Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Dupa cuplu nu poate fi decit DSG6 pe MQB. Iar despre acest motor se vorbeste de mult, intr-adevar ca inlocuitor de 1.8 TSI, probabil ca se va face economie de scara cu 2.0 TSI in mai multe variante de putere in loc de doua motoare diferite. Cea de 190 a fost marketata ca "the right size" in opozitie cu "downsize".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Implicatiile sunt clar pur economice dar asta inseamna ca va exista o ierarhizare mult mai clara in intreaga gama de modele: ai dsg7 pt motorizarile mici si dsg6 pentru restul. Ideea e, ca daca colegul tot a adus vorba de audi, pe a4 s-a renuntat la CVT in favoarea unei cutii clasice, cu convertizor. Oare restul "rudelor" vor primi cutia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, cristi511 said:

Atunci nu ramane decat sa ne bucuram ca si rudele "sarace" primesc motorizarea asta, care pentru o masina compacta reprezinta, dpmdv, un compromis aproape ideal. 

Vom vedea, dar intrebarea este urmatoarea: dsg7 sau dsg6? 

Din acelasi comunicat:

"The 2.0 TFSI engines are joined by a fully newly developed seven-speed S tronic with wet clutch. It replaces the previous six-speed dual clutch transmission with dry clutch."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comunicatul e o prostie daca vorbim de A3, nu exista DSG 6 cu dry clutch.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici PR-ul complet.

https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/technology-update-for-the-compact-bestseller-the-new-audi-a3-5872

PS: Poate ca nu e bine sa discutam aici despre O3 FL. Poate e mai bine sa se deschida un alt thread pe acest subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In comunicatul din linkul trims lipseste expresia " with dry clutch". Poate au corectat ulterior, ca era o prostie.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. Eu am dat copy & paste deci clar au corectat dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din configuratorul Octavia a disparut motorizarea 1.2 TSI 110 CP. Se pregatesc oare sa o inlocuiasca cu 1.0 TSI 115 CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca in curand apar motoare cu specificatii ca la aspiratoare: motor de1L, dar cu putere echivalent de 1.5L :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta daca nu o sa fim nevoiti sa trecem pe electrice....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la electrice, se pare ca VW renunta la 1.6 TDI (posibil si 1.4 TDI), pe care il va inlocui cu 1.5 TDI. De asemenea, se pare ca, in afara de 1.2 TSI, alte doua motoare dispar din schema: 1.4 TSI si 1.8 TSI. Iar in locul lor vor fi acest 1.0 TSI, dar si un motor cu totul nou: 1.5 TSI. Probabil 1.0 TSI va acoperi gama 85/90-115/120 CP, 1.5 TSI 150-180/190 CP, iar 2.0 TSI de pe la 220/230 CP in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 tsi va fi inlocuit ( s-a inceput deja la audi si la vw cu tiguan) de 2.0 tsi 180/190cp. 

1.5-ul, indiferent de combustibil, este facut in ideea de a folosi cat mai multe piese la comun. Adica uniformizare si standardizare. Aceasta politica a fost pornita de BMW, cu tehnologia cilindrului unic ( 500cc) iar ei au ajuns sa foloseasca (sper sa imi aduc bine aminte) undeva la 70% piese comune intre motoarele diesel si cele pe benzina. 

Totul se face pentru eficientizarea costurilor si pentru maximizarea profiturilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, cristi511 said:

1.8 tsi va fi inlocuit ( s-a inceput deja la audi si la vw cu tiguan) de 2.0 tsi 180/190cp.

Nu mi se prea pare logic sa faci in acelasi timp downsize (vezi 1.0 TSI 115 CP) si downgrade (2.0 TSI 180 CP). De aceea, e posibil ca 2.0 TSI 180/190 CP sa fie o solutie tranzitorie, pana la introducerea noului 1.5 TSI. Asa cum s-a intamplat cu 2.0 TDI 110 CP, atunci cand 1.9 TDI a fost inlocuit cu 1.6 TDI. Daca 1.4 TSI a fost dus la 180 CP, nu vad de ce nu ar fi posibil cu un motor cu o tehnologie mai noua si cu o capacitate mai mare (1,5 litri). Si ce logica ar avea trecerea la un 1.5 de maximum 150 CP, cand exista deja un 1.4 care acopera foarte bine aceasta putere? Cred ca aceste schimbari sunt impuse atat de necesitatea trecerii la euro7, cat si de reducerea costurilor: in loc de 4 motoare (1.2, 1.4, 1.8, 2.0), raman doar trei (1.0, 1.5, 2.0).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, uite ca varianta asta nu am luat-o in calcul iar daca stau sa ma gandesc pare destul de plauzibila. Ramane sa asteptam si sa vedem ce ne-au pregatit "zeii" de la VAG pe viitor. Discutia poate fi dezvoltata dar nu e topicul potrivit.

Logica e aia de mai sus, costuri mai mici si profituri mai mari pentru ca asa cum ai zis, se renunta la un numar de motoare, se accepta cateva care o sa "imparta" mare parte din componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti cer si eu un sfat:

 

Octavia 2.0tdi manuala vs Octavia 1.6tdi DSG.

Am condus vreo 40k km un Pasat 2.0tdi DSG6 de care m-am indragostit, sunt clar un fan al cutiilor automate dar si stiu ca DSG-urile cam au ceva probleme, in special cele in 7 trepte cum e si cea de pe Octavia 1.6tdi.

Eu inclin spre 2.0tdi deoarece motorul acesta este exceptional fata de cel de 1.6 care e OK. In schimb nu imi permit sa il iau si DSG.

 

Voi ce spuneti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu vrei sa decidem noi pt tine? Raspunsul e 2.0 tdi cu DSG dar cum tu ai spus ca nu iti permiti atunci ramane sa stabilesti tu ce e mai important: motor puternic si fiabil versus confortul oferit de o cutie DSG. Este o alegere grea dar numai tu poti decide fiind o chestie personala. Si ca sa fiu on topic, eu as lua 2.0 tdi cu manuala si stau linistit din punct de vedere al fiabilitatii.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia DSG de pe 1.6tdi e ok sau tot cam 50% au diverse probleme? Similar ca la golfuri si passaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E DQ200 - teoretic nu e lipsita de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, alx0 said:

Cutia DSG de pe 1.6tdi e ok sau tot cam 50% au diverse probleme? Similar ca la golfuri si passaturi?

Nu mai casca ochii si urechile la ce zice lumea. Vorbeste cu cei care au asa ceva.

Pot sa-ti spun ca O2-ul FL 1.6TDI DSG7 2012 pe care o am in familie a ajuns la 60,000km fara nicio problema, atat la motor, cat si la DSG7. E folosita preponderent urban, vezi si rulajul vs. ani.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea este pur subiectiva...eu mi-am zis ca urmatoarea va fi dsg, in detrimentul puterii, cum si actuala masina au fost dotari in detrimentul motorului mare, insa sunt alegeri personale, care exista un factor numit "sofer" si stilul de condus aferent.

Sa ne dam cu parerea: 1,6 dsg

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, 75NOR said:

Nu mai casca ochii si urechile la ce zice lumea. Vorbeste cu cei care au asa ceva.

Pot sa-ti spun ca O2-ul FL 1.6TDI DSG7 2012 pe care o am in familie a ajuns la 60,000km fara nicio problema, atat la motor, cat si la DSG7. E folosita preponderent urban, vezi si rulajul vs. ani.

Pe de alta parte 60k km nu inseamna mare lucru. Sa auzim cei care au macar 100k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un utilizator domestic ii face in 3 ani. In cazul de fata, masina face 4 ani in vara, deci e foarte relevant, pentru ca e o masina rulata intens in oras.

Nu mersul extraurban chinuie DSG-ul, ci uzul in oras.

In plus, colegul nostru vrea sa o cumpere noua, deci, iarasi e relevant.

Hai sa nu ne mai raportam doar la masini de flota aduse din De cu 100k pe bord, care au in real 3-400k km si care dupa 2-3 luni de frecat prin oras incep sa cada toate pe ele si apoi se plange lumea pe formuri ca sunt proaste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre cele doua eu as alege 1.4TSI + DSG :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, iou.paul said:

Dintre cele doua eu as alege 1.4TSI + DSG :)

Daca rulajul e sub 20-25,000km anual, in mod clar, 1.4TSI + DSG e alegrea ideala. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina va fi strict pe motorina, firma plateste, firma decide.

 

Avand in vedere faptul ca exista acum o actiune de reducere masiva am ales Smart 2.0tdi 150cp manuala, cu airbaguri spate, smartlink, Bolero, 4 difuzoare, tempomat, maxi dot, bluetooth, scaune fata incalzite, volan sport multifunctional. Practic a fost la acelasi pret cu 1.6tdi dar cu bixenon si sistem audio Canton.

Am exclus pana la urma DSG doar dand o cautare pe google dupa "problems dq200". Pana si pe wikipedia sunt descrise nenumarate tipuri de probleme generale si, avand in vedere faptul ca dupa 4 ani de folosinta la serviciu ar putea deveni a noastra, am optat pentru manuala. Ar fi culmea ca dupa 4 ani si 80-100k sa o cumparam si sa incepem sa bagam bani in mecatronic, ambreiaje, etc. As fi optat pt DQ250 care are muuult mai putine probleme dar iesea complet din buget.

 

Sper ca am facut o alegere buna... Sa vedem cat va dura pana apare...

Modificat de alx0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!