Jump to content

Rateuri motor 1.6 TDI


jarco
 Share

Postare recomandată

Am patit cu octavia de cateva ori sa simt ca motorul nu raspundea imediat la acceleratie si ca sicum ar brusca apoi. Dar nu am bagat de seama...

 

Acuma problema mi-a iesit clar la iveala.

In treapta a 3-a , mergand constant, pe la 50 km/h, turatia motorului pe la 1500-1600, motorul da rateuri, adica merge in suturi ca si cum un cilindru nu ar aprinde. 

Deja am patit de doua ori.

Puteam sa merg asa mult si bine, sa tin motorul accelerat constant simasina mergea la fel, in rateuri.

 

Apoi am accelerat, iar la o turatie superioara nu se mai simte nimic ciudat.

 

Aveti idee ce poate fi?

Modificat de jarco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jarco

    19

  • steff1

    4

  • cristi511

    3

  • Baciugabi

    3

O scanare şi un log în mers ar mai lumina problema. Dacă problemele apar când EGR îşi schimbă starea este posibil să fie de la EGR (probleme posibile: vacuum, electrovalvă valvă, valva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai alimentat?

Eu am avut o problema, nu mai tragea cum trebuie si nu stiam ce are...

Am schimbat acum motorina (de la petrom la mol) si nu mai simt lipsa de putere...

Este doar o parere...incearca si asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am patit si eu ceva asemanator pe 1.6 TDI si dupa ce am umblat un pic pe la service-uri s-a dovedit a fi de la motorina proasta. 

 

Posibil sa fie la fel si la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am patit si eu ceva asemanator pe 1.6 TDI si dupa ce am umblat un pic pe la service-uri s-a dovedit a fi de la motorina proasta. 

 

Posibil sa fie la fel si la tine.

Cum zice si Lupo pare a fi in momentul in care se cupleaza EGR. De ar fi motorina proasta, eu cred ca ar face probleme si la relantiu.

Eu stiu ca relantiul e cel mai sensibil la calitatea motorinei.

 

Dar o sa duc masina cat mai repede la service. Doar ca merge doar pe baza de programare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare am patit si eu de cateva ori cu rateul la pornire precizez ca nu erau temperaturi scazute si de-ar fi fost nu e normal sa se intample asa ....cu motorina de rompetrol.... foarte proasta de altfel dupa cum se vede :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cauta totusi in aria O3 acest topic? Este O3 masina in cauza, ca din semnatura nu prea reiese.

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e octavia 3, 1.6 tdi 105 CP

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat si morina de vreo 3 ori si tot asa face.

Daca nu conduc in marja de turatie 1500-1600 nu deranjeaza, dar nu e ok.

Cand am timp, imi fac programare la service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Pai idea e sa nu conduci in aceea marje de tutatie, poate sa fie si din cauza subturarii !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh da, poate daca masina n-ar fi fost in garantie, aveam grija in ce marja de turatie conduceam ca sa nu simt defectiunea.
 
Daca aveam DSG, masina chiar in marja aceasta de turatie functiona. In nici un caz nu cred ca in marja asa de turatie, motorul e subturat

Nu mai folosi quote pentru mesajele la care raspunzi...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am fost la Porsche Timisoara ca sa verifice problema.

Raspunsul lor a fost ca masina e in regula si sa folosesc turatii mai ridicate.

 

Tipic romanesc. 

Ce imi sugerati sa fac mai departe?

 

Eu nu sunt nici pantofar, plus ca stiu cum functioneaza acest motor si pe o alta masina, asa ca nu am de gand sa accept o astfel de spalare pe maini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la Porsche Timisoara ca sa verifice problema.

Raspunsul lor a fost ca masina e in regula si sa folosesc turatii mai ridicate.

 

Tipic romanesc. 

Ce imi sugerati sa fac mai departe?

 

Eu nu sunt nici pantofar, plus ca stiu cum functioneaza acest motor si pe o alta masina, asa ca nu am de gand sa accept o astfel de spalare pe maini.

Tipic romanesc ce? Ai fost cu oamenii in proba sa le arati cum face motorul? Daca nu, de ce? Eu in locul tau nu plecam de-acolo pana nu faceam o proba de drum inclusiv cu directorul de service in masina ca sa-i arat cum face.

 

Ce sa faci mai departe? Te duci indarat, deschizi reclamatie, ca sa fie oficial, il iei pe tehnician si pe consilier in proba si le arati cum face masina.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost tatal meu si l-au trombonit ca asa trebuie, ca eu nu am timp sa umblu prin service-uri si sa pierd timpul pe acolo.

 

Se pare ca tot va trebui sa umblu ca sa-mi rezolv problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lupo ti-a facut recomandarea unui log sa vezi daca ai erori stocate. Nu este normal sa se "inece"la 1500-1600 rtm.Posibile cauze/verificari filtru aer imbicsit.debitmetru, trage aer pe instalatia de alimentare,injector infundat.apa in motorina,capacul filtrului de motorina nu este etans. motorul se opreste in mers?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 4000 km, nici daca vroiam n-aveam cum sa infund filtru de aer.

Restul trebuie sa verifice service-ul, masina oricum e in garantie si nici nu am cum sa verific toate cele.

 

Motorul nu se opreste.

Simptomele sunt urmatoarele: circul intins (constant) cu a 2-a sau a 3-a la 1500-1600 rtm, in acest moment masina se comporta ca si cum as lua brusc piciorul de pe acceleratie si imediat brusc as accelera. Si asa face in continuu pana scad turatia motorului sau pana o cresc, adica pana accelerez sau deccelerez.

 

L-am sunat astazi pe seful de service si mi-a spus ca la diesel trebeuie schimbate treptele de viteza la 2500 rpm, ceea ce poate e recomandabil, dar nu obligatoriu. De ar fi asa, bordul masinii nu recomanda sa schimbi treptele de viteza la turatii mult mai joase.

In plus, daca acest motor ar fi impreuna cu o cutie automata, ce ar face? Ar trebui sa circul doar pe treapta sport?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK am inteles acum ,pacat ca nu ai specificat de la bun inceput ca are doar 4K.Mai poate fi din senzorul de la pedala de acceleratie un contact imperfect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nicio treaba cu senzorul de la pedala de acceleratie.  E ceva din soft mai degraba. 

 

Du-te si la Procar, vezi poate sunt mai receptivi.  Si cum spune si Blitz, nu pleca pana nu le arati exact despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la Procar, arată-le problema și spune-le să-ți facă o readaptare a corecțiilor injectoarelor, au procedură în tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am fost saptamana trecuta din nou la Porsche.

Au pus testerul, nici o eroare, doar "ceva" pe la senzorul calitate aer. Calitate aer? Ma luati de prost? Un senzor masoara presiunea aerului sau temperatura, pana la urma intr-adevar e de temperatura aer :| Ok, dar n-are nici o legatura cu problema mea.

 

Am reusit sa-i conving sa facem testul motor in mers, ca sa vedem ce parametrii avem in timpul in care apar problemele.

 

Mecanicul mi-a spus ca simte problema masinii, deci in sfarsit s-a confirmat, dar ca parametrii sunt ok si singura problema ar fi din softul motorului, dar ca am ultima versiune de soft pe motor si nu pot face nimic in acest sens.

 

Ok, dar au promis ca fac o sesizare la producator si asteptam raspunsul producatorului.

 

A trecut deja o saptamana. Mai insist la ei...

 

Dupa incep sa iau alte masuri legale.

 

Voi ce parere aveti? Voi cum a-ti proceda? 

 

Are cineva vreo experienta cu astfel de simptome a motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E CLHA motorul.

 

Ulei nu consuma. Cel putin nu semnificativ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La CLHA fabrica aproba schimbarea garniturii de chiulasa pentru consum ulei exagerat si ma gandesc ca se cunosc deja si alte probleme ale motorului.

 

Antigelul este la nivel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E la nivel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin eu cu o informatie, poate va ajuta pe viitor. 

 

Este off topic dar cred ca va poate fi de folos. Acelasi comportament l-am sesizat si eu la o masina din familie si anume la un duster 1.5 dci cu filtru de particule. Dupa ce am batut service-urile in lung si in lat....am luat la rand toate peco-urile din zona si am incercat toate sortimentele de motorina care mai de care mai dichisita....m-a lovit:

 

Acel mers sacadat, intrerupt atunci cand mergi cu pedala constant, fara accelerari sau decelerari apare la un interval relativ constant, atunci cand filtrul de particule intra in regenerare. 

 

Mentionez ca masina nu avea absolut nici o eroare stocata, cred ca m-au injurat cei de la reprezentanta dacia de cate ori am fost pe la ei si pana la urma, urmarind problema indeaproape am reusit sa fac legatura intre acel mers sacadat si regenerarea filtrului de particule.

 

Sper ca va pot fi de folos aceste informatii si incat o data imi cer scuze de off topic.

 

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!