Jump to content

2014 Seat Leon FR 2.0TDI


saibot

Postare recomandată

Radem, glumim - fu_em platim. Cam asta e povestea si cu masina asta.

 

Atentie, urmeaza post lung!

 

Cupra a fost cumparata de un prieten de-al meu, la indemnarea mea, avand un impuls de a conduce ceva care sa dea adrenalina, pe sistemul  - odata traim. Eu am ridicat masina la 0 km de la Bucuresti si am postat si aici niste poze.

El de altfel pasionat de masini dar nu de genul asta de masini...

 

A configurat-o cu cele trebuinta pentru planul lui, ala cu adrenalina de v-am spus mai devreme dar sa fie si safe si accesorizata.

 

Dupa doar 5 luni si 4000km in compania ei ma suna de la sediul de la Welt-Samsar si imi spune entuziasmat ca vrea SUV si da masina. Ca e misto Cupra dar simte ca nu-l reprezinta si a prins o reducere la un SUV si ca nu mai astepta sa o vanda el.

Reactia mea a fost: Aaaaa...cum...cupra...aaaa..de ce...Bah esti nebun?!! Ai semnat ceva?

El: Inca nu ca e final de program si o lasam pe maine. Le-am si dat masina, ramane doar sa semnam maine.

Eu: Nu semna nimic. Iau eu masina.

 

Si uite asa m-am ales cu minunatia asta desi nu era in plan.

Am facut miscarea din 4 motive:

1. Pentru a nu da satisfactia celor de la Welt-Samsar sa cumpere masina pe un pret de nimic.

2.Pentru satisfactia de a sulfa masina de sub nasul la Welt Samsar

3. Pentru sansa de a detine un model Cupra

4.Pentru a nu da satisfactia celor de la Welt-Samsar sa cumpere masina pe un pret de nimic. Nu, nu am uitat ca am mai scris odata si la pct 1 :)

 

Pe langa lista cu dotari standard care include bunatati ca frane mari si ventilate fata-spate, diferential fata blocant mecanic controlat electronic, suspensie adaptive si directive progresiva, LED-uri (iuhuuuu am scapat de halogene, am intrat in lumea buna) drive profile, jante pe 19, senzori peste tot, comanda vocala,bluetooth, tot felul de conexiuni si alte  nimicuri....

 

Pe langa asta s-au mai adaugat: DSG cu padele, Scaune scoica incalzite cu tapiserie alcantara, Navi cu cartografiere RO si Europa, Seat Sound, Airbaguri spate, pachet led la interior si din lista de accesorii sertare si sertarase, plase de bagaje peste tot, bare thule...etc

 

La exterior: Culoare Negru perlat+Orange Pack.

In total un mizilic putin peste 35.000 Euro

 

Se conduce foarte usor si este extrem de docila si silentioasa. La ralanti cu radio oprit nu se aude motorul. Pe drive si mers normal desi cutia schimba la putin peste 2000 mersul este lin si fara trepidatii (stiu ca se mai plangeau unii posesori de dsg). De asemeni reactioneaza instant la apasarea pedalei, nu are lag..

 

Suspensia: cei de la Seat nu au fost chiar nebuni cand au pus rotile pe 19. Cu suspensia pe comfort este acceasi senzatie care o am in FR cu roti pe 17. Nu scutura, nu vibreaza, masina ruleaza in liniste si amortizeaza bine denivelarile. Datorita talonului mic este insa nevoie de atentie la urcarea pe borduri si gropi, numai ca treaba asta e valabila si la restul de dimensiuni. 235-urile au putina buza de protectie a jantelor. Cert e ca pentru vara se poate trai cu 19 pe masina asta fara probleme. Odata selectat modul sport sau cupra se intareste si incepe se scuture pe denivelari si gropi. Pe curbe insa e senzationala si face echipa buna cu directia progresiva care la randul ei este extrem de distractiva in oras :))

 

Motorul: trage din orice pozitie, nu are lag si suna extrem de bine in ture. DSG ul scoate tot ce e mai bun din el si are niste reprize fantastice. Pe modul Cupra urla ca un animal, cutia retrogradeaza si 3 trepte dc ii dai talpa.

Mergand zilele astea cu DSG mi-am dat seama cat de mult imi place cutia manuala si va spun sincer ca pentru mine ramane nr 1. Totusi in cazul la Cupra pentru senzatii si performante maxime DSG-ul nu are rival. Nici nu as baga M6 in configurator pt modelul asta.

 

Consum: In jur de 10-11 in oras fara sa ma abtin de la nimic dar nici cu exagerari. Se merge anevoios oricum in Ploiesti - orasul e un mare santier....lucrari peste tot care nu se mai termina.Pe distante scurte sare si la 13-14...normal de altfel. In exterior intre 6 pe DN mers legal si 10 pe autostrada (nu am mers tare, am zburat jos :)) )

 

Nu am cum sa pastrez ambele masini, asta e clar. Pe zi ce trece devin mai indecis ce sa pastrez. Imi plac ambele foarte mult.

Cel mai simplu e sa le bag la vanzare pe amandoua si merg pe principiul care pleaca prima

 

FR ul e versatil, puternic, confortabil si extrem de economic

Cupra e o bestie rafinata cu care te poti duce la fel de bine si la piata si pe circuit

 

Nu am sa pun masinile la vanzare momentan nicaieri. Cred ca o sa le dau prin cunostinte.

In cazul in care e cineva interesat sa cumpere vreuna sa imi dea mesaj dar numai cei interesati nu si cei curiosi. O sa dau FR ul la un pret avantajos si Cupra ...o sa il dau la un pret derizoriu din punctul meu de vedere dar nu la oricine. Nu caut sa fac profit cu masina asta, vreau sa ma bucur de ea si dc nu si viitorul posesor la fel. Oricum nu ma grabesc pentru ca imi scot oricand banii pe ea, la anul in primavara mai vad ce fac cu ele.

Cupra o voi folosi pana incep temperaturile negative si pe urma o bag la garaj ca nu e pregatita de iarna.

 

Cam asa arata:

post-47479-0-41944500-1447365155_thumb.j

post-47479-0-98312600-1447365167_thumb.j

post-47479-0-91409800-1447365180_thumb.j

post-47479-0-92667300-1447365194_thumb.j

post-47479-0-78140000-1447365213_thumb.j

post-47479-0-16368000-1447365226_thumb.j

post-47479-0-49506500-1447365238_thumb.j

post-47479-0-21990800-1447365251_thumb.j

post-47479-0-51717900-1447365266_thumb.j

Modificat de saibot
Link către comentariu

Ei, la asta nu ma asteptam!

Esti de-a dreptul surprinzator. Oricum, nu inteleg cum poti face comparatie intre ele, Fr este economicos...si atat. Cupra reprezinta restul.

Modificat de cogdao
Link către comentariu

Am facut miscarea din 4 motive:

1. Pentru a nu da satisfactia celor de la Welt-Samsar sa cumpere masina pe un pret de nimic.

La fel as fi procedat si eu. :D

 

...In total un mizilic putin peste 35.000 Euro

Banuiesc ca Welt-Samsar i-au scazut TVA-ul, l-au penalizat la pret ca deh, o sa se vanda greu, l-au mai penalizat odata ca are DSG si, in final, pentru ca nu are halogene ci Full LED i-au oferit pe ea pretul unui FR manual 2.0TDI 184CP minus rabla.  :RO flag:

 

Eu zic ca o sa te obisnuiesti cu DSG-ul si vei vedea ca totul tine de cum o calci.

Nu stiu insa cum o sa te obisnuiesti cu farurile cu LED. Sau cu parasolarul ala cu scaune scoica!  

 

Pe principiul "o viata avem", eu le-as pastra pe amandoua.  :D

Modificat de Hayate
Link către comentariu

Superba...efectiv superba....

 

Cat despre Wel....ii cunosc pe pielea mea la vanzarea de o Mazda3 2.0....insa sa nu intram in detalii :D

 

Cat despre vanzari-revanzari etc...eu zic sa te bucuri de ea...winter is coming :))

 

Ah da...si un sincer felicitari, si eu as fi procedat la fel daca aparea asa ceva, insa doar dupa nunta ne gandim de un benzinar fun

Link către comentariu

Ei, la asta nu ma asteptam!

Esti de-a dreptul surprinzator. Oricum, nu inteleg cum poti face comparatie intre ele, Fr este economicos...si atat. Cupra reprezinta restul.

 

FR-ul este ceva mai mult de economicos, nu de alta dar are cuplu mai mare decat Cupra ;)

 

 

 

Eu zic ca o sa te obisnuiesti cu DSG-ul si vei vedea ca totul tine de cum o calci.

Nu stiu insa cum o sa te obisnuiesti cu farurile cu LED. Sau cu parasolarul ala cu scaune scoica!  

 

Pe principiul "o viata avem", eu le-as pastra pe amandoua.  :D

 

 

Cu DSG m-am obisnuit instant, nici nu prea ai cum sa n-o faci. E foarte comoda si responsiva. Nu stiu dc e alta setare pt ea la Cupra dar lagul in cazul ei este 0.

Eu zic de senzatia care o da manuala - aia ca tu esti cel care conduce masina si nu invers. E strict o chestie de preferinte.

Din motive financiare si rationale nu am cum sa stau cu ambele. Vedem care pleaca prima :)

 

Multumesc Tony, hai cu nunta si cu benzinara :))

Modificat de saibot
Link către comentariu

Ce probleme ai tu acum, dimineata :

dsg..manuala? Vruuummmpocpoc/brraammm? Negru/alb?

Tare povestea si mai tare reactia ta imediata.

Link către comentariu

@saibot:

In sfarsit, un post lung, plin de poze si impresii  :beer:

Asta da rasturnare de situatie. Banuiam ceva din posturile tale lapidare :)

 

Cum zicea si Cristi mai sus: ce probleme ai tu... "una pentru albe, una pentru colorate"  :bom:

 

In alta ordine de idei...am senzatia ca daca vei da Cupra vei regreta mai apoi, asa ca in locul tau, as cere pe Cupra un pret care sa ma asigure ca nu se va da vreodata si pe FR un pret corect.

Din punct de vedere moral, poti sta linistit, le vei fi scos pe amandoua la vanzare, dar, nah, asa a fost sa fie, sa ramai cu Cupra  :D

 

Oricum, e pacat sa stea pe dreapta. Avand in vedere ca pe la munte sunt 16 grade zilele astea, ai putea sa-i arati niste serpentine. 

E liber si pe Transbucegi si pe Cheia si pe Transfagarasan (dar nu te baga dinspre Arges cu talon de 35), asa ca locuri de joaca ai...

 

Si o intrebare: ce diferenta ai perceput intre sistemul audio stock si Sound System ?

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Eu mai am o idee: daca vinzi Cupra, iei de pe ea Ledurile si le pui pe dizăl, ca sa fie si FR-ul masina.

Link către comentariu

O segret pe fiecare in parte. Cred totusi ca odata pusa la vanzare pe site urile specializate Cupra o sa dispara prima

Legat de sunet, nu sunt audiofil, eu merg pe radio la volum minim...se aude basul mai pregnant la seatsound. Cei care sunt pasionati de subiect au spus ca e profi sistemul.

Bebe, si cu leduri FR ul o sa fie tot un atelaj de a ajunge din A in B repede si ieftin.

Nici nu are rost sa mai pomenim de welt..

Mike, sorcova nu se schimba cu nimic. :))

75Nor, o sa ajung sambata pe valea prahovei, dc esti in zona da un semn. Nu se stie cand mai ai ocazia sa mergi cu o cupra. Nu cred ca sunt prea multe la TD. E valabil si pt restul ;)

Link către comentariu

Oaaaauuuu noroc de noua...este absolut superba... ce superba..bestiala!!! 

Ti-am citit toate cele 36 de pagini si mi-a placut relatarile tot... legat de faruri, muzica etc, parca am veni din acelasi oala, in sfarsit cineva care gandeste la fel pe tematicile respective.Si eu consider ca 1100 euro este nu mult, este de rau simt pe ceva legat mai mult de estetica. Eu nu m-am putut sa ma intind pana la 184 CP(doar 150 si 340Nm :001:  ) dar consider ca si pe ST versiunea FR cele legate de trenul de rulare si motor sunt cat de cat adevarate(consum si alea alea) ... topicul tau mi-a facut ziua frumoasa :) 

Mult noroc si toate cele bune  :beer:

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos :).

Nu am nicio indoiala ca ST ul se va comporta admirabil. In cazul meu nu se justifica pretul in plus pt spatiul oferit pentru ca nu am nevoie de el. Plus ca atunci cand am configurat eu masina era un timp de asteptare se 6 luni pt ST.

Modificat de saibot
Link către comentariu

Multumesc...asa de mult era??? O, acum inteleg cum de ai trecut de pe O2 RS pe Leon FR in 5 usi. Noroc in vanzari :) si si in folosirea lor :)

Link către comentariu

Am scos tractorul din barlog azi si a bagat in scurt un 6.5% in oras la trafic lejer de duminica :))

 

 

post-47479-0-78155700-1447601982_thumb.j

post-47479-0-51832600-1447601997_thumb.j

post-47479-0-80205900-1447602022_thumb.j

Link către comentariu

Cam mult consuma masina in ultima vreme :( , chiar imi pare rau ca nu am luat un 1.2 sau 1.4 TSI...am vazut de cateva ori la posesorii de astfel de motoare fraze de genul " Cine mai are nevoie de diesel la asa consum ?! "

Sunt de acord cu ei :)))))

Consum urban ;)

post-47479-0-26141800-1447937490_thumb.j

Modificat de saibot
Link către comentariu

Nu a disparut dar nici nu ma agit cu vanzarea.

Avand in vedere ca e pregatita de iarna, are toate taxele platite pana in vara(casco, rca , rovigneta) si consuma nimic, nu prea am motive sa presez zona comerciala :D

 

Cred ca ii dau liber totusi weekendul asta, ca e inca vremea buna si am si alternativa  tentanta :))

Modificat de saibot
Link către comentariu

Ce ma enerveaza masina asta cand ploua.

 

Designerii aia erau cu sangria in mufa cand au proiectat-o si cum in Spania nu prea ploua...au facut-o doar pentru uscat.

Link către comentariu

Las' ca eu am vazut cum o sa se adune zapada la iarna pe parbriz..ca deh...designul primeaza.

Asta e, capu sus si joc de glezne.

Link către comentariu

Sa inteleg ca si la leon este o problema cu apa? Cel putin O3 arunca lateral parca cu lopata -imi reprosez culoarea masinii si ma "multumesc" cu aparatoarele-, respectiv geamurile laterale la viteze pe drumuri judetene devin aproape impracticabile :(

Poti pune oare o poza sau un pic de detalii ce deranjeaza? Ma intereseaza direct, fiind in discutie la anul un benzinar cu cutie automata, Leon fiind una din optiuni - mersi!

Link către comentariu

Nu am nicio problema cu zapada iarna la stergatoare sau apa aruncata pe geamuri in mers.

 

Datorita formei si modului in care se imbina usile si caroseria, cand ploua si deschid usa, apa adunata la imbinare in loc sa cada in afara masinii cade inauntru. Mai précis pe manerul interior usii si pe laterala scaunului. Din fericire la FR lateralele scaunelor sunt din "piele" si se pot strege.

 

La fiecare ploaie inainte sa incep deplasarea trebuie sa streg cu o carpa picaturile de pe usi si scaune

Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!