Jump to content

Coca-Cola Red GTI


HoriaRAV

Postare recomandată

Salutare,


 


 


In primul rand vreau sa va multumesc, posturile voastre m-au ajutat foarte mult la cumpararea acestei masini, atat in ceea ce priveste problemele cunoscute pentru acest model, la alegerea intre cutie manuala si DSG cat si la verificarea masinii inainte de cumparare.


 


Dar sa nu mai pierd timpul, sa va povestesc de masina.


 


Toata chestia cu GTI-ul a pornit prin '95, '96 cand unchiul meu si-a cumparat un Golf 2 GTI - poate a fost si din cauza faptului ca pe vremea aia masinile preponderente in Romania erau Dacia si Oltcit, cand vedeai un Cielo iti pica fata - care mi-a placut instant, o tin minte si acum, neagra in 2 usi, grila cu outline rosu, tapiteria ecosez, jantele late etc etc si intotdeauna am zis ca la un moment dat o sa imi iau una.


 


Timpul a trecut, am vazut si Golf 3 GTI care nu m-a inspirat in nici un fel, la fel si Golf 4 GTI, mi se parea ca nu mai au carisma Golfului 2 GTI, dupa care a aparut Golful 5 GTI care cel putin pentru mine a fost un instant hit, am vazut din nou ceea ce am vazut la MK2 GTI.


 


In urma cu aproape 3 luni de zile m-am hotarat ca in sfarsit sa imi iau un GTI, nu eram foarte hotarat daca sa imi iau 5 sau 6, 7 fiind prea scump.


 


Am condus ambele modele, (e posibil ca unii din voi sa nu fie de-acord cu ce o sa spun, este doar parerea mea, nu este in nici un fel avizata, ma refer doar la experienta mea cu cele 2 modele) tinuta de drum la condus normal este aceeasi atat la 5 cat si la 6, demaraj aproximativ la fel, 5-ul are lag un pic mai mare, sau cel putin asa mi s-a parut mie, totusi mi-a placut mai mult 5-ul este mai... mecanic (in lipsa de alte cuvinte), te lasa sa conduci un pic mai la limita, imi place directia mai mult, foarte precisa si ofera un feedback foarte bun, instinctiv stii unde sunt rotile fata, nu vreau sa spun ca 6-le nu este o masina foarte ok, pentru ca este, dar cred ca are mai multa electronica decat ar trebui, din nou, este doar parerea mea.


 


Hotarat fiind pe ce model vreau sa imi iau, am ajuns la o alta dilema, cutie manuala sau DSG, am citit cam tot ce se putea despre cutia DSG (manuala stiam deja cum functioneaza :) ) si pe hartie suna extraordinar de bine, asa ca am facut un test cu un 5 GTI DSG, si cutia este superba in modul sport, nu imi venea sa cred ca nu simt schimbarile de treapta si masina accelereaza incontinuu, la fel si pe modul manual folosind padelele de la volan, in schimb modul automat seamana foarte mult cu o cutie tiptronic, mai greseste viteza, mi-a schimbat a 6-a la 70km/h, ceea ce mi s-a parut un pic overkill (e posibil sa fi fost o problema cu cutia respectiva, sau poate e normal si nu afecteaza in mod negativ motorul, chiar nu stiu).


 


Cu toate ca DSG-ul mi-a placut extrem de mult (prima cutie automata care chiar imi place), in special senzatia pe care ti-o da cand accelerezi, m-am decis sa caut o masina cu cutie manuala, in primul rand pentru ca DSG-ul iti da senzatia ca esti pasager intr-o masina pe care ar trebui sa o conduci, sa apesi ambreiajul, sa schimbi treapta, sa te simti implicat bla bla bla + problemele cu mecatronica, despre care am citit pe foarte multe site-uri si forumuri - defecte care imi imaginez ca se repara destul de greu la noi si cu destul de multi bani.


 


Cutia manuala este foarte precisa, are rapoarte scurte, este comoda, intra usor in viteza, intr-un cuvant, iti da senzatia de "fine oiled machine", si din ce am citit pe net, nu prea sunt probleme cu ele.


 


Cautarea a durat aproape 3 luni de zile, in primul rand pentru ca oamenii nu sunt sinceri, nu iti spun ce probleme are masina, nu iti spun cum arata in realitate, dau kilometrajul inapoi, nu pozeaza defectele masinii etc.


 


Prima masina pe care am vazut-o a fost si cea pe care am cumparat-o dar la momentul respectiv, la verificarea VIN-ului am aflat ca masina a avut o reparatie in urma unui incident in 2009, reparatie care s-a facut la Porsche pe Casco, reparatia constand in inlocuire bara fata si faruri, inlocuire portiera stanga spate, vopsire integrala. Lucru care nu mi-a fost spus de proprietar.


 


Si de aici totul a fost down-hill, cred ca am vazut cam 15 GTI-uri (cam tot ce era pe net si la o distanta rezonabila de Bucuresti/Ploiesti) nu imi place sa fac sute de km pentru a vedea o masina tocmai din cauza ca proprietarii nu sunt sinceri, una iti spun la telefon si vezi in poze, si cu totul alta este realitatea.


 


Oricum, de departe cel mai varza GTI l-am vazut la Campina, si tin sa povestesc cateva detalii despre masina, asta pentru ca este inca la vanzare, si sper sa nu cumpere nimeni masina aia, nu de alta dar din punctul meu de vedere nu este o masina sigura. Fiind in Ploiesti la parinti la sfarsit de saptamana, am vazut masina pe net, foarte bine dotata (bixenon, jante 18", interior piele, navigatie, full electric, etc etc etc), l-am sunat pe proprietar, samsar din ce mi-am dat eu seama - dar am zis sa o vad fiind la doar 25km - mi-a spus ca masina este impecabila ca a avut 1 singur proprietar, ca este super bine ingrijita, ca nu a avut decat tamponari minore, si ca singura problema este faptul ca spoilerul fata este un pic crapat, dar "nici nu se vede" - citat direct de la vanzator.


 


Realitatea: bara fata era sparta si reparata de atatea ori, cred ca nici nu puteai sa o dai jos de pe masina fara sa o rupi, rugina pe ambele aripi spate si pe haion, podeaua din portbagaj avea sudate plasi de metal, probabil in urma unui accident din spate, interiorul era vraiste, pielea pe scaune foarte tocita, plasticele din interior zgariate intentionat parca, lipseau trim-uri de la usi, bord, consola centrala, cred ca nu mai avea tampoane la motor, cand l-am pornit si l-am accelerat am crezut ca sare din masina, si povestea horror a continuat cand am pus testerul pe ea, nu mai avea decat airbag-urile spate, clima nu mergea, erori pe incuietorile usilor fata etc etc etc. Cred ca masina fusese dauna totala si reparata foarte foarte prost. Si un lucru pe care am uitat sa il mentionez carpeta in locul unde tii calcaiul cand apesi pe acceleratie era atat de tocita incat avea gaura si se vedea podeaua petalica, omul spunea ca masina are 160k km :)).


 


Dupa inca 2 luni de cautat si vazut masini, toate foarte alergate si neangrijite, cu tot felul de modificari (vroiam o masina stock, pentru ca nici eu nu ii voi face nici o modificare), cu accidentate grave la activ si reparate pentru vanzare (in general reparate in service-uri din spatele blocului) a aparut din nou pe net la vanzare prima masina pe care o vazusem si in lipsa de alte masini am zis sa fac mai multe cercetari (masina arata foarte bine).


 


Prin niste cunostinte care lucreaza la asigurari am reusit sa aflu exact ce s-a intamplat cand masina a avut accident, in parcare la Mall Baneasa, cineva cu cutie automata (femeie) a dat din gresala cu spatele in GTI, fostul proprietar nu a apucat sa puna frana si l-a impins cu portiera stanga spate intr-un stalp din ala mic din parcare, avariile rezultate fiind bara fata (inlocuita) far dreapta spart, far stanga prinderi rupte (ambele inlocuite), usa stanga spate (inlocuita), panou stanga spate zgariat (reparat), aripa dreapta fata zgariata (reparat) reparatiile au fost facute pe Casco la PBV (probabil cu regresie pe RCA), la accident nu au sarit airbag-uri, lucru confirmat si la test.


 


Stiind aceste lucruri am hotarat sa mai vad inca o data masina si sa o duc la un test la caroserie + motor la reprezentanta, in urma testului caroseria/sasiul s-au dovedit a fi intacte dar a iesit eroarea P3193 Intake Manifold Runner Control, asta in conditiile in care fostul proprietar a schimbat in Decembrie 2013 corpul clapetei de acceleratie, motorasul clapetei si debimetrul de aer (cu factura si garantie), dupa o negociere la sange cu fostul proprietar am hotarat sa iau masina, eroarea respectiva fiind destul de comuna. (probleme cu clapeta/motorasul de la clapeta sau cablaj - tinand cont ca celelalte au fost deja schimbate).


 


Asa ca in urma cu o saptamana am devenit proprietarul GTI-ului, pe care l-am dus direct la reprezentanta pentru a fi rezolvata problema cu clapeta, baietii au facut setarile la clapeta (cel mai la indemana lucru) si mi-au spus sa merg cu masina cateva zile sa vad daca imi mai apare engine light in bord, din pacate a reaparut asa ca Miercuri masina intra in service pentru o diagnosticare amanuntita, oricum sunt convins ca o sa se rezolve.


 


In rest ce sa zic, este o masina pe care o cumperi pentru ca iti place, nu este nimic rational in cumpararea unui GTI, it's all about the heart :). Consuma mult, este destul de rigida (totusi nu iti sparge pietrele de la rinichi), piesele pentru ea sunt destul de scumpe, exista masini mai spatioase etc... dar te face sa zambesti de fiecare data cand o conduci, tinuta de drum, felul in care sta pe curbe, felul in care te simti conectat cu masina cand conduci, zgomotul evacuarii...


 


Dotari:


 


- Bi-Xenon


- Climatronic


- Geamuri electrice fata/spate


- Oglinda antiorbire


- Oglinzi electrice incalzite


- Ambient lights (cred ca asa se numesc luminile de la picioare)


- Senzori de ploaie si lumina


- Jante 18" Detroit


- Prindere pentru scaun copil pe bancheta spate


- Priza 12V in portbagaj


- Sertar sub scaunul pasagerului


- Torpedou + Cotiera refrigerate


-  Plafon negru (nu stiu daca este o optiune dar nu toate GTI-urile il au asa)


- Navigatie (nu este cea originala, este un Pioneer AVIC F900BT)


 


 


Planuri de viitor: 


 


- rezolvarea erorii P3193 - ongoing


- repararea tapiteriei - suportul lateral stanga de la scaunul soferului este un pic rupt (toate GTI-urile pe care le-am vazut avea problema asta, rupt sau foarte tocit) in rest tapiteria arata foarte bine


- inlocuirea manereleor usilor fata - vopseaua aia cauciucata a sarit in unele locuri si chiar nu imi place


- reparat jantele - 2 din ele au fost atinse de bordura


- tempomat - pe fosta masina aveam si m-am obisnuit sa il folosesc


- filtru aer K&N - nu m-am hotarat totusi daca o sa pun


- "debranduirea" fostului proprietar - stickere,  pleoape - already done :)


 


Va multumesc celor care ati avut rabdarea necesara sa ajungeti pana aici, am adaugat si niste poze mai jos, numerele sunt acoperite pentru ca sunt cele ale fostului proprietar, voi inmatricula masina pe numele meu si voi schimba numerele in urmatoarele saptamani.


 


 


 


 


 


 


 


 


post-135324-0-45512700-1399797167_thumb.

post-135324-0-18752200-1399797172_thumb.

post-135324-0-29986200-1399797179_thumb.

post-135324-0-10089300-1399797183_thumb.

post-135324-0-26695400-1399797190_thumb.

post-135324-0-20960700-1399797193_thumb.

post-135324-0-21425300-1399797200_thumb.

post-135324-0-76393000-1399797204_thumb.

Link către comentariu

Congrats pentru masina, s-o folosesti cu placere :icon_thumleft:

Imi plac mult GTI-urile MK5, iar al tau pare foarte OK, cu exceptia pleoapelor care-s cam... meh.

Ai putea, eventual sa-i pui si o antena shark fin, din doua motive: astea "batz" se agata la spalatorii cu perii rotative si se si cam fura si, pe de alta parte, arata si mai sleek cu antena mica :)

Link către comentariu

Nice car, iti urez multi km de acum inainte si sa te bucuri de ea in fiecare moment.

PS: Vi cu ea azi nu? :)

Link către comentariu
shobolanu.wob

Speram sa vina, nu ? sa-i dam botezul.. ( ii punem sticker alb ) :))

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Sry, nu o sa mai ajung in seara asta, am vazut azi ca mi-a expirat ITP-ul Vineri :-S, noroc ca nu m-a oprit politia si ca am observat, acum trebuie sa duc masina pe platforma la RAR :-|

Modificat de HoriaRAV
Link către comentariu

felicitari pentru achizitie!

Edit: exista arie pt anunturi sau PM, daca up-ul saptamanal nu este suficient! Multumesc pt intelegere.

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
  • Administrator
R_a_z_v_a_n

Frumoasa descriere si poveste, un exemplu pentru cei care vor sa deschida topice de prezentare.

Link către comentariu

Frumoasa! Sa va purtati sanatosi. Curios ca nu a avut comenzi pe volan...

Link către comentariu

O prinde foarte bine culoarea, sa o stapanesti sanatos! :)

 

Despre modificari, eu zic sa mergi un pic cu ea stock, sa vezi ce ti-ar lipsi pentru modul cum o folosesti tu si sa pornesti de acolo. Personal, nu as incepe (si nici continua) cu un filtru K&N. Chiar ma mir cand spui ca nu ai gasit masini ok, banuiesc ca, pe masura ce trece timpul, si masinile astea ajung la tot felul de persoane, unele neintelegand ce inseamna de fapt un hot hatch. Eu mi-am luat GTI-ul acum 2 ani, am vazut 2 masini si aleasa a fost chiar prima. Complet stock, ceva elemente revopsite din cauza zgarieturilor, nu am avut nici o problema cu ea.

 

Din curiozitate (poti sa imi dai pe PM daca vrei), cat a fost pretul cerut si cat ai platit in final pe ea? 

Link către comentariu

In sfarsit masina are din nou ITP, am ales varianta cu platforma in primul rand pentru ca prefer sa nu risc o amenda foarte mare + confiscare talon + ITP la RAR si pentru ca am un prieten cu platforma, toata distractia m-a costat un pachet de tigari si o cafea cat am stat sa fac ITP-ul.

 

In ceea ce priveste pretul, nu este nici un secret, si sper sa nu existe nici un regulament impotriva postarii lui (eu nu am gasit), daca exista imi cer scuze in avans si rog un moderator sa il stearga :).

 

Masina a fost initial la vanzare la pretul de 8300E (cand am vazut-o prima data), cand a aparut din nou pretul scazuse la 7800E iar eu am negociat pretul la 7150E (da.. am negociat si 50E :))) ) iar dupa vanzarea subwoofer-ului si statiei Alpine cu care masina (200E) - le-am dat jos in primul rand pentru ca ocupau o buna parte din portbagaj, masina are sistemul audio cu 10 incinte acustice si se aude foarte bine, si nu ascult muzica care sa necesite subwoofer - am ajuns la  un pret de achizitie de 6950E, foarte ok zic eu, dar masina nu are taxa de inmatriculare platita, in momentul de fata, impreuna cu un avocat am inceput demersurile inmatricularii masinii fara plata taxei, exista sanse dar nu e nimic sigur, daca nu o voi putea inmatricula asa, voi plati taxa si o voi recupera in instanta.

 

Revin mai tarziu cu poze, am mai facut cateva chestii :)

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Asa cum am promis, revin cu poze.

 

In primul rand am scos una bucata cruciulita din parbriz + una bucata maimutoi Milka de la oglinda, nu suport chestii atarnate prin masina (s-a intamplat la 0.00001 secunde dupa ce am intrat in posesia masinii), scos miros de bomboane/lumanari parfumate din masina, am aruncat sursele de miros dulceag, aerisit bine masina si inlocuit cu braduti (stiu ca si bradutii atarna dar ii suport mai usor decat mirosul respectiv), oricum o sa dispara si ei si o sa fie inlocuiti cu odorizant CWS, momentan nu a venit comanda.

 

Scos abtibild bizon+numar inmatriculare Monaco de pe gemul spate (poze mai jos) - incalzite cu feon + "racait" cu un cutit foarte mic si neascutit ca sa nu zgarii geamul (cred ca erau acolo de mult timp) + diluant ca sa iau toate reziduurile care au ramas pe geam in urma operatiunii, SI MULTA RABDARE!

 

Curatat tevi evacuare, nu cred ca fusesera curatate vreodata, am incercat initial cu un metal polish si cu un burete de sarma foarte moale (instructiuni luate de pe net), am frecat la ele jumatate de ora fara nici un fel de rezultat, dupa care am descoperit prin casa o solutie de curatat inox (ceva pentru aragaz :D) si am zis sa incerc si cu asta, rezultatul in puteti vedea in pozele de mai jos.

 

Scos pleoapele - le-am incalzit cu feonul si am tras usor de ele din aproape in aproape, nu am folosit nici un fel de "scula" pentru ca nu am vrut sa zgarii farurile si nici diluant ca sa nu se matuiasca, din fericire erau lipite cu banda dublu adeziva nu cu silicon cum am mai vazut. Mie imi place foarte mult look-ul stock si am vrut sa revin la el, asa ca donez pleoape Golf5, daca le vrea cineva.

post-135324-0-14248600-1399920265_thumb.

post-135324-0-64081800-1399920375_thumb.

post-135324-0-57785100-1399920379_thumb.

post-135324-0-51613700-1399920385_thumb.

post-135324-0-29705800-1399920468_thumb.

Modificat de HoriaRAV
Link către comentariu

Frumoasa este...ce masina ai avut inainte de asta? Pretul a fost ok, cam nasol cu taxa, nu stiu daca se mai poate recupera in instanta.Pe ce site ai vazut anuntul?

Link către comentariu

Era sa ma aleg si eu cu asa ceva acum 2 ani, tot un fel de "masina visurilor".

Sa te bucuri de ea si felicitari pentru ca nu ai in plan sa o "tuning" !

Link către comentariu

Merci pentru urari, e cam nasol cu taxa dar sper sa pot face ceva in privinta asta, mi se pare absurd sa trebuiasca sa platesti taxa de inmatriculare pentru o masina care este inmatriculata in romania din 2006 da ma rog.

Masina nu va suferi nici un fel de modificari, puterea si look-ul stock al masinii mo se par mai mult decat suficiente, poate pe viitor vor exista niste modificari estetice subtile, stopuri R32, antena shark fin, cu toate ca imi place look-ul de "RC Car" pe care il da antena pe care o are acum.

Inainte de GTI am avut in ordine, Dacie berlina '96, Golf 3 GT 90 cp, Passat B5.5 AVF care este inca in familie si probabil nu va fi vandut niciodata deoarece arata si merge impecabil la cei 250k km, Astra H 1.7CDTI 101CP.

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie, ma bucur ca MK5 e o generatie apreciata!

Ai facut foarte bine ca nu te-ai grabit, GTI-ul e o masina greu de gasit in stare buna, majoritatea anunturilor de pe net sunt mincinoase.

Tipsurile poti sa le inlocuiesti, arata cam jalnic. In rest, benzina si zambete cat incape! :)

Link către comentariu

Este pacat sa nu ii faci un soft... :D Cu un soft la o firma de incredere nu o sa ai probleme de fiabilitate ,se stie ca 2.0tfsi este un motor robust.

Link către comentariu

Verifica-ti tachetul de la pompa de benzina cat mai repede !

Link către comentariu

Tachet + PCV Fix + Dv OEM Upgrade.. 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Publicat (modificat)

Revin cu detalii despre masina, nu am mai postat in ultimile saptamani pentru ca masina a fost in service pentru remedierea problemei P3193 cu care am luat masina.

 

Reparatia s-a facut la Darius Motors (fostul Cardinal Motors) in Ploiesti, si cu aceasta ocazie tin sa le multumesc baietilor de acolo pentru rabdare, bunavointa si profesionalism.

 

S-a verificat clapeta de acceleratie si corpul clapetei (au fost testate pe alt GTI) si functionau in parametri, ele fiind inlocuite in urma cu 3 luni, a 3-a oara in garantie de fostul proprietar (lucru pe care normal nu mi l-a spus), probabil m-as fi gandit ca eroarea nu este data de clapeta si nu mai pierdeam o gramada de timp cu diagnosticarea problemei.

 

A fost data jos galeria de admisie pentru inspectie, dar daca tot am desfacut-o si baietii de la Darius mi-au facut un pret foarte bun pentru o galerie noua originala am preferat sa o schimb decat sa ii fac intretinere admisiei vechi.

 

Problema era ca ECU nu accepta setarile pentru clapeta, clapeta nefiind setata dadea eroarea P3193 si bineanteles masina nu tragea. S-a verificat cablajul de la motor care  s-a dovedit a fi in regula.

 

Problema era de fapt generata de ECU care nu accepta setarile clapetei, rezolvarea fiind resoftarea ECU-ului. Baiatul care s-a ocupat de resoftare mi-a spus ca probabil fostul proprietar a incercat sa ii faca o remapare dar softul pe care l-a fost folosit nu a fost corespunzator si ECU nu l-a incarcat asa cum trebuie. 

 

Dupa resoftarea ECU-ului cu softul stock s-au facut setarile clapetei si masina a inceput sa rupa asfaltul, la propriu :).

 

Am fost in teste cu ea Vineri, mergea foarte bine... but bad luck struck again... a cedat PCV-ul, baietii de la service ma avertizasera ca o sa se intample, tinand cont ca masina nu mai mersese in parametri normali de destul de mult timp, si oricum PCV-ul este o problema cunoscuta la acest motor.

 

PCV-ul nou vine Luni si o sa fie montat pe masina, l-am luat pe cel original, am inteles ca este o revizie mai noua si nu mai pica asa usor, oricum nu folosesc masina pentru "liniute" si imi plac lucrurile stock. 

 

Cat a stat masina in service a fost verificat cam tot la ea mecanica, traseu turbo, compresie motor, axe cu came etc si a fost schimbat si tachetul de la pompa de benzina.

 

Sper ca Luni, dupa inlocuirea PCV-ului sa se termine aceasta saga si sa pot inmatricula masina.

 

Dupa inmatriculare o sa urmeze schimbarea burdufelor de la amortizoarele spate, discuri si placute frana (pentru linistea proprietarului), schimb de ulei si filtre, a facut cam 4000km cu actualul ulei, dar din nou, pentru linistea sufleteasca a proprietarului :).

 

Mai sunt cateva chestii cosmetice de rezolvat la interior, probabil o sa revopsesc capota (are niste ciupituri de la pietre) si as vrea sa-i pun folie transparenta ca sa nu mai apara si alte ciupituri totusi nu m-am hotarat inca pentru ca nu stiu cum arata, trebuie sa resoftez navigatia, nu este cea originala, este Pioneer iar softul este bazat pe Windows CE si merge destul de prost pentru gustul meu (poate pe viitor o sa pun o navigatie stock, dar ramane de vazut in functie de buget).

 

Voi inlocui toate becurile din interior, numar si pozitii cu leduri, pe care le-am luat deja dar trebuie sa-mi fac un pic de timp sa le si montez.

 

Va doresc tuturor drumuri fara gropi si o seara buna :)!

Modificat de HoriaRAV
Link către comentariu

Bine ca ai rezolvat si ai dat de cap problemei, ai o lista destul de generoasa, felicitari si spor in toate, mai pune ceva poze pe parcurs :)

Link către comentariu

Bine ca i-ai dat de cap.

Ar trebui sa-l tragi de urechi pe fostul proprietar.

Modificat de cogdao
Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Imi pare rau ca nu am mai postat de mult, dar sincer am fost foarte prins.

 

Din pacate "saga" nu s-a terminat, masina are acum un lean code, mai exact P2177 - System too lean of idle.

 

Cred ca lucrurile au stat in felul urmator, fostul proprietar, stiind ce defecte are masina le-a "mascat", probabil a sters toate codurile de eroare, a scos mufa de la clapeta de acceleratie si a pornit masina, si asa s-a inregistrat codul pe clapeta, masina fiind in limp mode probabil nu a mai inregistrat alte coduri iar dupa repararea issue-ului cu clapeta au aparut inca 2 probleme, o eroare pe canistra de carbon, nu mai stiu exact codul, care a fost rezolvata prin inlocuirea unei valve de la canistra si P2177.

 

Ce am incercat pana acum, a fost verificat traseul de vacuum si inlocuite cateva oring-uri si coliere pe la admisie si de asemenea inlocuite 2 oring-uri la stutul de la pompa de servo, acolo unde intra furtunul de vacuum, oring-urile de aici erau absolut zob. Am inlocuit si sonda lambda, cea care se afla inainte de catalizator, a fost inlocuita cu sonda noua pe original, cea de dupa catalizator a fost curatata si testata pe alt GTI si nu are probleme.

 

Dupa operatiunile de mai sus mersul masinii s-a imbunatatit destul de mult si eroarea P2177 apare mult mai greu, inainte aparea cam la 40-50 de km, acum am mers cam 400km pana a aparut din nou.

 

Sa recapitulez ce am schimbat/facut pana acum (toate piesele sunt noi si luate pe original):

 

- galerie admisie

- PCV

- tachet pompa benzina

- sonda lambda

- valva canistra carbon

- inlocuit oring-uri/coliere la galeria de admisie

- clapeta de acceleratie+actuator (inlocuite de fostul proprietar) am factura si garantie - le-am verificat pe alt GTI si sunt ok

- resoftare ECU cu soft original facuta la reprezentanta

- i-am pus in rezervor solutie de curatat sistemul de alimentare de la Dura Lube

 

Simptome:

 

- dupa ce se aprinde martorul masina se plafoneaza, nu mai trage asa bine

 

- cand pornesti masina, 5-6 secunde motorul nu merge foarte rotund

 

- la schimbare de treapta de viteza masina "smuceste" (imi pare rau pentru exprimare dar chiar nu am gasit un termen mai bun care sa descrie problema) - am crezut initial ca e de la ambreiaj dar cutia nu caraie, intra bine in viteza, nu vibreaza, poti sa pleci de pe loc cu masina doar din ambreiaj, nu patineaza, nu se aud zgomote dubioase cand calci ambreiajul etc, plus ca nu se intampla tot timpul, ca sa nu "smuceasca" sau mai bine zis sa smuceasca mai putin, trebuie sa bagi bine piciorul in acceleratie si sa o tii un pic din ambreiaj.

 

- dupa ce se aprinde martorul motorul urca in ture (nu este limitata) dar nu mai trage asa bine, si masina parca e gatuita

 

- imediat dupa ce resetez eroarea, masina merge foarte bine, accelereaza ok, nu "smuceste" decat foarte putin, aproape insesizabil, la schimbarea de treapta, ca idee, am fost in test cu baietii de la service si au mers pana la 220km/h cu ea si mai mergea dar nu mai era sosea :)

 

- e posibil sa fie doar o impresie dar mi se pare ca dupa ce o pornesti dimineata, merge bine iar dupa ceva timp incepe sa mearga din ce in ce mai rau, o opresc o las peste noapte si dimineata iar merge ok

 

- la fel se intampla si dupa ce resetez eroarea, initial merge bine si in functie de cati km fac incepe sa mearga din ce in ce mai prost pana se aprinde check engine-ul

 

Ce vreau sa ii mai fac, sa verific senzorul MAF si pompa de benzina poate nu livreaza suficienta presiune, cu toate ca ar fi trebuit sa imi taie alimentarea din cand in cand, mai ales la turatii mari, dar cine stie. Daca nici asta nu rezolva chiar nu mai stiu ce sa-i mai fac, si baietii de la service au ramas fara idei.

 

Sunt deschis la sugestii, asa ca daca v-ati lovit de ceva asemanator, sau aveti idee ce defect poate sa aiba please help!!!

Modificat de HoriaRAV
Link către comentariu

relantiul tau e fix sau oscileaza?

m-am lovit si eu de problema similara cu a ta ... pana nu mi-am pus bsh fix nu am rezolvat.

1 saptamana ce-i drept am mers cu furtunul din pcv scos din admisie.

admisia a fost blocata cu un dop de cauciuc.

aveam relantiul fix fara pierderi de vacuum.

in rest tragea de rupea fara intreruperi .

Link către comentariu

Relanti-ul este fix, nu oscileaza, dimineata cand o pornesc am senzatia ca sunt cateva secunde in care nu merge chiar uniform dupa care merge normal, e posibil sa fie doar o impresie.

 

Nu intrerupe in accelerare, nu da in nas.

 

Admisia a fost verificata de mai multe ori, nu are pierderi de vacuum, sau cel putin au fost rezolvate toate chestiile cu care am avut mici dubii, asa cum am scris si mai sus am inlocuit niste oring-uri si coliere care nu pareau chiar ok.

Modificat de HoriaRAV
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!