Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

cel mai probabil maine voi achita avansul pentru o octavie , insa intotdeauna o opinie obiectiva e bine venita. Ce optiuni ati mai adauga fata de urmatoarele, pe elegance diesel de 184 cai, 4x4 si dsg?

- clever pack (include xenon cu DRL)

- pachet dinamic

- park assist

- front assist

- duze stropitoare incalzite

- drumuri grele

- maxidot color

- volan 3 spite cu padele pt dsg

- airbaguri laterale spate

- bolero

- canton

- priza 230V in cotiera

- parbriz degivrat

- incalzire stationara

- jante 16"

- protectie portbagaj cu fata dubla , textil/cauciuc

- parasolar mecanic luneta (sun and pack 1)

- MDI (multimedia device interface)

- pregatire GSM cu bluetooth (fara comanda vocala)

 

Driving mode selection nu m-a convins, dar nici nu pot afirma ca am testat suficient. Nu vreau navigatie, oglinzi laterale antiorbire si trapa. Pielea nu e o optiune pt ca nu exista pe varianta de scaune sport, la care nu vreau sa renunt.

 

termen de livrare....16 saptamani :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niște jante pe 17” cu cauciucuri mai late... 184 de cai sunt mulți și nu le-ar strica o aderență sporită. Nu m-aș duce până la 18”, dar 17 încă oferă un nivel decent de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzire in scaune spate si ACC. Lane assist...o sa regreti ca nu pui ultimele gadgeturi pe masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

In curand va trebui sa achizitionez o Octavia 3 pentru ca actuala (O2 FL), pe care o conduc de 3 ani, "implineste" 150.000 km si trebuie schimbata. Dilema mea este ca nu prea stiu ce sa aleg intre 1.2 TSI DSG si 1.4 TSI manuala, avand in vedere ca sunt cam la acelasi pret, iar la 1.4 TSI cu DSG nu ma incadrez in bugetul fixat (cca 19.000 eur) - pastrand in acelasi timp optionale de care nu ma pot desparti: xenon, scaune incalzite, climatronic, etc.

Am testat motorul 1.2 TSI pe un Rapid (stiu, nu e acelasi motor, are transmisie pe lant vs. curea, etc), si mi-a placut...insa recunosc ca am simtit diferente fata de 1.4 TSI-ul meu actual, de 122 CP. Motorul nou 1.4 TSI nu l-am testat inca, dar banuiesc ca e si mai bun decat ce am eu acum "instalat" pe masina actuala.

Ca si stil de condus, pot sa va spun ca imi place sa conduc responsabil, corect, dar imi place si viteza..unde se poate. In 85% din cazuri sunt singur in masina,dar portbagajul e plin..fac cam 40.000 km/an si 50%-50% urban/exterior.

Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La km aia poti sa încerci un test drive cu 1.6 Tdi. Daca nu 1.2 Tsi pentru ca va consuma mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 TDI cu DSG nu e o optiune din cauza pretului - e mai scump chiar decat 1.4 TSI cu DSG. In plus, nu ma intereseaza in mod direct sa fac vreo economie la combustibil (masina e pe firma). Bugetul e fix, 19.000 eur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DCC + Driving mode selection. Transforma masina complet!

Cred ca ai vrut sa zici acc. Driving mode o transforma in ce? Ca in vreo sportiva nu.

Niște jante pe 17” cu cauciucuri mai late... 184 de cai sunt mulți și nu le-ar strica o aderență sporită. Nu m-aș duce până la 18”, dar 17 încă oferă un nivel decent de confort.

Merg de 7 ani pe octavia cu jante de 16, exclus 17 sau mai mari. Confortul e o notiune foarte subiectiva , plus ca drumuri grele se poate doar cu 16 maxim, suspensia e mai rigida ca la sasiu normal.184 cai sunt pe 4 roti motoare iar aderenta nu difera semnificativ de la 16 la 17. Nu vreau sa fac non stop galme pe cauciucuri in bucurestiul nostru drag si nici sa merg cu 2 /ora la oice gropita.Execeptand rs pe benzina, cel mai bun demaraj de octavie il are asta, 0-100 declarat la 7,1 sec, deci aderenta nu i o problema. Daca nu exageram cu viteza, desigur :)

Incalzire in scaune spate si ACC. Lane assist...o sa regreti ca nu pui ultimele gadgeturi pe masina :)

. La scaune sport nu se poate alege incalzire scaune spate din pacate. Cu acc am stat in mare dubiu si inca stau, e nice to have daca mergi mult pe autostrada, era mult mai potrivit daca front assistant mergea si la viteze peste 40/ora, insa nu era frumos ca octavia sa atace zona premiantilor. E ok si in aglomeratie, dar nu stau in ambuteiaje suficient incat sa ajde semnificativ.In plus imi pare prea expus cum e pozitionat radarul. Vad cum ma trezesc dimineata dar multumesc pt sugestie. Sincer, utilitatea pe care o vedeam pt mine era ca pe a2, unde merg relativ frecvent noaptea si cu ceatza, e un fel de camera in infrarosu ce determina auto franarea daca vede ceva ce eu nu vad. Dar mai soun unii ca mai vede si aiurea si te scoate prin parbriz. Eu am patit asa cu un infinity in oras, nu a avut incredere in aprecierea facut de mine si mi-a aratat cine e sef. E drept, ala era un city auto braking, nu acc.Lane assist nu ma pasioneaza, cand nu mai vad marcajul opresc sa dorm sau iau taxiul :).

Daca aleg acc probabil ca downgradez din park assistant in senzori fata spate, as vrea sa nu sar de 28500 . Alte sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti iei toate optionalele posibile si nu iti pui Driving Mode Selection? Macar stii ce face fiecare optional pe care il pui? Stii ce inseamna "pachet drumuri grele"? Stii ca afecteaza comportamentul masinii (in sens negativ la viteze de autostrada)? In fine, nu vreau o disputa, te sfatuiesc sa pui Driving Mode Selection pentru ca altfel nu vei avea reglajul de steering (raspunsul volanului, Normal sau Sport), o sa poti da pe Sport doar din cutie dar volanul o sa fie tot moale (eu pe autostrada am setarea Individual cu volanul pe Sport). Daca tot intrebi pe forum e bine macar sa asculti de ce mai zic unii altii care stiu ce zic, gen Rave. Succes!

Pentru cel care a intrebat de alegere intre 1.4 fara dsg si 1.2 cu dsg, eu as alege dsg, pentru ca este alta masina, diferenta de feeling intre 1.4 si 1.2 nu se compara cu diferenta de feeling intre manuala si automata. La O3 nici una dintre cele doua motorizari nu iti aduce suspensie independenta spate, care la noua generatie se pune doar pe 1.8 si 2.0 (downgrade fata de O2). Succes! O sa fie bineinteles suporterii cutiei manuale care e mai sigura si ca pare mai sportiva, insa crede-ma dsg pe Sport scoate tot ce poate motorul, oricare ar fi el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stiu ce fac exact toate optionalele pe care le am ales. Nu ma cunosti, deci e pacat sa faci presupuneri nefondate. Stiu si ce inseamna pachet drumuri grele, care e diferenta intre cel actual si cel de pe o2 si cat costa sa imi schimb scutul de plastic de la pdg pe o3 cu unul metalic. Extrem de rar merg peste 150 ora si nu vreau sa intram in zone de discutii sterile. Foarte rar ma depasesce cineva in alta parte decat autostrada. Nu am pus intrebarile ca sa primesc aplauze, dar sa sti ca nu toti ne prindem urechile in dcc, acc, afl, pdc, dsg, dab sau alte abrevieri, unii chiar le si intelegem functionarea;)

Daca intrebam de clima bizonica sau capace de roti cromate poate iti intelegeam reactia, dar sorry, am mai citit cate o revista, am mai vazut cate o masina straina.

Dsg + padele la volan are fata de driving mode selection minus doar reglajul gradului de asistare la servodirectie, dar ma astept ca skoda sa nu fi lasat fleasca directia. nu vad un asa deranj sa apesi mai tare acceleratia.La testdrive am mers cu volanul pe normal, nu am sesizat nimic deosebit, inclusiv la >130 kmh.

Execeptand a/c , nu vad ce altceva as pune pe eco. Multumesc insa pt opinie.

P.s. Nu s toate optionalele posibile, am precizat din start ce nu vreau ca sa nu apara "pune trapa ca da bine".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, chiar ma refeream la DCC. Si nu, nu o transforma in vreo mare sportiva dar este foarte, foarte buna pentru strada. Si poti sa ai o masina foarte ok de familie, pe Comfort, si o jucarie care e destul de capabila, pe Sport.

Este un compromis foarte bun intre o suspensie sport adevarata si o masina de familie si chiar isi merita banii. Si Driving Mode doar pentru a corela si raspunsul acceleratiei si al volannului odata cu suspensia.

 

Venind de pe alta masina poate nu sesizezi atat de bine diferenta intre  moduri. Eu, in mers, daca trec de pe Sport pe Normal sau pe Eco, chiar ma trezesc in curbe ca trag mai mult decat trebuie de volan, fiind obisnuit cu Sport.

Nu cred, asa cum fac altii, in marile scaderi de consum atunci cand mergi in Eco, dar motorul raspunde clar mai greu asa. Pe Sport raspunde foarte, foarte bine. E ca la aspiratele vechi cand puneai o admisie si simteai ca raspunde mai bine la accelerari. Plus ca la cat de ieftin e Driving Mode, clar isi merita banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati-mi ignoranta, stiu ce inseamna Adaptive Cruise Control, Driving Mode Selection, dar ce este DCC? :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm:

Incearca ILA daca tot mergi mult noaptea. E ceva mai confortabil desi schimba fazele putin cam "intarziat" pentru gustul meu. Dar te alegi cu o camera in suportul de oglinda si, mai ales, cu inca o componenta susceptibila la erori. ;)

ACC (ACA mai nou) este util insa nu indispensabil. Cat despre radar, dupa 19.000 km nu am reusit sa-l lovesc desi sunt si eu nemultumit de amplasare. Cred ca am in jur de 5.000 km "pe ACC" si n-am avut parte de surprize din partea lui. Ar trebui sa te gandesti daca nu cumva merita "downgrade" la Park Assist si chiar la senzorii fata (pana la urma, folosind senzorii spate, masina se parcheaza foarte usor si nu cred sa fie nevoie de asistenta excesiva pe partea asta).

Din cate stiu, rotile de 17" (225/45) si cele de 16" (205/55) sunt identice dpdv al presiunii de umflare recomandate de producator si prin urmare au aceeasi suprafata de contact. Deci nimic in plus la aderenta insa ceva mai bine la manevrabilitate (datorita talonului mai mic). Insa masina este departe de ideea de "sportiva" asa ca n-ai de ce sa insisti pe latura asta.

La partea de Driving Mode Selection, trebuie sa recunosc ca este optionalul pe care l-as pune iar daca ar fi sa aleg o noua configuratie. Dar doar pentru ca-mi place inca un buton in plus si o optiune in meniu caci diferentele de raspuns in acceleratie si volan (normal vs sport) sunt marginale iar computeru' ramane setat pe Eco in ceea ce priveste recomandarea de schimbare a treptelor de viteza.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, da, nu e disponibil pe O3 DCC... :( Nu ma asteptam! Oh, well! Ignora tot ce-am zis atunci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, DCC e la Superb3, eu personal voi astepta sa vad preturile la S3 inainte sa iau o O3 de ~30k euro, eram decis sa iau O3 in 2016 dar S3 mi-a sucit putin mintile, dar asta e doar cazul meu, nu ma grabesc sa schimb masina, poate altii se grabesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine unul ma ajuta foarte mult stergatorul pe spate. Dupa parerea mea este mult mai folositor decat maxi-dot color sau alta tampenie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil maine voi achita avansul pentru o octavie , insa intotdeauna o opinie obiectiva e bine venita. Ce optiuni ati mai adauga fata de urmatoarele, pe elegance diesel de 184 cai, 4x4 si dsg?

Jante 17" (vin oricum in pachetul dinsmic, nu ai cum sa iei de 16"!), stergator spate, Sunset si Driving mode selection, mai ales daca ai si DSG.

PDG-ul pe O3 nu da bine deloc, din cauza suspensiei inaltate arata ca o barca...

Modificat de allex82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexx....jante pe 17 vin in pachetul design(cred), in pachetul dinamic ai scaune sport, pachet sumar piele si volan 3 spite. Nici mie nu imi plac in mod deosebit sedanurile pe picioroange, dar e minunat sa nu las spoilerul pe unde ajung cu masina. Stiu ca aerodinamica e mai slaba, ca genereaza un consum suplimentar, dar nu e buget de a6 allroad sa pot juca garda din taste. Asta e, accept compromisul.

@son1k...si eu in gasesc foarte util, era deja pus in configuratie dar am uitat sa it trec in postare. Chiar daca noroiul nu ajunge pe luneta ca la break, tot merita 100%. Multumesc.

@rave...daca exista suspensie adaptiva o alegeam, desi este o optiune cu potential mare de complicatii, zic eu. Plus ca o reparatie pe ea va costa semnificativ mai mult fata de o suspensie normala. Dar...e doar octavia.

@bz1...superb este inutil de mare pt mine. Da, arata f bine viitorul model, dar pe principiul asta si octavia o sa aiba facelift, se ieftineste si audi, and so on :). Daca stiam ca se lanseaza in 3 luni noua octavia si o aveam in vedere, era justificata asteptarea. Altfel, ne cumparam masina cand ne trebuie. Oricum o3 a crescut in dimensiuni (in special cele de confort) sensibil fata de O2.

@kthor...ILA l-am vazut pe alte masini, nu prea m-a excitat, desi e clar ca aduce un plus de confort. In mod normal folosesc doar faza mica, foarte rar pe cea mare. Mi-am reglat farurile (xenon) suficient de sus incat sa nu am disconfort dar nici sa deranjez participantii la trafic, e ok asa. Pe serpentine daca aprind si proiectoarele e arhisuficient. Stiu ca se poate activa din vagcom cornering pe proiectoare dar nu stiu daca merge peste 40 km/h. Studiem dupa ce vine masina. Un detaliu f misto pentru cei curiosi este ca navi+xenon modifica forma si directia fascicolului luminos cand treci de la sofat pe dreapta la sofat pe stanga (UK) automat. Jos palaria scoka pt astfel de detalii clever. La senzori pe fata nu renunt, clar se poate si fara dar ii am pe octavia actuala si sunt f ok, nu imi place sa parchez "tactil"  :). In plus, la O3 pozitia in masina imi pare ceva mai jos ca la o2, scade usor vizibilitatea spre capota. Desi nu imi e clar de ce front assistant nu face full brake indiferent de viteza de deplasare(macar setare optionala daca ar fi din BC) , am decis sa fac downgrade la senzori f/s si sa pun ACC, in speranta ca "ochiul" va ramane intact la locul lui cat voi avea masina . Park assist il luam doar pt cei 4 senzori laterali suplimentari oricum, nu ca sa ma parcheze el, asa ca renuntarea nu e tragica. Jantele de 17 dau o rigiditate deranjanta pt mine, dar mai ales, sensibilitate nedorita la distrugere a anvelopelor, plus ca elimina posibilitatea alegerii PDG la care nu renunt, masina va iesi destul de frecvent de pe drumuri asfaltate.  Multumesc pentru opinie.

@codz....sa pun totusi DCC? Rave asa zice  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sosoktm, Oare Octavia 3 Scout, nu ar fi o opțiune mai potrivită pentru tine? :)


1.6 TDI cu DSG nu e o optiune din cauza pretului - e mai scump chiar decat 1.4 TSI cu DSG. In plus, nu ma intereseaza in mod direct sa fac vreo economie la combustibil (masina e pe firma). Bugetul e fix, 19.000 eur.

Depinde mult de stilul de condus. Dacă mergi mult în oraș, ți-aș recomanda DSG, iar diferența de performanță între 1.2 TSI pe O3 și 1.4 TSI pe O2FL, e de 0,5 secunde, la capitolul accelerație. Personal, dacă aș fi avut buget mai mare, m-aș fi dus pe 1.4 TSI, pentru că difernța de performanță dintre acesta și 1.2 TSI pe O3, este notabilă, iar cea de consum, marginală. De asemenea, prefer la orice oră o mașină cu cutie manuală, deși sunt convins că e inferioară uneia automate. Așa sunt eu. :)

Modificat de katada
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

katada....scout are un plus pe garda la sol si aparitia ceva mai putin comunca, dar ca minus pt mine are caroseria break si pretul cu 2000 euro mai mare pe configuratie identica. Decizia insa e deja luata, azi se da drumul la comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitări! Să fie-trun ceas bun și să vină cât mai repede! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai ales ACC tine cont ca daca acel radar este acoperit cu zapada/noroi, nu iti va functiona cruise controlul. Eu am patit asta in Dec cand veneam de la munte pe ninsoare...nu l-am putut activa....pe cand varianta normala de CC ar fi functionat fara pb.

Eu am si kessy pe masina si consider ca este o optiune f utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!