Jump to content

TPMS - functionare si probleme


xprt64
 Share

Postare recomandată

Am dat intr-o groapa nasoala si mi s-a spart cauciucul insa nu mi-a s-a aprins martorul de TPMS (monitorizare presiune in pneuri), am vazut ca roata e desumflata de abia cand am ajuns la destinatie, adica dupa cca 5 km. Am cauciucuri Michelin Primacy HP 225/45/R17 cu Run Flat si optiunea TPMS la masina. Dupa ce am pus roata de rezerva mi s-a aprins si martorul TPMS. De ce oare nu mi s-a aprins pentru cauciucul spart dar mi s-a aprins pentru roata de rezerva?

Stiu ca TPMS la Octavia 3 este de tipul Indirect TPMS, adica se foloseste de softul ABS pentru a determina daca s-a pierdut presiune in pneuri. Sa fie oare din cauza ca nu am apasat prea tare pe pedala de frana si am folosit mai mult frana de motor?

 

Oricum, cauciucul este ireparabil si janta este stramba (cu toate ca nu se vede cu ochiul liber).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu... daca ai TPMS via senzori ABS (si asa ai, daca era cu senzori in roata se aprindea) si cauciucuri run flat - nu are cum sa se prinda usor ca ai pana... doarece roata ta nu se reduce la dimensiuni, cand ai pana

 

TPMS via senzori ASB tocmai de acest lucru se foloseste - cand ai pana, roata devine mai mica si se invarte mai repede fata de celelalte, in conditii similare - astfel sesizeaza diferenta si aprinde martorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, s-a micsorat vizibil diametrul total al rotii (2-3 cm). 

 

La descrierea romaneasca atasata la cauciucul asta scrie ca e RunFlat dar de fapt nu cred ca este. La site-ul Michelin USA nu scrie ca ar fi RunFlat ci doar "Reinforced sidewalls enable car to be driven up to 50 miles with no air pressure — available in a variety of fitments."

 

Link catre cauciuc: http://www.michelinman.com/tire-selector/category/luxury-performance-touring/primacy-hp/tire-details

Modificat de xprt64
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Pai faptul ca in siteul american scrie ca poti merge 50 mile fara aer in cauciuc nu inseamna run flat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Runflat vine de la "Run on flat" care se traduce, aproape perfect, ca

enables car to be driven(...) with no air pressure

Nu s-a aprins becul in bord pentru ca diferenta de diametru a rotii nu a fost destul de mare sau distanta parcursa asa destul de lunga. Nu, nu reactioneaza atat de repede sistemul asta, doar cel cu senzori indivicuali e atat de sensibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, masina din fabrica ti-a venit cu RF?

 

TPMS-ul folosind senzorii ABS e destul de rudimentar si inconstant. In cazul meu a fost prea sensibil, mie mi s-a aprins la o variatie de temperatura mai accentuata iarna trecuta si vizual nici nu se observa. Daca s-a micsorat vizibil diametrul rotii trebuia sa se aprinda in cazul tau.

 

Cauciucul RF iti permite sa mai mergi pe pana, dar asta nu inseamna ca nu o ai. Sunt unele self sealing insa si ele trebuie schimbate.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de ciudat ce s-a intamplat. La mine s-a aprins martorul ala si cand avea 1.9 intr-o roata fata de 2.3 pe restul dar apoi sa nu se aprinda la o pana. Chiar asa de dure sa fie Michelinurile alea? Eu as testa umfland toate rotile la un 2.4 -2.6 si dezumfland-o pe aia cu problema la un 1.8. Daca in cativa kilometrii nu se aprinde poate merita pusa diagnoza pe masina.

P.S. Referitor la faptul ca s-a distrus cauciucul cu care ai mers pe pana desi era run-flat, asta e normal. Asta e mare buba a cauciucurilor astea dupa parerea mea: scumpe si cu durata de viata pana la prima pana (dar nici nu stai noaptea sau pe ploaia sa schimbi roti)

Modificat de filterVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu... daca ai TPMS via senzori ABS (si asa ai, daca era cu senzori in roata se aprindea) si cauciucuri run flat - nu are cum sa se prinda usor ca ai pana... doarece roata ta nu se reduce la dimensiuni, cand ai pana

 

TPMS via senzori ASB tocmai de acest lucru se foloseste - cand ai pana, roata devine mai mica si se invarte mai repede fata de celelalte, in conditii similare - astfel sesizeaza diferenta si aprinde martorul.

 

 

Pai, s-a micsorat vizibil diametrul total al rotii (2-3 cm). 

 

 

 

 

cam mult sa nu simta..... da o resetare la sistem, dupa ce toate rotile au presiunea buna.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucul RF iti permite sa mai mergi pe pana, dar asta nu inseamna ca nu o ai. Sunt unele self sealing insa si ele trebuie schimbate.

Alea self-sealing sunt bune doar daca ti-a intrat in el vreun cui ceva. Cand tragi cuiul afara, materialul de pe interior este tras de catre cui in gaura si se izoleaza. Dar daca ai o taietura pe el, poti sa uiti!

 

 

P.S. Referitor la faptul ca s-a distrus cauciucul cu care ai mers pe pana desi era run-flat, asta e normal. Asta e mare buba a cauciucurilor astea dupa parerea mea: scumpe si cu durata de viata pana la prima pana (dar nici nu stai noaptea sau pe ploaia sa schimbi roti)

Da pentru ca in Europa civilizata nu se uita lumea la cat costa un cauciuc.

Asta e si ideea cu kitul de pana din portbagaj in loc de roata de rezerva. Bagi spuma aia cu compresorul in roata si mergi cu roata pana ajungi la un atelier ca sa o schimbi. Dar in momentul in care ai bagat spuma, cauciucul va fi terminat, se arunca.

 

In general sistemul asta de detectie a penei nu este prea bun ca sa ai incredere in el, neffinfiind un sistem bazat pe monitorizarea activa a presiunilor. Sistemul se bazeaza pe monitorizarea diferentei de rotatie intre cele 4 roti in baza unor algoritmi matematici dar si in functie de setarea de baza care s-a facut sau nu corect. Eu unul personal NU m-as increde in el, nici nu mi-as bate capul sa-l achizitionez. Pentru ca asta-i defapt marea tampenie: stii ca-l ai, iti pui toata increderea in el chiar daca el nu este infailibil, si uiti sa mai fii tu insuti vigilent la semnalele din exterior care-ti pot indica o posibila pana/problema/whatever.

 

 

Pai, s-a micsorat vizibil diametrul total al rotii (2-3 cm). 

 

Nu te supara ca-ti spun dar la 2-3cm diferenta intre rotile directoare, pe drum drept iti tragea masina intr-o parte de o gaseau dracii. Pe testate! Ar fi fost un semn.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost perfect multumit de sistemul asta pe Leon, a functionat f bine. Am avut doar diferente de presiune intre roti si sistemul m-a alertat, din fericire n-am avut parte de vreo pana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu exact cat s-a micsorat diametrul total, insa ideea este ca s-a desumflat VIZIBIL, adica era pe janta. Ciudat este ca dupa ce am pus roata de rezerva TPMS s-a sesizat destul de repede. Sa fi fost diferenta de rotatii mai mare cu roata de rezerva (225/55/R16) decat cu cauciucul spart (225/45/R17)? 

 

O alta posibilitate ar fi ca roata de rezerva era mult mai umflata (deci invers) decat celelalte 3 roti, dar tot nu se explica de ce n-a sesizat pana...

 

 

Eu am fost perfect multumit de sistemul asta pe Leon, a functionat f bine. Am avut doar diferente de presiune intre roti si sistemul m-a alertat, din fericire n-am avut parte de vreo pana.

 

Si la mine a functionat bine, cand n-am avut pana. Cand veneam de la Targoviste mi s-a declansat TPMS-ul pentru ca intr-o roata aveam presiune mai mica; le-am verificat pe toate, am resetat TPMS-ul si totul a fost bine...pana la pana, cand n-a detectat ceva mult mai grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roata de rezerva are 205/55/16 .. si da, se activeaza senzorul cand faci aceasta trecere. Mie mi s-a aprins cand am schimbat rotile de vara cu cele de iarna si invers..adica 225/45/17 si 205/55/16..

Cauciucurile sunt cele cu care a venit masina? Eu am Dunlop pe a mea... 

Modificat de bogdann81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul este total idiot, inutil, chiar enervant. Pe mine m-a avertizat de 2 ori, de fiecare data cu alarma falsa. Prima data pe A1 spre Pitesti noaptea, in drum spre Austria cu masina plina si copii. Va dati seama cu ce morcov am mers pana la prima benzinarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oleee .....de banii astia imi deschid vulcanizare :D Fain sistemul asta dar tare scump.

 

Eu am fost multumit de TPMS-ul de la Leon unde se aprindea doar becul si verificam eu vizual, sunt si mai multumit la Skoda ca spune pe ce roata e problema. Chiar miercuri s-a aprins pentru prima data la Skoda, am refacut presiune si nu s-a mai aprins.

 

La Leon m-a avertizat de 2 ori; o data aveam cui in roata si se desumfla usor, usor si a doua oara cred ca a fost diferenta de presiune caci am refacut presiunea si nu s-a mai aprins ulterior.

 

O faza hilara la achizitia Leonului; consiliera de vanzari incerca sa imi explica ca atunci cand tii apasat pe butonul de resetare iti si umfla roata :D Am incercat sa o contrazic si i-am explicat ca doar pe HUMMER H1 ar fi si pe alte utilaje de armata dar nu si nu, a ei masina ii si umfla roata !!

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oleee .....de banii astia imi deschid vulcanizare :D Fain sistemul asta dar tare scump.

Stai să vezi ce fain îi când se gată bateriile senzorilor, că tre' să cumperi alții. Și, ce nu văd eu în oferta postată de crisss7, unde-s antenele. Kitul trebuie să aibă 4 antene, eventual 5 (câte una ce recepționează de la fiecare roată și încă una pt rezervă).

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adică la ăstia nu le poti schimba bateria ? Pai de banii ptr doua seturi bag o familie de somalezi in roti si tot ies mai ieftin. Trăiască senzori via ABS. Pana acum sunt multumit de ei desi citisem mai multe păreri contra ca ar da erori pe gheata si alte situatii ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Care ar fi modalitatea de stingere a semnului din bord dupa schimbarea rotilor ???

am schimbat recent rotile la octavia mea si dupa 5...6km mi sa aprins in bord si nu mai dispare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pui contactul si apesi pe butonul SET cu desenul cu un cauciuc deasupra, tii apasat pana se aude un bing.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are la O3 asemenea buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 18/04/2014 at 1:50 AM, cipo said:

Sistemul este total idiot, inutil, chiar enervant. Pe mine m-a avertizat de 2 ori, de fiecare data cu alarma falsa. Prima data pe A1 spre Pitesti noaptea, in drum spre Austria cu masina plina si copii. Va dati seama cu ce morcov am mers pana la prima benzinarie.

Si eu am avut permanent probleme cu alarmele false de la sistemul TPMS. MI-am luat un sistem recent aparut la noi cu senzori externi direct pe valva prin bluetooth cu aplicatie pe telefon. Sunt superi eficienti . Imi arata permanent atat presiunea cat si temperatura anvelopelor. Nu e ceva chinezarie , e produs de o firma specializata in tehnologia bluetooth din Malaezia . Avea review-uri foarte bune . L-am montat in 5 min si pana acum nu am avut niciodata probleme de alarme false. Functioneaza si cand e masina oprita . Eu plec des la 4-5 dimineata si imi e foarte util sa aflu inainte sa pornesc la drum care imi sunt presiunile in fiecare roata . cum te apropii de masina telefonul iti citeste aproape instant toate presiunile. L-am luat nou cu garantie 2 ani . pretul mi s-a parut accesibil . am dat pe el 800 lei . Am vazut pe youtube cum functioneaza si mi-a placut 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Bună ziua, pe octavia 3 facelift sistemul TPMS este similar cu modele precedente? Tot sistem indirect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!