Jump to content

Se poate regla geometria la roti pe spate?


qAdrian
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Am o mare problema cu pasatul meu din semnatura. B5 -2003-awx. A inceput de ceva timp sa faca o mare uzura la cauciucuri pe spate. Am fost in o gramada de locuri si peste tot imi veneau domnii (ingineri-mecanici) cu foaia in manca cum ca ei au facut geometria si totul este ok. Am mers in cele din urma la AD-GARAGE si am stat langa ei când au facut verificare(geometrie 3d). Pe spate am o mare problema.. rotile stau inclinate(unghi de cadere.. cred) astfel incat interiorul cauciucului atinge asfaltul in timp ce exteriorul nu ajunge pe asfalt. Pe ambele parti. Pe langa asta si unghiul de fuga este spre stanga la ambele. Astia sunt primi care imi spun ca defapt nu se poate regla la passat geometria pe spate. Si chiar si pe fata se poate regla doar unghil de fuga si atat. Pe spate se vede cu ochil liber ca roltile mele formeaza marginile unui trapez. Chiar nu se poate face nimic?

Au verificat cu ranga acele conexiuni(presupun ca bucsii) si totul este ok. Ceea ce mai ramane posibil sa fie defect este puntea spate. Am citit pe net ca o gramada au acesta problema. Se poate regla spatele sau nu?

Si va rog daca nu ati fost de fata atunci când v-au reglat efectiv spatele nu spuneti ca da. Ca baietii astia iti printeaza si-ti dau ei ce foaie vor ei.

Singura solutie ar fi schimbarea puntii spate? Este absurd ca vw nu s-a gandit sa faca astfel incat sa se poate regla. Si chiar si pe fata... doar unghiul de fuga?.. .penibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori a umblat cineva inainte sa fie masina ta si ia facut unghiuri negative  cu saibi ... ori ai puntea stramba !  daca e stramba o schimbi , daca e bagate saibi in spatele butucilor de la discuri le scoti si totul devine la normal 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori a umblat cineva inainte sa fie masina ta si ia facut unghiuri negative  cu saibi ... ori ai puntea stramba !  daca e stramba o schimbi , daca e bagate saibi in spatele butucilor de la discuri le scoti si totul devine la normal 

 cam ce ar trebui sa inteleaga proprietarul din explicatia ta?! :(  'daca e bagate saibi in spatele butucilor de la discuri' -  :tuktuk:

este posibil sa ai stramba puntea spate intr-adevar si atunci singura varianta este inlocuirea. Incearca totusi si altundeva sa verifici bucsiele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca intre fuzetele dupa spate si punte sunt bagate saibi .. poate fostul proprietar a vrut sa stea masina cracanata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sunt bagate?

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic: nu am mai ras de mult asa bine! :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am speriat din prima. Sincer la prima citire in graba am inteles sabii. :)

Masina a fost adusa din franta in 2006. Deci a fost umblata 3 ani acolo. Ma indoiesc ca au facut astfel de modificari pe ea. Am inteles ca este o problema destul de intalnita la passat.

Acum ca ma uit mai atent pe foaia cu rezultatele primita de la ei toate sunt in parametri. Dar acolo când am fost de fata am vazut clar cum e spatele.

Si când a dat jos roata spate, se vedea clar cum discul este inclinat spre interior de partea de sus.

Partea ciudata este ca am cauciucuri de iarna sava pe jante de tabla si astea nu s-au uzat deloc inegal. Cei drept can se topeste zapada schimb pe vara.

Am gasit punte spate dar ma gândesc ca si aia poate fi tot la fel... si nu am facut nimic.

Nu mai are nimeni cu passat problema asta?

 

PS daca ar fi bagata saiba atunci in mod normal ar trebui sa distanteze toata roata nu sa-i modifice unghiul. nu? Ca daca ai pune o saiba putin tocita sa zice in parte de sus atunci in momentul in care se invarte roata.. se intoarce unghiul invers. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai inteles ....axul e prins de fuzeta cu 6 suruburi. Saibe poti pune aleatoriu pe oricare din cele 6 astfel incat sa modifice unghiul de cadere al rotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... dupa spate si punte sunt bagate saibi ....

Tu esti roman? Sau in ce limba vorbesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles acum Paulo Mersi de explicatie. Asta pot sa verific daca dau jos roata nu?Sincer nu stiu care este fuzeta. Dar aflu eu cumva. Pe fata chiar mi-am schimbat eu placutele si discurile de frana. Dar pe spate am inteles ca este mai complicat. Nu?

Salut Cosmin. Mai greseste omul la scris .. important e ca l-am inteles si ca a avut o idee interesanta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut intr-adevar "saibii" puse la roti sa arata din spate ca Beamweurile. O aiureala. Nu cred ca e cazul tau. Nu ai o problema la jante de fapt? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuzeta e cea pe care se prinde janta cu prezoane. La passat intre janta si fuzeta este prins si discul de frana. In cazul tau presupun ca masina e cu tractiune fata, iar puntea spate e rigida. Daca fuzeta e stramba roata fuleaza. Daca e axul stramb ca urmare a unei lovituri sau au fost introduse distantiere la prinderea acestuia se poate modifica unghiul de care vorbesti. Gasesti usor la dezmembrari punti in stare buna. Bucsele care prind puntea de caroserie nu au treaba cu unghiul. Uzura cauciucurilor ar trebui sa fie mica in cazul descris de tine. Problema e foarte rara, eu nu am auzit de asa ceva, poate doar in cazul unor accidente. Deci primul lucru verifica sa nu ai distantiere bagate la ax. Daca nu ai, vezi ce e indoit si schimbi axele sau puntea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de cadere nu este din jante 100%. Am vazut când a dat jos rotile sa schimbe pneurile ca se vedea clar unghiul de cadere in discuri care nu picau perpendicular pe pamant. Desi pe rotile de iarna nu am uzura inegala. Poate sa mai reduc presiune putin pe spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuzeta e cea pe care se prinde janta cu prezoane. 

 

Fals. Prezoanele se prind de rulment, nu de fuzeta. Fuzeta este fixa.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit solutia.

Exista ceva regula in legatura cu afisarea unui link catre alt forum?

Daca nu exista, am sa pun linkul maine.

Modificat de qAdrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept ,am si eu aceiasi problema ,la jantele de vara pe 17  de aliaj  imi uzeaza cauciucul pe interior ,la cele pe 15 de tabla de iarna nu apare nici o uzura ,e drept ca iarna circul mai putin ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu este posibil aici te rog da-mi un pm cu link-ul spre ce ai gasit tu. Eu sunt interesat , vreau sa le modific unghiul , si pana acum eram convins ca nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate,dar afecteaza putin siguranta si nu recomand nimanui. Cum spuneam mai devreme ,se pot baga saibe intre suportul axului de pe punte si platoul axului . Axul e prins cu 6 suruburi cu cap de inbus destul de greu de dat jos ,dar nu imposibil. Daca bagi saibe ,acele suruburi vor trebui inlocuite cu unele mai lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit solutia.

Exista ceva regula in legatura cu afisarea unui link catre alt forum?

Daca nu exista, am sa pun linkul maine.

Poti incerca. Daca softul iti permite afisarea, ar trebui sa fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu recomand sa puneti saibe. Asta ar face ca toata greutatea sa stea pe suruburi. Pe cand ele sunt facute sa tina cele 2 componente impreuna, nu sa tina toata greutatea. Trebuie ceva ce sa acopere toata suprafata intre cele 2 piese. Asa cum este mai jos.

 

Orice service care face geometrie ar trebuie sa poata sa faca asa ceva.  Dar e mult mai comod sa zica ca nu se poate, si bineinteles sa-ti ia banii.

 

http://www.clubgti.com/showthread.php?257949-HOW-TO-Fit-Adjustable-camber-toe-EZ-Shims-to-the-rear-beam-stub-axle

 

Si piesa respectiva cred ca e ceva de genul :

 

http://www.autopartswarehouse.com/sku/Moog/Camber_and_Alignment_Kit/MOK9931.html?loc=Rear

 

Dar nu gasesc in romania. Daca gaseste cineva ceva puneti un link.

 

PS. In ie 11 nu prea poti face nimic pe acest forum.

Modificat de qAdrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vezi ca se poate regla geometriasi pe untea de pe spate la passat! este un surub cu o saiba ovala (srtungi o slabesti) schimba unghiul. am incercat sa pun o foto.dar nu reusesc ca e prea mare ca dimensiune dar dace te intereseaza poti sa  ma contactezi pe yahoo si  o transfer acolo si daca vrei o poti pune tu pe forum daca reusesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi ok mai multe explicatii, si cand se face aceasta operatiune? Poza aia o poti modifica cu "paint" sa o redimensionezi si postezi aici.

Eu am fost in romania la cateva servisuri acus un an (unu in DEJ, unu in CJ si la Skoda in BN) si au zis ca nu-i BMW si au ras. Am lasat-o balta, imi sta roata spate stanga putin de tot inclinata spre exterior. Se poate "remedia" prin reglarea geometriei pe spate?

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FanBarcelona

tare sunt si eu curios....ma roade treaba asta de ceva vreme :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, acuma am venit de la inspectia tehnica. Am facut-o aici in Franta, si nu am nici un defect la suspensie spate, nici o bataie si dupa ei totul ii perfect cu masina suspendata.  Dupa ce mi-au trecuto si au pus actibildu pe parbriz si au dat-o jos. Le-am aratat si mi-au zis ca ii din cauciuc sau arcul de la suspensie ii stramb. Am inceput sa rad. bine ca o trecut verificarea, o sa mai sapt in alte parti ca cu astia nu ajung departe.

 

Daca nu peste o luna, doua o duc la vw sa vad ei ce zic, tot ca si cei de la skoda.

 

P.S Astept in continuare poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba axul rotii. MI se pare ca vine cu tot cu rulment. Daca e stramba puntea, atunci iei second.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!