Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Totdeauna am favorizat garda inalta ca prioritate pentru orice fel de off-road, inainte de tractiune.

 

Unde nu mi-a raspuns nimeni - haldexul lui O3 functioneaza pana la o limita (mica) de viteza, corect ? Si daca da, nu inteleg cum te mai asista in curbe luate peste viteza repsectiva ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Flavyus: corect, garda la sol e mai importanta decat tractiunea, dar cel mai important lucru sunt intotdeauna cauciucurile dedicate scopului si anotimpului !

 

Haldexul lui O3 functioneaza tot timpul, indiferent de viteza si se bazeaza pe senzorii existenti pe fiecare roata. Atunci cand fata pierde aderenta e franata acea roata si cuplul este distribuit catre spate, transferul de cuplu e foarte rapid si se poate face catre oricare dintre rotile care au aderenta in acel moment, adica o viteza de rotatie mai mica. \

Asta e explicarea simplista.

 

In mod normal ai 95% tractiune fata (pentru a reduce consumul) si 5% spate. In functie de cereri, cuplu poate fi transferat temporar pe puntea spate, dar atentie, nu permanent.

Deci, vorbim de un 4x4 "on demand". Permanent este doar la Quattro cu Torsen si la AWD-ul lui Subaru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.skoda.co.uk/why-skoda/4x4#Octavia Aici gasiti si explicatia oficiala referitor la sistemul 4x4 dela Skoda. Eu unul m-am lamurit, as lua altceva de banii astia si neavand buget generos. Sunt optiuni mai utile decat asta, de exemplu as lua oricand incalzire stationara fiind mai utila iarna decat un 4x4.

Modificat de andreutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ce e haios? Ca 90% din cei care isi dau cu parerea despre utilitatea sistemului 4x4 cu Haldex nici macar nu au facut un drive test.Nu mai spun sa fi avut o masina la dispozitie cateva zile. Dar toti stiu cat de bun si de util este pentru ca "au citit pe net". Pentru curiosi exista la Avia Pantelimon o O3 2.0 TDI 4x4 care poate fi testata.Mergeti si vedeti despre ce e vorba ca macar sa vorbiti in cunostinta de cauza.

In alta ordine de idei am subliniat ca utilitatea 4x4 (chiar si cu umilul haldex) apare la puteri mai mari si nu la motoare de 1.2 sau apropiate de acesta. Inainte de a-mi comanda masina eu am fost la PBN si am facut drive test cu O3 RS diesel si ce credeti? La 184cp si 380nm cuplu rupe aderenta chiar si pe uscat.Asta cu rezervorul un sfert, fara nici o persoana in spate sau vreo alta incarcatura. Nu vreau sa ma gandesc cum e pe ud sau zapada.

Dar oricum daca "scrie pe net" putem sa luam de bun si de banii aia sa ne luam Columbus sau alte gadget-uri care ne traznesc prin cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal, ca unul care locuieste in Brasov, as zice ca imi lipseste 4x4 maxim 4-5 zile/an, acele zile in care este gheata. In schimb as cheltui banii astia pe Columbus, sau dotari echivalente de care sa beneficiez 365 zile/an.

pai e clar ca utilitatea unei transmisii 4x4, indiferent cat de slaba, este in foarte mica masura perceptibila la mersul de oras. Poate la Brasov, daca stai pe strazi mai abrupte...dar cam atat. Nu vad pe cineva activ pe subiect sa fi afirmat ca vrea 4x4 pt "offroad urban".

 

Inca o data, depinde covarsitor de ce faci cu masina, ce job, ce hobby-uri ai si cum iti place sa-ti petreci timpul liber.

 

Am mai spus si pe topicul de Scout, daca mergi la pescuit, daca iti place sa mergi in Apuseni/Viscri, sa vizitezi Dobrogea istorica, sau in locuri cu drumuri praf, merita un 4x4,

 

eu ma regasesc in descriere si am considerat columbus inutil, mai ales la costul suplimentar pe care l-am considerat urias. ne intoarcem deci la "ce vrei sa faci cu masina".

 

[moderat: kthor... ;)]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corsi, eu am cerut pareri despre O3 4x4 peste 150 cp incercand sa rezolv ce experimentez acum. Cu A4 B7 170 PD cand plec de pe loc in fortza sau in mers la viteza mica in linie dreapta pe carosabil impecabil si aleg s-o calc brusc: imi intra esp ul, simnt socuri in volan, rupe aderntza si imi pleaca putin spatele in ambele parti (reusind insa s-o echilibrez usor). Exceptand schimbarea stilului de condus (pentru a evita distrugerea prematura a ambreiajului, volantei, transmisiei, planetarelor si articulatiilor), solutia ar fi un 4x4 care sa raspunda instantaneu unor asfel de cerinte (rare dar periodice).

Mersi pt pontul cu Avia, pt ca la PBV1, Brady si Jilava nu am gasit 4x4.

Modificat de Uomuom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ce e haios? Ca 90% din cei care isi dau cu parerea despre utilitatea sistemului 4x4 cu Haldex nici macar nu au facut un drive test.Nu mai spun sa fi avut o masina la dispozitie cateva zile. Dar toti stiu cat de bun si de util este pentru ca "au citit pe net". Pentru curiosi exista la Avia Pantelimon o O3 2.0 TDI 4x4 care poate fi testata.Mergeti si vedeti despre ce e vorba ca macar sa vorbiti in cunostinta de cauza.

In alta ordine de idei am subliniat ca utilitatea 4x4 (chiar si cu umilul haldex) apare la puteri mai mari si nu la motoare de 1.2 sau apropiate de acesta. Inainte de a-mi comanda masina eu am fost la PBN si am facut drive test cu O3 RS diesel si ce credeti? La 184cp si 380nm cuplu rupe aderenta chiar si pe uscat.Asta cu rezervorul un sfert, fara nici o persoana in spate sau vreo alta incarcatura. Nu vreau sa ma gandesc cum e pe ud sau zapada.

Dar oricum daca "scrie pe net" putem sa luam de bun si de banii aia sa ne luam Columbus sau alte gadget-uri care ne traznesc prin cap.

Inteleg punctul tau de vedere si faptul ca "basculanta fiecaruia" e cea mai misto, dar nu cred ca are sens sa incercam sa ne impunem alegerile personale ca avand caracter de lema.

 

Referitor la ceea ce spui tu, se poate rupe aderenta si la un 1.4 si 75 cai daca ii bruschezi ambreiajul si concomitent turezi suficient.

Pe principiul enuntat de tine "La 184cp si 380nm cuplu rupe aderenta chiar si pe uscat. Nu vreau sa ma gandesc cum e pe ud sau zapada", inseamna ca cei care au A4 3.0 TFSI, 335i, M5, sau Porsche 911 nici nu pleaca din loc cand ploua, sau circula cu saci de nisip in portbagaj.

 

Hai sa fim totusi realisti.

Iti poti pune o suspensie sport de calitate si cauciucuri semi-slick si o sa rupi mult mai greu aderenta, pentru ca vei putea pune puterea la sosea mai bine.

 

Repet, exceptand iesirile fortate din acele de par, 4x4 nu aduce un plus in dinamica masinii. Cu atat mai mult in virajele rapide. E simplu: ai viteza prea mare pentru acel viraj, centrifuga te duce in sant, niciun 4x4 nu te tine pe sosea. Valabil si la Octavia 4x4 de 184cai si la 335X Drive de 330cai.

 

 

 

pai e clar ca utilitatea unei transmisii 4x4, indiferent cat de slaba, este in foarte mica masura perceptibila la mersul de oras. Poate la Brasov, daca stai pe strazi mai abrupte...dar cam atat. Nu vad pe cineva activ pe subiect sa fi afirmat ca vrea 4x4 pt "offroad urban".

 

Inca o data, depinde covarsitor de ce faci cu masina, ce job, ce hobby-uri ai si cum iti place sa-ti petreci timpul liber.

 

Am mai spus si pe topicul de Scout, daca mergi la pescuit, daca iti place sa mergi in Apuseni/Viscri, sa vizitezi Dobrogea istorica, sau in locuri cu drumuri praf, merita un 4x4,

 

eu ma regasesc in descriere si am considerat columbus inutil, mai ales la costul suplimentar pe care l-am considerat urias. ne intoarcem deci la "ce vrei sa faci cu masina".

 

Ai dreptate cu prima remarca.

 

La fel si cu a 2-a, ti-am urmarit topicul, stiu la ce folosesti masina, chiar ai facut o alegere justificata. Chiar si Scout-ul s-ar fi justificat :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75 NOR Aici nu e vorba de "basculanta fiecăruia" . Era despre faptul ca unii vorbesc in totala necunoștință de cauza despre lucruri pe care nu le au testat niciodată.

Când m-am referit ca rupe aderenta era vorba de trepte superioare, nu la a pleca cu "scârț" de pe loc. Mașinile enumerate de tine sunt fie integrale fie propulsie. Nicidecum tracțiune.

Vorbim de mașini stoc (noi),nu de ce avioane avem in cap sa modificam. Pentru restul problemelor watch this: https://m.youtube.com/watch?v=XZileWxZXbQ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care își doresc Octavia 4x4 cred că au priceput deja despre ce este vorba iar cei care vor mai veni cu aceleași nelămuriri vor găsi suficient material cu privire la temă. De acum vor rămâne vizibile posturile care au cu adevărat ceva nou sau spectaculos de argumentat cu privire la acest aspect. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

 

as dori sa achizitionez si eu o skoda octavia 3. Pina de curand am avut o vectra C GTS 2.0T 200cp. Avea suspensii foarte dure si uneori era enervant pe strazile din bucuresti.

Acum ca am trecut peste nevoia de viteza nu mai tin neaparat la un VRS dar am inteles ca la ultimul model, suspensiile sport sunt destul de ok. In acest moment ma gandesc sa cumpar RS 2.0TDI DSG 4*4

 

Am 4 intrebari mari si late:
1. Benzina sau Motorina? voi merge 10-15 mii, toate reviziile vor fi platite de firma, eu voi plati doar combustibiliul

2. 4*4 sau normal? si va rog pt cineva ce a condus

3. optionale must have? eu neaparat voi pune pilot automat, scaune incalzite si trapa

4. avand in vedere ca poti pune scaune sport pe varianta normala, ati alege vrs-ul?

AM rasfoit un pic prin forum, dar sunt 100 de pagini, un pic ca mult.

Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pe scurt:

1. La rulajul ala, daca vrei sa te bucuri de masina, mergi pe benzina. E aprox 2L/100km diferenta de consum, dar senzatia face toti banii. Scapi de "sensibilitatile" dieselului legat de rulaj mic

2. Nu exista RS 4x4, deci alegerea se impune de la sine

3. E de gustibus aici. Personal, pe langa ce ai pus tu, eu as pune Canton, Sunset, senzori parcare fata-spate. Daca esti pasionat de gadgeturi, te poti uita la dotari gen ACC si alti asistenti...

4. E o diferenta intre VRS si Style cu scaune sport. Suspensia sport, tinuta drum, diferentiere estetica, frane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 O mica completare...exista RS 4x4 ....

 

In rest, motorizarea de 184cp exista si pe varianta non-rs, acuma tine de design care te atrage, personal imi place mai mult look-ul de RS

 

1. personal, la atatia km as merge benzina, la peste 15k /an as merge diesel

2. da-i un PM la corsi, el are aceasta motorizare pe 4x4 dsg 184, faci multi km ;)

3. poate pachet audio, padele volan pt dsg, un bluetooth pentru telefon

4. personal, pentru look, da

 

Spor

 

@gxg: pe langa elemente de caroserie, exista culori specifice si la exterior, cat si trim interior diferit si plafon negru la rs ;)

post-145647-0-34706900-1453111290_thumb.

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

@75nor

1. de la dealer mi-a zis ca real benzina ia 10 la drum si 15 in oras in timp ce diesel ia 5-6 la drum si 8-9 in oras

2. mentionez ca de la dealer in Pipera mi-au spus ca rs cu 2.0 184cp vine numai si numai cu 4*4 desi pe site spune altceva, 

3. acc mi se pare prea scump, mai bine ii pun webasto sincer, senzori nu am avut niciodata, nu stiu daca i-as folosi, dar Canton suna bine de tot :)

4. stiu ce inseamna diferenta, incerc sa imi dau seama daca suspensia de VRS pt romania e un avantaj sau dejavantaj, masina as folosi-o 70% in oras.

 

@toni cel mai mult ma oftica ca nu mai e mare diferenta intre RS si non-rs, mai ales ca acum poti lua culoarea pe orice versiune, e pacat. Da, bluetooth pt tel suna iar f bine, padele nu m-am gandit nu stiu daca is utile, ar trebui sa vorbesc cu cineva care are.

Logica mea-> fiind masina cumparata de firma si firma platind tot, mai putin cand plec in vacante, cel mai logic ar fi sa iau diesel, pt ca in vacante fac drumuri lungi. De exemplu anul asta cu vectra am fost in grecia, am facut vreo 3000 de km, si la o medie de 10L/100 mi-a parut un pic rau. Pe de alta parte la cele 2-3 pe an nu ar fi capat de tara nici benzina numai ca nu au benzina pe stock la dealer sa testez, doar diesel si m-am uitat la un review facut de george buhnici si el zicea ca ar merge pe diesel.

De asemenea ma gandesc ca la diesel, peste 5 ani cand iese din garantie ii fac un remap la 250cp si o sa fie ca o masina noua :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, hai ca am re-studiat problema:

 

Se pare ca intr-adevar a aparut un RS diesel DSG 4x4 in configurator, dar, in acelasi timp exista si doar cu 2x4

 

Urmatoarele modele corespund criteriilor dumneavoastra.
 
Comparati echiparile

  Toate modelele.            Carburant            Putere       Transmisie       Usi         EUR cu TVA RS       

Octavia RS 2.0 TDI         Motorina 2.0l / 135kW/ 184CP Manuala, 6 trepte 4 Usi 25.896,-

Octavia RS 2.0 TDI DSG Motorina 2.0l / 135kW/ 184CP Direct Shift Gearbox 4 Usi 27.475,20

Octavia RS 2.0 TDI 4x4   DSG Motorina 2.0l / 135kW/ 184CP Direct Shift Gearbox 4 Usi 28.876,80

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Am 4 intrebari mari si late:

1. Benzina sau Motorina? voi merge 10-15 mii, toate reviziile vor fi platite de firma, eu voi plati doar combustibiliul

2. 4*4 sau normal? si va rog pt cineva ce a condus

3. optionale must have? eu neaparat voi pune pilot automat, scaune incalzite si trapa

4. avand in vedere ca poti pune scaune sport pe varianta normala, ati alege vrs-ul?

 

1. benzina, clar . In functie de ce alegi la pct 2 vezi si ce motor

2. nu e relevant ce vrea fiecare, dar opinii despre 4x4 ai deja destule.

3. cred ca iti poti aloca cele 2-3 ore pentru a parcurge topicul pt raspunsul la asta, mai ales ca decizia pe optionale are grad mare de subiectivism

4. rs nu inseamna doar scaune sport!

 

in loc de final, daca vrei 4x4 cred ca 1,8 tsi dsg e ce trebuie. Daca nu vrei 4x4 atunci rs tsi dsg din cauza ca e singura cu motorul de 2 litri benzinar. Daca vrei diesel e si mai mare palierul disponibil, ai de ales intre rs/clasic/l&k la 4x4 sau rs daca vrei fara integrala. Am considerat ca DSG e o cerinta obligatorie cand am raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR, ma repet, la dealer mi-au zis ca desi apare in configurator, nu comercializeaza 2.0 184cp cu 2*4, numai cel de 150cp vine cu 2*4, indiferent ce scrie pe site.

@sosktm, da da stiu, dar in afara de scaune si etrieri si suspensii diferentele personal mi se par minime. Scaunele le poti avea oricum aproape la fel pe modelul normal, suspensiile in romania...nu stiu daca e de bine sau de rau...si etrierii...pot sa ii vopsesc si eu

are cineva 2.0 sau 1.8 turbo sa imi zica consumul sau real?

 

 

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aruncă un ochi și în topicul de consum, câțiva dintre noi am încercat și un comparativ la un moment dat.

La mine poți vedea istoricul complet din momentul în care am ridicat-o de la PBN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva in ce luna a inceput MY2016 ? Ca vreau sa stiu cam cand incepe MY2017.

Modificat de Sali3ri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detaliile pentru MY2016 s-au publicat in mai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat comanda pentru MY 2016 (care a fost upgradata la Euro 6) pe data de 15 aprilie si am primit-o pe 11 iunie. Pe multe piese are stantata luna 05 - 2015.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce insemna MY2015 sau 16, motorizarea si upgradeul pt anul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, iata ca am ajuns astazi sa configurez un RS la un dealer auto din Brasov(Foarte ok baiatul de la vanzari)

 

Ca prima oferta, un RS configurat cu 2.0 4X4 combi (DSG, doar asa poate sa fie 4X4) fara crom, fara piele, cu scaune incalizite, parbriz incalzit, fara navigatie, fara light assist, airbaguri spate pentru copii iese la aprox 30.000 cu tot cu tva.

 

Aveau un exemplar expus  FWD la 31.000E dar avea piele, ceea ce nu imi doresc. Nu am reusit sa obtin un sistem Canton fara navigatie, dar cred ca voi reusi cu putine insistente.

 

Ce m-a surprins neplacut asupra masinii expuse au fost placutele de frana TRW . Am avut experiente neplacute cu ei, si am si o idee fixa asupra lor. De asemenea cauciucurile de vara montate pe jante erau de vara, presupunand ca as vrea sa iau masina pe loc, nu as putea. Timpul de asteptare pentru un RS la comanda este undeva la 6 luni din cate am inteles.

 

Ce nu mi-a placut a fost inchiderea electrica a protbagajului, facea niste sunete dubioase la inchidere/deschidere si partea cu scrumiera unde trebuie sa iti julesti degetele ca sa o deschizi. Mecanismul de la O2 FL parca era mai ok. Rama neagra lucioasa din jurul navigatie/casetofonului/bord mi se pare predispusa la zgarieturi, amprente etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Uomuom: MY este abrevierea de la My Year si semnifica anul de fabricatie, care nu coincide cu anul calendaristic. Nu exista o regula universal valabila, dar in primul trimestru calendaristic al anului si partial si in al doilea sunt livrate masini cu MY al anului precedent.

 

Pentru clarificare, trebuie vorbit la dealer/reprezentanta, pot fi diferente intre producatori.

 

Anul fabricatiei este desemnat de al zecelea caracter din VIN - de exemplu pentru MY 2015 este litera  ( nu  punctul    :D  ) G


@Bogdan: la 31.000 pret de lista nu ar trebui sa dai mai mult de 29.000

 

Masini noi livrate cu cauciucuri de iarna n-am auzit pana acum, dar recunosc, este posibil sa mai am si lipsuri   :D

Modificat de Norman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce insemna MY2015 ?

Model Year 2015

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, mie la o masina de 30.500, mi-a dat reducere 1000 euro, la porsche pipera, credeti ca pot obtine in alta parte or reducere mai buna?
In leasing pe 5 ani cu 15% avans si valoare reziduala de 20% venea 508euro/luna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!