Jump to content

Claxon nefunctional. Cauza: "short to plus"


adrian83
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

 

Am facut recent un retrofit de sirena si acum la inchiderea/deschiderea usilor se aude beep-ul :)

Cu toate astea in urma retrofitului am ramas cu eroarea:

 

1 Fault Found:
03266 - Control Circuit for Signal Horn 
006 - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01100110
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 206
Mileage: 126314 km
Time Indication: 0
Date: 2030.14.07
Time: 14:35:29

Freeze Frame:
Term 15 On
Voltage: 14.55 V
ON
ON
ON
OFF
OFF

 

Ca sa fiu mai concis am facut o greseala cand am instalat sirena .. si am dat claxonul jos punand sirena in locul lui, (am crezut ca sirena va prelua si rolul claxonului)

Prin urmare am scos releul de la claxon si am pus firele direct exact ca in imaginea atasata:

347jgqa.jpg

 

Asa mi-a functionat alarma cu firul pozitiv de la claxon fara sa mai trebuiasca sa trag cablu separat de la tabloul de sigurante.

Dupa putin studiu mi-am dat seama ca alarma si claxonul sunt chestii separate :) ...

Am pus claxonul la loc si releul si am instalat alarma (sirena) separat .. tragand fir de pozitiv de la tablou, pamantare separata, .. etc. 

Alarma imi functioneaza normal dupa codarea cu VCDS dar claxonul nu ... imi da eroarea de mai sus: 03266

 

Pentru ca nu mai aud acel "tzac" la releu cand apas claxonul , l-am inlocuit cu un alt releu identic de la ceva functional .. si degeaba, deci se pare ca nu defect ii releul.

Acesta este releul in cauza: 

4H0951253C%20002.JPG

Ce am facut eu in poza de mai sus (cand aveam alarma instalata in locul claxonului si releul scos) am pus firele intre 1 si 2 (ca sa inchid circuitul fostului releu, sa n-am erori) , si 3 si 5 (ca sa ii dau curent 12V la alarma).

 

Cu un multimetru am masurat tensiunea la borna 3 .. este intre 12-13V, de asemenea tensiunea la borna 1 este 12-13V si este normal pentru ca m-am uitat in spatele slotului de la releu si este tras fir direct de la 3 la 1.

La borna 2 .. am intre 4-5 V .. asta vine de la CECM.

Borna 4 nu are nimic in spate .. e normal 

Borna 5 ii da mai departe curentul la claxon cand releul se inchide deci n-are curent ..

 

Alt test ce am facut acum ca am claxonul reinstalat .. am scos releul si am pus un fir intre 3 si 5 (asta ar trebui releul sa il inchida) ... si claxonul suna (deci claxonul si circuitul pana la el este in regula).

 

Totusi ce ar putea fi ? Imi este greu sa cred ca sunt circuitele din volan .. din moment ce n-am umblat acolo ..(dar in disperare de cauza o sa il desfac si pe el sa ma asigur ca ii ok) 

Ar putea fi fire inversate la claxon: plus si minus ? Daca da ... atunci de ce functioneaza daca inchid circuitul 3 si 5 manual ?

Sa verific CECM ? S-ar fi putut intampla ceva ca am inchis circuitul 1 si 2 manual ?

 

Daca doriti si alte detalii va stau la dispozitie oricand.

 

Orice sfat e binevenit.

 

Multumesc.

 

 


Si inca o mentiune .. masina pe care am operat ii un CC 2011, cea din avatar am vandut-o .. (avea siren chirp "by default")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 si 2 pus in scurt ai dat 12V catre intrarea din centrala electrica si se pare ca s-a bulit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand multumesc pentru raspuns.

 

Da, cugetand mi-am dat seama ca poate n-a fost sanatos sa ii dau 12V la CECM direct (prin releu probabil ii venea diferit).

Fapta ii facuta oricum .. 

Concluzie:

Sa ma orientez spre un nou CECM ? sau ar mai putea fi ceva de facut ? 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate un electonist priceput sa se uite in CCM?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   O sarma pusa in loc de bobina releului care are o anumita rezistenta, impedanta, inseamna scurt circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta si-a dat seama, dar cam tarziu. Omul intreba altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Va multumesc pentru raspunsuri!

 

@Al Bundy: Am sa pun un electronist sa dea o geana sa vada daca se mai poate repara ceva.

O sa revin cu un status in aproximativ 3 saptamani, deocamdata sunt in munich si trebuie sa dau o fuga in timisoara de vreo 10 zile incepand cu weekendul asta, asa ca nu ma mai complic acum.

Planul dupa ce ma intorc: fug cu ea la electronist si ... daca nu se rezolva nimic, order pe ebay :)

 

Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde ai avut inspiratie nefericita sa faci o legatura intre pin-uri 1 si 2.

 

Eu as incerca intai sa sterg eroare din calculator, poate ai noroc si nu e stricat ci doar disabled dupa ce a sesizat scurtul spre +

Adica, depinde cum e facut modul ala, nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sters-o de cateva zeci de ori :) Cu releul pus , fara releu .. etc.

Rezultatul ii acelasi si anume: apare instant dupa ce o sterg.

Acum ca tot i-am dat temelie intr-un fel sau altul .. incerc sa vad partea buna si anume ca ii o lectie valoroasa, care n-ar fi prins asa bine doar din vorbe :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Tocmai am scos CECM-ul si weekend-ul asta merg cu el la electrician.

Din pacate nu prea ii de vazut nimic in momentul de fata.

Mai jos sunt 2 poze, in cea de-a doua am incercuit pin-ul susceptibil a fi "faulty"

 

154xf03.jpg

 

2rpuqkz.jpg

 

Voi reveni cu detalii pe luni .. o sa fie interesant .. electricianul ii ucrainean, si stie rusa asa ca o sa ii transmit ce am de zis in engleza/germana printr-o fata care stie si ea rusa :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian83 : ce scrie pe cele doua cip-uri de langa pinul cu pricina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din cate vad eu nu scrie nimic :)

Detalii in poza de mai jos:

30vmyr8.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu m-am exprimat corespunzator. este vorba de piesele incercuite de mine.

 

w9zads.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, imi cer scuze .. exprimarea a fost ok, eu am interpretat gresit.

Uite poza de mai jos cu detaliile:

5x3l05.jpg


Ah, am mai uitat sa precizez ca am dat "Advanced Measuring Values" pentru Horn cu VCDS-ul si cand apasam claxonul imi aparea valoarea cu verde (nu mai stiu ce aparea si n-am facut captura pe desktop), deci ideea era ca ceva se misca.. ceea ce ma face sa cred ca impulsul ajunge corect la CECM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajunge corect, ca il da calc de coloana pe Can. doar ca nu mai are cune sa-l transforme in curent pentru releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca piesa TLE7245G e defecta(anavd in vedere functionalitatea ei - Driver for Enhanced Relay Control). trebuie sa iei legatura cu un electronist care sa aiba statie pentru smd-uri. partea cea mai urata este ca nu o gasesti in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat .. are statie pentru smd-uri :)

@Vijelie_02: M-am uitat si eu peste diagrama piesei (ceva pdf in engleza) , pentru mine are logica ce spui si o sa transmit mai departe sugestia ta. Multumesc.

Acum nu stiu cum o sa procedez daca o sa imi ceara ceva diagrama al BCM-ului, n-am gasit nimic.

Sunt tare curios cum o sa decurga diagnoza maine si presimt ca o sa doreasca sa o las peste saptamana, ceea ce o sa si fac .. 

Intrebarea mea ii cam in cat ar rezista bateria sa fie apta de pornire, fara sa pornesc masina in perioada cat nu am modulul?

Cand am scos modulul am deconectat bateria si am masurat voltajul: 12.61V (in data de 19 Mai).

Bateria are 68Ah, aprox. 2 ani vechime, si sta la o temperatura constanta de vreo 20 grade.

Ma gandesc ca ar putea dura o sapt. diagnosticarea + 2-3 sapt. asteptatul piesei (nu am gasit in Germania) .. sau o sapt. comandatul unui nou modul (ebay).

Deci per ansamblu in functie de rezultate masina va sta aprox. o luna pe tusa. 

Sa vin direct cu cealalta masina si cu cablurile cand instalez modulul la loc, sau credeti ca rezista bateria sa porneasca motorul (TDI) ? :)

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Se pare ca telenovela cu claxonul continua.

Am lasat modulul la electrician si i-am pus pe usb: wiring diagram pentru Passat CC + diagrama pdf de la TLE7245G.

Cat am fost de fatza .. studiind schema de la TLE7245G si testand cu multimetru, mi-a spus ca tranzistorul este in regula.

Astazi mi-a spus ca nu ii mai functioneaza calculatorul (avea Windows XP) si prin urmare a pierdut si pdf-urile de la mine.

Inclin sa cred ca a vrut sa caute si alte scheme sa inteleaga mai bine cum functioneaza modulul si l-au pescuit ceva site-uri virusate :)

Pe mine m-a intrebat si n-am stiut sa ii explic pe care pinuri vine curentul .. care sunt pinurile de ground .. etc.

Una peste alta o sa ii reinstalez windows-ul si sa vad daca ii mai pot recupera ceva :)))

Intre timp m-am uitat eu si am incercat sa inteleg ceva din diagramele ce i le dadusem si cred ca nu a fost ok ce i-am dat (wiring diagram pentru passat cc din mai 2008, al meu fiind din 2011).

Am luat un exemplu si dupa cum se vede in imaginea de mai jos (sagetile rosii) in diagrama se vorbeste de 11 Pin connector:

2vj7x4j.jpg

 

In timp ce eu am doar 3 conectori a cate 52 pini fiecare (poza de jos) .. deci ar fi trebuit sa am T52/1 .. T52/3 .. etc.

2crlr7t.jpg

 

Eu cred ca diagrama gasita de mine este pentru Passat CC, dar cu modelul vechi de CECM (acolo intr-adevar am vazut conectori cu 11 .. 12 pini).

Are cineva wiring diagram pentru versiunea noua de CECM ?? Sau imi scapa mie ceva ?

 

De asemenea poate cineva sa imi confirme asignarile de pini de mai jos ? Cineva le postase pentru Golf cu modelul nou de CECM. Sunt identice la Passat CC ?

Intreb asta pentru ca daca SB26 este siguranta din panoul de langa baterie ... SC45 banuiesc ca ar trebui sa fie siguranta din panoul de langa volan, care la mine lipseste (ultima poza).

 

52-pin connector -T52 A- black -A-
1 - Fuse 26 on fuse holder B -SB26-
2 - Not assigned
3 - Not assigned
4 - Left washer jet heater element -Z20- , right washer jet heater element -Z21-
5 - Left headlight main beam bulb -M30-
6 - Left daytime running light bulb -L174-
7 - Not assigned
8 - Not assigned
9 - Rear right turn signal bulb -M8-
10 - Front left turn signal bulb -M5-
11 - Left headlight dipped beam bulb -M29-
12 - Rear lid lock unit -F256-Luggage compartment light -W3-
13 - Rear lid handle release button -E234-
14 - Bonnet contact switch -F266-
15 - Not assigned
16 - Reversing light switch -F4-
17 - Rear fog light switch -E18-
18 - Light switch -E1- , zero position
19 - Light switch -E1- , side lights
20 - Light switch -E1- , driving light assist
21 - Fog light switch -E7-
22 - Light switch -E1- , dip beam
23 - Earth connection 2, in? main? wiring? harness?-367-
24 - Fuse 3 on fuse holder B -SB3- , terminal 30
25 - Left fog light bulb -L22-
26 - Right brake and tail light bulb -M22-
27 - Left tail light bulb -M4- , rear left tail light
28 - Right daytime running light bulb -L175-
29 - Rear lid lock unit -F256-
30 - Rear right door contact switch -F11-
31 - Not assigned
32 - Not assigned
33 - Not assigned
34 - Not assigned
35 - Heater/heat output switch -E16-
36 - Interior monitoring deactivation switch -E267-
37 - Not assigned
38 - Not assigned
39 - Not assigned
40 - Not assigned
41 - Not assigned
42 - Earth? connection? 21,? in? main? wiring? harness? -386-
43 - Rear window wiper motor -V12- , windscreen and rear window washer pump -V59-
44 - Right side light bulb -M3-
45 - Additional brake light bulb -M25-
46 - Tank filler flap locking motor -V155-
47 - Not assigned
48 - Rear left central locking lock unit -F222-
49 - Rear right door central locking motor, lock -V215-
50 - Not assigned
51 - Not assigned
52 - Not assigned

Connector assignment:

52-pin? connector -T52 B- white-B-
1 - Fuse? 45 on? fuse? holder? C -SC45- , central locking
2 - Rear window wiper motor -V12-Windscreen and rear window washer pump -V59-
3 - Not assigned
4 - Not assigned
5 - Not assigned
6 - Not assigned
7 - Not assigned
8 - Not assigned
9 - Not assigned
10 - Not assigned
11 - Rear lid release motor -V139-
12 - Terminal 15 voltage supply relay -J329-
13 - Not assigned
14 - Heater/heat output switch -E16-Heated rear window warning lamp -K10-
15 - Switch and instrument illumination regulator -E20-
16 - Sliding sunroof control unit -J245-
17 - Sliding sunroof adjustment control unit -J245- , convenience? closing
18 - Not assigned
19 - Not assigned
20 - Not assigned
21 - Heated front seats control unit -J774- heated seat switched off
22 - Heated rear window relay -J9-
23 - Not assigned
24 - Hazard warning lights button -E229- , Indicator lamp for hazard warning light -K6-
25 - Not assigned
26 - Not assigned
27 - Not assigned
28 - X-contact relief relay -J59-
29 - Terminal 50 voltage supply relay -J682-
30 - Switch and instrument illumination regulator -E20-
31 - Not assigned
32 - Not assigned
33 - Wiper motor control unit -J400- , rain and light detector sensor -G397- LIN bus
34 - Not assigned
35 - Not assigned
36 - Alarm horn -H12-interior? monitoring? sensor -G273- vehicle? Inclination? sensor -G384- , LIN bus
37 - Interior monitoring deactivation switch -E267- , interior monitoring off warning lamp -K162- , fuel supply relay -J643- , fuel pump control unit -J538-
38 - Fuel supply relay -J643-
39 - Not assigned
40 - Headlight washer system relay -J39-
41 - Dual tone horn relay -J4-
42 - Fuse 46 on fuse holder C -SC46-
43 - Positive connection 1 (30 g), in main wiring harness -B559-
44 - Not assigned
45 - Not assigned
46 - Not assigned
47 - Not assigned
48 - Not assigned
49 - Not assigned
50 - Left footwell light -W9- , rear left and right footwell light -W10-
51 - Connection 1 (58d), in main wiring harness -B340-
52 - Earth? connection? 1,? in? main? wiring? harness? -366-

Connector assignment:

52-pin connector -T52 C- brown-C-
1 - Not assigned
2 - Not assigned
3 - Right tail light bulb -M2-
4 - Left brake and tail light bulb -M21-
5 - Earth? connection? 21,? in? main? wiring? harness? -386-
6 - Not assigned
7 - Hazard? warning? lights? button? -E229-
8 - Not assigned
9 - Not assigned
10 - Connection 1 (TK), in interior wiring harness -B154- , front interior light -W1-
11 - Not assigned
12 - Not assigned
13 - Steering column electronics control unit -J527- , ignition/starter switch -D- , terminal S
14 - Positive? connection? 1 (50)?, in? main? wiring? harness -B239- , Steering column electronics control unit -J527-
15 - Data bus diagnostic interface -J533- , connection 2 (convenience CAN bus, high), in main wiring harness -B398-
16 - Data? bus? diagnostic? interface -J533- , connection? 2? (convenience? CAN? bus,? low),? in? main? wiring? harness -B407-
17 - Brake light switch -F-
18 - Not assigned
19 - Not assigned
20 - Not assigned
21 - Not assigned
22 - Not assigned
23 - Not assigned
24 - Not assigned
25 - Right fog light bulb -L23-
26 - Left side light bulb -M1-
27 - Number plate light -X-
28 - Rear right fog light bulb -L47-Right reversing light bulb -M17-
29 - Not assigned
30 - Mechatronic unit for dual clutch gearbox -J743- , Clutch position sender -G476-
31 - Steering column electronics control unit -J527-
32 - Converter with socket, 12 V-230 V -U13- terminal L
33 - Not assigned
34 - Not assigned
35 - Switch and instrument illumination regulator -E20-
36 - Not assigned
37 - Not assigned
38 - Not assigned
39 - Not assigned
40 - Central locking and anti-theft alarm system aerial -R47- , aerial screening
41 - Central locking and anti-theft alarm system aerial -R47-
42 - Fuse 16 on fuse holder B -SB16-
43 - Not assigned
44 - Not assigned
45 - Not assigned
46 - Right headlight main beam bulb -M32-
47 - Left rear fog light bulb -L46- , Left reversing light bulb -M16-
48 - Not assigned
49 - Not assigned
50 - Front right turn signal bulb -M7-
51 - Rear left turn signal bulb -M6-
52 - Right headlight dipped beam bulb -M31-

 

30avrtk.jpg

 

Multumesc.

Modificat de adrian83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, caz inchis ..

Am pus modulul CECM la loc, in ideea sa ma deplasez cu masina cu tot la electrician .. si surpriza .. claxonul merge din nou :)))

Nu mai inteleg nimic .. poate a fost un contact de la mufa din modul .. sau chiar in interiorul modulului, sau .. nu stiu.

Ideea ii ca merge din nou. Threadul poate fi mutat la rubrica paranormal :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca s-a rezolvat.

A propos de sigurante, m-am uitat in weekend la un Jetta din 2009 cu o siguranta arsa, si ce e in manualul lui nu corespunde cu ce e in masina. Oare asa defectos e documentatie la VW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!