Jump to content

Golf 4 variant de 14 ani


stuiberv

Postare recomandată

Deschid topicul asta pentru a-i ajuta pe cei care se gandesc daca sa cumpere o masina foarte veche.

 

Pana acum am avut Solenza Scala, cumparata in 2004 din reprezentanta si un Tico, cumparat in 2009 cand avea varsta de 10 ani.

Amandoua au fost ok, le-am vandut cand nu le-am mai folosit.

 

Cum in curand sper sa ma ut la casa si am reinceput lucrarile, aveam nevoie din nou de o masina.

Bani multi pentru achizitie nu, pentru ca am nevoie de ei pentru casa.

Bani pentru intretinere sunt - ca o paranteza, si Solenza si Tico au fost intretinute corect, Tico l-am vandut in stare mai buna decat la cuparare, in afara de faptul ca intrase cineva in mine, l-am dat asa cum era.

 

Am cautat un break in romania, nu prea am gasit, majoritatea "perfecte" si cu 160000 km.

 

Un prieten care lucreaza in Germania a vazut la un vecin un Golf 4 Variant din 2000 la 1850.

Am vazut niste poze,mi-am dat seama de dotarile minime pe care le doream, am hotarat sa il iau.

Motor 1.6 benzina, cod motor AUS, 200000 km, AC, 4 geamuri electrice, oglinzi reglabile electric, doua airbagurri de care stiu... Mecanicul a spus ca e bine ca nu e motor nu stiu de care (nu mai tin minte tipul), am scăpat de schimbat injectoare de 3000 ron. 

 

De luni am primit masina, pare ok.

 

Mai jos doua liste, una cu "probleme" si una cu "lucruri bune".

 

Incep cu "problemele":
1. In cartea de service distributia schimbata la 83k km, apoi nu a mai fost schimbata - deci o voi schimba
2. In carte istoric pana la 170k km. Vanzatorul ii spusese asta inainte de vanzare.
3. Cica pe drumul spre tara, la viteze mari se intrerupea putin si se aprindea martorul ESP. EPC aprins in bord la pornire.
4. Bricheta nu functioneaza. Capacul de la compartimentul cu bricheta nu exista
5. Stropitoarea stergator spate nu functioneaza.
6. Comanda recirculare aer nu functioneaza.
7. In portiera de la sofer, cu geamul complet dat jos, inchis usa, se aude geamul "zdranganind" putin.
8. Consum destul de mare, dar inca nu m-am obisnuit nici eu cu ea.
9. A doua cheie o trimite proprietarul prin curier.

Am programare in service joia viitoare.

Acum, cele bune:
1. Masina merge bine din cate mi-am dat seama. Nu am mers decat putin cu ea, pana nu schimb distributia/ce o mai fi nevoie nu vreau sa risc.
2. Motorul porneste la sfert, merge rotund.
3. Am facturi pentru ce e scris in cartea de service.
4. Din media km/an din ce e in cartea de service, pare ca numarul de km e real (203000 km).
5. Cauciucuri Uniroyal (din cate stiu sunt cauciucuri ok) - s-ar putea sa fie si o parte rea, nu mi-am dat seama inca daca nu cumva sunt intermediare smile.png.
6. Masina arata si in exterior si in interior ca a fost ingrijita.
7. Cel care a venit cu masina mi-a spus ca a mers cu 200 km/h fara sa apara probleme (exceptand acele mici intreruperi in unele cazuri). Precizez ca a facut asta legal, pe o portiune de autostrada fara limita de viteza, in Germania. Eu nu as fi facut asa ceva cu o masina de atatia ani fara sa trec pe la un service inainte smile.png.

8. Aerul conditionat functioneaza corect.

 

 

Voi pune si poze dupa ce la redimensionez.

In plus voi mai face si eu poze, cele pe care le am sunt facute inainte sa o cumpar.

 

Edit:

Primele poze:

 

post-134710-0-93902400-1397711463_thumb.

post-134710-0-53540400-1397711464_thumb.

post-134710-0-61364400-1397711465_thumb.

post-134710-0-19914200-1397711467_thumb.

post-134710-0-83204800-1397711468_thumb.

post-134710-0-94839100-1397711469_thumb.

 

 

Modificat de stuiberv
Link către comentariu
costyserbanescu

sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca numai bucurii . arata foarte bine chiar nu isi arata varsta :D 

Link către comentariu

Nu stiu cat mai sunt taxele pentru acest motor, e EURO 4 ?

In rest am acelasi model dar din 2003, sunt masini extraordinar de fiabile .

Daca motorul e cat de cat ok si nu consuma cred ca mai poti sa mergi cu ea o bucata buna de timp.

Costurile de intretinere la Golf4 sunt foarte mici.

Felicitari pentru curaj, o masina mai buna decat altele cu pretentii noi :P

Link către comentariu

felicitari, bine ai venit in club (golf 4 break. albastru) :)

2 intrebari:

-in portbagaj ai burete pe podea (similar cu buretele de antifonare din studiourile muzicale) ?

-in ultima poza vad furtunul de aer decupat sau mi se pare? 

Link către comentariu

In portbagaj e un burete, cum spui tu, asa a pus cel din Germania. Din cate am vazut ajuta sa nu alunece lucrurile pe acolo.

Acum vad si eu chestia aia, inca nu am ridicat capota... :). Ma uit cand plec azi de la munca.

Daca stiti de ce ar fi decupat furtunul respectiv va rog sa imi spuneti - ar putea ascunde o problema mai grava?

Deocamdata masina merge bine :).

 

Oricum, bricheta am rezolvat-o, cel care mi-a adus-o mi-a spus ca a inlocuit siguranta m-am uitat din nou si am scos/pus siguranta, pare ca acum functioneaza.

 

Legat de culoare, a mea e neagra, dar sper sa fiu primit in club :).

 

Motorul, din cate am cautat ar trebui sa fie Euro 4 din 2000, asta inseamna pana in 200 EUR taxa.

Daca e Euro 2 taxa e de 700 EUR, dar chiar si asa am hotarat sa o iau dupa ce cautasem o luna in Romania.

 

Voi afla saptamana viitoare norma euro plus mai multe amanunte despre starea masinii.

Link către comentariu

E simplu de spus daca este Euro 4 sau Euro 2. Pe brief scrie clar Euro 4 sau D4. Daca scrie D4 este Euro 2. Mai conteaza si anul de fabricatie daca e 2000/... sau 1999/... Daca este 2000 dupa luna a 4-a mi se pare AUS este Euro 4

Link către comentariu

furtunasu ala tot timpu o sa se rupa acolo la tipul asta de motor.bafta cu masina.

Link către comentariu

Multumesc.

Totusi, trebuie sa ma alarmez sau pot astepta pana joi cand ajung cu ea in service?

Are gaura furtunul, m-am uitat. Daca intra aer fara sa treaca prin filtru pot intra mizerii.

Nu stiu exact ce face furtunul ala.

 

In alta ordine de idei in iunie 2013 masina avea 170k km, scria pe o eticheta prinsa de un borcan din motor.

In noiembrie 2011 avea 166k km... :).

Adica in mai mult de un an a facut 4k km si apoi in 9 luni 40k km...

Link către comentariu

Filtrul nu e acolo. Filtrul se afla in cutia dreptunghiulara din partea din spate a motorului.

 

Nu are nimic daca are gaura, stai linistit.

Modificat de MRC
Link către comentariu

Masina a costat 1850 EUR.

Eu am mai trimis 700 EUr pentru acte si drum.

Cel care a adus-o mi-a dat toate chitantele, i-am dat si lui 100 EUR.

Am ramas cu 100 EUR.

Deci pana acum a costat 2450 EUR.

Urmeaza taxa aproximativ 200 EUR.

RAR 100 EUR din cate am inteles.

 

Am sa scriu si cat costa revizia plus distributia plus ce mai trebuie sa schimb, sa poata lumea sa vada un pret real pentru o masina veche.

Daca am cauciucuri de iarna voi pune la socoteala si cauciucuri de vara.

Daca sunt intermediare le voi folosi pe astea pe post de vara si la iarna iau de iarna, cand se duc astea iau de vara :D.

Eu totusi banuiesc ca am cauciucuri de iarna, maine ma uit mai atent ce scrie pe ele.

Link către comentariu

Daca ii mai pui si gpl e perfect :)

Verifica si directia ca am impresia ca flansele sunt uzate...sau poate doar mi se pare.

Link către comentariu

O verific, joi am programata vizita in service.

Legat de GPL, vreau sa pun, dar sa fiu întâi sigur ca motorul e OK, sa apuc sa amortizez instalatia :)

Link către comentariu

Am mai aflat cate ceva despre masina :)

 

Cauciucurile sunt de iarna:

http://www.shopmania.ro/anvelope/p-uniroyal-ms-plus-66-195-65r15-91t-26408483

Din dotarile masinii scrie ca initial avea cauciucuri 05/55 R16 91W, urmeaza sa ma uit mai atent la roata de rezerva, e un Pirelli.

Daca e de vara s-ar putea sa incerc sa iau acelasi model, chiar daca Pirelli sunt destul de scumpe.

 

Dotarile masinii (oglinzile sunt reglabile electric, nu scrie asta mai jos):

PRCode: 0AE = Front stabilizer
PRCode: 0BC = Rear stabilizer
PRCode: 0YZ = Without determination of weight categoryfor rear axle
PRCode: 1AT = Electronic stabilization program (ESP)
PRCode: 1G2 = Steel spare wheel with original equipment tires
PRCode: 1H0 = Without proportioning valve
PRCode: 1JH = Rear shock absorption
PRCode: 1KP = Disc brakes rear
PRCode: 1LS = Front disc brakes with integrated adapter
PRCode: 1MP = Steering wheel for air bag system
PRCode: 1NU = Full wheel covers
PRCode: 2JB = Standard bumpers
PRCode: 3S2 = Black roof rails
PRCode: 3U2 = Sliding trunk cover
PRCode: 3YQ = Door pockets without insert mats
PRCode: 4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
PRCode: 4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
PRCode: 4UE = Air bag for driver and front seat passenger
PRCode: 4X1 = Side air bag front
PRCode: 5MA = Decorative inserts
PRCode: 5RQ = Right exterior mirror: convex
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 8AS = Radio alpha Europa
PRCode: 8GD = Alternator 90A
PRCode: 8L3 = Roof antenna
PRCode: 8RE = 4 speakers (passive)
PRCode: B0A = Component parts set without country-specific design requirement
PRCode: C9D = Steel wheels 6.5J x 16
PRCode: D3H = 4-cylinder gas. engine 1.6 L/77 kW (16V)with multi-point injection Base engine is T27/TL0/TT0/TV5
PRCode: E2M = Edition
PRCode: G08 = Front shock absorption
PRCode: G0C = 5-speed manual transmission
PRCode: H6U = Tires 205/55 R16 91W
PRCode: J1L = Battery 280 A (60 Ah)
PRCode: L16 = Suspension range 16 installation control only no requirement forecast
PRCode: N2Z = Seat covering for special editions
PRCode: QG1 = Service interval prolongation
PRCode: QG3 = Without service interval prolongation
PRCode: T27 = 4-cylinder gasoline engine 1.6 L unit 036.L
PRCode: X0A = National sales program Germany

Modificat de stuiberv
Link către comentariu

Am inceput "tuningul" masinii :D.

 

 

Revizie cu ulei si toate filtrele plus kit distributie (Conti) si pompa apa (Hepu), plus garnituri epurator (am lasat factura in masina, s-ar putea sa gresesc numele aici), 1710 RON.

S-a mai uns timoneria, voi vedea daca voi mai avea problema cu schimbatorul de viteze (cand era motorul cald nu mai revenea in punctul neutru, daca scoteam din viteza 1 ramanea in partea stanga).

Stropitoarea luneta acum am vazut ca scoate ceva apa, dar nu ajunge unde trebuie pe geam si daca nu ma insel se si invarte odata cu stergatorul.

Voi cerceta topicul legat de fixarea problemei asteia, sa vad daca reusesc sa o rezolv si eu.

 

Urmeaza maine sa iau cauciucuri de vara si marti sa schimb bujiile si fisele, intrerupe din cand in cand si erau si erori in computer legate de bujiile 2 si 4.

Bujiile si fisele 280 RON, BERU (daca am inteles bine numele), au spus ca au incercat cu diverse firme dar aia e cea care nu a generat probleme.

 

S-a mai descoperit si un zgomot ca un uruit cand virez stanga, nu stiu inca de la ce e, deocamdata s-a incercat mutarea motorului pe tampoane (din cate am inteles eu).

A ramas ca daca va continua zgomotul sa aduc masina sa vedem exact de la ce e, dar ca va dura.

 

Dupa ce am plecat de la service, am mers si eu in afara localitatii cu 100 km/h si la frana tremura tare volanul.

Am incercat si la 60 km/h, la fel.

M-am gandit ca trebuie sa ma duc maine inapoi in service, dar pana acasa a disparut problema.

 

Maine incerc sa verific din nou daca mai apare tremuratul, poate are legatura cu zgomotul la virarea la stanga.

 

In plan: folie, s-ar putea sa fie ceramica, ma intereseaza sa taie din caldura.

Totusi ma intereseaza si putina protectie la orbire prin luneta, dar pe de alta parte vreau ca cel din spate sa poata vedea prin masina mea, ma enerveaza cand am in fata o masina care are folie prin care nu vad nimic :D.

 

Legat de GPL, dupa ce rezolv si cu bujiile am sa ii intreb pe cei de la service daca motorul e ok.

Am sa ii intreb si daca au vazut probleme legate de GPL la motoare ca al meu.

Modificat de stuiberv
Link către comentariu

4 Cauciucuri GoodYear effigrip performance 195/65 R15 91 H, 992.64 RON.

Urmeaza sa le montez la ora 15.

 

Cand voi avea si lucruri interesante din punct de vedere estetic voi mai pune poze.

Deocamdata ma axez pe aducerea masinii la o stare in care sa nu fie nevoie de service o perioada mai mare.

 

Pentru o masina de 14 ani eu zic ca deocamdata cheltuielile nu sunt exagerate :). Adica nu are probleme extraordinare.

Link către comentariu

Salut, sa o stapanesti sanatos, noi ne-am intalnit ieri la Coso Garaj in Miroslava si vreau sa zic ca masina arata mai ok in realitate decat in poze.

Legat de tremuratul volanului, sunt mari sanse sa fie de la anvelope care se comporta ciudat pe caldura, ele fiind de iarna, deci mai moi decat cele de vara.

O instalatie de GPL decenta costa undeva in jurul a 2000-2500 lei, adica vreo 550 euro. Am mers un an jumate cu o masina cu GPL, un citroen cu motor tot de 1.6 16V  si vreau sa-ti zic ca nu am vazut nici o afacere in chestia asta, in sensul ca ai un consum aproape dublu fata de benzina. Adica ce iei pe mere dai pe pere. Gazul e 3 lei litrul, iar benzina 6, deci nu faci nici o economie substantiala, vei amorsa investitia in vreo 3-4 ani daca ai noroc, basca nu mai poti intra in nici o parcare subterana cum e cea de la Palas ca e interzis.

Cu consumul maricel o sa te obisnuiesti in cele din urma, asa sunt motoarele 16V.

Link către comentariu

In legatura cu tremuratul, daca tremura când franezi sunt toate sansele sa fie de la discurile de frana! Trebuie verificate daca sunt ovalizate!

Link către comentariu

zgomot in viraj: planetara sau rulment.

tremurat: roti echilibrate sau disc ovalizat (in franare)

Link către comentariu

Multumesc de sugestii si de incurajari :).

 

Legat de GPL, ma gandeam la asta pentru ca un prieten are pe o Kia Ceed de 60k km GPL si consumul e de 9-10 l/100 km.

Asta s-ar traduce in aproximativ 5l/100 km benzina.

Am condus masina si merge foarte bine.

Ma voi obisnui cu consumul, deocamdata ma sperie cel din oras, dar e mare pentru ca drumurile sunt foarte scurte.

Cand am iesit din oras a scazut.

Urmeaza sa vad in weekend ce si cum, merg la Bacau.

 

Legat de tremurat la franare - si eu m-am gandit la discuri, dar a disparut rapid, ma gandesc ca daca era de la discuri trebuia sa continue.

O banuiala e ca tremuratul a fost cauzat de miscarea motorului pe tampoane si la primele franari s-a "asezat"? Daca spun prostii asta e, nu sunt mecanic :).

Oricum marti ii rog sa se uite si la discuri.

Azi cand montez noile cauciucuri voi si echilibra rotile deci voi scapa de posibilitatea asta.

 

Legat de zgomotul din dreapta, dupa parerea mea (si a celor de la service) nu e planetara, e altfel zgomotul.

Am avut probleme cu planetara la Solenza (desi abia se auzea) cat era inca in garantie. Aici zgomotul e mult mai puternic si altfel (aud planetare duse serios la taxiuri :)).

Pana marti voi mai incerca sa gasesc cazuri in care e usor de reprodus si sa le spun, poate ii dam de capat.

Link către comentariu

Planetara cloncane in viraje. verifica si burduful sa nu fie rupt.

Rulmentul huruie, ca un avion la decolare. Zgomotul se mareste cand virezi 

Link către comentariu

E un huruit, dar nu de fiecare data.

Pare ca e mai puternic daca si accelerez, dar nu neaparat acceleratie puternica, ci cumva o acceleratie "moderata".

Link către comentariu

cu consumul nu stiu daca te vei impaca, am mers o vreme cu un Golf IV 1.6 in 2 usi fabricatie 2003 cu doar 60k km la bord, prin Germania, si mi s-a parut ca avea un consum mult prea mare fata de ceea ce ofera. Nu stiu cum a atins cine ti-a adus-o 200kmh eu de abia ajungeam la 170-180 iar la viteza aia consuma la benzina de nu imi venea sa cred plus ca era si foarte zgomotoasa in interior pentru ca urla motorul prea tare avand aproape de 5-6k RPM daca retin bine. Altfel e o masina ieftina de intretinut ca si piese de schimb, dar cel putin 1.6 din punctul meu de vedere e cam cel mai slab motor la raportul performante/consum si cel mai zgomotos. Am condus si un 1.4 si e mult mai silentios si ala chiar consuma putin, cel 1.6FSI a fost ceva mai reusit dar nu departe de ceea ce ai tu. Bafta cu masina si daca o tii merita investitia in GPL.

Modificat de mik15
Link către comentariu

Ieri am fost la Bacau, azi m-am intors.

Consumuri, 6,8 dus, 6,6 intors, pe computerul de bord, vitezele medii 66 km/h si 65km/h, tot computerul de bord.

Cand m-am intors la iesirea din Bacau am subturat motorul si a inceput sa clipeasca "robinetul" si nu mai tragea masina, am oprit si pornit motorul de cateva ori si si-a revenit, a ramas totusi aprins "robinetul", urmeaza ca marti cand ajung in service pentru bujii sa le spun si despre asta :).

 

Am inceput sa ma obisnuiesc sa o conduc, pot spune ca e mai ok decat masinile pe care le-am codus pana acum, in afara de un Kia Ceed break (masina care m-a dus cu gandul la GPL).

Am condus Solenza (din 2004, noua), Ford Fiesta (parca din 2004 sau 2006, nou), Tico (de 10 ani), Opel Astra G (din 2005, cumparat in 2012).

EDIT: asta nu inseamna ca e o masina extraordinara, doar ca e mai ok decat am avut ocazia sa conduc.

Avand in vedere ca e si veche, ma declar mutumit :).

 

Cat de curand sper sa termin cu lucrurile care tin de adusul masinii in starea in care sa nu mai aiba nevoie decat de revizii doi ani, ca apoi sa scriu aici si despre imbunatatiri :).

Modificat de stuiberv
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!