Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Culoarea aleasa de mine a fost Metal Grey si sunt f multumit. Insa daca iei in calcul albastru, recomand racing blue in loc de albastru denim.

 

PS - au aparut informatii despre un nou Bolero?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- cat de mult afecteaza vizibilitatea pentru locurile din spate faptul ca tetiera este integrata in spatar?

- faptul ca tetiera este integrata afecteaza cumva comfortul in zona gatului si capului, te obliga sa stai cu capul mai aplecat in fata?

- cum este sustinerea laterala, ajuta vreun pic?

- cat de comode sunt la drum lung?

 

1. Destul de mult si cam singura chestie care nu-mi place deloc la ele. Eu la Leon obisnuiam sa scot tetiera scaunului din dreapta si asa putea sa vada si fetita in fata, in timp ce sta in scaunul ei pe bancheta. A cam protestat la inceput, dar acum s-a obisnuit. Dar tot o mai vad chinuindu-se sa vada pe dupa tetiera in fata.

2. Nu si nu. Chiar trebuie sa dai un pic din cap inspre spate pentru a atinge tetiera.

3. Eu zic ca e o sustinere laterala medie, comparativ si cu alte scaune sport. Dar oricum mult peste cele standard si mie-mi place asa cum e.

4. Ce pot sa zic e ca sunt sensibil mai comode decat scaunele standard de pe vechiul Leon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@culoare: poate sunt subiectiv, insa albastru denim mi se pare prea "comun" ;)

 

Culoarea aleasa de mine a fost Metal Grey si sunt f multumit. Insa daca iei in calcul albastru, recomand racing blue in loc de albastru denim.

PS - au aparut informatii despre un nou Bolero?

 

Legat de culoare, cea veche si defuncta (poza de profil) era Denim Blue si ne-a placut mult culoarea, atat mie cat si sotiei. Acum pe mine ma tenteaza Metal Grey, pe ea nu prea, posibil sa raman totul la Denim Blue in contextul in care nu mai luam interior bej - se vedea orice urma de jeans, oricat de mica.

Ref Bolero, este modelul nou lansat pe Fabia 3, cu ecran de 6.5", Mirrorlink si Smartgate si cu o grafica usor imbunatatita, am gasit pe ceva forum din Cehia cum ca ar fi disponibil pe masinile produse incepand cu saptamana 22, insa este o informatie neoficiala, chiar daca pe unele configuratoare din strainatate Smartgate este deja disponibil ca optional.

Revenind la scaunele sport, cred pana la urma voi lua standard, din cauza vizibilitatii si din cauza ca pachetul partial piele nu merge decat pe standard.

Modificat de allex82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt pentru scaunele sport. Daca nu deranjaza tetiera integrata, sunt o optiune de luat in seama. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte ornamentele erau din metal si cromul prindea mai bine, asta din prezent este un plastic ordinar pe care cromul nu mai rezista atat de bine. Parerea mea este ca indiferent cat ai proteja aceste chedere cromate tot se strica, mai ales iarna : gheata, sare..... Mi-ar fi placut pe masina daca ar fi rezistat dar din pacate calitatea si pretul la o eventuala inlocuire m-au determinat sa nu le bifez.

 

Bun. Perfect! Ai pus punctul pe "i".

Deci chederele sunt din plastic in esenta. Cromul NU e adaugat prin electroliza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, nici nu cred ca e crom in adevaratul sens al cuvantului. E doar un "coating" ce imita cromul real. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu isi are rostul aici, dar sunt in tratative pt achizitia unei octavia 3, si nu sunt ferm convins de ce motorizare sa aleg. Mentionez ca oscilez intre 1.4 tsi si 1.8 tsi, motivul pt care nu as lua diesel e din cauza DPF-ului, cu care nu cred ca o sa mai inteleg foarte bine in Bucuresti. Nu stiu sincer care din motoare e mai fiabil, si daca senzatia oferita de 1.8 merita diferenta de bani si de consum fata de 1.4. 

Tot rasfioind topicurile din aceasta sectiune. si intreband o mana de membri cu referire la motorizrea superioara, ma cam sperie faptul ca 1.8-ul nu se stabilizeaza la un 10-11 in oras si se avanta periculos spre consumuri de 13-14; desi momentan imi permit sa intretin o asemenea masina, mi-ar placea ceva mai prietenos cu buzunarul, avand in vedere ca fac intre 15-20k km pe an. Pe de alta parte, trecand de la motoare de 1.9 si 2 diesel, nu mi-as dori sa sufar in urma submotorizarii cand masina este incarcata(situatie ce se va ivi cu 1.4). Un alt mare plus al 1.8-ului este suspensia independenta pe spate, care, la un mers mai sportiv sunt sigur ca va fi resimtita.

Ca linie de dotare merg clar pe elegance, iar ca dotari pachetul de xenon cu scaune incalzite, pack design ellegance cu jante pe 17, senzori de parcare spate, simply clever, bolero, driving mode selection si eventual sistemul audio canton.

Ca fapt divers, am facut drive-test cu octavia 1.2 tsi si nu am fost incantat, mi s-a parut lenesa.

Aveti sugestii? Sa ma orientez catre alta motorizare? Sau eventual...alta masina?:)) Nu exclud nici un golf mai sarac in dotari si cu un motor net inferior, sau un Duster diesel cu tractiune integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de 1.4 tsi iti pot spune ca masina se descurca f f f bine. Si eu vin de pe un diesel (1.9 tdi) si cand am achizitionat masina nu m-am incadrat in buget sa imi iau 2.0 TDI (am vrut neaparat dsg). Eu zic ca daca vrei sa fie mai prietenoasa la consumuri sa iei clar 1.4 tsi sau daca vrei putere, suspensie independenta sa iei 1.8. Da la cati km faci anual (20 000) ma gandesc ca nu-i faci numai in oras, deci cred ca nu o sa ai probleme cu DPF-ul atata timp cat ieși cu ea din oras la putina alergare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu stiu ce probleme poti avea cu DPF-ul  Eu am 16000 de km si nu am avut nici cea mai mica problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut acum cativa ani masina cu 1.8 TSI, insa varianta de 160 CP - motor foarte bun, foarte vioi si fasnet, insa si semnificativ mai gurmand, rar sub 7 la drum lung si sub 10 in Bucuresti, iar in aglomeratie aveam minim 13-14. 

Cand am luat Octavia 3 veche, am luat insa 1.4 TSI si iti pot confirma si eu ca nu am sesizat situatii in care sa simt ca ar fi sub-motorizata masina, in limitele decentei, chiar si comparativ cu 1.8 TSI-ul anterior. Cu Driving Mode Selection pus pe Sport nu am simtit ca n-am suficienta putere pentru depasiri la 100-110 km/h, chiar si cu masina incarcata. Asa ca si eu, acum cand ma pregatesc de o noua achizitie, cel mai probabil voi lua tot 1.4 TSI, nu stiu insa daca cu DSG, ma tenteaza insa mi-e teama de probleme la ce noroc am eu de obicei.

In ceea ce priveste DPF-ul, nu prea am mai auzit de probleme la generatiile noi, insa la 15-20k de km pe an cred ca mai bine ramai la un TSI, diferenta de consum este foarte mica (1.4 TSI pe O3 consuma mai putin decat 2.0 TDI pe O2) si cuplul este arhi-suficient.

Modificat de allex82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca 1.8 este un motor mai bun (trecand peste consumuri). Dar, din datele tehnice... diferentele dintre cele 2 motoare sunt aproape inexistente (in 90+ % din cazurile de utilizare).

Nu am condus 1.8 si nu pot face o comparatie f. obiectiva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mykael, trecând de la diesel, și eu am avut senzația că 1.2 - 105CP e cam moale, dar după aproximativ 1500km pot să-ți spun că nu se compară. Îmi permit să-ți răspund pentru că am văzut că iei în calcul un Duster diesel 4x4, care are același motor pe care l-am avut eu pe Renault Scenic, însă pe Scenic, motorul acesta (1.5DCI) e MULT mai vioi decât pe Duster 4x4. Am testat și eu Duster 4x4 și pe lângă că mi s-a părut extrem de greoi, nu mi s-a părut deloc confortabil nici la un drum scurt de aproximativ 30km. Nu știu ce mașini ai avut înainte cu 1.9 și 2 litri diesel, dar 1.4 TSI pe care l-am testat, mi s-a părut senzațional ca performanță - mult peste 1.9 TiD 150CP de la Saab-ul pe care l-am avut în urmă cu ceva vreme. Singurul avantaj real pe care l-aș vedea la 1.8, e suspensia spate, dar aici depinde din nou de mașinile cu care ai fost obișnuit. De exemplu, nu simt nicio diferență între semirigida de la Skoda și independenta de la Saab. Într-adevăr, dacă treceam direct de pe Saab 93 pe Octavia, motorul mi se părea mic, dar trecând de pe Scenic 1.5 DCI, 1.2 TSI e net superior, ba chiar consumă mai puțin în condiții de condus mai alert (autostradă 140 pe CC, național la limita legală cu depășit tot - 5.7 vs. 6.3). În oraș (Oradea), în condiții de -6 grade, la drumuri peste 5km, consumul e în jur de 7-8. Dacă aș avea bugetul necesar, aș alege 1.4 fără să clipesc, mai ales că din diferență se pot adăuga câteva opționale frumoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca 1.8 este un motor mai bun (trecand peste consumuri). Dar, din datele tehnice... diferentele dintre cele 2 motoare sunt aproape inexistente (in 90+ % din cazurile de utilizare).

Nu am condus 1.8 si nu pot face o comparatie f. obiectiva .

Exista diferente destul de mari intre 1.4 TSI 140 si 1.8 TSI 180 :)

 

Intrucat am fost exact in situatia ta si oscilam intre 1.4 TSI si 1.8 TSI, iti pot confirma ca daca ar fi sa cumpar din nou masina, tot 1.8 TSI as cumpara.

Motorul iti oferta senzatii total diferite fata de 1.4 TSI, iar consumul de 2 litrii in plus merita fiecare banut.

 

Acum depinde ce iti doresti. 1.4TSI a fost ok la test drive (2 persoane in masina) dar nu iti pot spune cum este la drum lung sau cu 5 persoana in masina. Vad ca posesorii de 1.4 confirma ca este ok si ei sunt cei mai in masura sa iti spuna aceste lucruri.

 

Insa cand m-am suit in 1.8TSI am simtit o cu totul alta mainsa si tare ma bucur ca am facut aceasta alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de DPF, mama mea a avut ghinionul sa nimereasca un DCI de 2 litri care ii mananca zilele, mergand la munca prin aglomeratie o forteaza sa iasa pe autostrada cel putin o data la 2 saptamani pt curatarea filtrului. Nu vreau sa am aceeasi problema(dupa 6 ani, cunosc traseul militari-bolentin deal atat de bine...), prefer sa platesc mai mult la pompa si sa stau linistit.

Am mers cu un Golf VI 1.4 tsi de 122cp, si am fost surprins, e totusi o diferenta de rafinament intre golf si octavia, care se vede cel mai bine la pretul de achizitie :))

Din nefericire nu aveau la Avia o masina cu motorizarea de 1.8 ca sa imi pot face o impresie, sa speram ca vor pune un model la dispozitia publicului cat de curand, Recunosc ca daca as alege cu inima, as fi mers pe varianta unui Golf 7, dar din rationamente banesti trebuie sa aleg cu capul, si octavia este mult mai multa masina pentru aceiasi bani.

Legat de sistemul audio, sunt posesori care au mers pe varianta Canton? Credeti ca merita fata de sistemul audio normal? Daca ar fi sa fac un upgrade ulterior la muzica, ma gandesc ca tot pe acolo m-ar duce....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti pasionat de calitatea muzicii, Canton merita daca pui si Columbus (parerea mea, nu dati cu pietre).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canton merita oricum, chiar si cu Bolero. Nu este la nivelul Dynaudio de la VW, insa este clar peste cel standard, mai ales daca folosesti o sursa audio de calitate - nu mp3-uri la 128kbps luate de pe net, ci niste rip-uri facute cum trebuie de pe CD-uri originale, la 320kbps. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am pus Canton (nici Columbus) si intr-un fel imi pare rau, deoarece: am inteles ca, numai in combinatie cu Columbus, se pot reda cd-uri in format DTS (adica scrise din format .wav care contine muzica in 5.1, asa cum ascult la sistemul Home Cinema in living. Cred ca s-ar auzi foarte fain. Dar "fita" asta ar fi insemnat ceva mii de Euro, si n-am vrut sa depasesc o anumita suma... raman la Bolero, si la redarea de cd-uri audio, originale sau scrise dupa .flac-uri, calitatea este decenta, zic eu (vorbim de 1411 kbps in loc de max. 320 kbps la .mp3).


... si n-am vrut sa fac rabat la motorizare. Mykael, vad ca ai Passat 1.9 PD AVF, al meu e AVB cu tuning, ajunge cam pe la (120-125 CP) / (290-300 Nm).

M-ar fi durut sufletul sa nu pun un motor similar sau cu cuplu mai puternic pe Skoda (nu trageti!, am tot respectul pentru toti posesorii de masini, indiferent de motorizare!).

Am fost de revelion la schi cu un prieten cu BMW (de 2 ani), tot variant, 180 CP, masinile incarcate, cutie cu schiuri deasupra, autostrada. N-am avut nici o clipa vreo problema de inferioritate, mai ales ca am folosit pentru prima data si tempomatul adaptiv, e de vis!

 

https://www.dropbox.com/s/5lg0wtdrfuhfz4y/10882098_701057596660222_5208751090560545984_n.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/mt7ko815qldfcds/1932216_701057563326892_8648573589210372181_n.jpg?dl=0

Modificat de adig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mykael, vezi ca am postat in mod repetat impresii legate de Canton, chiar in topicul asta. Foloseste Search cu incredere. ;)

 

@adig, asta e o obsesie care apare in principal cand se fac comparatii Golf/Octavia sau in cazul asta Passat/Octavia, dar nu numai. Nu conteaza dimensiunile exterioare, ci masa masinii. Daca ai un Passat de 1600-1700kg cu motor cu cuplu de 300Nm si o Octavia de 1350kg cu motor cu cuplu de 250Nm, ghici care va fi de departe aia mai fasneata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect adevarat, la cuplu similar respectiv forta de tractiune similara, masa masinii influenteaza acceleratia si "fasnetimea" implicit.

 

Dar daca ai o Octavia de 1350 kg cu cuplu de 250 Nm si o alta Octavia de 1350 kg, cu cuplu de 320 Nm, oare care o fi mai fasneata?

 

Dar comparatiile astea sunt subiective in final. Skoda, VAG, si in general producatorii auto ne lasa sa alegem combinatiile pe care le vrem si pe care le platim. Cea mai buna masina pentru oricine este aceea pe care o are / si-o poate permite. No offence to anyone.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca ai o Octavia de 1350 kg cu cuplu de 250 Nm si o alta Octavia de 1350 kg, cu cuplu de 320 Nm, oare care o fi mai fasneata?

 

Corect, dintre astea doua e mai rapida aia pe care ti-o permiti. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TudorM: +1

 

Subscriu, si eu am mi-am auzit multe ca dc am luat 1.6tdi , ca ala nu e motor, ca nu iti trebuia atatea extraoptiunie bla bla bla

 

Fiecare are anumite gusturi, anumite asteptari si dorinte de la o anumita masina/configuratie, si cu totii avem piticii nostri pe creier ;)

 

Da, putem da fiecare sfaturi obiective/subiective, cateodata si practice pentru un cumparator, insa ramanem la sfaturi in the end ^^

 

Edit: "@"-ul

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consens total! :icon_thumleft:

 

Lasand la o parte subiectul "sistemul infotainment mai elaborat in defavoarea motorizarii"... chiar as fi curios sa stiu daca are cineva Columbus + Canton si a incercat sa asculte muzica in format DTS...? Se poate? Cum e?

Modificat de adig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canton merita oricum, chiar si cu Bolero. Nu este la nivelul Dynaudio de la VW, insa este clar peste cel standard, mai ales daca folosesti o sursa audio de calitate - nu mp3-uri la 128kbps luate de pe net, ci niste rip-uri facute cum trebuie de pe CD-uri originale, la 320kbps.

Postul meu a fost foarte clar: daca ai pretentii de calitate mare, degeaba pui canton pe bolero. Daca ai pretentii de calitate medie, merge cum ai zis si tu. Poate omul este audiofil extrem, citeste postul tau si cand ii vine masina, ramane bosumflat ca se astepta la mai mult de la canton. Eu nu sunt pretentios dar am ascultat muzica in masini cu bolero si in masini cu columbus si diferenta este sesizabila chiar si pe cele 8 boxe stock, sunt sigur ca pe canton e si mai mare sesizabila. Sunt curios daca tu ai ascultat muzica pe columbus+canton sau scris din 'experienta 2nd hand'.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consens total! :icon_thumleft:

 

Lasand la o parte subiectul "sistemul infotainment mai elaborat in defavoarea motorizarii"... chiar as fi curios sa stiu daca are cineva Columbus + Canton si a incercat sa asculte muzica in format DTS...? Se poate? Cum e?

 

Daca-mi zici o sursa de unde pot lua muzica codata in formatul asta, pot testa si-ti pot spune cum se aude. :)

 

Ca idee, simpla trecere de la radio FM la DAB face auditia incomparabila, deci orice format lossless va straluci.

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Daca-mi zici o sursa de unde pot lua muzica codata in formatul asta, pot testa si-ti pot spune cum se aude. :)

iti trimit eu un link pe dropbox, astept sa se incarce.

 

si eu am mi-am auzit multe ca dc am luat 1.6tdi , 

pff, dar sa vezi personaje care nu vad in fata ochilor decat 2.0 sau 1.9, altfel viata nu exista...cand au auzit ca am 1.2. Eu unul sunt super multumit la banutii dati! Fiecare are criteriile lui, bugetul lui, trebuie sa intelegem treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!