Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Am vorbit azi din nou cu dealer-ul, si mi-a spus ca pentur jantele Minoris, care vin standard pe masina, s-a marit timpul de asteptare cu 6 saptamani.

Pe de alta parte, am observat pe configurator ca acum si jantele Levorum au pretul 0 la optionale, alaturi de Ilias. Cred ca din acelasi motiv le=au pus si pe astea cu pretul 0, sa scada timpul de asteptare pentru cine doreste alte jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wow 6 sapt pt jante, este enorm.

 

 

tie ti-a confirmat saptamana livrarii? ai dat deja comanda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutam,

 

Ma intereseaza achizitia unui  nou autoturism si ma uitam dupa urmatoarea configuratie:

- Octavia Style 1.4 TSI DSG

- CleverPack Elegance;

- Adaptive Cruise Control;

- Airbag-uri laterale spate;

- Driving Mode Selection;

- Elemente suplimentare protectie sasiu;

- Nu sunt sigur daca Park Asistant sau numai Senzorii de parcare fata/spate;

- Volan miltifunctional cu schimbatoare viteza;

 

Care e diferenta dintre:

- Adaptive Frontlight System si Intelligent Light Assistant?

 

Ce face Front Assistant?

 

Are cineva o specificatie similara? Sunteti multumiti de specificatie?

Am tot vazut ca ar fi si ceva probleme intre mariajul cutiei DSG si motorul pe benzina...Aveti si alte experiente pozitive?

 

Sunteti multumiti de Adaptive Cruise Control?

 

Merci,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu am platit avanasul in 10 iunie. Si mi-a confirmat livrarea pentur sf.de septembrie, pt ca am optat pentru jantele standard. Altfel, daca luam cele optionale, venea la mijlocul lui August.

Dar acum ma gandesc daca sa schimb cu Velorum sau nu, daca tot au devenit si ele disponibile fara niciun cost suplimentar. Ilias nu imi placeau, de asta nu le-am ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am comandat pe 17 iunie la brady si mi-a dat termen initial 16 sapt, acum mi-a zis ca o sa ajunga in sap 34 adica 17-23 august.

 

am comandat tot minoris.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci.

 

Citisem cum functioneaza teoretic la VW...vroiam sa vad un user de Octavia daca le are si e multumit de ele, eventual mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt multe de spus in legatura cu ele, aprecierile sunt subiective aici. Le am, sunt multumit insa tot gasesc momente cand FA intra nejustificat sau ILA schimba cu intarziere. Ca sa nu mai zic ca am schimbat camera de ILA dupa aproximativ 15-16 luni. Pe garantie, fireste.

 

@cipteo:

ACC merita indiferent de transmisie (nu as mai cumpara acum fara ACC). La DSG ii vei putea folosi la maxim potentialu' dpdv al comoditatii, nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica FA iti franeaza "aiurea in tramvai"?

 

Nu stiu ce cutie ai, daca ai DSG, ai avea alta specificatie de cutie, iarpe mine ma interesa exact ansamblul motor DSG (uscat) cu 1.4TSI si comportamentul in timp...

 

Cum te obisnuiesti cu maneta suplimentara a ACC-ului?

Modificat de florin31x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu avertizarile am probleme uneori. Tipa la 2-3 secunde dupa ce am rezolvat deja situatia. De franat, franeaza OK si justificat (desi foarte puternic, la limita ABS-ului) insa si acolo este o probleme atunci cand vrei sa "crosetezi" prin trafic. Dar m-am invatat si-l dezactivez cand trec masina in modul "race". :D

 

Transmisia este manuala la mine (motorizarea o stii), nu aveau DSG "umed" disponibil cand am comandat iar DSG "uscat" eu nu servesc (desi mi l-au oferit gratis). Colegii cu DSG "uscat" te pot lamuri aici, dar subiectul a tot fost discutat. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si cu maneta suplimentara de ACC..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))

Asta este "vanatoare de vrajitoare". Te pierzi in amanunte si clar n-ai de ce sa-ti iei Octavia echipata cu asa ceva. Dar, revenind... maneta de ACC pune la fel de multe probleme precum amplasarea comenzii blocului de lumini in bord. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cipteo:

ACC merita indiferent de transmisie (nu as mai cumpara acum fara ACC). La DSG ii vei putea folosi la maxim potentialu' dpdv al comoditatii, nimic altceva.

 

 

 

inca nu inteleg diferentele. De exemplu, daca ma deplasez cu 60-80Km/h iar cel din fata franeaza brusc, ACC cu FA o sa ma avertizeze sonor si atat? Deci pe varianta schimbator manual (asa cum ai si tu) este posibil sa si franeze?

Modificat de cipteo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Front assist o sa franeze la nevoie... Dar daca nu ma insel intra la viteze de oras. Pe cand ACC-ul este un tempomat mai avansat. Iti v-a pastra distanta (pe care o setezi tu) atunci cand vei merge pe tempomat. Si daca ai si dsg aceasta o sa schimbe in locul tau( cred ca la asta s-a referit colegul).

Exemplu: Mergi pe autostrada cu 130 km/h (cu ACC-ul pornit) si dai de unu care merge cu 70, tu nu v-a mai trebui sa pui mana pe schimbator sau piciorulpe ambreiaj. Daca nu ma insel, la manuala daca ai apasat piciorul pe ambreiaj sau frana, decupleaza... Cred ca mai bine e sa cauti filmulete pe youtube cu aceste tehnologii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspuns. deja m-am uitat pe youtube, dar toate filmuletele sunt facute pt DSG :( de aceea il intrebam pe 

kthor cum functioneaza in cazul mai sus mentionat.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etapele de actiune sunt urmatoarele:

1. semnal vizual in bord si acustic

2. preincarcare circuit franare si impuls in sistem franare (practic, o frana de intensitate mica si f scurta pe care o vei simti ca o zdruncinatura)

3. franare automata a sistemului

 

sistemul e activ (daca maneta de actionare e in pozitia resepctiva) si in situatia in care tempomatul (ACC) e oprit. Cu siguranta un sistem foarte util indiferent de tipul cutiei de viteza. ACC insa, pentru altceva decat autostrada, clar e mai placut pe dsg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etapele de actiune sunt urmatoarele:

1. semnal vizual in bord si acustic

2. preincarcare circuit franare si impuls in sistem franare (practic, o frana de intensitate mica si f scurta pe care o vei simti ca o zdruncinatura)

3. franare automata a sistemului

 

sistemul e activ (daca maneta de actionare e in pozitia resepctiva) si in situatia in care tempomatul (ACC) e oprit. Cu siguranta un sistem foarte util indiferent de tipul cutiei de viteza. ACC insa, pentru altceva decat autostrada, clar e mai placut pe dsg.

m-am mai luminat acum, multumesc. 

deci practic cele 3 etape de actiune sunt functii exclusive ale Front assist-ului. ACC nu este (implicat?)strict necesar, gresesc? ideea e ca ma intereseaza numai partea cu franarea din combo-ul ACC + FA din moment ce ACC e conceput pt DSG.

Modificat de cipteo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA + ACC merg fara probleme si la manuala. Incercati sa delimitati mental tipul de transmisie de actiunea ACC-ului - pur si simplu, daca viteza coboara in plaja altei trepte, faci retrogradarea manual; mie insa nu mi s-a intamplat sa fie nevoie. ACC ramane in actiune si daca calci ambreiajul. La urcarea in trepte eu obisnuiesc sa cuplez ACC-ul dupa ce am ajuns in treapta 6 si apoi fac "fine tuning" pentru distanta si viteza din butoanele de pe maneta.

 

Ca si kthor, si eu am observat ca sunt situatii in care FA actioneaza prea tarziu, probabil am sa setez urmatoarea limita de distanta, pe mai lunga (implicit e medie, parca), sa vedem cum se comporta.

 

Una peste alta, eu sunt foarte multumit de optiunea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim totusi serios ca daca iti franeaza de la 140 la 80..cam greu sa iti traga apoi intr-a 6a pana la viteza de croaziera, asa ca retogradare. Sunt cateva clipuri cu ACC-ul si dsg mers pe drumuri de o banda sau chiar in aglomeratie pe autostrada unde se descurca de minune. Poate sa opreasca masina si sa plece de pe loc in functie de cat sta. E o optiune foarte buna pt dsg, pt manuala not so much, nu se poate exploata 100%. Drumurile la noi sunt si asa groaznice. Parerea mea.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Setările de distanță sunt doar pentru ACC, pentru FA nu se poate seta nimic. FA doar se poate dezactiva temporar din meniul de asistenți.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am constatat pana acum functionari anormale ale FA/ACC, ci doar ca se sperie mai repede decat mine.Trebuie sa il plimb mai mult sa ne obisnuim unul cu altul :D Chiar si asa, inclusiv la mers mai nervos, tot nu dezactivez acc ul. Elm functioneaza si cand "cruise speed" nu e activata/e pe pauza.

Pentru ACC sugerez setarea unei distante de siguranta mai mari, astfel incat variatiile mai mici de viteza ale "iepurelui" vor fi percepute mai estompat ;)

Si NU, n-as renunta la optiunea asta, merita banii ceruti de skoda.

@ego.....TOATE motoarele disponibile acum pe octavia merg brici la 80 kmh in treapta a 6 a!

@cipteo...cu placere. Google, sunt destule materiale edificatoare pe net despre fa/acc pe octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU exista setari si pentru FA. Cele 5 variante sunt pentru ACC, TudorM are dreptate.

Merge si cu 80 intr-a 6-a. Si daca vrei schimbi tu in jos, asta spuneam.

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pt lamuriri, deci nu exista setari pt FA ceea ce inseamana ca fara ACC este intuil? adica nu imi franeaza ori franeaza cand vrea el(default values)? eu nu-mi doresc sa-mi adapteze viteza dupa masina din fata ci doar sa-mi franeze (sau sa incerce) in caz de pericol. Ma intreb de ce se FA se vinde si separat...

acum am urmatoarea configuratie, mai am 1 saptamna max. timp in care mai pot schimba ceva. mentionez ca circulam 90% in Bucuresti iar fosta masina (Fabia) avea 51 mii kilometrii in 8 ani

 

Octavia Style 1.2 TSI 

Tractiune Fata

Benzina / 1.2l / 81kW/ 110CP
Manuala, 6 trepte
4 Usi

 

Albastru Denim

Stofa


***CleverPack Elegance***
Actiune CleverPack
Afisaj Maxi-DOT color
Airbag-uri laterale spate (pt copii)
Banda decorativa crom (mi s-a spus ca se schimba pe garantie daca apar probleme)
Duze stropitoare parbriz incalzite
Front Assistant (ori il scot ori adaug si ACC desi nu mai sunt fonduri si probabil sanse de 90% sa-l scot)
Hill Hold Control


Iluminare spatiu pentru picioare
Parbriz incalzit
Pregatire telefon GSM cu Bluetooth (comanda vocala)
Proiectoare de ceata fumurii
Radio-MP3-player Bolero, MIB2
Scrumiera spate (noi nu fumam, pt diverse jucarioare ale juniorilor)
Senzori parcare spate
Set plase in compartiment portbagaj
Simply Clever
Smartgate
Smartlink
Stergator luneta
SunSet
Volan multifunctional imbracat in piele

 

Alarma va fi Viper si instalata la Bucuresti.

Modificat de cipteo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta, ce-ti doresti tu este FA. Desi, vazand configuratia ta, eu ti-as propune sa te mai gandesti la alarma (inutila), smartgate (exista variante mult mai bune in bugete mult mai mici) si smartlink (tehnologia anilor 2010 pare a avea inca secrete pentru Skoda, clar orice telefon "smart" mai rasarit sterge pe jos cu orice unitate ofera Octavia). Cu economia obtinuta te poti orienta catre ACC care iti va fi util la drumuri lungi. Indiferent de tipul de drum sau de transmisie.

 

In oras, la un stil de condus mai agresiv, FA va trebui dezactivat caci te va conduce catre un accident mai mult ca sigur (mai ales daca te implici in degajari la trena ;)). ACC insa poate ramane activ indiferent de situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cipteu: ca mică completare, HH se poate activa ulterior fără să fii nevoit să îl bifezi din fabrică ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!