Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Leon-ul are 4... si destul de mari chiar! ;)

 

article-2287444-1867AD17000005DC-562_634

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511, topicul are acceptiune larga, despre a da sfaturi care sa determine, sau nu, achizitia unei O3, sau a alteia, cu sasiu, motor, transmisie, culoare, roti, tapiserie, optionale, etc. diferite... Nu suntem dealeri Skoda "undercover", nu ne "iese" nimic la chestia asta; pur si simplu ne dam cu parerea, in principiu dupa ce am achizitionat o asemenea masina, pentru a netezi calea celor care se gasesc inainte de momentul deciziei. Care in final le apartine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discitiile in acest topic clar sunt foarte subiective . Ca o parere personala prin care nu incerc pe nimeni sa convig cu ceva ,eu am dat 24100 de euro pe masina asta dupa ce am obtinut un discont de 9% (masina pret de lista 26500 de euro ). La banii astia am o masina destul de dotata ( peste medie ) cu o motorizare buna destul de fasneata 8,5 secunde pentru a ajunge de la 0- 100 Km/h  o valoare peste multe modele cu pretentii mai mari ,un consum mai mult decat decent . Ceva similar confort, spatiu, dotari ,garantie, discont si performante (aici vb tot de o masina noua) nu am gasit si cum nu ma grabeam am studiat piata mai bine de jumatate de an nu m-am aruncat la primul dealer sa comand si am fost la Honda , Renault ,Citroen , Hyundai , Peugeot , Volkswagen . Asa ca fiecare alege cum crede el . Pentru cei care doriti sa va cumparati o Skoda Octavia 3 in viitor cititi si selectati doar ce credeti ca este util ca si informatie din acest topic , mergeti la dealer cereti un drive test obligatoriu pentru a avea o ideie complecta despre masina . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la capitolul suspensie, chiar nu inteleg din punctul meu de vedere de ce se plange asa tare lumea. E drept ca nu am mers decat cu varianta de suspensie independenta, dar la mine cu jante pe 18", suspensie sport si coborata, chiar nu mi se pare inconfortabila. Mai topaie pe denivelari mici si dese, la unele gropi sa zic ca mai trimite un soc relativ puternic, dar pana la urma nu e nimic atat de serios incat sa zic ca e punctul slab al masinii sau un motiv prioritar pentru care n-as mai cumpara aceeasi masina daca mi s-ar da alegerea asta. Iar de la drumuri de o calitate medie in sus, deja merge aproape ca unsa...

 

PS: Eu in mintea mea compar cu un Leon 1P cu suspensie stock si jante pe 16", ca sa aveti o idee.

PPS: Pentru mine pana acum, minusul prioritar al masinii ramane rezervorul. Dar asta se leaga si de ce-i sub capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am scris putin offtopic am zis sa imi scriu si parerea mea subiectiva legata de Octavia 1.2 Tsi.

 

 

 

Orice versiune alegeti faceti un test drive, chiar daca pe hartie vi se pare prea mica /mare  puterea furnizata de motor.

 

 Alegerea in achizitia masini recunosc ca a fost facuta din prisma bugetului fiind limitat la suma de 15.500E (Tva Inclus).S-a dorit achizitia pe firma,  a 2 masini, in leasing, iar cu ajutorul unui coleg de forum caruia doresc sa ii multumesc si acum ne-am incadrat la Octavia chiar daca pretul de lista era cu 2100 E mai mare. Astfel s-a obtinut un discount de aproximativ 11.5 % fata de pretul de lista.

 

In momentul achizitie nu erau in configurator variantele actuale de echipare.

Am luat in calcul ca variante Opel Astra Sedan 1.4 Turbo si Focus 1.0 Ecoboost. Eu am vrut o masina de generatie noua si sa ma intorc in familia VAG asa ca am ales Octavia. 

 

Masina este Ambition 1.2 TSI 105 cai , cu urmatoarele optionale: alarma , bluetooth , MaxiDot, volan piele cu comenzi pe el, Climatronic, culoare alb. Este o echipare decenta zic eu fara pretentii mari.

 

Dotari care cred ca trebuie luate daca permite bugetul sunt : SunSet, scaune incalzite , parbriz incalzit si daca se merge mult noaptea Xenon urmat de DSG si restul de gadgeturi specifice secolului in care traim.Nu am luat Bolero pentru ca Swing 3 cu touchscreen este suficient pentru mine si ca am fost limitat de buget.

 

 

 

Despre motor

Eu zic ca este un motor reusit din punct de vedere al puterii, chiar daca multi zic ca "este pentru oras". Acum depinde ce masini ai mai condus inainte si ce pretentii ai. Nu vreau sa intru in prea multe detalii .Lucrurile se vor clarifica dupa un drive test. Chiar nu cred ca este subdimensionat pentru masa masinii. 

Pentru stilul meu de condus este perfect. Imi place sa merg cu turatie scazuta . La 120km/h ai 2500 turatii iar la 140 km/h ai 3000 ture.

Cateodata imi place sa folosesc toata puterea masini, de aceea zic ca imi este suficienta. 

 

 Am scos consumuri de 4,7 Bv-Buc , 5.7 Buc-Brasov si un minim de 3.5% Bran-Brasov (pe 32 km , mers incet :P ). In oras , in Brasov consuma cam 8-9 %. Cred ca ajuta si start&stop-ul.

 

Plusuri;

-spatioasa

-motor energic pentru cilindreea lui, consum scazut , silentios , distributie pe curea

-pretul de achizitie

-consumul

-6 trepte de viteza

-spatii de depozitare

 

Ca minusuri:

-Terenul de rulare este putin cam zgomotos. Cateodata am senzatia ca zgomotele sunt amplificate de porbagajul tip hatchback.

-Rezervorul mic. Imi arata Range 50 km si cu greu am bagat 46L.

- Capota motor fara amortizor ci cu tija (si Loganul nou are acum cu amortizor )

 

 

Cam atat imi vine in minte acum...

Modificat de V A L I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O singura idee vreau sa adaug la cele spuse deja. O masina brand y model x NU se va simti la fel daca e chel line si costa ...16k sa zicem, comparata cu una pe aceeasi platforma dar configurata la 32k ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fetele de usi, bordul, plafonul, parasolarele, plafonierele tot ce tine de tabla de pe masina, vopseaua nu difera. Nu stiu cum e cu volanul. Vorbim de versiunile nonRS.

Ba mai mult am vazut ca plafonierele sunt preluate de la Golf 5. Bine ca au pastrat tocul pentru ochelari, la Leon lipseste.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau da tre sa te contrazic, bordul difera la Elegance fata de Active, cel putin in partea de jos, e catifelat si moale la atigere, dincolo e din plastic tare, fetele de usi la fel, plafonierele difera si ele, tind sa cred ca si antifonarea. Cu urmatoarea ocazie cand pun mana pe 1.2 Active am sa confirm.  Calitatea materialelor de pe Active tinde mai de graba catre Rapid decat catre Elegance. Mai sunt multe de spus ...nu e loc de versus acum. In rest iti dau dreptate, tabla, vopseaua si suspensia sunt aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia între una de 15000 si una de 30000 este diferita. Alte arcuri,alte amortizoare,alte bări de torsiune

Modificat de corsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de discount uri, dacă am primit un 8%, sa zic ca e mai mult decât bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum l-ai calculat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina cu opționale adăugate costă 20437,68. Din care scade 744 clever pack și 1575, 49 reducerea dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e bine, Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce configuratie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia între una de 15000 si una de 30000 este diferita. Alte arcuri,alte amortizoare,alte bări de torsiune

Îmi pare rău să te dezamăgesc, dar asta e fals. Diferențe sunt doar la suspensia sport și cea spate în funcție de motorizare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta:

post-153429-0-80468600-1433439071_thumb.

Modificat de vlad_fdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lamuriti-va daca de fapt aceasta suspensie sport nu inseamna doar niste arcuri mai scurte cu 15mm. Eu am avut surpriza sa vad ca nu difera amortizoarele la Golf 6. Ma refer la aceeasi motorizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia între una de 15000 si una de 30000 este diferita. Alte arcuri,alte amortizoare,alte bări de torsiune

Îmi pare rău să te dezamăgesc, dar asta e fals. Diferențe sunt doar la suspensia sport și cea spate în funcție de motorizare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îmi pare rău sa te dezamagesc dar ce spui tu e si mai fals. Pt motorizarile mici (1,2 si implicit mai ieftine) pe fata este o bara de torsiune subtire (19mm), un cod de culori pt duritatea arcului si un cod de amortizor. Pt motorizari peste 1,8 benz si 2 litri diesel la care făceam referire pt pretul de 30000 este o bara de torsiune de 22mm, un alt cod de culori pt arcuri si (nu am toata certitudinea) alt amortizor. La vrs ai 23mm bara cu alte arcuri si sigur alte amortizoare.

Sunt minim 3 tipuri de suspensie in functie de motorizare. Asta pe fata. Ca pe spate difera si mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlad_fdd: e foarte OK, pune mana si comanda. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca motorizarile mici, adica cele cu motoare mai usoare, au alte arcuri, doar nu se astepta cineva ca un 1.2 TSI sa vina cu aceeasi suspensie ca 2.0 TDI sau vRS - altfel comportamentul masinilor pe strada ar fi total diferit in functie de motorizare, si asta nu e ok.

Toate masinile sunt facute sa se comporte la fel, diferentele fiind intre PDG, suspensia normala si cea sport. Si, evident, intre punte si independenta. Dar asta nu inseamna ca 1.2 TSI amortizeaza mai prost decat "alea scumpe" sau ceva, stati linistiti.

 

Au mai fost adepti ai teoriei conspiratiei care ziceau ca masinile destinate Europei de Est veneau cu piese mai proaste sau cu mai putine suruburi ( !?! ) pentru ca unul din codurile PR insemna "masina destinata pentru piata din Europa de Est"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlad_fdd: dupa cum observ, ca si sasiu si dotari, chiar si culoare :), masina este foarte apropiata de a mea, de aceea imi permit sa punctez urmatorul aspect.

 

Stiu ca e discutat si ras-discutat, si in plus bugetul tau este treaba ta, dar: ai obtinut un discount de peste 2000 Euro; daca te uiti la aceeasi configuratie, cu 1.4TSI M6, diferenta de bani este sub discountul tau, iar diferenta de cuplu motor de la 175 Nm la 250 Nm, eu zic ca merita (10% din valoarea masinii).

 

Consumul e la fel, poate chiar mai bun (vezi posturile colegilor), cheltuielile de revizie si taxele, impozitul, etc. nu cred ca difera prea mult. Pentru o masina combi, cu care vad ca vrei sa mergi la ski (acolo vor mai intra si ceva bagaje), cu pasageri in spate in mare parte din timp (banuiesc dupa airbagurile spate), s-ar putea sa nu te multumeasca cuplul motorului de 1.2TSI. Diferenta de 70-80Nm se va simti, mai ales cand masina e mediu incarcata.

 

Daca esti deja hotarat pentru configuratia ta, ignora postul meu si da-i bataie! Daca nu, o simulare cu 1.4TSI nu poate strica; de ce nu, poate primesti un discount si mai bun.

 

Orice alegere ai face, iti doresc sa fie cea mai buna pentru tine. Bafta si rabdare la asteptat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o simulare cu 1.4TSI 

Vad ca a ales elemente de confort "termic", cu siguranta merita si parbrizul incalzit cand "scapi" de 1.2...adica inca vreo 2500E (pret lista).

 

Succes in alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa, eu l-am pus ;) , dar nu am considerat ca trebuie sa amintesc despre asta. Nu sunt sigur (si nu e atat de important ca sa caut acum!) daca exista optiunea asta la 1.2TSI; daca nu, iata inca un motiv sa "scapi" de el... si de 2000 Euro...  :))

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 1.2 nu e disponibila opțiunea de parbriz încălzit. O sa cer și pe 1.4 sa vedem ce primesc. Mulțumesc pentru sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!