Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Insa pt mine ca habarnis in hatchbaguri, a fost de folos: o voi lua cu stergator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana va lamuriti voi cu stergatorul as vrea sa va zic ca azi am intrat in posesia masinii si sunt foarte happy :) Am luat masina de la pbn cu 8km in bord si am deja 80km facuti in Bucuresti, ma gandesc cu interes la prima revizie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva octavia scout 3? Imi poate spune cum este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca jantele de pe A4 B7 se potrivesc pe O3 la prezoane si etrieri? Intreb pt ca doresc sa mi pastrez o pereche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca prindere merg 5×112. Ca ET trebuie vazut ce ai si ce merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

La O3 limuzina, 4x4, Tdi 150 cp in conditiile unui buget restrans merita sa iau si:
1. pachetul drumuri grele, sau imi destabilizeaza inutil masina prin inaltarea cu inca 1.5 cm? Ies off road doar 5% din timp, dar stiti cum este bucurestiul plin de gropi sau de borduri cand nu gasesti o parcare decenta.
2. stergatorul de luneta. Acum am un kombi si este un must have.
3. comenzile de ajustat parametrii in conditiile in care conduc alert. Acestia conform meniului selectat, reducand tensiunile in consumatori electrici au si vreo influenta reala asupra consumului de combustibil la variantele cu CV manuala?

 

1. daca iesi pe camp pe bune, o sa te bucure cei 1,5 cm. Masina e cam joasa :(.

2. cred ca e deja un subiect tabu. Daca iesi pe camp, da, e bine sa poti vedea cat mai clar de jur imprejur. Mie imi place si pe asfalt.

3. daca vrei sa te dai mai tare....nu cred ca te mai ajuta. Atentie insa, PDG si mersul agresiv sunt cerinte antagonice, dar nu te teme ca te rastorni in viraj daca ai pdg.

Scria un coleg mai devreme ca 4x4 de pe o3 e o gluma. Dupa diverse incercari si experimente cu el(mai aveam putin si cautam siguranta din care sa dezactivez esp si control tractiune :D  ), pot sa afirm ca este foarte eficient la o utilizare normala. Daca insa crezi ca va fi un generator de fun sau un mare avantaj pe un traseu virajat altfel decat plin de zapada si preferabil in urcare.......o sa fi dezamagit ;) Una peste alta, face bine ce a gost gandit sa faca, dar nu-ti trasforma masina intr-una de wrc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci practic ce face un 4x4 pe o masina ca Octavia? De ce e bine sa ai si la ce ajuta concret. Nu discutam de off road ca nu are sens pentru o asa masina. Ma intereseaza mai mult aspectele practice, de ex. ofera siguranta sporita in vreo situatie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur. Ofera tractiune sporita pe suprafete dificile (de la ud la zapada), capacitate sporita de tractare, ESP activ pe patru roti si in tractiune, nu numai in frinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin simplu fapt ca este 4x4 ar trebui sa elimine tendinta de subvirare al auto totul fata si sa distribuie momentul motor catre rotile aflate in nevoie. Astfel ar trebuie sa fie excelenta pe curbe abordate la o viteza mare si pe zapada putina. Dar cum nu m-am dat decat o saptamana cu Toyota Land crusier (care este conceputa pt off road), nu pot spune decat din carte cum s-ar comporta Skoda, o limuzina compact cu veleitati 4x4. La reprezentante nu am gasit-o pt drive test, dar mi-au spus ca PD nu vine la pachet cu 4x4 ci este optional.


...si ar trebui sa elimine inconvenientele solutiei totul pe fata unde datorita faptului ca avem greutate, directie si tractiune la plecari in forta sa balanseze spatele si sa simtim socuri in directie


Ar mai fi si coborarea centrului de greutate datorita a + 200 kg aflate echilibrat in partea de jos. Pana insa la test drive imi dau cu parerea care ar fi avantajele idealistic. Ca dezavantaje: mase multe in agrenare, consum sporit, costuri marite de intretinere, +1350E la achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4x4 nu functioneaza doar pana la o limita de viteza gen 40 kmh ?! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că deviem serios atât de la subiect cât și de la obiect. Devierea de la subiect o pot accepta ca fiind constructivă uneori, sfaturile de achiziție se pot regăsi și în experiențele de utilizare. Dar când începem să vorbim de Octavia 4x4 ca fiind excelentă pe curbe la viteză mare sau de 4x4 "de Octavia" alături de Land Cruiser și noțiunea de off-road atunci trebuie să intervin și să opresc partea de Sci-Fi. ;)

 

O mașină 4x4 care se apropie binișor de ideea de excelență în abordarea virajelor la viteză mare este WRX STI. O mașină dintr-o clasă în care Skoda nu are reprezentant. Și dacă nu este suficient, diferența de clasă este uriașă între cele două mașini menționate astfel încât nu suportă comparație. Și repet, se apropie, mai are destul până la concept. Refuz să cred că cineva poate avea astfel de așteptări de la o Skoda de serie.

 

Despre partea de 4x4 nici nu are sens să mai vorbim. Orice Skoda 4x4 este la fel de off-road precum X5 spre exemplu (iar BMW a pus pe masă o soluție ceva mai complexă comparativ cu un Haldex). Cu toate acestea să te aștepți la performanțe off-road de la un X5 este dovada vie că se poate visa cu ochii deschiși. Iar dacă nu ai de ce să ceri așa ceva de la un BMW (comparație întâmplătoare, înlocuiți voi cu alți "grei" precum Haudi, Porsche, Merc - dar nu clasa G, etc.) nu văd de ce ai face-o de la o Skoda. Land Cruiser reprezintă unul dintre punctele de intrare în lumea off-road căci și aici avem "bube". Nu putem vorbi de "conceput pentru off-road" ci doar de "conceput parțial pentru off-road". Oricum, diferențele sunt uriașe și din acest punct de vedere dacă încercăm să introducem Skoda în discuție.

 

Ca să nu mai lungim vorba, rugămintea ar fi să păstrăm discuția în lumea Skoda. Este păcat să includem visarea în procesul de achiziție. Nu la nivelul acesta cel puțin. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu alte cuvinte, in afara de stabiliatea pe asfalt ud si zapada, nu prea nu putem gandi la o libertate suplimentara oferita pe drumurile accidentate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un auto conceput pt off road nu poti sa ai si capabilitatile dinamice necesare pt viteza pe drum si viceversa. Am vrut doar sa aflu parerire celor ce au condus consistent o Skoda, 4x4, in dorinta de a afla ce plusuri aduce pentru drumul uscat sau umed in curbe (mai putin pe zapada, care rar o intalnim). Din cate am auzit aici, putinele avantaje aduse fata de 4x2 nu compenseaza dezavantajele consumului si pretului marit de achizitie.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin simplu fapt ca este 4x4 ar trebui sa elimine tendinta de subvirare al auto totul fata si sa distribuie momentul motor catre rotile aflate in nevoie. Astfel ar trebuie sa fie excelenta pe curbe abordate la o viteza mare si pe zapada putina. Dar cum nu m-am dat decat o saptamana cu Toyota Land crusier (care este conceputa pt off road), nu pot spune decat din carte cum s-ar comporta Skoda, o limuzina compact cu veleitati 4x4. La reprezentante nu am gasit-o pt drive test, dar mi-au spus ca PD nu vine la pachet cu 4x4 ci este optional.

...si ar trebui sa elimine inconvenientele solutiei totul pe fata unde datorita faptului ca avem greutate, directie si tractiune la plecari in forta sa balanseze spatele si sa simtim socuri in directie

Ar mai fi si coborarea centrului de greutate datorita a + 200 kg aflate echilibrat in partea de jos. Pana insa la test drive imi dau cu parerea care ar fi avantajele idealistic. Ca dezavantaje: mase multe in agrenare, consum sporit, costuri marite de intretinere, +1350E la achizitie.

Hai sa lamurim niste aspecte:

1. Eliminarea subvirarii prin 4x4 se poate doar daca vorbim de solutii de transmisie cu raport fix (foarte putin variabil) intre punti, gen Quattro cu Torsen sau sistemul Subaru

2. Skoda construieste masini "nose heavy" adica ai aprox 61% greutate pe puntea fata. In conditiile astea, cu atat mai putin un Haldex sa ti-l faca sa se comporte neutru

3. Haldexul functioneaza "on demand", adica abia dupa ce sesiseaza nevoia de 4x4 prin senzorii plasati pe roti.

4. Nu elimina niciun inconvenient al solutiei totul fata, ci mai adauga ceva greutate pe puntea spate (aprox 100-120kg)

 

In concluzie si foarte explicit: cu skoda 4x4 nu vei lua viraje de-a latul pe zapada, decat daca tragi frana de mana :)

Cine vrea sa se joace iarna de-a Tommi Makinen sau Leob prin parcari, sau pe drumul de Cota 1400 trebuie sa-si ia Subaru sau un Audi cu Torsen. :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi discutia deja e in zona SF, adaug ca:

- daca intri ca boul intr-o curba pe zapada cu viteza neadaptata te vei duce in sant indiferent de cate roti motrice ai si ce marca se vede pe capota.

- te poti da de-a latul si cu skoda 4x4 dar nu e fun si nici nu o sa fie ca in filmele lui Ken Block, din pacate.

- ai tractiune mai buna atat pe asfalt cat si pe alte suprafete, pe drept sau in curba. Masina sta ceva mai bine pe viraje abordate mai agresiv

- pleci fara eforturi semnificative pe urcari unde 4x2 nu mai urca

- treci prin zone "off road" cu semnificativ mai mult aplomb

- raportul de transmisie e standard (parca 90% fata) iar  orice variatie apare ca urmare a sesizarii unei viteze de rotatie diferita pe una din roti

- nu exista limuzina de offroad

- nu va luati 4x4 daca nu stiti la ce e bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la unele postari de mai sus, am depasit varsta in care invarteam masinile pe uscat sau zapada prin locuri private sau publice. Daca as urmari asta mi-as lua ceva cu propulsie spate (RWD) la bani cati mai putini pt a o putea birjarii in voie. Acum negasind o skoda 4x4 (AWD) la reprezentante am intrebat aici la ce ar trebui sa ma astept de la O3 4x4 dpv al plecarii in fortza, dinamicitatii si sigurantei abordarii curbelor (uscat sau umed) la viteze superioare versus tractiunea fata pe aceiasi masina (FWD). Aici am inteles ca AWD la Skoda nu prea inlatura inconvenientele solutiei FWD si nu ar trebui sa avem nici macar asteptari rezonabile de la ea, doar plusuri (in domeniile ce pe mine nu ma interezeaza: off road si zapada consitenta si pt care s-ar preta mai bine 4WD dedicat si nu AWD de pe limuzina sau SUV). Astfel pana la un test drive de durata cu O3 4x4 eu zic pas acestei solutii.

Modificat de Uomuom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai întrebat, însă ai și lăsat păreri cu privire la așteptările tale. Cum ar fi: "Astfel ar trebuie sa fie excelenta pe curbe abordate la o viteza mare". Iar aici nu suna deloc a Skoda. De la WRX STI (2 X Octavia vRS când vorbim de preț - asta ca să vedem și de ce o țin francezii "ca surda" când zic că "there is no free meal") ne așteptăm să se comporte foarte bine în abordarea virajelor la viteză mare. Nu "stelar" sau excelent, nici n-ar avea cum căci pentru Aventador (sau orice nume din segmentul "super sport") n-ar mai rămâne de lucru atunci.

La partea de 4x4 ai procedat la fel și ai descris frumos ceea ce-ți inspiră ție această noțiune. Marketingu' de la Skoda ar trebui să aprecieze postarea ta însă colegii care au așa ceva sau cei care știu cât se poate întinde Haldex în lumea off-road au încercat să redreseze puțin situația prin explicații/exemplificări mai concrete.

Acum... nu este corect să venim și să concluzionăm că Octavia 4x4 reprezintă definiția irosirii banilor. Vorbim totuși de o sumă modică (1.350 de euro dacă am reținut eu bine) și nu pot să cred că ne așteptăm ca de banii aceștia să transformăm o Skoda într-un "off-roader". Deci, problema nu ar fi faptul că de acești bani Skoda nu oferă nimic ci că de acești bani noi așteptăm transformări radicale. Sau îmbnunătățiri substanțiale. La întreaga mașină. Și asta la preț de Columbus... ;)
 

Sper că acum putem trece de acest prag delicat al noțiunii de 4x4 la Skoda. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider, dupa discutiile de mai sus, ca platesti 1350 de euro pentru suspensie independenta pe spate, daca nu te intereseaza drifturi si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider, dupa discutiile de mai sus, ca platesti 1350 de euro pentru suspensie independenta pe spate, daca nu te intereseaza drifturi si altele.

In cazul asta nu ai înțeles nimic.

S-a pomenit si mai sus, mașina pleacă mult mult mai bine de pe loc in orice condiții atmosferice(fata de una cu tracțiune fata), subvireaza mai puțin decât fwd, cu siguranța nu o sa împingi vreodată la ea pe zăpada decât dacă ești foarte prost si te bagi unde sunt nămeții mai mari, te ajuta la urcări abrupte unde doar cu fwd nu ai reuși, te scoate rapid din acele de par fără sa patineze vreo secunda(mai ales pe zăpada sau ud, mai ales la puteri peste 150 Hp caz in care fwd patineaza f. mult),iarna te ajuta sa parchezi in locuri unde fwd ar rămâne blocat( mai ales dacă stai intr-un oraș f. aglomerat

Modificat de corsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fie ca tine! Ce am scris era din punctul meu de vedere! Da' ma rog... Fie ca tine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva unde se gasesc fise tehnice cu dimensiuni, unghiuri de atac, etc pentru modele combi si scout?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca întrebarea și concluzia o poate avea fiecare. Merita 4x4 în plus 1350 eur ca sa ieși mai ușor sau fără emoții când ești parcat pe zăpadă sau gheata sau nămol cum avem toți în spatele blocului / prin noile cartiere rezidențiale. Pentru alte aplicații își intra bine în rol sistemele de securitate de pe skoda normala fără 4x4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul de offroad pe pagina 4x4 la yeti zice:

 

http://www.skoda.co.uk/why-skoda/4x4

  • Only active up to 30mph
  • Allows the accelerator to be fully pressed but with the RPM restricted to 2,500
Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flavyus: nu are nicio treaba butonul ala cu o Octavia sau Scout 4x4.

 

Butonul ala are 2 functii:

- simuleaza din electronica existenta reductorului in treapta 1, pentru a permite rotatia lenta a rotii, fara patinare

- simuleaza, iarasi din electronica, un HDC - hill descent control: coborarea in siguranta a pantelor abrupte pe suprafete alunecoase fara sa apesi frana, din nou exact ce face un reductor la masinile 4x4 adevarate.

 

Ca sa mai lamurim din confuzii:

OFFROAD = Jeep Wrangler, LandRover Defender, Nissan Patrol (pana in 2007), LandCruiser (pana in 2005) si G-Klasse. Adica punti rigide, diferentiale blocabile si reductoare.

 

Restul sunt SOFTROAD, de tip SUV, sau autoturism.

SOFTROAD pen intelesul general = iesit pe pajiste umeda, sau cu zapada max 10-15cm, drum forestier gen Predeal - Cabana Susai, sau parcat iarna pe bordura in Poiana sau la Sinaia. Asta o poti face intr-un ML-eu sau X5 (in special echipate cu roti de vara iarna) sau intr-un Scout, sau intr-o Octavia 4x4.

 

Restul e can-can. O spun din perspectiva unui detinator de LandCruiser din '90.

 

Hai sa mai lamurim cate ceva, ca iarasi sunt confuzii:

 

Specificarea unui 4x4 pe o masina cu garda la sol normala (gen 14-16cm) NU INSEAMNA CA AVEM MASINI DE TEREN.

Nu facem offroad ! Nu asta e destinatia lor.

Nu va puteti sui pe mormane de zapada in Poiana sau la Sinaia, ca O PUNETI PE BURTA: adica masina se suspenda pe burta datorita ampatamentului mare coroborat cu garda la sol joasa. Rotile sapa, se invart in gol si gata.

Daca ninge >15cm nu va iluzionati ca va veti aventura pentru ca aveti 4x4. Bara fata se face plug, se strange zapada sub scut si sub brate si ati suspendat masina, cu sau fara 4x4

Asa cum s-a mai spus, nu o sa se joace nimeni de-a Ken Block cu Octavia 4x4. Dar, va accelera mai repede la iesirea pe serpentinele unde te dai tare, pentru ca interveni spatele, atunci cand fata va avea tendinta naturala de a patina la iesirea pe viraj. Vorbim de drumuri libere, acolo unde stai in coloane sau dupa camioane, este fix 0.

 

Personal, ca unul care locuieste in Brasov, as zice ca imi lipseste 4x4 maxim 4-5 zile/an, acele zile in care este gheata. In schimb as cheltui banii astia pe Columbus, sau dotari echivalente de care sa beneficiez 365 zile/an.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze daca tonul a parut dur sau "de sus" - nu asta a fost intentia.

Doar am vrut sa lamurim putin cateva detalii.

 

Inca o data, depinde covarsitor de ce faci cu masina, ce job, ce hobby-uri ai si cum iti place sa-ti petreci timpul liber.

 

Am mai spus si pe topicul de Scout, daca mergi la pescuit, daca iti place sa mergi in Apuseni/Viscri, sa vizitezi Dobrogea istorica, sau in locuri cu drumuri praf, merita un 4x4, chiar un Scout, pentru a nu distruge masina si pentru a avea un plus de tractiune pe ud/noroi/gheata. Dar, fara sa ne inchipuim ca urcam pe munte pe de-a dreptul cu masina. Daca nu faci nimic din toate cele de mai sus, folosesti mai bine cei aprox 1,500Eur pe optionale de care te bucuri zilnic.

 

Ca unul care face offroad - dar nu extrem, pot spune din experienta proprie, ca in zapada mare de exemplu, gen troiene, sau pe drumuri de munte necuratate e foarte greu de razbit si cu un 4x4 cu roti de 33'' si 80cm de la sol la cel mai de jos punct al caroseriei. End of OT

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!