Jump to content

Vine un miros urat in masina


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Am un Passat B6 combi si mai ales cand pornesc AC ul, in primele 3 minute miroase urat, dar si daca folosesc doar aer rece/cald fara AC miroase. Am schimbat filtrul de polen si nimic.

Am cumparat un spray cu spuma si furtunas pentru a igieniza instalatia, dar nu gasesc evaporatorul..

Ce pasi as putea urma sa scap de miros?

In alta ordine de idei, ventilatorul aerotermei scoate un sunet ciudat.. cu ce il pot unge/gresa? 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica nu gasesti evaporatorul?! cum il cauti?

atentie la spray, unele pot deteriora plasticele daca se intampla sa dai mult si curge pe la grile.

ventilatorul il poti unge cu un spray cu vaselina dar daca e de tipul celui de pe golf (cu ax pe bucse, nu rulmenti) trebuie sa ungi regulat sau sa il schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am scos ventilatorul aerotermei si in tubulatura aia nu se vede evaporatorul (am atasat o poza).

20180905_125323.thumb.jpg.3875e131389642a41400ccaf562ebe8a.jpg

Am postat si o poza cu spray-ul si ingredientele lui, in caz ca poti sa-mi spui daca este ok sa-l folosesc, sau daca deterioreaza plasticele.

20180905_141516.thumb.jpg.fc5334af86af8e2a08ee9cd6f8b219fe.jpg

20180905_141559.thumb.jpg.d14702d8d992248da4b46612593f23b8.jpg

Asa arata ventilatorul. Se poate unde cu WD40? Cam la cat timp recomanzi sa fie uns si cum sa il ung? Sa dau cu spray direct prin gaurile sub forma de romb?
Multumesc fain.

20180905_141150.thumb.jpg.f7fa864d3cbef2dd0629d492f3190f6b.jpg20180905_141223.thumb.jpg.ce86497ba7cad4e6cc667a2460bcf217.jpg20180905_141216.thumb.jpg.d21deff42b4a02bd7f6715cbc2ed6e7e.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi schema aici . ca sa ajungi la el incearca sa bagi furtunul de la spray pe traseu. ar ajuta un capat la 90 grade sa poti directiona jetul sau o duza 360.

nu stiu ce ingredient ataca plasticele, stiu ca am avut la garaj cateva masini cu plasticul lamelelor si al bordului deteriorat si proprietarii au spus ca au folosit spray cu spuma (pulverizat si spuma a iesit pe la grile). defectul e similar cu cel facut de odorizantele lichide (probabil parfumul sa fie cauza).

 la ventilator, spray cu vaselina lichida ( gen lubrimax), wd40 nu are durabilitate mare fiind un degripant mai mult (de fapt este un all in one, face tot dar nimic bine pana la capat).

pulverizezi pe capatul axului, unul din ele se vede in poza, ruginit. celalat e sub carcasa de plastic, cred ca ai acces daca desfaci suportii de cauciuc din carcasa.

la cat timp sa ungi, nu stiu. cand apare zgomotul. eu la golf am pus pe ax si am invartit de el, lasat vertical sa dau sansa sa se scurga in jos pe ax . a mers bine, uneori iarna in primele 20 sec mai scartaia la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut o experienta nefericita cu spuma de la climaexpert. S-a uscat pe tubulatura si ulterior la viteze mari ale ventilatorului incepeau sa zboare fulgi prin masina. Poti folosi cu rezultate bune produse de la crc, wurth. Ultima data am folosit substantele folosite si la ac-ul din casa si anume climanet si climasan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu reusesc sa inteleg de ce foloseste lumea ''spuma''??? care este o mare mizerie. Cel mai bun spray folosit de mine de vreo 3 ani incoace este Wurth 55-60ron si se gaseste la magazinul de pe Sos. Chitilei nr. 174, Sector 1, Bucuresti Telefon: 0742.104.269.Tot in magazin veti gasi multe produse pentru auto- stergatoare,becuri,produse curatare,igienizare etc.

L.E-am incercat si eu sa gresez ventilatorul si a tinut fix 1 luna.Acum scartzaie foarte rau,probabil se vrea inlocuit.

http://www.wuerth.ro/eshop/spray_dezinfectat_instalatia_de_climatizare_auto_300_ml

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca se gandeste ca sta mai mult pe suprafata, fata de un lichid.

pe principiul spumei active de la spalatorie.

cine are acces usor la radiatorul din bord poate curata mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma nu am reusit sa am acces la evaporator, asa ca am renuntat.. mi-a fost teama sa folosesc spuma si am renuntat la idee.
Am montat ventilatorul si acum ca l-am gresat, e pe silent, nu se mai aude nimic de la el :D Cam greu cu modul in care se monteaza totusi..

Am sa folosesc un spray tip "bomba" si poate totusi scap de miros, daca nu.. cumpar Wurth.

Donez spray-ul cu spuma Climaxpert, vrea cineva? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as incerca eu spray-ul daca este cu furtun

cu ventilatorul, ne anunti la iarna daca e tot pe silent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este cu furtun. Momentan sunt la Ploiesti, dar cand ajung prin Bucuresti, dau un semn.
Fingers crossed pentru la iarna! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

            La Golf 4 al meu:  Sprayuri, Bionet, Domestos, ozon, curatare de pamant la grila de sub stergatoare, filtre de polen schimbate, frectii sunt toate, am schimbat 2 aeroterme 9 ventilatoare) care rugineau, se corodau, haraiau la pornire sau chiar se blocau de tot si nu mai functionau neam, ptr. ca le-am bagat pe tubulatura si pe la aeroterma dupa ce desfaceam torpedoul,  de-a lungul timpului pe toate acestea si efectul ori nu era deloc, ori tinea un timp si dupa 2-3 saptamani reaparea mirosul.  Aveti grija la spalatorie nu bagati presuri ude in masina. Pentru ceea ce am enumerat mai sus nu inseamna ca nu trebuie sa inlocuiti filtrul de polen sau sa verificati daca scurgerea de condens nu cumva s-a colmatat cu praf, frunze sau noroi, de aceea la unii se rezolva sau la altii nu. Dar cand toate problemele au fost inlaturate si tot mai miroase, inseamna ca vaporizatorul e depozitarul problemelor de miros.

Cu sprayul Wurth si la aparatul de ozon am avut ceva succes care tinea un timp.

         Solutia e demontarea bordului, scoaterea vaporizatorului si o sa va minunati de ce mizerii sunt stranse acolo, mai ales daca masina are minim 2-3 ani vechime. Daca e noua, o sa gasiti cel putin un strat gros de mucegai si, sau de bacterii carora le place intunericul si umezeala. Abia atunci voi, copii, nevestele si amantele voastre nu veti mai inghiti mucegaiuri si bacterii la greu cand se gasesc in masina voastra. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Exagerezi. Deci: "Daca e noua, o sa gasiti cel putin un strat gros de mucegai si, sau de bacterii" Ca daca-i veche adica de 2-3 ani e mai rau...Dar cate milioane de Km are masina ta, sau unde o parchezi, daca ai schimbat 2 aeroterme si 9 ventilatoare. Pai am masina din 2001 si nu am schimbat nimic din ce zici, nu am facut niciodata igienizare, nu am folosit niciodata sprayuri, ozon, etc., si nici nu vine miros urat. Dar in schimb inainte de destinatie cu cateva sute de m opresc AC si las doar ventilatia, sa usuce radiatorul. Tu precis nu ai pus bine filtrul de polen si intra pe langa el praful, frunzele, mizeria. Daca ai filtru pus etans, cu grija, nu are cum sa intre mizerie dupa el.

Mai am si o masina "noua" de 2,5 ani. Acum ma sfatuiesti sa-i dau jos bordul? Citez: "Solutia e demontarea bordului, scoaterea vaporizatorului ...mai ales daca masina are minim 2-3 ani vechime. " Absurd.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

       Am facut o greseala de redactare, cifra 9 a aparut datorita tastaturii de la laptop, voiam sa pun in paranteza cuvantul ventilatoare dar am apasat pe cifra 9 fara sa apas si pe shift. 

        In ceea ce priveste faptul ca exagerez, ma gandesc la un pretin care in urma cu cativa ani, avea o Skoda Octavia luata de noua din Pipera, care, pe la 10000 de km incepuse sa puta inauntru, s-a dus la garantie cu ea, nu i-a interesat, au zis ca mai mult decat o igienizare a tubulaturii nu pot face, si se chinuia omul cu nebulizari la alte service-uri, cu  sprayuri cu furtunase bagate inginereste prin toate cotloanele aerisirilor,  nu avusese nici inundatie in masina, nici mocheta udata cu ceva sau altceva, schimba filtrele de polen si la 5000 km . Toate tratamentele tineau o saptamana sau o luna apoi revenea problema ori cu un ,,dampf" modificat ori cu aceeasi odorizare de dinainte.

    In ceea ce priveste experienta mea, ma faci sa-ti relatez urmatoarele, Golful meu, vechi din iulie 2003, deci de 15 ani,  are acum 353.000 km, masina am luat-o ,, de la Germania" in 2006 la 69.000 km,  ce-am scris eu in postarea anterioara este perfect adevarat, am schimbat 2 ventilatoare( aeroterme)  in timpul asta de 12 ani de cand am eu masina, iar sprayuri de la Wurth care pare cel mai rezonabil pana la Aircon si alte minuni nenumarate luate de prin Selgross, Metro, Augsburg,  dupa ce in prealabil la service mi s-a spus ca am folosit, si asa este, am folosit sprayuri a caror spuma a ajuns si la ventilator, imi aduc aminte, unul din sprayuri scria pe el ca e ptr. aer onditionat si avea o spuma lipicoasa, ei, cu el am dat si dupa o luna a inceput sa scartaie ventilatorul pana s-a oprit, am mers la service, l-a uns cu un spray cu vaselina carechiar Wuth era, insa iar s-a blocat dupa o saptamana, asa am ajuns sa schimb eu, dupa observatiile mele, 2 ventilatoare, mai ales dupa ce foloseam sprayuri . Ventilatorul, in timp acumuleaza praf fin  care inseamna umezeala, care inseamna corodare, care inseamna blocarea rotorului, iar daca veneam eu si bagam toate sprayurile si lichidele de-a lungul timpului si chiar si Bionet si Domestos am bagat, in toate felurile si in toate modurile, pe tubulatura, pe la ventilator pe loc apoi cu ventilatorul demontat, unde am pulverizat cat am putut pe vaporizator dar nu pe partea unde erau mucegaiul si bacteriile adunate, ca n-aveam acces la el ptr. ca trebuia demontat bordul,  l-am aranjat", intelegi acum de ce spun ca am trait pe pielea mea chestia asta ? Am pulverizat si pe la filtrul de polen dupa ce l-am scos in prealabil,  Ultima mea incercare, cu oarece rezultate nu a mai fost cu sprayuri,  ci cu un aparat de ozon luat de pe Amazon.de tinut 30 de minute cu motorul pornit  pe AC cu recirculare, cand e mai frig afara, deoarece ozoul actioneaza bine la temp. sub 10- 14 grade celsius. 

   Mecanicul, care cu 2 ani in urma imi demontase ventilatorul si pulverizase pe vaporizator cu spray Wurth si cu alcool izopropilic, si care imi demontse si grila de sub stergatoare, si curatase de pamant, frunze si mizerie spatiul acesta,   mi-a spus ca oricum, daca si acum va mirosi, trebuie dat jos jumatate din bord, scos vaporizatorul, curatat sau schimbat vaporizatorul si  reumpluta instalatia cu freon.  Am vazut la el in service si m-a convins, cum arata un vaporizator de Opel Astra Caravan schimbat, plin de mizerii greu de descris.

     Toate astea, e posibil sa se datoreze si atmosferei deosebit de incarcate cu praf din Bucuresti, ptr. ca aici locuiesc si folosesc masina,  tu in Lugoj, dupa cum vad mai sus, poate nu crezi, sau poate rezolvi daca e mai putin poluata zona unde utilizezi masina, dar la,, Ora exacta"" asa sta treaba.

Daca zici ca ai o masina ,, noua de 2,5 ani" , si ai miros inauntru si nu scapi de miros cu metodele uzuale, clar ca pe vaporizator e problema si pana nu-l scoti sau nu-l schimbi nu scapi de el. Chestia cu opritul AC si lasarea ventilatiei sa functioneze ca sa usuce tubulatura, poate e valabila  daca n-ai colmatat vaporizatorul cu mizeriile( praf, bacterii, fungi) descrise, daca, e pe vaporizator, nu merge. Doar daca folosesc tot timpul , si vara si iarna AC atunci nu miroase in masina.

Astea sunt motivele descrise mai pe larg ce m-au determinat sa afirm cel de mai sus, nu scriu gogosi sau ca sa ma bag in seama pe  net. Asa ca, crede-i si tu pe altii care au trait asemenea peripetii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut 

Simțeam miros de gaze in mașină în urma unei inspecții am gasit galeria

Este vorba de un touareg 7l r5 din 2005 

Merită să iau galerie din fontă  sau sa o iau pe cea originală  și să nu na complic?

Galerie fontă kit  https://www.pieseauto.ro/galerie-evacuare-to

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sint momente cand la drum intins .. in habitaclu vine un miros asemanator cu cel de otet. 

Inca nu am reusit sa delimitez 2 lucruri. Vine cu ac pornit sau oprit.

Filtrul de polen e curat sch de 2 luni. 

Posibil sa piarda freon pe la racitor ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freonul nu are miros,mai degraba din cauza umezelii sa format o depunere sub evaporator,asta poate fi cauza mirosului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar miroase f rar... 

Tot sezonul rece nu am simtit nimic.

O sa incerc o curatare/igienizare a sistemului.

Ce spray sa folosesc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te prosti cu spray-urile. Ori faci un tratament cu ozon (la omv de ex.), ori cu aerosoli ( winn's de ex.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La Passat B8 stie cineva cum ajung la vaporizator? Am si eu un miros neplacut in primele minute la pornire. Am fost si la reprezentanta si au facut igienizare cu subst. de la wynn si am dat si eu cu un spray cu aerosoli in masina dar nimic.

Din ce am citit in spate.. trebuie sa caut vaporizatorul si sa dau direct pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

O solutie la mirosul urat , cu toate ca sunt toate curatate , este sa cumparati un bradulet de la peco cu mirosul pe care il doriti si il puneti desfacut in cutia unde este filtru de habitaclu ... :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. In primul rand daca ati folosit anterior spray tip spuma, acesta ramane pe grilele de ventilatie si canalele de aer din bord, in carcasa filtrului de polen si se amesteca cu praful si in timp o sa miroasa din nou. Nu recomand spray tip spuma si niciun spray direct pe filtrul de polen.

Eu am demontat foarte usor acele grile de aer de la sofer si pasager, le-am curatat apoi am curatat si canalele de aer cat am putut sa ajung mai in interior. Am curatat si locasul acela unde sta filtrul de polen. Pentru curatire am  folosit spray pentru clima luat din dedeman. 

https://www.dedeman.ro/targu-jiu/agent-curatare-aer-conditionat-cleanex-clima-0-5-kg/p/2022674

Am cumparat un filtru de polen cu carbon activ de la Bosch si am primit cadou un spray Allegrini cadou. Recomand sa il folositi fara sa montati filtrul de polen pentru a fi cat mai eficient. Vezi video de mai jos.

https://www.youtube.com/watch?v=qWI6Mys53Kw

Dupa operatiune se monteaza filtrul de polen nou. De doua luni eu nu mai am probleme cu mirosul. 

Bafta!

Modificat de olteanu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pei clapeta de recirculare aer e dupa filtru de polen...e o tampenie sa-l dai jos inainte.
Da se recomanda ca dupa orice igienizare sa se inlocuiasca filtru de polen, cu unul nou!
Si vezi ca sunt unele filtre mult mai bune si mai scumpe..."filtru de polen cu carbon activ si altialergeni"....multi NU stiu de el!

Filtupolenantialergeni9e4cb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu aveti mizerie in instalatie cea mai sigura si eficienta solutie pentru miros e sa lasati 2 minute ventilatia oprita fara AC, pentru a usca tubulatura de condens, de fiecare data cand folositi clima/ac-ul. Folosesc metoda asta de vreo doi ani si nu mai am probleme.

De asemenea la unele OMV-uri aveti posibilitatea de a folosi ozon pentru a neutraliza mirosurile din interior https://www.omv.ro/ro-ro/statii-de-distributie-carburant/ingrijirea-masinii/ozonfix. Merita pe deplin cei 10 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este,cand ma apropii de casa opresc AC si dau pe cald,24 gr.Am folosit si un spray de igienizare de la mafra,ieftin si bun.Pe alta masina am folosit LM dar e mai slab,amandoua costa 35 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul lui @Justin91 e foarte bun dar 2 minute trec foarte greu cand esti cu masina la 45 grade la soare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!