Jump to content

Problema indicator nivel carburant Cordoba 6L


da_king1984
 Share

Postare recomandată

Va salut cu respect. Imi incep aventura pe acest forum cu prima problema adevarata pe care a incasat-o Cordoba mea (1.4 85BHP), model 2009 dupa 5 ani de mers ca unsa frown.gif
Totul a inceput acum cateva zile, cand am constatat ca nu se mai aude acel tzacanit (si nu ma refer aici la unul din pasageri smile.gif ) specific care apare in momentul in care dai semnal/avarii, se aprinde martorul de low fuel, deschizi portiera cu faruri aprinse...etc. , desi semnalele mergeau fara probleme.
Dupa o "cercetare de piata" pe diverse forum-uri mi-a fost confirmata banuiala initiala...si anume acel buzzer/difuzor montat in bord (pe consola ce contine ceasurile de bord) refuza sa mai "cante". Acestea fiind spuse, am procedat la demontarea dashboard-ului, operatiune relativ simpla ce nu presupune demontarea volanului/rotii/farului etc. ci doar rabdare si o surubelnita cruce si un torx de 20.
Odata ajuns la difuzor, am remediat ceea ce parea a fi un contact oxidat pe placa. Toate bune si frumoase, ma apuc sa ansamblez la loc dashboard-ul. Asta presupune reinstalarea acelor de bord cu capatul de cursa in pozitia de 0 (pozitia care apare in momentul in care bordul nu este alimentat, adica fara contact pus). 
Montez bordul la loc, montez bornele la baterie, dau contact.
Totul pare in ordine, parca difuzorul meu era mai zvelt si mai teafar ca niciodata smile.gif , dar nu trece mult si constat ca acul ce indica nivelul la benzina nu se misca (ramane mort in capatul de cursa) pe pozitia de 0, desi am mai bine de 1/2 din rezervor plin. Am repetat operatiunea, cu mai multa atentie pentru a nu scapa vreun detaliu. Tot nimic. frown.gif Nu inteleg ce se putea intampla. Daca ati mai intalnit o astfel de problema sau daca ati mai demontat/montat ceasurile de bord si imi puteti spune ce am omis v-am fi extrem de recunoscator. Va multumesc pentru atentie si astept cu interes parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa iei legatura cu F l o r i n, el mi-a schimbat si mie buzzer-ul.Te poate ajuta cu siguranta. Totusi, din cate-mi aduc aminte, la mine s-a intervenit prin spate...nu s-a umblat la ceasuri.

Modificat de domu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc domu...pt info... Am mai sapat pe forum-uri din afara si se pare ca problema nu e de la ceasuri...cei care au mai patit-o spun ca trebuie verificate impamantarile masinii...probabil a luat o balba cand am deconectat bateria...nu inteleg de ce...Oricum...am verificat circuitul de la cititorul montat pe rezervor (acel plutitor). Indicatia de aici este data de un potentiometru care isi modifica valoarea atunci cand plutitorul se ridica/coboara, respectiv rezervorul se umple/se goleste. Aici am masurat 198 de ohmi...Stie cineva care este gama de masura a acestui potentiometru?

De asemenea...am masurat cupla care vine de la indicatorul din bord si intra in cititorul montat pe rezervor, iar tensiunea masurata este de doar 2V...desi ma gandesc ca ar fi normal sa fie 12V aici...Stie cineva ce tensiune trebuie sa fie pe aceasta cupla si din ce motiv nu am tensiunea asta?

Asta cu verificarea impamantarilor a mai facut-o cineva? Ma sperie gandul sa nu fie o balba mai serioasa...desi nu s-a aprins nici un martor in bord iar masina merge OK...singurul lucru...nu mai indica nivelul carburantului... :(

Astept parerile voastre...numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU inteleg de ce ai demontat acele cand ai umblat la ceasuri  ?

LA output test cum se misca acele?

Lipiturile de la mufe le-ai verificat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy:

Pentru a ajunge la placa si a curata contactul oxidat a fost musai sa scot acele. Crede-ma, am incercat sa evit pe cat posibil sa fac asta dar nu ai cum. Zona oxidata era pe placa si nu ai acces decat asa.

Testul cu VAG COM-ul o sa il fac maine si voi mai reveni cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si testul cu VAG COM-ul. La output test toate acele se misca OK. Deci am zis ca motoarele care invart ceasurile sunt clar ok. Eroarea care o indica VAG COM -ul este 

00771 - Fuel Level Sensor (G): Short to Ground

Am masurat cupla de la sender-ul de la rezervor care merge inspre ceasuri: 210 ohmi. Am verificat firele care merg in cupla de la bord...nicio intrerupere. Sunt disperat. Nu stiu ce naiba sa mai verific. Conform schemei bordului, luata din programul Autodata 2011, toate legaturile sunt ok. Are cineva vreo idee ce s-ar fi putut intampla si de ce nu merge indicatorul de carburant? Conform schemei firele de pe cupla de la sensorul de la rezervor merg direct pe cupla din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@da_king1984

Andrei ai mai desfacut inca odata bordul si sa incerci sa mai dai jos acul iar apoi sa-l montezi din nou, poate e vreo problema fizica; in caz ca vrei sa mai incerci odata uite aici un film(mai vechi dar inca valabil :rolleyes: ) dupa care m-am ghidat si eu si nu am avut nicio problema in care iti arata cum sa tragi de ace si cum sa le pui inapoi:

http://www.tachodesign.de/Video_Tachoscheiben_Tacho_ab_Null_kmh.wmv

Eu mi-am schimbat folia(masca) originala de pe bord cu una originala Seat Sport in feb. 2007 si am fost nevoit sa dau toate cele 4 ace jos.

post-5905-0-64923100-1398873684_thumb.jppost-5905-0-50747000-1398873757_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu m-am plictisit deja de desfacut bordul :(...As putea sa imi dau doctoratul deja in chestia asta...:)) ca sfat pt cei care vor sa scoata acele...cel mai simplu si nedisructiv se face cu o penseta cu varfurile curbate formand o parghie intre plansa de bord si impingand spre axul central al acului de jos in sus...

Anyway...nu exista nicio problema fizica/mecanica...acele se misca la testele cu VAG COM-ul...totul pare in ordine..din pacate nu vrea sa indice... :(

Am facut inclusiv testul cu simularea plutitorului din rezervor cu ajutorul unui potentiometru...tot nu reusesc sa misc acul...

Eroarea de la VAG COM ma conduce spre verificarea senzorului din rezervor...verificat si ala...merge...isi modifica valoarea in functie de consumul de carburant...

Mai dati-mi o idee...poate imi scapa ceva...pleaseeee...

In ultima instanta o sa imi construiesc singur indicatorul...cu un PIC care sa citeasca indicatia potentiometrului si sa comande motorul pas cu pas care invarte acul de la ceas...Practic,o sa fac ce face si el...sau ar trebui sa faca si el...numai ca nu mai trec semnalul prin procesorul lui de pe placa...ci il prelucrez eu...

Apropo...pentru chestia asta o sa am nevoie de capetele de masura ale rezistentei din rezervor...Stie cineva care sunt aceste valori?

Cand o sa mai fac plinul o sa masor valoarea la plin...la gol e mai greu:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt firele de la plutitor roase si dau scurt pe undeva! Nu stiu, doar o parere. Asta se poate vedea masurand firele de la "plutitor spre bord"...  In instrumente (17), in 08, nu da pe undeva valoarea plutitorului? Ma gandesc sa stai cu vag-ul acolo si sa iei la mana cablurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!