Jump to content

2014 Seat Leon FR 2.0TDI


saibot

Postare recomandată

Am parcat langa una identica cu nr de B rosii :) bine ca n-am intrat in vorba cu ala :)) 

Link către comentariu

Felicitari pentru masina!

Acum am descoperit si eu topicul si am aflat deja cateva informatii din problemele cu care te-ai confruntat.

 

Masina arata excelent cu jantele OZ.

Ultraleggera 17" erau preferatele mele pentru un posibil upgrade care n-a mai venit la golful V. 

 

Poate viitorul meu FR sa va putea bucura de asa ceva, evident ca jante de vara...   :)

Modificat de razdan
Link către comentariu

Multumesc.

Nu vei fi dezamagit de masina.

 

Eu am ajuns la 4500km si sunt multumit de tot. Consum ok, performante ok dar cea mai mare multumire vine de la felul in care sta pe drum.

Am mai spus-o si trebuie sa o mai spun odata :)) suspensia  este SENZATIONALA. XDS-ul isi face treaba in asa hal ca nu scartaie rotile la intarea tare in viraj  desi nu am cauciucuri foarte performnate (Bridgestone ER300)

 

Am fost zilele astea la Cota 2000, Rasnov, Poiana Brasov - numai curbe adica.

Setat Drive Profile pe Sport si am fost bucuros ca un copil mic de Craciun :P

 

Consumul mixt a fost sub 6% la acest regim de mers.

Link către comentariu

Multumesc si eu.

Asa ma gandesc si eu, ca voi fi multumit de noua masina.

 

Cuplul va fi intr-adevar o problema dupa ce de 9 ani, dupa chiptuning, merg cu un cuplu de 392Nm (log in mers), dar sper ca restul calitatilor ma va satisface.

 

Ca raport performante/economie evident ca am fost si eu tentat de noul 2.0TDI si imi dau seama foarte bine cum merge FR-ul tau cu un motor mai puternic cu ~ 20CP si cu acelasi cuplu pe o masina mai usoara ca gofulV 2.0TDI.

Totusi dupa 10 ani de Diesel am vrut sa aud din nou zgomotul unui motor pe benzina si in primul rand din acest motiv am luat 1.8TSI.

 

Sunt sigur ca tinuta de drum a masinii tale este excelenta, raportandu-ma nu doar la drive-testul facut cu un FR mediu ci si la

experienta mea pe un motor Diesel apropiat.

Sunt la fel de sigur insa si de faptul ca ai putea ameliora mult tinuta de drum daca ai reusi sa faci un efort pentru a avea anvelopele cele mai bune, nu doar jantele cele mai frumoase... :)

 

Eu merg cu Goodyear F1 Asymmetric 2, si inainte am mers cu F1 Asymmetric 1 si F1 GS-D3.

M-am orientat catre ele nu numai pe baza zecilor de review-uri si comparative citite ci si pe discutii cu colegi de forum cum ar fi Fusco si altii cu masini puternice.

Aderenta pe uscat la Asymmetric 2 este comparabila cu cea a anvelopelor Michelin pilot sport PS2/3 iar pe asfalt ud aderenta este chiar ceva mai buna. Am mers pe ud, in curbe rapide, cu viteze cu care multi nu merg pe uscat si pana nu simti masina pe ud cu astfel de anvelope nu iti vine sa crezi ce tinuta de drum poate avea.

Iti recomand cu caldura si in cunostinte de cauza astfel de anvelope, mai ales ca eu le-am gasit cel mai ieftin in Bucuresti si cu verificarea DOT-ului.

 

Chiar ma gandesc ca dupa ce vine noua masina sa schimb anvelopele cu cele ale golfului pentru ca nu cred ca voi avea parte de cea mai buna incaltaminte de la Martorell.

 

Bafta si sa conduci cat mai mult si fara probleme acest frumos FR.

Link către comentariu

Multumesc la fel.

Nu sunt rele ER300 dar se poate mult mai bine. Avand in vedere ca au venit in echiparea de fabrica nu se justifica achizitionarea altor cauciucuri pe 17 pentru ca urmeaza sa trec la 18 si atunci o sa-mi iau Kumho XS(le-am avut pe RS) si care sunt hardcore pe uscat.

Link către comentariu

Am  facut o mica excursie ca tot nu ma saturasem de curbe :))

 

Traseul a fost : Ploiesti - Floresti - Pucioasa - Targoviste - Curtea de Arges - Transfagarasan - Sibiu - Medias - Sighisoara - Brasov -Ploiesti - in total 700km

 

Drumurile au fost bune in mare parte - mai putin in Medias (trist oras). Evident am facut 1.5 ore intre Predeal si Comarnic. Bine ca au pus pasarele si semafoare si s-a fluidizat traficul :)) NOT. Nu le foloseste nimeni.

 

Consumul a fost 5.6% pe bord si 5.7% la pompa si masina s-a comportat conform asteptarilor :)) Am mers pe Sport pe Tranfagarasan si pe Normal in rest.

La coborare de pe munte si-a facut regenerare la DPF desi mai facuse una in urma cu 400km - nu cred ca se astepta la atatea curbe si regimul de mers aferent  :))

 

Am vazut si pe colegul cu Golf 6 GTD rosu cu oglinzi de logan :P la barajul Vidraru - il salut aici ca n-am apucat s-o fac acolo.

Modificat de saibot
Link către comentariu

@ saibot

 

Hahaha, te-am vazut si eu la Balea Lac. Ai prins ceata la coborare? 

 

Cum ai stat cu temperatura la ulei in urcare? Eu ajunsesem undeva pe la 109... 

 

Drumuri bune!

Link către comentariu

Salut, nu am prins ceata la cobarare.

Temperatura cea mai mare pe urcare a fost 107 deci tot pe acolo dar am avut si 113 pe autostrada in trecut...

In regim de autostrada la mers constant 140-150km/h am cam 105-110 grade la ulei

Link către comentariu

Am ajuns la 6000km :) si totul se prezinta bine. Tocmai ce am venit dintr-o mini vacanta, aprox 700km.

Traseul a fost Ploiesti - Venus ( statiunea nu planeta :) ) - Ploiesti  - consum mixt 5.8% in regim de autostrada si mers tare, 3 persoane, portbagaj plin si clima

 

Am verificat si uleiul si a scazut cam 2mm  pe joja  :D probabil va ajunge undeva la mijlocul jojei pana la revizia de 15000/1 an

 

Am fost constrans sa-mi schimb parasolarul :)) se vede pe fundal cine a facut alegerea  :P

 

 

post-47479-0-67331800-1406892383_thumb.j

Link către comentariu

He he...este foarte tare parasolarul!  :icon_thumleft:

 

Legat de consumul de ulei, mi se pare mie sau e destul de "setos" acest motor?

Link către comentariu

Mie mi se pare ca a consumat f putin ulei pana acum, avand in vedere ca motorul este inca "strans"

Modificat de saibot
Link către comentariu

Citesc acest forum pentru ca sunt pe punctul de a alege intre un Leon FR si o Honda Civic 1.6 diesel.Inclinam spre Leon dar am sa mai 'dorm" cateva zile inainte de a alege pentru ca deja m-au pus pe ganduri atat acest forum cat si altul, in care se discuta subiecte oarecum similare.

Apreciez sinceritatea celor care scriu aici (daca scriu si despre probleme si nu doar se felicita reciporc pentru jante si culori).

Pentru unii ca si mine, dornici sa afle despre experientele unor clienti deja existenti, este relevant sa citesc mai mult despre incidente.

Ma surprind deja cateva lucruri:

1) ca se considera consum bun un consum mediu de 6,2% la un motor de 2.0

2) ca se considera "normal" ca un motor sa consume ulei.......asta ma surprinde cel mai tare (in mileniul 3 nu e normal ca un motor sa consume ulei decat daca uleiul este combustibilul)

3) ca sunt deja probleme sistematice cu pmpa de motorina (credeam ca istoriile cu injectoarele si turbinele care cad pe VW sunt deja istorie dar observ ca apar probleme noi)

 

Legat de postarea despre anvelope si verificarea DOT-ului....Nu va mai obositi sa verificati DOT-ul.........nu am auzit de vreo anvelopa care sa moara de batranete....sau sa se dezintegreze pentru ca a fost fabricata acum 5 sau 10 ani....toata isteria asta cu verificarea DOT-ului a aparut de la introducerea obligativitatii folosirii anvelopelor de iarna cand niste militieni au scris niste recomandari si le-au facut publice.....oamenii au tendita sa se comporte ca oile....acum cativa ani nu stia nimeni de DOT si interpretarea datei de fabricatie de pe anvelope si nu era nimeni preocupat de asta.....si totul mergea bine.....deci nu va mai istoviti ochii cautand DOT-ul pe anvelope.....e penibil,,,,,poate doar sa va afecteze vederea.....in rest nimic.......sunt si forumurile bune la ceva dar uneori se imprastie niste idei atat de stupide de iti vine sa-ti faci cruce.....una dintre ele este cea cu verificarea DOT-ului

Sper ca v-am scutit de niste preocupari macar in legatura cu verificarea DOT-ului

 

Ceea ce incepe sa ma preocupe pe mine, insa, este daca sa mai inclin balanta in favoarea Leon-ului sau sa merg pe Civic.....mai ales ca Civic-ul consuma extrem de putin....mult sub cifrele vehiculate aici ca fiind valabile pentru Leon.

Modificat de om_debine
Link către comentariu

@ValyMic : ai o atitudine proasta. Sper ca nu trebuie sa iti explic de ce.

@om-debine : consumurile date de producator sunt considerabil mai mici si la fr probabil. In schimb aici se discuta despre consumuri reale din lumea reala nu de vise vandute de producator.

In legatura cu DOT-ul cauciucului. Ma mira faptul ca mai exista oameni care nu il iau in considerare cum ai fi tu. Stii spre exemplu ca dupa cca 4 ani un cauciuc isi pierde din proprietati ? Mai ales daca a fost batut de soare. 2 cauciucuri identice dar cu date de fabricatie de cca 5-6 ani intre ele se vor comporta diferit pe strada. Cel mai nou o sa te opreasca mai rapid, o sa iti ofere mai multa aderenta pe viraje ...samd

Link către comentariu

@om-debine acea pompa de motorina la care faci referire este pompa de carburant din rezervor. Si nu functioneaza defectuos doar ca scoate un zgomot atipic.

Link către comentariu

Discutiile acestea nu se poarta pe un topic de prezentare a masinii, ci intr-un versus deschis intr-o alta arie.

om_debine, se vede ca esti membru de f putin timp, altfel stiai ca motoarele VAG consuma ulei, in special TSI fie el de orice cilindree, asa ca banuiesc ca deja excluzi motoare pe benzina. Sorry de off.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Om_debine nu cred ca ai inteles complet despre ce e vorba:

 

Masina consuma 6% intr-un regim de mers sportiv.

 

Consumul de ulei (100ml la 5000-6000km) este foarte normal pentru un motor (nou) mai ales la cele supra-alimentate

 

Nu cred sa existe marca fara probleme (inclusiv cele premium) din fericire exista garantie si in cazul meu s-a rezolvat.

 

Cu DOT-ul nu m-am prins care e treaba :), a fost doar o afirmatie ca trebuie verificat - lucru perfect corect

 

Unele discutii nu isi au locul pe un topic de prezentare, este adevarat, insa daca ar fi sa defalcam in rubrici speciale - traseu, consum, cateva detalii tehnice atunci nu s-ar mai scrie la topical de prezentare decat ca am pornit masina si am plecat :))

 

De multe ori sunt la limita regulamentului si las la latitudinea moderatorilor daca sterg sau nu posturile considerate neconforme

 

Pentru comparatii intre diverse modele exista rubrica speciala. Din punctul meu de vedere nu prea exista comparative intre 1.6 si 2.0...

 

Si o poza de noapte :) dupa ce am spalat-o, ca zi avem treaba iar :P

 

post-47479-0-87812500-1406960964_thumb.j

Modificat de saibot
Link către comentariu

Sa va povestesc de traseul de azi, cu mentiunea ca anumite pasaje trebuie tratate ca pamflet :)

 

Am pornit la drum cu destinatia Canionul 7 scari (Timisul de sus, Brasov). Pana pe la Breaza am mers cum am putut, mai normal mai cu pusee de sportivitate. La Breaza am dat in faimoasa coloana de weekend de pe Valea Prahovei, eu speram sa o prind pe la Comarnic. Am rezistat cam 30min in coloana in care m-am deplasat NU si am intors

Atunci s-a produs inevitabilul - I-am dat buton  - exact ala SPORT (are si Seatul dasta) Moamaaa, senzatie...toti cei 180 cp (4 lucrau la  instalatia de AC) s-au pus in miscare de au inceput sa se vada turbionii de aer la marginea capotei ca in Fast and Furious cand dau aia inferioara.

Ce sa mai..haos si mai multe nu, aproape ca la Baemveul ala de 110 cp cu 3 butoane sport (Sport - , Sport + si "Bah ejti neboon" )

 

In ritmul asta m-am indreptat inspre Cheia pe DN 2 cu gandul ca nu sunt in tara, ca nu avem tara pentru butonul Sport noi si 180cp.

Pe Cheia ..libeerrr frate si cum am intalnit si un participant la trafic cu aceeasi sete nebuna de apasat pedale..cred ca avea si el buton...

Omul avea un Tuareg nou V6 (nu stiu ce motor si ce putere) insa mergea mega blana..nu stiu cum naiba nu s-a rasturnat cu autobuzul ca era pe tot drumul dar in acelasi timp mergea safe...nu stiu cum sa va explic. Si dc aveam suficienta putere sa-l depasesc nu aveam loc :))

 

In ritmul asta am parcurs tot drumul pana la Sacele, nu stiu cand a trecut. Pe acest traseu am atins limitele gumelor, ale sotiei si ale mele :))

 

Am ajuns la 7 Scari cu un consum de 7.1. Probabil eventualii posesori de 2.0 tdi care visau la 3% se intalneau, faceau spirala si isi vandalizau venele in urale energice de dezaprobare la adresa VAG. Din fericire, avand un antrenament temeinic de la masinile anterioare am rezistat tentatiei :P

 

Legat de destinatie...va recomand traseul dc sunteti pasionati de drumetie si munte. Mai fusesem in urma cu 4 ani insa intre timp au schimbat scarile si barierele din canion si s-a introdus si taxa modica de 10 ron pt urcat (merita )

 

La intoarcere am adoptat un mers linistit, pentru ca..ploaie (dupa ce am facut 1 ora pana la Sinaia) nu stiu cum naiba de este aglomerat si sambata pe la ora 19 inspre Ploiesti

si consumul il puteti vedea in poza :)

 

Poze :

post-47479-0-79323300-1407003644_thumb.j

post-47479-0-32005000-1407003666_thumb.j

post-47479-0-63552200-1407003684_thumb.j

post-47479-0-94098000-1407003693_thumb.j

Modificat de saibot
Link către comentariu

Frumos traseu dar mie mi-a placut afirmatia "Pe acest traseu am atins limitele gumelor, ale sotiei si ale mele", insa cred ca ai gresit ordinea :))

Link către comentariu

Cine stie... :))

 

Au venit succesiv cu viteza foarte mare...limitele, ca masina mergea incet :P

Link către comentariu

Foarte tare postarea,ai un stil aparte de a povesti! :icon_thumleft:

Link către comentariu

@saibot, am urmarit cu interes topicul masinutei tale de cand ai luat-o. Iti zic cu intarziere, sa o folosesti cu placere si fara probleme o perioada cat mai indelungata. :) Foarte bine ca o pui si la treaba, sa nu fie doar de parada.

 

Super tare ca au schimbat la 7 scari, scarile si balustradele. Acum, vazand cum arata, m-as mai duce o data (am fost in urma cu ceva ani si scarile iti dadeau senzatii tari doar cand te uitai la ele de jos).

 

Consumul e foarte bun pentru motorul asta, cine zice ceva de consum mare nu a mirosit un motor de 2.0l in viata lui, citeste reviste si se entuziasmeaza ca un catel la castronul cu mancare.

Daca sunteti curiosi cat ia un motor de 2.0 de la alta marca, eu am scos weekendul asta o medie de 7.3 l/100 km Bucuresti - Mamaia - Bucuresti, 2 persoane, bagaje si climatizare la 23 de grade pe auto. Viteza minima 110 km/h in coloana, pedala de acceleratie on-off, viteza uzuala ~160 km/h, buton-ul magic de care zicea @saibot, apasat.

 

@saibot, cum se comporta franele, pe la Cheia? Ai observat ceva fading? Intreb pentru ca la Astra, franele sunt un capitol tabu (cel putin eu sunt la al patrulea set de discuri OEM pe fata si s-au ovalizat iar si astea).

 

Stiu ca masina ta e noua, dar as fi curios daca apar si dupa cat timp, zgomote sau manifestari suspecte (iti zic de mine de exemplu, ca sa vezi la ce ma refer): scartaituri pedale, scartait/fasait la rotirea volanului (de la panglica airbag-ului), vibratii in schimbatorul de viteze.

 

Cu filtrul de particule cum este? Cam la cat timp se regenereaza?

 

Te intreb de toate lucrurile astea pentru ca sunt foarte in dubii daca urmatoarea masina sa fie Leon FR TDI 184 cu DSG sau Cupra cu DSG (pentru ambele este un efort financiar, dar pentru ultima varianta, o sa fie ceva mai serios). Am scos din schema Octavia RS pentru ca dureaza comanda prea mult iar DSG-ul e prost etajat, dupa mine.

Modificat de poseidon06
Link către comentariu

Multumesc de urari :)

 

Franele FR-ului de 184 sunt 312 fata cu 284 (parca) spate si sunt extrem de multumit de ele. Nu am sesizat nicio ezitare din partea lor, fade 0, vibratii 0 - dar am 6000km cu masina

 

Pe Octavia 2 RS franele OEM desi aveau acelsi diametru erau super periculoase (la propriu) si dupa 3 franari successive intrai in urmatoarea curba cu frana de motor, cu stanga te tineai de volan si cu dreapta iti faceai cruce :))

 

Nu sunt zgomote suspecte (greieri) pana acum - si eu am o problema mare cu zgomotele de genul asta. Suspensia e putin zgomotoasa sa zic asa pentru ca .. e sport dar nu e deranjata. Mult mai confortabila ca O2 RS de exemplu.

 

Vibratii exista dar la limita perceptiei - e destul de rafinat TDI-ul asta.

 

Filtrul de particule are o minte a lui si inca nu l-am inteles. Isi face regenerari cand vrea el. Intre 300-1500km desi regimul meu de mers e oarecum neschimbat.

 

Consumul mixt pe 6000km este 6.2% pe CB si cam tot acolo si la pompa. Eu sunt mai mult decat multumit - avand in vedere ca nu merg la consum niciodata

 

Nu pot sa-ti spun nimic despre DSG - nu am idee cum se comporta. Nu am gasit nimic la test cu DSG.

 

Eu as lua  Cupra :))

Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!