Jump to content

Rulment + cap planetara


shaky86
 Share

Postare recomandată

     Salut. Am o skoda fabia 1, ATZ, din 2000.

     Cand am venit in Germania acum 3 luni pe drum am auzit ca rulmentul e gata de tot. In tara facand mai mult drumuri scurte nu mi-am dat seama. In total am facut 2300 km cu ce m-am mai plimbat pe aici.

      La sfarsitul lunii ar trebuie sa vin in tara si la o inspectie mai amanuntita am observat ca am de schimbat obligatoriu rulment stanga si cap planetara stanga (a inceput sa bata la plecare de pe loc cu rotile bracate) deoarece colierul mic de pe burduf era iesit. Cap de planetara a fost schimbat inainte sa plec, dar probabil ca nu era strans colierul bine sau e plasticul de vina...

      Asa ca am inceput sa scriu vro 4 mail la service-uri diverita la care bineinteles ca nu am primit nici un raspuns. Gasisem la un moment dat un service romanesc, ma duc, las copie acte tot, a doua zi sun si aflu pretul: 170 euro total rulment, 170 euro total cap planetara cu toate ca ambele sunt pe aceasi parte. Cam mult....nu am mai intrebat cat de originale sunt piesele. 

      Asa ca m-am hotarat sa fac comanda de pe net si sa schimb eu. Cu capul de planetara nu ar fi asa de complicat. Problema e la rulment. Ar trebuie sa desfac fuzeta/port fuzeta si sa incerc cu menghina...hmmm...ar trebui sa fac dupa si directia, asa ca am sa cumpar si presa de schimbat rulmenti de pe ebay. Presa e asemanatoare cu un cea din un clip de pe youtube cu un polo iar rulmentul SKF.

     Cam mult am scris. Intrebare e daca se potrivesc rulment Fag 713610470, cap planetara Metzger 7110106 la fabia an 2000, fara ABS dar cu servodirectie.

      Maine as vrea sa fac comanda: rulment 50 E

                                                        cap planetara 40 E

                                                        presa apx 130 E

Ar mai fi si bieletele antiruliu la care e crapat burduful de la nuca unde e vaselina dar ma gandesc ca ar mai merge 2000 Km pana acasa. Pana la urma nu ar fi mare paguba inca 30 euro in plus.

Presa si daca nu o vand in tara tot ies mai ieftin ca la service. Multumesc anticipat. 

                                                           

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu piesele sunt bune.

 

Cu rulmentul nu stiu ce sa zic. Este greu de depresat / presat.  Munca delicata ca nu trebuie stricata siguranta aia de pe rulment, ca doar in aia sta fixat in portfuzeta rulmentul + butucul, nu il tine capul de planetara.

mai degraba dai 100 euro manopera la un service care dispune de presa speciala ce lucreaza fara sa dea jos de pe masina.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai excat presa aia o cumpar eu. de ce sa dau bani degeaba. Asa macar raman cu presa. Asa e http://www.ebay.de/itm/Radlagerwerkzeug-Radlager-Radnabe-Abzieher-Ausdrucker-Werkzeug-72mm-fur-VW-VAG-/371039390726?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item5663abcc06

Gasisem la 130 acuma am sa mai caut pe ebay. Asa nu mai dau jos porfuzeta de pe masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de scos? cum il scoti rulmentul vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,With the hub removed the bearing can now be pressed out of the hub. In this article we are using a special tool which is able to extract the bearing from the hub and press it back in."

Shaky este hotarat sa achizitioneze ,,special tool".

 

,,Bolt the tool to the hub (pictured below) and start to tighten the tool using a socket or spanner".

2yoxvya.jpg

 

DIY:

DIY cu presa pe care o va achizitiona Shaky:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de acord. dar nu stiu daca trusa aia la 130 euro rezista la asa ceva...  

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge foarte bine cu acest tip de presa , numai sa fii atent  sa fie cu rulment de presiune ptr a usura invartirea piulitei respectiv extractia.

 

Eu am folosit acest tip de presa de mai multe ori cu succes maxim, si cred ca este pierdere de timp sa scoti port-fuzeta, demontezi brate si telescop etc ptr a extrage rulmentul pe o presa hidraulica.

 

Fuzeta se scoate cu ajutorul prezoanelor incluse in set, impingand in portfuzeta, fuzeta iese cu o jumatate din camasa interioara a rulmentului, si acesta este cel mai dificil lucru la schimbarea rulmentului.

 

Cel mai simplu sistem de a extrage camasa interioara de pe fuseta este de a taia cu flexul, sunt videocliputi pe net.

 

Este foarte important inainte de a te apuca de acesta operatie sa cunosti exact cuplu cu care se strange surubul !!!! deoarece daca strangi prea putin sau prea mult  se distruge rulmentul in primii 5000 km

La masina mea  de exemplu se strange in 2 trepte   150Nm  + 90°

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, nu si la acest rulment.

piulita este din tabla si se strange foarte usor, are scop doar de a prinde capul de planetara in rulment.

Rulmentul propriu zis se fixeaza in inelul de sigurata de pe exterior. de aia trebuie multa atentie.

la fel, acest tip de rulment nu se dezmembreaza la extragere, ramane intr-o bucata.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o belea cu un cap de planetara,pe partea stanga fata,ce imi recomandati o planetara de la dezmembrari???sau un cap nou??Apropo am gasit numai chinezari...ce firma sa fie capul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spidan, lobro, cifam, vemo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi si sunt de calitate..sau il dau iar jos dupa 1000 de km????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vei achizitiona planetara din dezmembrari, crezi ca era o varianta mai buna?

Planetara este un organ de transmisie...ma gandesc ca una din dezmembrari, nu cred ca stat la odihna.

Variantele care ti-au fost prezentate sunt ok, deoarece sunt noi. Cat va tine? Nu cred ca va putea sa-ti spuna nimeni exact.

Uite, aici vei gasi codul piesei, alti producatori:

http://www.bestautovest.ro/cap-planetara-skoda-fabia-polo.html

Decizia iti apartine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

shaky86 nu ne ai spus daca ai dus la bun sfirsit operatiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma nu am reusit sa scot rulmentul. Am avut si o teava de 1.5 m ca si prelungitor de am crezut ca crapa presa. Asa ca m-am pornit asa pana in tara, (setat pilotul pe 100 km/h).

In tara s-a dat jos fuzeta cu tot cu amortizor (ca sa fie mai usor de tinut cu mana) si cu barosu o iesit rulmentul. In schimb am folosit-o cu succes la montat noul rulment.

Cred ca fara presa erau slabe sanse datorita acelui inel care tine rulmentul. O am  si acuma. Astept sa pice si celalat rulment. Daca sunteti din zona Sucevei si aveti nevoie sa ajut cu mare drag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era frumos sa il poti si scoate cu presa, la varianta cu barosu e mai greu sa il scoti intreg.

Oricum presa isi merita banii daca te ajuta la introducerea rulmentului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine inelul era deja ruginit bine. Probabil ca de asta nu am reusit. Eu de cand am luat masina nu am schimbat niciun rulment. Cine stie de cat timp era pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ieri ca inelul bloca si probabil de aia nu a venit frumos cu presa, a trebuit sa pui mana pe ciocan sa il rogi frumos.

In mod normal trebuie sa tina mult si bine un rulment, de aia nu le poti scoate intregi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shaky86 nu ne ai spus cit a costat presa cu drum cu tot si de unde ai luat o pina la urma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

137 euro noua de pe ebay.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo o sa incerc si eu sa mi cumpar una  cu toate ca nu ma prea pricep la web asta ......poti sa mi zici de citi mm e presa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Stie cineva de cat e tubulara pentru piulita planetarei la polo/fabia ?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!