Jump to content

Vine un miros urat in masina


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Multumesc, mario75! Voi cauta acolo!

Am revenit acasa dupa ce m-am ocupat de partea cu curatarea traseului climei la masina. Am facut si ceva poze, dar sa vad cum am sa le postez, ca pina acum nu am mai postat fotografii pe forumuri ;) . Voi comenta despre metoda folosita intr-un viitor post care sa cuprinda si pozele cu pricina. Intre timp, ma interesez cum pot atasa foto :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kryss782001

ADI BM salut,la fabia desfacutul aerotermei este la fel ca in pozele puse de tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am promis ca revin cu detalii privind actiunea asupra traseului climatizarii.

Pentru inceput, am fost uimit de aspectul nesperat de bun al filtrului de polen, dupa aproape un an de folosinta.

Iata fata dinspre exterior:

CIMG7602.jpg

precum si fata dinspre interior:

CIMG7604.jpg

Filtrul este inca umed in urma pulverizarii dezinfectantului asupra lui.

Trebuie sa precizez ca nu am curatat prin demontare traseul instalatiei de climatizare, am realizat mai exact un megadus pe caile instalatiei. Repet, la mine a disparut acel miros discret dar neplacut in urma aplicarii metodei descrise de user-ul Tom. Chiar am fost sfatuit sa las totul balta, din moment ce nu mai mirosea deloc, cel mult sa aplic tratamentul cu fumegatoarea, dar nu am dat curs sfatului.

1.Initial, am scos afara filtrul de polen.

2.Am facut o solutie dezinfectanta folosind tablete Virkon, cumparate de la Tehnica Medicala (un flacon continind 10 tablete, echivalentul a 5 litri solutie, la pretul de 25 ron):

CIMG7627.jpg

Solutia este fara miros propriu, lucru pozitiv deoarece este mai usor de depistat eventualele urme de mirosuri neplacute ramase in urma actiunii de dezinfectare. Pe prospect scrie ca e eficienta impotriva a 22 familii de virusi, 43 genuri bacteriene si 27 genuri de fungi. Eu am folosit 6 tablete Virkon pentru 1,5 litri solutie (concentratia dubla decit cea specificata de producator).

3.La compartimentul motor, am desprins chederul din dreptul stergatorului de parbriz de parte dreapta (partea stinga daca se priveste din fata masinii). Este locul unde la Passat si la Golf 4 am inteles ca se afla filtrul de polen. La G5 in zona respectiva se afla priza de aer care duce catre instalatia de climatizare.

4.Am apelat la ajutorul unui prieten care are in dotare o pompa pentru stropit plantele:

CIMG7607.jpg

Am turnat solutia in pompa, am amorsat pompa si am inceput pulverizarea asupra prizei de aer amintite mai sus. Daca exista depuneri de frunze moarte, sau alte impuritati in compartimentul prizei de aer, fireste, se curata zona inainte de aplicarea dusului:

CIMG7605.jpg

CIMG7606.jpg

5.Dupa vreo 30 de secunde am pornit ventilatia la clima pe nivel scazut, amicul respectiv pulverizind in continuare dinspre compartimentul motor. Era sa uit, noroc cu pozele, inainte de pulverizare am asezat ligheanul din poza sub zona modulului filtrului de polen, si cit mai aproape de consola centrala:

CIMG7619.jpg

Sub lighean am asezat niste cirpe pentru a obtine un plan orizontal pentru acesta. Se observa din poza cum curge solutia impreuna cu murdaria de pe traseu. Am inclinat ligheanul intr-o parte pentru a fi mai usor sesizabila mizeria scursa:

CIMG7617.jpg

Treptat, am marit nivelul ventilatiei la clima, pina ce in final am atins pragul maxim. La acest nivel am fost nevoit sa sprijin ligheanul cu mina, intrucit ventilatia era atit de puternica incit imi "umfla" pe sus vasul colector, riscind sa imi imprastie continutul pe podea:

CIMG7620.jpg

6.Am facut o constatare interesanta: dupa ce ventilasem pe nivel maxim si cu temperatura pe HIGH, am vazut ca nu s-au mai scurs decit picaturi razlete. Jucindu-ma la temperatura, am coborit pe minim ambele butoane de comanda. Ca din senin, a inceput sa curga iar cu debit semnificativ solutia in lighean. Mi-a dat de gindit. Citisem intr-unul din posturile anterioare ca un sofer cu vechime in bransa recomanda pentru eliminarea mirosurilor comutarea temperaturii pe minim timp de citeva minute. Totodata, postul lui Tom solutiona aceeasi problema prin comutarea pe maxim a temperaturii. Aparent in antiteza cele 2 posturi, remarcasem la momentul respectiv, dar la mine s-au verificat ambele. Am folosit metoda lui Tom si mirosul a disparut, iar in celalalt caz, am comutat temperatura pe LOW in momentul cind nu mai curgea aproape nimic din instalatie si am descoperit ca mai existau rezerve semnificative de solutie stocata pe traseu. Pe viitor, cred ca voi folosi ambele variante, intii cu temperatura pe minim pentru evacuarea completa a condensului din instalatie, ulterior cu temperatura pe maxim pentru a usca traseul.

7. Am verificat daca se elimina lichidul si prin traseul de evacuare condens. Am privit sub masina, conducta nu este obturata, iata poza facuta de pe partea dreapta a masinii, se vad cele 2 pete din plan indepartat (scurgerea de pe conducta de eliminare condens), precum si pata din plan apropiat (scurgerea din zona compartimentului motor unde se pulveriza dezinfectant asupra prizei de aer):

CIMG7615.jpg

Poza asta e facuta din partea stinga a masinii:

CIMG7623.jpg

8. Dupa ce am golit mai bine de 1,2 litri de dezinfectat pe traseul prizei de aer, am pastrat restul solutiei si pentru fantele de aerisire. Am demontat duza din capatul tijei pistolului, intrucit nu incapea printre fantele de la aerisitoare. Cu tija introdusa printre fante am pulverizat inauntru, dupa care am setat aerul pe recirculare plus ventilare in zona podelei:

CIMG7612.jpg

9. Am epuizat cantitatea de lichid, dupa care am dat drumul la ventilatie si am setat temperatura pe cald, nivel maxim.

10.Dupa ce nu s-a mai scurs nimic, am iesit cu masina la plimbare, am coborit geamurile chiar daca nu mirosea in nici un fel, si am continuat cu ventilarea pe cald pina acasa.

Cam asta a fost, pina miine sper sa se usuce si filtrul de polen si sa il montez pe masina. Scuze cititorilor pentru postul stufos, nu m-am priceput sa dau detalii si sa fiu scurt si concis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte muncit postul si operatia executata de colegul nostru! :)

Insa eu raman la un srpay pentru bacterii, fungii si alte chestii+ un filtru nou de polen, evident cu carbune activ. echilibrul perfect, cred eu, intre deranj si eficienta. Si nici cu sanatatea mai prejos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nervoss,

multumesc pentru aprecieri!

In legatura cu filtrul de polen nou, am spus deja intr-un post anterior ca l-am comandat si astept sa-mi parvina in curind. Am gasit superoferta pentru mine la Buzau, Mann cu carbon activ la 35 ron. Tot la preturi care desfiinteaza concurenta am gasit si celelalte filtre: de aer, ulei si benzina. Pina sosesc, le folosesc pe cele actuale. Numai de s-ar usca mai repede filtrul de polen :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daros este super ce ai facut. stau si ma intreb daca solutia nu afecteaza ceva electric in traseul de aer. acele servomotoare ale clapetilor. am bagat si eu spray si ma gandeam la acele motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daros este super ce ai facut. stau si ma intreb daca solutia nu afecteaza ceva electric in traseul de aer. acele servomotoare ale clapetilor. am bagat si eu spray si ma gandeam la acele motorase.

Multumesc!

M-am temut si eu initial de aspectul asta, dar cineva cu experienta m-a asigurat ca tehnic, pe trasee de aer in general (asemeni climatizarilor din cladiri) nu au ce cauta bransamente electrice. Se ia in calcul si patrunderea accidentala a umezelii pe aceste trasee de aer, dar nu exista pericol de accident de natura electrica. Eu am turnat dezinfectant in cantitate mare, pentru a fi sigur ca spala cit mai bine zona. In anumite momente,curgea in lighean ca la robinet. Pe deasupra, mai foloseam si ventilatia pentru a impinge solutia in afara. Nu s-a produs nici un accident, insa fiecare ia decizia considerata cea mai potrivita pentru masina proprie. Data viitoare cind voi repeta procedeul am sa schimb putin scenariul. Voi turna solutie din abundenta tot pe la priza de admisie aer din compartimentul motor, insa timp de vreo jumatate de ora nu voi mai porni ventilatia, ci voi lasa sa se scurga lichidul cu mizeria adunata de la sine. Sa ma ajute gravitatia :) In felul asta ma gindesc ca are timp solutia sa inmoaie mizeria depusa pe traseu. Dupa o jumatate de ora, voi turna iarasi dezinfectant cu generozitate prin acelasi loc, concomitent cu pornirea ventilatiei la un nivel scazut. Pe masura ce voi observa reducerea debitului lichidului in vasul colector, voi mari treptat nivelul ventilatiei, iar in momentul cind aproape nu se va mai scurge nimic, doar citeva picaturi razlete, voi comuta ventilatia pe maxim timp de un minut, doua. Cred ca este mai eficient in felul asta, decit am procedat eu ieri. Insa, cea mai eficienta metoda consider ca este cea aplicata de colegul adi bm, care a reusit sa demonteze ventilatorul si sa-l curete mecanic. Vreau si eu asta pentru golfanul meu, insa momentan sint in pana de idei. Pentru toti cititorii, revin cu intrebarea: Cum se poate demonta ventilatorul la G5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o ora am luat din carefour acest spray de care s-a mai vorbit aici . voi incerca si voi spune cat de eficient este. este acela care apasat se goleste singur in masina si tii pe recirculare viteza max ventilatie cu toate gurile de aer deschise. pret 33 lei facut in Anglia.post-23445-1242557254_thumb.jpg KLEEN AIR facut de CarPlan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CT-19-TDI,

Nu ai spus nimic despre cum miroase la tine cind pornesti clima. Folosesti spray-ul achizitionat in scop preventiv, sau pentru inlaturarea mirosului neplacut? Dupa ce aplici procedura cu spray-ul, sa postezi impresii pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, mario 75!

Topicul din sectiunea Octavia 2, unde mi-ai indicat sa caut a stat la baza rezolvarii problemei privind demontarea ventilatorului climei la golful meu.

Se spune ca cele mai complicate probleme au parte uneori de cele mai simple solutii. Asa mi s-a intimplat mie, cind nu gaseam rezolvarea pentru scoaterea afara a ventilatorului, iar acum ma umfla risul doar cind ma gindesc ce simplu se demonteaza. In maxim 3 minute il ai in brate, fara a folosi nici macar o scula (asta daca ai asemeni mie, demontata dinainte protectia tip izolator, care acopera zona de sub torpedo; eu nu apucasem sa o montez, fiindca asteptam sa se usuce filtrul de polen :) ). Cum am procedat:

- am desprins ornamentul de plastic de pe partea dreapta din interior, fiindca se suprapunea in zona de sus peste carcasa ventilatorului. Se trage cu atentie de ornament inspre stinga si usor inainte pentru a iesi marginea aflata sub ornamentul orizontal de pe prag.

-se trage inapoi mocheta din zona de sub carcasa ventilatorului, dupa care se apuca de corpul carcasei, se elibereaza siguranta de plastic din lateral astfel incit sa permita rotirea carcasei asemeni unui capac de borcan. Se roteste vreo citiva centimentri in sensul invers acelor de ceasornic, ceasornic privit in sus. De fapt, siguranta spune singura sensul de desfacere, doar intr-o parte are traseu disponibil, in sensul celalalt nu exista sina de rulare.

-exista si mufa de alimentare a ventilatorului, care trebuie scoasa din contact.

-eu mi-am luat masuri preventive si am intins o cirpa mare pe podea, ca sa colecteze mizeria in timp ce se scoate ventilatorul. La mine nu a fost necesara masura, ventilatorul e super curat, doar ieri am spalat traseul climatizarii :D . Chiar are urme de alb pe corpul de plastic, de la dezinfectantul folosit :) .

-in cazul in care aveti ventilatorul murdar, este bine sa tineti capul la distanta in momentul demontarii, pentru a nu va umple pe fata de praf si alte mizerii colectate!

Personal, nu mai am ce curata mecanic la ventilatorul climatizarii (voi atasa o poza sa-l vedeti cit este de curat), doar am sa-l gresez bine si il voi monta la loc!

Iata si poza cu ventilatorul proaspat extras din suport:

CIMG7629.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am deja acel miros urat. am incercat cu un spray de 20 lei ARCO parca insa ptr cateva zile a fost ok dupa care a revenit. asta cred ca este ok. stiu ca am sunat la vw cardinal dealer de c-ta si au spus ca au asa ceva dar costa 130 spray si vreo 100 manopera :) am refuzat oferta. bine ca am dat de asta. voi posta impresii dar intai sa verific daca am scurgerea desfundata , sa iau un filtru nou si abia apoi folosesc spray-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan

CT-19-TDY am incerct eu spray-ul ce apare in poza ta (KLEEN AIR facut de CarPlan), cumparat tot de la Carrefour.

Si filtru MANN (cu carbon activ) nou nout. Efectul a fost de scurta durata: 1 zi. Oricum iti urez succes poate ai mai mult noroc. :D

Recomand si eu folosirea ventilatie (ECON la climatronic) dupa folosirea AC, pentru a usca tubulatura. Are ceva efect.

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CT-19-TDY

Pentru eficienta maxima plaseaza tubul chiar sub zona de absorbtie nu cum arata in poza aia.Pe eticheta s-ar putea sa scrie ca e in dreptul pedalei de acceleratie dar testeaza cu o foita subtire (hartie sau celofan) ca s-ar putea sa fie in dreptul piciorului drept al pasagerului.Depinde de masina.

Daca dai pe LOW cu recirculare si turatie maxima o sa vezi cum atrage hartia.

Rectific:LOW + ECON + recirculare.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cu de-ala am dat si eu, si l-am folosit ca in imaginea de pe el. :) Am avut ventilatia parfumata a lamaie o zi. :)

Imi pare rau ca nu l-am bagat sub torpedo, sau pedala de acceleratie, unde e priza prin care trage aerul pentru recirculare. Oricum, il dadusem preventiv. Parca, dar nu mai stiu sigur, aveam atunci un iz vag de sulf, parca, atunci cand opream compresorul (adica pe ECON), si lasam ventilatia fara aer conditionat. Oricum, numai atunci se simt mirosurile, daca sunt. Daca stau bine sa ma gandesc, cred ca a avut efect, ca dupa aia, si nici acum, dupa un an, nu am mai avut mirosuri neplacute in masina. Oricum, e bine sa fie folosit imediat la primele semne de mirosuri neplacute.

Daros, felicitari pentru munca depusa aici pe forum, prin postarea pozelor cu operatiunile facute de tine. Ma bucur ca am putut sa te ajut si eu. As incerca o parere: Cand dadeai pe LO, ce curgea din instalatie, era condensul care se forma pe condensator, si nu solutia pulverizata de tine prin admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Daros, tabletele Virkon le-ai gasit in comert sau de pe net ?

Felicitari pt operatie! :blink: cred ca nici din fabrica nu era asa sterila instalatia aia :)

de luat exemplu data viitoare :D

@kryss782001 la fabia nu stiu daca ii identic ca la golf 4 dar banuiesc ca seamana mult

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mario75

Multumesc! Referitor la intrebarea ta, din pacate, nu am un raspuns multumitor; este greu de spus ce anume curgea in momentul acela, fiindca deja murdaria se dusese de mult, curgea lichid curat. Refac mental filmul si n-am nici cea mai vaga idee daca era solutie sau condens; eu am constatat ca la mine instalatia a fost relativ curata, dupa cum se poate observa si din pozele postate anterior, nu s-a innegrit solutia prea tare. Si cind am demontat astazi ventilatorul l-am gasit curat, se vede in poza din postul meu dinainte. Eu am turnat solutia in scop profilactic, nu mirosea deloc neplacut dinspre clima, dar eram interesat sa aflu care e starea lucrurilor pe-acolo.

Pentru cei care se gindesc sa incerce metoda folosita de mine pentru curatarea traseului climei, NU RECOMAND procedura cu ventilatorul nedemontat. E drept ca te scuteste de curatatul mecanic al ventilatorului, insa eu am avut neplacuta surpriza sa constat in momentul in care am extras motorasul din carcasa ca pe fundul carcasei baltea putina apa. Daca ar fi fost apa mai multa, ar fi putut ajunge la montajul electronic ce se afla in carcasa. Deci, eu data viitoare voi da jos si ventilatorul cind voi mai pulveriza dezinfectant prin priza de admisie aer pentru clima. Pentru celelalte motorase folosite la dirijarea jetului de aer spre zonele podea, frontal, piept, nu cred ca este cazul sa imi fac griji. Cind apas tastele aferente lor, se aude zgomotul cuplarii motoraselor undeva in zona de sub displayul de pe bord. Ori, daca pulverizez prin priza de aer din compartimentul motor, solutia trebuie sa ajunge in principal pe traseul vaporizatorului, continuind spre modulul filtrului de polen, dupa care se scurge in vasul colector asezat de mine dedesubt; iar asta e ceea ce ma intereseaza in principal: zona vaporizatorului.

Ar fi totusi util de vazut o schema cu pozitia exacta a motoraselor pentru dirijarea fluxului de aer la climatronic.

adi bm

Multumesc!

Tabletele Virkon le-am gasit in comert, la un magazin care comercializeaza produse de tehnica medicala. In Ploiesti, era odata Tehnica Medicala cu produse de tipul asta; acum exista un magazin TehnoFarm Daniel si comercializeaza diverse produse de natura medicala. Erau mai multe tipuri de dezinfectant, am avut de ales :) . Pe astea le-am preferat pentru ca puteam face personal solutia la concentratia pe care o doream eu si nici nu ma interesa vreun bax cu cantitati industriale de tablete. Eu am facut o solutie cu concentratia dubla decit cea recomandata pe prospect, cind am demontat astazi ventilatorul se putea observa materie uscata de dezinfectant pe palele lui. Sper ca le-am servit bacteriilor portia fatala. Insa, dupa ce am scos motorasul din capacul sau si am observat lichidul de pe fundul capacului, m-am considerat norocos ca nu a ajuns nivelul lichidului la montajul electronic. De aceea, cred ca nu exagerez daca repet: NU FACETI CA MINE! Ca nici eu nu mai fac asa pe viitor! Voi demonta dinainte ventilatorul climei, dupa care: Liber la pulverizat!

Uite si o poza in care se vede depunerea de substanta dezinfectata pe palele ventilatorului; nu este mizerie, doar Virkon :blink: :

CIMG7630.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kryss782001

salut,am dat astazi cu nigrin,inainte am desfacut aerotema si am pulverizat spirt spre evaporator dar nu prea ajung la el,cu mana ajung dar sa pulverizez pe el nu ajung.am sa vin cu detalii in zile urmatoare sa vedem daca mai miroase.din ce am simtit eu cand am bagat mana,vaporizatorul este orientat spre botul masinii,deci nu prea poti sa pulverizezi pe el direct (FABIA),si este intr-o carcasa de plastic.ADI_BM cum ai scos motorul din carcasa de plastic ca eu nu am reusit mufa sa o scot(am vazut ca are niste picioruse de cauciuc,acolo nu este problema,cu mufa din poza 8 pusa de tine este problema) merci

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reusit sa scap de mirosul care venea din instalatie cu Bionet A15.Am facut solutia intr-un pulverizator(doza tripla fata de cea recomandata),am dat pe filtrul de polen,in locasul lui si am bagat destul de mult si prin gurile de ventilatie.Apoi am lasat AC-ul sa mearga 5 min. la viteza 4 si gata.De o luna nu mai miroase deloc,uneori mai vine o aroma de mere de la Bionet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai dat cu Bionet ai pus pe recirculare sau doar pe Auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.ADI_BM cum ai scos motorul din carcasa de plastic ca eu nu am reusit mufa sa o scot(am vazut ca are niste picioruse de cauciuc,acolo nu este problema,cu mufa din poza 8 pusa de tine este problema) merci

cam greu am scos piciorusele alea din mufa unul chiar l-am rupt dar am rezolvat pana la urma, doar daca doresti sa ungi bucsele ii nevoie sa dai jos carcasa de plastic.

cata5maj,

de unde ai luat Bionet A15 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am dat astazi cu nigrin,inainte am desfacut aerotema si am pulverizat spirt spre evaporator dar nu prea ajung la el,cu mana ajung dar sa pulverizez pe el nu ajung.am sa vin cu detalii in zile urmatoare sa vedem daca mai miroase.din ce am simtit eu cand am bagat mana,vaporizatorul este orientat spre botul masinii,deci nu prea poti sa pulverizezi pe el direct (FABIA),si este intr-o carcasa de plastic.ADI_BM cum ai scos motorul din carcasa de plastic ca eu nu am reusit mufa sa o scot(am vazut ca are niste picioruse de cauciuc,acolo nu este problema,cu mufa din poza 8 pusa de tine este problema) merci

foarte rau

vaporizatorul e din aluminiu,spirtul este coroziv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Olteanu82,am dat pe recirculare,la viteza maxima...iti dai seama acum o luna si ceva,seara pe la 7...se facuse in masina mai ceva ca in frigider :)

Adi Bm,Bionetul l-am luat de la firma G&M 2000 din Bucuresti.Deoarece nu trimit colete in tara la valoare mai mica de 100 ron,roaga un coleg din Bucuresti sa-ti cumpere si sa-ti trimita la BM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kryss782001

m-nus, nu am pulverizat pe el ca nu am avut loc, ca daca aveam cred ca ii pulveriza 500ml :) ca adi bm ,am pulverizat pe carcasa de plastic,merci pentru informatie. oricum nu mai miroase urat,rezolvat problema cu ac ;)

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spirtul nu corodeaza aluminiul, am verificat si nu fac reactie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kryss782001

atunci data viitoare am sa straduiesc sa ajung la vaporizator.banuiam eu ca nu corodeaza ca altfel nu pulverizai 500ml pe el,oricum daca ajungeam la el pulverizam pe el direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!