Jump to content

Vine un miros urat in masina


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am citit pe forum si am vazut ca mai multi se confrunta cu problema mea: pun contactul, porneste climatronicul, dar in primele secunde 20-30 vine un miros urat, de statut... Am schimbat filtrul de polen si nimic.

Am folosit azi un produs PURI CLIMA de la OMV. Sa vad azi, maine, peste o saptamana daca reapare mirosul

Si se mai aude cateodata, destul de rar, dinspre grilele de aerisire un zgomot, cum se aude, la unele blocuri, apa prin tevi...nu pot reproduce sunetul.

Ma poate ajuta cineva cu problema mea?

post-13340-1245155148_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ascultat sfatul lui adi_bm si am desfacut ventilatorul de la clima, am spalat traseul de la filtrul de polen si pana la vaporizator, am curatat vaporizatorul(am gasit numai scame si tot felul de lighioane pe celulule vaporizatorului, alea cand dadeau de umezeala miroseau a sosete imputite), iar dupa am dat pe recilculare si am folosit o doza de air cleaner achizitionat din selgros si multumesc lui d-zeu am cam 2 sapt de cand am facut operatiunea si nu mai da semne de imputeala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru intarzierea raspunsului la intrebari!

Eu nu am VW asa ca nu stiu cum este amplasat condensorul insa problema, in principiu, este aceeasi!

"Capacul" se refera la un filtru vechi, caruia i s-a recuperat numai "capacul" - restul se taie si se indeparteaza, in scopul etansarii instalatiei. Ideea este ca recircularea si antrenarea aerosolului dezinfectant se va face mai eficient si mai bine daca nu exista filtrul de habitaclu (polen), pentru a ajunge "ceata" de dezinfectant pe condensor si prin toata tubulatura.

Acea "gaura" (daca aveti spray cu tub prelungitor) se face tot intr-un "capac" recuprat de la un filtru uzat si va permite pulveriarea fosrte aproape de condensor a dezinfectantului. Curentul de aer va face restul.

Daca instalatia are deja "muschi si licheni" curatirea se face mult mai greu, evident. Se cauta calea de a ajunge acolo cu o perie, se aspira (cu un tub adaptat la furtunul aspiratorului) si se puverieaza din abundenta pe condensor (excesul se va scurge pe calea evacuarii condensului).

Nu actionati in exces daca aveti spray cu spuma! Aceasta iese si prin partile laterale si poate ajunge in diverse locuri nedorite - pe la instalatia electrica/electronica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi nu e cazul de gauri, filtrul e in fata inaintea ventilatorului, se poate scoate ventilatorul si se baga mana si se curata pe acolo, se poate slabi 1 -2 suruburi de dinainte de ventilator si se introduce tubul. Asta la platforma 4, la 5 se scoate filtrul si se foloseste metoda descrisa mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea are 2 ani si jumatate.....la prima revizie cred ca nu mi-au schimbat fltrul de polen pt. ca a inceput sa miroasa urat cand porneam climatronicul....la a doua am schimbat toate filtrle la alt service autorizat......tot mirosea.....am folosit un spray cu aerosoli din comert(unul de 25 de lei)care se pune in dreptul pedalierului si se porneste instalatia pe recirculare si se lasa asa......efectul a durat doar cateva zile , dupa care iarasi a inceput sa miroasa.....la a2a revizie mi-au curatat cei de la service la cerere instalatia cu un aparat al lor care curata cu niste aerosoli.....si imediat dupa i-am rugat sa foloseasca si un spray cumparat de mine care are un ub ce se baga pe instalatie si curata cu o spuma instalatia......efectul a fost cat de cat de moment....instalatia nu mai miroase a urina ca inainte, dar nici nu miroase a curat......

a mai patit cineva asa ceva??? cei de la service imi spun ca problema au intalnit=o destul de des la climatronic.....si-mi propun sa-l curat din nou cu aerosolii lor....dar sa dau 100 de lei(atat costa operatiunea) o data la 2-3 luni mi se pare putin cam exagerat.....voi ce parere aveti?

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aproape o luna de cand am folosit NIGRIN - e destul de ok - dar totusi dupa ce opresc clima si trec pe ECON, pret de cateva secunde tot vine un miros neplacut. Mai zicea un coleg pe aici "se verifica daca sistemul de evacuare al condensului nu este infundat" - cum se poate verifica? La celalalt Golf, cand opream motorul observam ca se scurge apa pe sub masina pe langa roata din dreapta -fata, dar la asta ma tot uit si nu curge nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa filtrul de polen si toarna fara frica vreo 100ml spirt sanitar printre paletele ventialtorului, automat trebuie sa ajunga sub masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tampo poti pune o poza cu solutia nigrin? adi_bm si la g5 se poate face ce zici tu ai sus fara riscuri (sa nu se strice ceva) ?

Modificat de Cristian-Vn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compartimentul ventilatorului ii etans si comunica cu cel al vaporizatorului, spirtul se prelinge pana la scurgere si cu un drum face putina curatenie.

in motorasul ventilatorului nu ajunge, ca nu are cum.

asta faci doar sa vezi daca nu-i infundata scurgerea! ca nu ajuta la nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu impresii dupa cum am spus...rezultatul ar fi asa si asa.Mai bine de atat nu cred ca se poate cu substante de genul asta,tot curatarea manuala ramane valabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-pentru Cristian-Vn

Modificat de tampao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult tampo, exact cel de al 2 produs (cel cu navigatia) care il prezinta e cel identic cu cel din pratiker focsani. intrebare: tu de cand ai folosit? e bine e rau cum e?

si de cel il pune in fata banchetei din spate, pe acolo ia aeru conditionat recircularea? la G5 nu o ia dreapta fata? plus ca nu zice nimic de scoaterea filtrului de polen...!

Modificat de Cristian-Vn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. nickul meu este tampao :rolleyes:

2. am folosit solutia cam acu o luna - aveam un miros groaznic in masina, desi schimbasem de vreo saptamana filtrul de polen - efectul a venit cam de a doua zi dupa folosire, dar asa cum am mai scris nu a disparut in totalitate - se mai simte un pic de miros cand trec de pe Auto pe Econ, pret de cateva secunde, dupa cere e ok. Tot de la practiker l-am luat

3. Am asezat spray-ul in fata scaunului din dreapta fata - cel putin asa e la g4 - dar vorba unui coleg de pe forum - rupi o bucatica de nylon subtire dintr-o punga, dai pe recirculare si o sa vezi cum iti trage naylonul pe unde isi ia aerul. eu nu am scos filtrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,cine stie unde este scurgerea da la AC la masina din semnatura.si eu am folosit nigrin si timp de o luna nici urma de miros ,acum vine un iz urat mirositor cand opresc ac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai incerc o varianta...de fapt am incercat dar nu stiu dc va da rezultate... Judecand dupa forma si dimensiunile sprayului Wurth, am introdus in locul furtunului de evacuare condens un alt furtun in lungime de un metru, iar pe principiul vaselor comunicante, am introdus o solutie dezinfectanta pe acest furtun care a ajuns pana la vaportizator, prin faptul ca am saltat capatul furtunului pana la nivelul bordului. Dupa aceasta procedura, mirosul s-a schimbat in bine, dar nu stiu daca se va mentine. Va tin la curent.

Sper ca prin aceste poze, acum este clar pentru toata lumea unde se afla la G5 furtunul de evacuare al condensului.

Salut!

Pina la urma, metoda cu principiul vaselor comunicante a fost eficienta? In prezent se mai simte vreo urma de miros neplacut? Mi s-a parut interesanta ideea ta, asa ca ma pregatesc sa o aplic si eu la golful meu; la mine nu miroase rau, de citeva saptamini lasa doar un miros slab de praf incins (nu il pot defini prea bine, insa nu este deloc un miros de tip umed). Am scos filtrul de polen afara si l-am inspectat: arata bine, fara pete, mirosuri suspecte, deformari, chiar m-a surprins faptul ca nu avea decit foarte putina mizerie pe fata dinspre exterior; l-am curatat, am aspirat praful din el si acum arata ca nou, Am gasit la tehnica medicala niste pastile pentru preparat solutie dezinfectanta (Virkon se numeste, 25 ron cutia cu 10 tablete). Pe prospect scrie ca e eficient impotriva a 22 familii de virusi, 43 genuri bacteriene si 27 genuri de fungi. Se folosesc 2 tablete la un litru de apa. Eu am pus 2 pastile la 750 ml de apa, intr-un flacon destinat solutiilor pentru spalat geamuri. Cu solutia respectiva, am dat cu generozitate jeturi pe filtrul de polen, iar acum astept ca acesta din urma sa se usuce (filtru Man cu carbon activ). Solutia fiind fara parfum (are miros neutru) e folositoare in urma dezinfectarii traseului aerului conditionat. In felul asta afli rapid daca mai persista vreun miros suspect sau nu pe instalatie. Cind am preparat solutia, am vrut sa adaug putin lenor de rufe, pentru a parfuma placut filtrul de polen; a fost gresita ideea, cum am adaugat lenorul, acesta a intrat in reactie cu solutia din flacon si s-a format precipitat in urma reactiei celor doua lichide. Am pierdut in felul asta 2 tablete, insa pe viitor voi face teste cu cantitati mici de solutie si alte tipuri de lichide parfumate. Dupa ce voi proceda la curatarea traseului climei, am sa va informez cu detalii privind modul in care am realizat operatiunea.

Salut

Cu intarziere raspunsul, imi pare rau. Se pare ca nu a mers. Sau mai exista posibilitatea urmatoarea: masina sta 9 ziledin 10 in parcare, cu soarele pe ea. Probabil ca bacteriile respective se dezvolta foarte repede si necontrolat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@speedo: "Econ+ recirculare (trebuie sa recunosti simbolul)."

Am incercat eu acum o ora si jumatate, doar sa constat pe unde trage aerul. Am folosit o bucata dintr-o punga pentru alimente congelate. Am dat climatronicul pe low in ambele zone, ventilatia pe maxim, econ + recirculare. Am facut testul cu bucata de punga: nu este atrasa de niciuna dintre prizele de aer. Am testat in zona pedalierului, zona din dreptul filtrului de polen, precum si zonele prizelor de aer din spate (de sub scaune). Rezultatul a fost zero. Daca dirijez jetul de aer spre zona picioarelor, sufla aer prin prizele respective; la fel si pentru aerisitoarele frontale, laterale si dinspre parbriz; deci climatronicul nu are nimic defect.

Intimplator, in parcare se afla si un vecin de scara; facea curatenie intr-o Octavia. I-am spus faza cu econ+recirculare si s-a oferit sa verifice la Octavia din dotare. Nici la el nu trage aer pe niciunde!

Daca tot a functionat la voi, poate imi spuneti si mie unde am gresit cu procedura, sau ce trebuia facut in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daros, si eu am incercat azi sa vad pe und trage aeru. apesi doar auto+recirculare, si o sa vezi ca trage foarte incet, adica cu mica putere, la filtru de polen (scaun fata pasager la picioare) , pe aceleasi gauri, pe care da si aerul in masina. deci numai auto + recirulare, fara a dirija tu aeru intr-o directie anume.

pe ningrin zicea clar ca trebuie scoase toate filtrele, pai il scoti pe ala de polen, dar pe ala de aer de la motor ptr ce? unde e explicatia logica?

Modificat de Cristian-Vn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incerca si metoda ta!

Aflu de la tine in premiera ca trebuie setat pe Auto+Recirculare; toti cei care au postat despre asta pina acum sustineau ca nu trebuie sa lucreze compresorul, deci doar Econ+Recirculare cu ventilatia pe maxim si temperatura pe Low; fara Auto! Eu astfel am verificat aseara si nu a tras aer deloc prin nici o priza; prin urmare, am inceput sa ma joc cu comenzile de la servoclapete, doar-doar voi nimeri fortuit varianta care ar fi functionat. Recunosc, pe Auto nu am setat tinind cont de opiniile celor care au postat aici. Peste vreo 2 ore voi incerca din nou, dar nu inteleg cum setezi Auto cu ventilatia maxima, fiindca odata ce ai comandat Auto, daca vrei sa comuti ventilatia pe maxim, se deselecteaza instant comanda Auto :) . Intuitia imi spune ca tu nu ai dat ventilatia pe maxim; am dreptate?

Nici eu nu pricep care e treaba cu filtrul de aer, scoaterea filtrului de polen este logica! Poate ne explica cineva cum stau lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca pui pe AUTO si apoi selectezi din rotita temperaturii valoarea LO, ventilatorul va functiona la maxim. La fel si compresorul. Daca dupa aceste operatiuni apesi ECON se va opri compresorul dar ventilatorul va functiona tot la maxim. Daca se doreste a functiona si pe recirculare, atunci la apasarea butonului RECIRCULARE compresorul va porni automat. Acest lucru se poate corecta apasand din nou ECON. Deci ECON se apasa ultimul pentru a avea un regim de functionare pseudoautomat fara pornirea compresorului.

Acum, ce mi-e neclar mie: trebuie sau nu sa functioneze compresorul pe timpul operatiunii de curatare a instalatiei de aer conditionat?

Am o vaga impresie ca DA, pentru a ajuta la eliminarea bacteriilor si mizeriilor prin intermediul "fluxului" de condens ce se scurge pe furtunasul de eliminare a condensului. Altfel, bacteriile mor, dar unde se duc?

Cum e pana la urma?

L.E. Se scoate doar filtrul de polen. Cel de aer (al motorului) nu are absolut nici o legatura. Daca il scoti pe ala s-ar putea sa faci ravagii mai mari decat ai crede. Mai ales daca e turbo...

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian-Vn - : "daros, si eu am incercat azi sa vad pe und trage aeru. apesi doar auto+recirculare, si o sa vezi ca trage foarte incet..."

Nu este functionala combinatia; am verificat acum un sfert de ora: in momentul in care apesi Auto, climatronicul anuleaza functia de recirculare (se stinge ledul din butonul Recirculare). Invers, daca selectez intii Auto si pe urma apas tasta Recirculare, functia Auto este anulata in momentul comenzii de recirculare a aerului. Teoretic, asa si trebuie sa fie, insa mi-am dat seama de-abia dupa ce am facut verificarea. Niciodata nu vor fi active simultan tastele Auto+Recirculare. Poate doar in caz de eroare/defect. :wacko:

Am incercat din nou varianta Econ+Recirculare, cu temperatura pe Low si ventilatia pe maxim. Am inlocuit bucatica de punga cu o bucata de servetel foarte fin. In sfirsit, am constatat ca "trage" aer; anemic, dar trage. Nu atit de mult prin tevile din dreptul filtrului de polen, cit mai mult prin partea din stinga a filtrului de polen prin deschizatura din consola centrala (acolo mi-a ramas "lipit" servetelul de consola, il tinea aerul tras prin fanta consolei :blink: ). In aceleasi conditii, am comutat temperatura pe High si am constatat ca imi sufla aer cald prin toate prizele de aer, inclusiv pe cele din dreptul filtrului de polen. Deci, neaparat trebuie setata temperatura pe Low ca sa faca recircularea cu absorbtia de aer prin prizele din dreptul fitrului de habitaclu.

@mario75: "L.E. Se scoate doar filtrul de polen. Cel de aer (al motorului) nu are absolut nici o legatura. Daca il scoti pe ala s-ar putea sa faci ravagii mai mari decat ai crede. Mai ales daca e turbo..."

Perfect de acord, eu ma gindesc ca daca in prospectul de pe ningrin se specifica faptul ca trebuie scoase toate filtrele, probabil se refera la acele auto care au mai mult de un singur filtru de polen (am inteles ca unele modele de BMW si chiar Hyundai au cite doua filtre de polen; de aici si recomandarea de pe prospect de a se scoate toate filtrele, ca doar nu inseamna sa demontam si fitrele de ulei si carburant :lol: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti raspunsesem pentru ca nici tu nu pricepeai care e treaba cu filtrul de aer

Nici eu nu pricep care e treaba cu filtrul de aer, scoaterea filtrului de polen este logica! Poate ne explica cineva cum stau lucrurile.
Se pare ca stiai deja :blink:

Probabil ca AUTO inseamna neaparat aer proaspat by default, si din cauza asta se stinge ledul de AUTO cand dai pe recirculare. Dar pe recirculare in mod sigur porneste compresorul. Asta daca nu apesi ECON dupa.

Dar, trebuie sau nu folosit compresorul la operatia de dezinfectare?

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, scoateti folia aia de burete sau poliuretan, din ce o fi ea de sub torpedou si gasiti locul pe unde trage aer pe recirculare, sub torpedou, mai in fata si dreapta, nu se poate sa nu gasiti. Putei baga si mana acolo si o sa dati de o clapeta de plastic care se misca atunci cand dati pe recirculare.

Se scoate fultrul de polen dar trebuie astupat inapoi locasul unde se baga filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti raspunsesem pentru ca nici tu nu pricepeai care e treaba cu filtrul de aer Se pare ca stiai deja :)

Mi-a "picat fisa" imediat ce am dat Add Reply :unsure: ; nu am mai comentat ulterior, insa am revenit cu postarea dupa ce am facut verificarile la climatronic.

"Dar, trebuie sau nu folosit compresorul la operatia de dezinfectare?"

La intrebarea asta chiar nu are ce fisa sa-mi pice. Astept si eu un raspuns pertinent si argumentat pe masura!

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee de unde pot cumpara Bionet A15 ? O farmacie, sau un magazin ceva.

In afara de site-ul lor ca acolo trimite numai peste o aumita valoare.

La produsul din link ma refer, mai peste tot este laudat.

http://www.clubopel.com/link.php?url=http:...onetA15_rom.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!