. cel mai probabil e senzorul sau in cazuri mai rare indicatorul din bord. la eroarea asta senzorul se poate verifica usor cu un aparat de masura, se masoara impedanta si se compara valorile obtinute cu cele standard. gasesti pe forum metoda si valorile normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omu_negru84

Hai ca te-am scutit si de un search ;) valorile sunt valabile pentru senzorul cu 4 pini indiferent de motorizare

post-14075-0-47595300-1400613690_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalinzidaru

mersi....si daca nu te superi unde anume este situat senzoru acesta stiu ca undeva prin partea dreapta a motorului dar nu stiu exact


dar mai am o intrebare de ce mi se ridica apa la 110 grade in mers?poate sa fie si din cauza senzorului acela care indica prost,adica temperatura sa fie 90 de grade si el sa indice mai mult

Modificat de catalinzidaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omu_negru84

daca la rece indica 90 iti dai seama ca nici valoarea de 110 nu e adevarata. la motorul tau nu stiu exact unde se afla uita-te pe instalatia de racire trebuie sa fie o flansa de plastic pe care e montat senzorul. la mine e deasupra bujiilor o flansa montata pe chiulasa. la 110 pornesc ventilatoarele imediat ce indica atat sau mai mergi umpic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalinzidaru

nu imi pornea deloc ventilatoarele....daca am in mers furtunul care iese din motor cald si cel care iese din radiator rece functioneaza corespunzator sau e defect termostatul??


si o alta nelamurire am cand am venit din oras cu ea am venit cu AC pornit adica ventilatoarele erau pornite si apa tot la 110 imi statea o lasa se racea la 90 si mergeam cam 10km si se ridica iar la 110 cu ac pornit nu mai inteleg nmk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in aria Golf4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omu_negru84

schimba senzorul si vezi pe urma cum se comporta. nu am vazut inital ce masina ai deci valorile din tabel nu stiu daca sunt valabile dar in principiu e aceeasi chestie, nu difera foarte mult probabil le poti folosi orientativ ( impedanta scade pe masura ce creste temperatura). pt informatii corecte vezi aria G4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura a apei cel cu 4 fire de deasupra bujiilor amplasat in flansa aceea de plastic are vreo legatura cu Injectia sau influenteaza in vreun fel consumul de carburant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cu amândouă (în funcţie de temp lichid răcire, ECU reglează avansul şi cantitatea de combustibil injectat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am consum de 14 pe oras la mers linistit.Am termostatul blocat pe deschis,dar la temperaturile de afara nu cred ca doar din vina termostatului imi rezulta acest consum.Ma poti ajuta cu un cod pentru acel senzor?


In bord nu imi depaseste niciodata valoarea de 90 de grade pe indicator.La viteza mai mare de 90km/h temperatura in bord scade in jur de 70-80 depinde si de viteza cu care circul si temperatura de afara.La statul pe loc la relanti mi se pare ca imi porneste km des electroventilatorul dar nu functioneaza niciodata mai mult de jumatate de minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi faptul că termostatul este blocat pe deschis provoacă creşterea consumului dar poate nu aşa mult. Comportamentul temperaturii pe care îl descrii se datorează blocării termostatului.

Înainte de schimbarea senzorului verifică cu un ohmetru, când temperatura este la 90 pe indicator, dacă rezistenţa celor 2 senzori este aceeaşi (de asta are 4 fire pt că sunt 2 senzori înauntru, unul pt. ECU, unul pentru ceasul din bord). dacă valorile sunt aproape egale (poate fi o diferenţă dar să nu depăşească ordinul zecilor de ohmi) nu are rost să-l schimbi.

Alte cauze pentru consum crescut:

-senzor temperatură aer admisie

-pompa combustibil

-regulator presiune combustibil

-senzor poziţie clapetă

- injectoare

Cred că cel mai bine ar fi să postezi problema pe unul din topicurile despre consum de pe aria golf3, sunt câteva deschise, scrie, de exemplu, consum mare în căsuţa de search din dreapta sus (să fii pe aria Golf 3 nu pe acest topic) şi vei ajunge la ele.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ptr raspunsurile prompte si la subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. O problema: mi-a cazut cotul de la admisia de aer, chiar de langa grila, jos spre ventilatoarele de la radiator. am observat dupa ceva vreme, nu am bagat in seama, l-am fixat inapoi si mi-am vazut de treaba. Azi, dupa vreo 2 luni, vad ca imi urca apa peste 100 grade. Am verificat ventilatoarele si nu mai pornesc. Mentionez ca pana acum nu mi-a mai crescut apa, cu toate ca ventilatoarele nu mergeau. Am observat in schimb, la clima, ca nu face rece la ralanti, doar in turatie. Oare trebuie sa schimb ventilatoarele? Are legatura si cu clima? Si un pret aproximativ daca stie cineva....Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pornesc ventilatoarele cand pornesti clima cel mai probabil e defecta termocupla de pe radiator. Daca admisia aia a blocat elicea e posibil sa se fi ars motorul care le antreneaza

Modificat de omu_negru84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa 15 min de mers in oras, indica fix 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mii de scuze daca nu am observat in post-urile de mai sus, dar am o nelamurire.. de vreo 5 zile, dupa ce merg cam 10-15 km se aprinde martorul din bord cu temperatura apei si licareste, daca opresc motorul si il repornesc, nu mai licareste pentru inca cativa km...dupa care o ia de la capat. trebuie sa schimb sonda? si se intampla sa se aprinda in jurul temperaturii de 70* C. :) Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap, mereu la nivel! :) stiu ca am termostatul blocat pe inchis, deci nu prea am o racire ca la carte, radiatorul cam infundat, etc... astept pana prin octombrie sa refac sistemul de racire(termostat, garnitura, pompa apa, radiator, vas de expansiune, sa pot schimba si distributia daca tot umblu pe acolo) azi am curatat mufele sondei de temperatura si a termocuplei, dar tot la fel face. la fix 70*C se aprinde martorul. :( o sa-mi iau o noua sonda si voi vedea atunci cum sta treaba. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai pune-ti la punct sistemul de racire, dupaia apucate de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa voi face! Multumesc mult oricum.   :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am tot intrebat pe la firmele de piese auto pentru un vas expansiune fara senzor, dar nu am gasit decat cu senzor...aveti vreo idee unde pot sa gasesc ce-mi trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cu ce te incurca? Nu are nici o relevanta la tine, mai ales daca tu nu ai senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!