Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

V-am dat un exemplu extrem, pentru ca exista si astfel de autostrazi cu pante unde nu este limita de viteza.

Cand ai de ales intre o masina cu motor mai puternic sau alta cu motor mai mic dar cu optionale mai multe, pentru securitatea, fiabilitate, consum si confortul rulariii se alege aceea cu motorul mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, probabil ca am imbatranit prematur, in timp ce faceam cate 400km/zi prin tara cu 1.6tdi-ul cu 3 persoane si bagaje. Nu stiu ce-o fi fost in capul meu, basca am ajuns la destinatie dupa alt camion decat dupa ala in spatele caruia eram la plecarea din oras. :)

51 minutes ago, Dolfin said:

Cand ai de ales intre o masina cu motor mai puternic sau alta cu motor mai mic dar cu optionale mai multe, pentru securitatea, fiabilitate, consum si confortul rulariii se alege aceea cu motorul mai mare.

Ma repet, dar zic ca nu e foarte ok sa ne impunem rationamentele proprii ca si valoare de concluzie absoluta. Nu vad sensul genului asta de generalizari.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, Dolfin said:

pentru ca exista si astfel de autostrazi cu pante unde nu este limita de viteza

În România? Ungaria? Austria? Unde sunt respectivele autostrăzi? Și chiar dacă ar fi, sunt excepții iar aici nu avem mașini produse pentru excepții. Mai mult, nu încurajăm deloc vitezele peste limita decenței. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu impunem nimic, eu doar arat cealalta fateta a unui motor care nu este suficient la un Octavia 3 incarcata aproape de maximul admis pe talon.

Singura tara unde exista astfel de autostrazi, se cunoaste, este Germania, pe A9 sunt portiuni in urcare si serpentine largi, unde pe banda 1 se merge cu 130-140Km/h, iar pe 2 cu 170-190Km/h, daca poti pastra ritmul pe banda 2, la urcare scazi fara sa poti face nimic la 110-120Km/h si ii incurci si pe cei de pe banda 1.

 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine. Doar că nu prea are ce să caute în Germania (mergând la ski în Austria ar trebui un GPS tare prost și cred că nu este cazul) iar dacă sfatul tău s-ar fi adresat celor care cumpară Skoda pentru a o încărca la maxim și apoi a face teste de forță în urcare la astfel de viteze, 00TDI nu face față la așa ceva. Acolo vorbim de mașini puternice, nu de Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindcă teoretic se poate vorbi la infinit,  încerc să aduc mai la subiect problema. 

Dacă ar fi sa aleg intre motorul pe care îl am acum și 2.0 150cp, l aș alege pe 1.9 105 cp. În 500k km nu am simțit vreodată ca nu pot depăși sau ca îmi moare în mers (problema cu insuficienta puterii în depășire consider ca tine mai mult de abilitățile șoferului de anticipare, exceptând situații excepționale) . Tot ce imi doresc este ca 1.6 110cp să nu îi fie inferior. 

Conform specificațiilor au același cuplu, 1.6 chiar pe o plaja ma întinsă a turatiilor. Ceea ce cred că e mai bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minute în urmă, kthor a scris:

 ...Acolo vorbim de mașini puternice, nu de Octavia.

Au si Octavia, si masini mai slabe, dar de obicei in masina sunt 1-2-3 fara bagaje la vedere si pastreaza ritmul chiar si pe urcare.

9 minute în urmă, nebunu1234 a scris:

...Tot ce imi doresc este ca 1.6 110cp să nu îi fie inferior. 

Conform specificațiilor au același cuplu, 1.6 chiar pe o plaja ma întinsă a turatiilor. Ceea ce cred că e mai bine. 

1.6 este inferior lui 1.9, poate cutiile sunt mai lungi, poate pentru ca dezvolta puterea mai liniar.

Daca ramai la 1.6 fereste-te de vreo varianta BlueMotion, o sa ai treapta/treptele finale si mai lungi si cosmarul se amplifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34 minutes ago, nebunu1234 said:

Dacă ar fi sa aleg intre motorul pe care îl am acum și 2.0 150cp, l aș alege pe 1.9 105 cp. În 500k km nu am simțit vreodată ca nu pot depăși sau ca îmi moare în mers (problema cu insuficienta puterii în depășire consider ca tine mai mult de abilitățile șoferului de anticipare, exceptând situații excepționale) . Tot ce imi doresc este ca 1.6 110cp să nu îi fie inferior. 

Conform specificațiilor au același cuplu, 1.6 chiar pe o plaja ma întinsă a turatiilor. Ceea ce cred că e mai bine. 

Mergi linistit pe 1.6 TDI DSG si vei fi multumit. Iti spune unul conduce si asa ceva si masina din semnatura.

20 minutes ago, Dolfin said:

Au si Octavia, si masini mai slabe, dar de obicei in masina sunt 1-2-3 fara bagaje la vedere si pastreaza ritmul chiar si pe urcare.

1.6 este inferior lui 1.9, poate cutiile sunt mai lungi, poate pentru ca dezvolta puterea mai liniar.

Daca ramai la 1.6 fereste-te de vreo varianta BlueMotion, o sa ai treapta/treptele finale si mai lungi si cosmarul se amplifica.

Cu ce ii este inferior 1.6 lui 1.9 ? Tu ai condus la modul serios un 1.6, sau mergi pe varianta ca "basculanta mea e cea mai misto" avand in vedere ca ai 1.9 ?

Hai sa nu mai extrapolam niste situatii exceptionale pe care le poti intalni 1 data in viata - gen mers pe tempomat cu 170 in Germania si sa confundam cu nevoile reale si de zi de zi.

Vezi ca se pune 1.6 TDI si pe Passat si pe Superb, e plin de ele in Germania, nu stiu cum de au curaj sa urce cu ele pe autostrazi. Probabil circula doar prin sate. Hey, dar stai, 1.6TDI este motorizarea aleasa de foarte multe flote, masinile alea care fac cate 50-80,000km anual. Probabil ii fac pe toti in oras, caci, asa cum am conchis mai devreme, nu au voie sa urce cu ele pe autostrada, ca risca sa incurce traficul.

Hai sa fim seriosi si sa depasim pustismele...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as alege 2.0 150cp pentru ca se circula in Romania nu in alte tari unde exista autostrazi. Daca pe autostrada poti merge constant cu 1.6tdi si depasesti pe banda 2 fara ca cel depasit sa accelereze sau sa vina alta masina din fata, la noi in tara nu de putine ori am patit ca cel pe care il depasesc sa accelereze (atunci s-o fi trezit....). Pentru astfel de situatii e mult mai ok 2.0.

Pentru un mers constant si un om linistit 1.6 tdi e suficient in 99% din situatii, dar daca tot iei masina noua eu zic sa faci un salt mai mare de 1.6 tdi si sa iei 2.0 tdi. 

Cel mai bine e sa faci un drive test cu ambele motorizari. 

Personal as alege motorul mai puternic in detrimentul dotarilor care se pot pune ulterior. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar nu o să pornim o ceartă plecând de la asta.
Ambele motorizări sunt OK, niciuna nu este potrivită pentru cazuri excepționale deci să nu agităm berea de pomană. Face spumă. ;)

@Adi_vw: nu este cel mai bun exemplu căci cel care "se trezește" poate că are niscavai AMG sau M. Caz în care nici sugestia de mai jos nu mai poate face nimic. Dar nu cumpărăm Skoda ca să stăpânim șoselele, nu? :)

Pentru cei care își doresc o mașină de talia Octaviei însă cu ceva mai multă putere (cât să nu se facă de râs în condiții "rare"), VAG are răspunsul deci nu fiți îngrijorați. Atenție însă la portofel. :P

Pentru restul, atenție la off-topic. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea unei motorizari in statele mentionate tine mult de nivelul taxelor, si de CO emis de motor, se adauga ~9.5€ pe 100cc si fiecare gram de CO depasire peste 110g/Km (parca) cu ~2€, taxe platite anual.

Userul de mai sus ar trebui sa profite de modul de calcul taxe din RO, unde pana la 2.0 diferentele de impozit sunt nesemnificative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incerca la urmatorul drum de Germania, 148km stiu sigur ca am pus, insa voi incerca. Un link/descriere ce "limitare" are tempomatul?!?

 

Edit: cum sa scada la 110km la ora? Personal, iti spun ca Austria/Ungaria merge constant 134km/h si Germania, cel putin in Bayern si Baden-Würtemberg nu cred ca am avut tempomatul setat la sub 140km la ora sa imi scada viteza de croaziera...insa cine sti...nu vad eu bine

Modificat de ToniM
Edit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu calculul legat de taxe, dar, din nou si oamenii aia folosesc - si inca cu rulaje mega sanatoase - masinile.

Personal intre un motor mai mare, care implica renuntarea la optionale de confort, caci trebuie sa ne incadram intr-un buget - si motorul mai mic dar masina cu tot ce-ti doresti pe ea, as alege varianta 2, tocmai pentru ca vei folosi zilnic acele optionale, iar diferenta de putere doar ocazional spre rar.

Mersul 100% legal in Ro se poate face lejer si cu 1.6 mpi 102 cai si cu 1.4 de 80 cai.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minute în urmă, ToniM a scris:

...cel putin in Bayern si Baden-Würtemberg nu cred ca am avut tempomatul setat la sub 140km la ora sa imi scada viteza de croaziera...insa cine sti...nu vad eu bine

Ma refer la o masina incarcata pana la limita prevazuta in talon.

Si in Grecia sunt portiuni de autostrada pe Egnatia-Odos cu pante peste 10% fara limitare in jos de la 130Km/h si cu 1.6TDI in varful pantei nu ai mai mult de 110-115Km/h.

Pe testate.

 

4 minute în urmă, 75NOR a scris:

...Mersul 100% legal in Ro se poate face lejer si cu 1.6 mpi 102 cai si cu 1.4 de 80 cai.

Motorizarile respecticve sunt gandite pentru uz de oras si zone rurale, nu autostrada, pe autostrada consumul creste semnificativ la motoarele de capacitate mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vorbesc de situații excepționale. Putem pune în balanta acel km din vârful unei autostrăzi pe care o vad o data pe an cu o traversare a Bucureștilor la ora 5 cu ceva ploaie? Sunt situații și situatii

Eu vorbesc de uz zilnic. Masina de familie. Ocazional umpluta cu bagaje. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In parcurs zi de zi, prin Bucuresti, 2.0TDI va consuma mai putin fata de 1.6, sunt useri pe forum care sunt dovada vie.

Nu este ca la 2.0TDI PD care consuma clar mai mult ca 1.9TDI PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin In Bucuresti!!!! ( caci il tot dai exemplu) motoarele euro 6!!! consuma direct proportional cu cilindreea. 1.6 consuma mai putin ca 2.0 daca vorbim de motoare diesel.

In cazul pd-urilor te contrazic din nou si vin si spun ca 2.0 pd consuma mai putin ca 1.9 pd. Din nou, in Bucuresti!!! Pe testate nu pe citit din reviste si de pe forumuri. 

Ti s-a atras atentia, nu impune parera ta ca fiind adevar absolut. Poti spune ca pentru tine 2.0>1.6 situatie in care tot ce ai scris are valoare dar nu generaliza.

ps: pe testate ca 1.6tdi e6 consuma mai putin de 10% (mediu) in Bucuresti...caci atat consuma 2.0 tdi 150 cp e6.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu se ia dupa parerea unora si a altora. E ceva strict subiectiv si se face testdrive. Compromisurile pt o cilindree/putere mai mare de asemenea sunt consideratii pur personale pentru ca utilizarea difera de la o persoana la alta.

Atat doar ca trebuie sa nu mai existe prejudecati si sa fie considerate si alte motorizari inafara 2.0TDI, mai ales TSI. Eu stiu ca inca suntem influentati de era romantica a dieselului 1.9TDI insa noile motoare de cilindree mai mica TDI si TSI ajung sa satisfaca nevoile cotidiene ale multora mult mai bine decat 2.0TDI. Atat doar ca trebuie renuntat la prejudecati si luate in considerare. Evident ca nu sunt pentru toata lumea, dar daca sunt excluse din start pe criterii complet nefondate si traditii din batrani nejustificate atunci e totul in van.

 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin, nu ca te as crede dar de ce s ar mai produce alt motor în afara de acel 2.0? În București consuma mai puțin decât 1.6, pe autostrada mai puțin, etc, etc. Eu nu mai înțeleg nimic. Nu mi rămâne decât sa merg cu ea. Din păcate 2.0 nu au la reprezentanță. Asa ca o sa îl compar cu rasnita mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fie ne oprim din acest versus/flame starter/etc., fie blocăm topicul până ne liniștim, fie îl închidem cu totul... cam astea ar fi opțiunile căci de șters postări la greu și dat avertismente nu prea am timp. Subiectul a avut valoare pentru topic o perioadă după care a trecut la faza de refulare. Și nu este OK.

Deci:
 - 2.0TDI este mai puternic decât 1.6TDI și prin urmare vine cu avantajele și dezavantajele consecutive acestui fapt;
 - nici 2.0TDI și nici 1.6TDI (și chiar nici 1.8TSI - adaug din experiență în Grecia) nu vor face față situației de forță descrisă de Dolfin;
 - momentan nu aveți de ce să alegeți Skoda pe baza unor criterii de performanță adevărată, nu există așa ceva la această marcă;
 - 2.0TDI consumă în București peste 10% (am condus câteva zile bune O3 motorizată astfel).
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Declinarea actuala de 1.6 TDI are 110CP si se misca frumos masina (vorbesc de G7), asta pana iei 2 persoane la bord (170Kg), moment in care mai sus de viteza a 3-a esti penalizat la reprize.

Pe spatiul vestic sunt multe 2.0TDI de 110CP care au echipat in general masinile mai mari, ex. Passat, asta pentru o fiabilitate sporita pentru masinile de companie, si nu in ultimul rand pentru taxe, in Austria se taxeaza si puterea.

1.6TDI este un motor reusit, care este o varianta foarte buna pentru a evita o serie de taxe si pentru a tine costul de achizitie mai redus.

Daca insa poti alege 2.0TDI, la nivelul de taxe din RO, pentru o masina care ajunge la 2t incarcata, alegerea este evidenta.

Nu uita de fiabilitate.

Mi-am spus argumentele, inchei si la sugestia moderatorului.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul meu post pe acest subiect, pentru ca este pierdere de vreme discutia cu parteneri de discutie ce sunt in lipsa de argumente rationale

Deci, pentru ca le conduc pe amandoua:

Urban Brasov, la ore de vaf:

1.6 TDI DSG pe Octavia: 6 - 6.5%

2.0 TDI DSG pe Superb: 7.5 - 9% (consideram greutatea Superbului = Octavia cu 4 persoane la bord). Cu cat creste aglomeratia, cu atat se duce mai sus 2.0TDI la consum, iar la mers bara la bara nu prea mai conteaza diferenta de greutate si doar cilindreea da consumul.

 

Extraurban - acelasi traseu de 450km prin tara, doar pe DN-uri, acelasi sofer, aceleasi conditii de trafic si stil de mers:

1.6 TDI DSG pe Octavia: 4.2 - 4.5%

2.0 TDI DSG pe Superb: 5.5 - 6.5%

 

Iar la mers pe autostrada, regim legal+20% se pastreaza diferenta de consum, adica 1.6 TDI nu ajunge si in niciun caz nu depaseste consumul lui 2.0 TDI

Cu asta am incheiat.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TDI DSG de pe Octavia 3 a mea are urmatorul consum:

Urban: 7-7.5 l/100 km

Extraurban: 5.5-6 l/100km

Deci diferentele intre 1.6 si 2.0 sunt de 1 litru la 100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai m-au sunat ca a venit masina. O voi lua in cateva zile.

Va spun ce parere am, care sunt primele impresii etc.

Vreau sa iau rapid niste covoroase de cauciuc. Am vazut ceva pe emag, dar nu stiu daca sunt bune. Se plangeau multi ca miros.

Imi puteti recomanda ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta petex.

Gasesti si la reprezentanta dar vor fi cu 30-40 lei mai scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!