Jump to content

Coca-Cola Red GTI


HoriaRAV

Postare recomandată

Am fost mai devreme la masina, deoarece am vazut mai multe thread-uri pe diverse forumuri si filmulete pe Youtube in legatura cu testatea functionarii senzorului MAF.

Din ce am inteles, daca scoti mufa de la MAF in timp ce merge motorul, daca senzorul este ok motorul ar trebui sa se opreasca sau sa inceapa sa mearga foarte prost.

Eu am scos mufa cu motorul pornot si nu s-a intamplat absolut nimic, motorul mergea la fel si cu mufa scoasa, turatiile au ramas absolut constante, nici nu se punea problema sa se opreasca.

Ce parere aveti?

Link către comentariu

Daca nu este diferenta intre mersul cu maf si fara maf at clar,senzorul nu e bun,daca scoti mufa si simti macar o mica inbunatatire at ii si mai clar,senzorul a cedat pentru ca daca nu ai mufa pusa pe maf at ecu isi face amestecul in functie de alte informatii.

Link către comentariu

Pune Vag-com si masoara-l, cel mai concludent test.

Motorul stie sa mearga si fara MAF, nu la fel de eficient dar merge foarte bine.

Link către comentariu

Merge si cu mufa scoasa...

Incerca un MAF de la alta masina care functioneaza corespunzator. DV-ul  e schimbat?

 

Faptul ca apare inca eroare, fie ca este la 50 km fie ca e la 2000 km inseamna ca problema este inca acolo si pana n-o rezolvi nu va merge la capacitate maxima.

Crede-ma ca nu merge cu jumatati de masuri la motoarele astea.

 

Prin diagnoza oricum nu rezolvi mai nimic. Trebuie sa faci loguri la misfire, boost, AFR,  pompe si MAF. Dupa ce faci astea poti trage o concluzie.

Modificat de saibot
Link către comentariu

Merci pentru raspunsuri.

 

@saibot - stiu ca nu merge cu jumatati de masura, si nici nu vreau sa fac asta, asta este si motivul pentru care toate piesele pe care le-am inlocuit au fost pe originale si noi.

 

DV-ul nu este schimbat (cel putin eu nu l-am schimbat) dar il comand astazi pentru ca oricum nu este foarte scump si il schimb, la fel si MAF-ul, le voi pune Vineri pe masina si sa vad daca rezolva problema.

 

Chestia e ca daca nici asa nu se rezolva, treaba devine foarte complicata si probabil si foarte costisitoare. 

 

Ca idee, pana acum piesele au costat:

 

- galerie - 1600RON

- tachet pompa - 170RON

- PCV - 470RON

- resoftare ECU - 450RON

- sonda lambda - 940RON

- furtune/oring-uri/coliere - 150RON

- MAF - 800-850 RON

- DV - 200-250 RON

- incuietoare usa stanga spate - 150RON (nu se mai inchidea si am schimbat-o, nu am luat-o noua pentru ca mi s-a parut foarte mult 850RON, si am zis ca nu e o componenta neaparat importanta)

- manopera pana acum - 400RON

 

O sa aflu preturile exacte pentru MAF si DV un pic mai tarziu, dar sunt in jurul valorilor de mai sus.

 

Oricum sunt convins ca ii dau de cap pana la urma :).

Link către comentariu

Imi pare rau pentru tine ca dupa ce te-ai chinuit atat de mult in a gasi o masina pe gustul tau , te confrunti cu o avalansa de probleme ascunse ulterior.

Capul sus si spor la rezolvarea problemelor :)

Link către comentariu

la o fosta masina( mk5 gti) daca scoteam mufa din debitmetru,masina mergea numai ca nu facea boost( in unele cazuri merge mai rotund la relanti pentru ca fenteaza pierderile de vacum). La actuala masina( cu soft revo) daca scot debitmetrul,nu mai merge deloc,adica sta la relanti dar cand incerc sa merg cu ea,o pune in nas complet,apas toata pedala si masina nu raspunde etc.

 

Daca nu este diferenta eu zic ca te pacalesti si il cumperi degeaba,la fel am facut si eu la GTI.  Cel mai bine faci log in mers,si vezi cat citeste maf-ul.


Eu vad lucrurile in felul urmator: Ori ai un injector infundat,asta ar explica si mersul neregulat la prima pornire( aviz celor care baga solutii minune in rezervor pentru curatare) ori s-a infundat filtrul de benzina dupa ce ai pus solutia de curatare dura lube.

 

Cand pui laptopul si stergi eroare,se reseteaza fuel trims-urile,si merge primii cativa km cu valori default,apoi se regleaza din nou AFR-ul si iti merge prost. Eu mizez pe injector/filtru benzina infundat/pompa benzina rezervor/clapeta acceleratie/flapsuri admisie

 

Incearca in felul urmator: la pornire dimineata,laso 2-3 minute minim dupa ce scade relnatiul,apoi sa pleci. mergi cu ea cativa km cu apa la 90,trage pe dreapta,opreste motorul,lasa-l 1 minut oprit,reporneste si vezi daca masina merge mai bine.

Fa rost de laptop,calibreaza clapeta si flapsurile din admisie.

Link către comentariu

@ShadoWwZz - merci pentru incurajare :)

 

@golfix - ok, pana acum testasem MAF-ul doar la relanti, fara sa merg cu masina, astazi am scos mufa. am venit cu masina la servici si merge foarte bine, nu mai smuceste la schimbarea treptelor, trage bine si nu mai ai senzatia ca n-are vlaga, e o diferenta foarte mare intre cum mergea cu mufa conectata.

 

Am facut rost de MAF si DV de proba, sunt luate de pe alt GTI care functioneaza ok, de asemenea, pe ale mele le voi pune pe celalat GTI sa le probez, revin cu un update.

 

Daca tot nu se rezolva o sa merg pe ce ai sugerat tu, cu filtru benzina/injector/pompa cu toate ca din ce stiu eu, daca ai un injector infundat se simte, trepideaza motorul, nu merge rotun etc, iar pompa daca nu livreaza presiunea corespunzatoare se simte la turatii mari, ai fuel cuts dar la mine nu se intampla asta.

 

Daca nu se rezolva nici cu sistemul de alimentare, o sa ma mai uit o data la ECU, cine stie poate s-a intamplat ceva la resoftare sau are ceva defect, eventual poate gasesc un ECU sa il probez pe masina, totusi sper sa nu ajung aici :tuktuk:

Link către comentariu

Neata din nou :)

 

Am schimbat MAF-ul si nu mi se pare ca s-a imbunatatit ceva, deocamdata nu s-a aprins check engine-ul dar banuiesc ca o sa se aprinda.

 

Masina tot nu merge asa cum trebuie, smuceste la schimbarile de treapta, totusi mi se pare ciudat ca merge foarte bine cu MAF-ul deconectat, ma gandesc sa nu fie de la ECU, totusi o sa fac niste log-uri in weekend poate cine stie.

Link către comentariu

Ti-am spus ca te pacalesti,atunci cand scoti maf-ul fentezi ceva pierderi de vacum/boost,sau pacalesti AFR-ul. Atunci cand scoti mufa,merge cu amestec mai bogat,creste debitul de benzina inca de la relanti. Vad ca esti din Bucuresti,daca ai timp si daca vrei ne putem vedea in acest weekend sa pun o diagnoza pe ea,si sa mergem putin cu masina sa vad exact cum se manifesta,trebuie sa ii dam de cap.

Link către comentariu

Merci Alex, apreciez efortul si raman dator cu o bere :)

 

Ok, long story short, Alex a descoperit ca motorasul care actioneaza clapetele de la admisie nu functioneaza deloc.

 

Am stat si m-am gandit la firul evenimentelor de cand am luat masina. Cand am dus-o prima data la service nu putea fi adaptata clapeta de acceleratie, cu eroarea intake manifold runner control, clapeta in sine fiind ok, noua, schimbata cu 6 luni inainte de fostul proprietar cu factura si garantie (ca sa fiu sigur am probat-o pe un alt GTI si a functionat fara probleme), tot in acelasi timp am schimbat si galeria de admisie, la fel, noua si pe original, problema de adaptare a clapetei a fost rezolvata prin resoftarea ECU-ului.

 

Dupa cele de mai sus a aparut eroarea de care nu am scapat nici acum, P2177, eroarea asta nu aparea la inceput, stau si ma gandesc poate a fost montat ceva gresit la galerie sau pur si simplu actuatorul respectiv nu functioneaza, oricum ar fi nu conteaza, sper ca asta sa fie problema si sa nu mai fie si altceva.

 

Seara buna tuturor si benzina ieftina... ca am facut plinul in seara asta si era 7.02RON/litru :(((((((, in curand punem pedale la masina.

Modificat de HoriaRAV
Link către comentariu

Nu ai pentru ce,vezi ce se intampla cu motorasul de la flapsuri(eu zic ca trebuie schimbat) si scapi de eroare si check engine. Referitor la smucituri,rezolva tampoanele antirasturnare(cele doua rotunde) + bratul antirasturnare.In rest,masina merge bine si este in toate mintile,trage ok. O seara buna

Modificat de golfix
Link către comentariu

Gen tu ai aceeasi problema care am avut-o si eu. Prima oara s-a crezut ca este de la clapeta si incet incet am aflat ca defapt si eu am probleme la asa zisul motoras (la mine nu este electrica, e pe vacum). Cand am cumparat clapeta noua numai mergea adaptata din cauza ca se adapteaza (cred) odata cu admisia variabila.

Modificat de robi_zet
Link către comentariu

post-8814-14045448221342_thumb.jpgpost-8814-14045448338857_thumb.jpgpost-8814-1404544839054_thumb.jpg
 

Modificat de golfix
Link către comentariu

@robi_zet el a cumparat masina cu eroare Intake manifold runner,daca baietii de la reprezentanta si-ar fi dat si ei seama ca acea eroare nu este de la clapeta,ci de la motorasul flapsurilor,nu s-ar fi ajuns pana aici,dar traim in Romania. La tfsi e altfel,se pot adapta individual,drept exemplu clapeta am adaptato,dar cand am ajuns la flapsuri,aveam eroare pe adaptare,atunci am ridicat capota si am urmarit acel brat care actioneaza clapetele din admisie,si am observat ca nu isi modifica deloc pozitia. Mai ciudat este ca nu ii memoreaza eroare daca e dus,dar cine stie ce soft au pus baietii la service.Prima data trebuie verificat daca este mufa conectata,apoi daca nu cumva sunt blocate clapetele si nu permit miscarea motorasului,ulterior se merge pe schimbare.El a zis ca a schimbat admisia,din ce stiam eu admisia vine cu tot cu acel motoras,insa probabil au pus fara motoras.

 

Eroarea pe care o are el ce ii declanseaza si check engine-ul este de la acele flapsuri. Ca si simptome cand ai acel motoras dus,porneste si merge neregulat la rece,cu missfire. Dupa incalzirea motorului flapsurile nu mai sunt folosite,in schimb daca nu sunt deschise complet,si sunt blocate la jumatate de exemplu,afecteaza mersul

Modificat de golfix
Link către comentariu

Stiu cum e la GTI 5. Aceasi eroare aveam si eu cu Intake manifold runner. Si la service-ul unde am fost eu sti cat a durat sa aflat motivul acelei erori.

 

Vb cu Nadir cand aveam masina in service si mi-a zis ca si el a patit asa la un GTI dar acel motoras vine separat si costa in jur de 1300-1400 lei.

Link către comentariu

Este o problema cunoscuta pe TFSI,nu inteleg de ce este o enigma asa mare pentru unii :)

Link către comentariu

Atunci cand am fost la Alex APR zicea ca are el un soft pentru anularea acelor flapsuri folosite la pornire...si totodata mergeau scoase si acele placute de pe centrul galeriilor supapelor de admisie.

Link către comentariu

Pai daca nu ma insel se referea la un Stg1.

Link către comentariu

Prin resoftare se anuleaza acele flapsuri? Mai exact, noul soft elimina nevoia lor? Sau care e ideea..

Link către comentariu

Ceva in genul asta...oricum ele lucreaza doar la pornire

Link către comentariu

Si care e rolul lor? Am vazut o admisie la APR fara flapsuri, era considerata upgrade, dar sunt curios care e motivul.

Link către comentariu

Flapsurile respective functioneaza numai cand motorul este la relanti, rolul lor este de a obtura partial admisia si de a crea un turbion in cilindru astfel incat sa se poata crea un amestec foarte bun la turatii foarte mici, cu scopul de a reduce emisiile de noxe in idle.

Cand accelerezi flapsurile respective sunt deschise. Avantajul lor este cel pe care l-am descris mai sus si unii spun ca iti dau un pic mai mult cuplu la turatii foarte joase.

Dezavantajul lor este ca se pot face depuneri de carbon pe ele si pot creste consumul sau se pot bloca si dau diverse erori sau am citit ca sunt cazuri in care datorita depunerilor se pot rupe si pot ajunge in cilindru cu rezultate foarte neplacute.

M-am documentat intre timp. :)

Update-uri:

In urma intalnirii cu Alex, am fost din nou la service pentru a vedea ce se intampla cu flapsurile respective.

Se pare ca eroarea pe care o aveam initial "intake manifold runner control" era datorata acestor flapsuri care nu puteau fi calibrate, a fost verificat cablajul si motorasul care actioneaza flapsurile, ambele fiind ok, acesta fiind si motivul pentru care a fost resoftat ECU, dar nici dupa resoftare flapsurile respective nu au putut fi calibrate asa ca baietii de la service le-au anulat din soft, din cauza asta nu se misca si nici nu dau eroare, crezand ca este o problema cu ECU, dar nu una semnificativa care sa necesite inlocuirea lui.

Problema era faptul ca flapsurile, cu toate ca sunt anulate nu sunt scoase de pe galerie si nu stateau in pozitia neutra din cauza asta primeam eroarea SPER :))), ideea e ca dupa ce au fost pozitionate pe neutru masina a inceput sa mearga foarte bine, nu mai smuceste, deocamdata nu mi-a mai aparut nici o eroare, nu se mai plafoneaza.

Acum sper sa si tina, ca ma cam uit cu frica la bord sa vad daca nu cumva a aparut check-ul. :))

Totusi am o intrebare, credeti ca flapsurile respective nu pot fi calibrate din cauza ECU-ului sau e posibil sa fie altceva, si daca da, credeti ca merita sa schimb ECU si sa le reactivez?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!