Jump to content

Garaj mobil pt matiz: Passat 1,8 T B5 1999


sorin_frumuseanu

Postare recomandată

sorin_frumuseanu

Ca tot imi faceam griji pentru protectia matizului din dotare, de aseara s-ar parea ca am un passat b5 1,8 T, gpl brc genius cu rezervor de 42 L.

Dupa prea multe ore de cautari si analize (acum "cica ma pricep" si la astra g, bora, a4, oarecum la ford si o idee la octavia) am decis sa aleg prima masina care se incadra la 2500 euro + 500 euroi defecte nebanuite :)

Am gasit minunea la 2000 E si sper sa remediez defectele cu inca 500, maxim 1000 euro.

Practic imi trebuia o masina mai confortabila la drum lung, cu un consum apropiat de matiz, care sa ma tina vreo 30-40.000 km pana imi fac curaj si buget de o masina cu transmisie automata.

Pe moment incantat de consum: alimentat cu 35 l gpl, facut 380 km si inca s-ar parea ca mai are.

Probleme descoperite: capac rezervor nu se deschide din buton (am vazut problema pe forum), geam usa spate nu se deschide, stop spate crapat, usa spate stanga se blocheaza cand vrea ea, clapeta torpedou rupta (pare sa fie iar problema uzuala) si prinsa cu surub, cap planetara stanga troncane (mi-a zis proprietar), inca un troncanit in dreapta la viteze de peste 110-120 (am aflat pe drum).

Am si carlig de remorcare nemontat :) La a doua lovitura in spate promit sa-l pun (problema des intalnita la matiz).

Sper sa merite investitia.

Ca urgenta, as vrea sa-i pun la loc stopul din stanga fata sarit pe drum (problema necunoscuta de fostul proprietar), asta daca gasesc butonul de deschidere capota :)

Mulumesc de aplauze :) zic sa mai asteptam gasirea altor defecte :)

Modificat de sorin_frumuseanu
Link către comentariu

Sal.Felicitari pentru bestie"!Fa-o de rusine si pune si niste poze cu ea,interior,exterior!

Link către comentariu
sorin_frumuseanu

Multumiri. Momentan ma documentez pe forum. Cu stopul iesit (l-am demontat pe autostrada) inca nu am curaj. Interiorul pare sa fie standard, cu mult prea multe optiuni fata de ce imi oferea matizul, deci mai mult decat suficient pentru mine.

Efectiv sunt incantat de stabilitate: curbe de vis luate la viteze de vis (asta nu-mi placea la matiz).

Ce nu am priceput inca (sper sa aflu pe forum): de ce nu au pus cutia de 6 trepte si pe benzinar?

Link către comentariu

Probabil cand 1.8T a fost proiectat, nu era presiune asa de mare pe emisii cat mai reduse de CO2.

Link către comentariu
sorin_frumuseanu

Parca ar merge si a 6-a la benzina. O sa studiez daca se poate pune de la diesel si la ce costuri. Daca nu huruia ceva in dreapta peste 120 (cam 3000 turatii) ma tenta sa-i dau si mai mult. Deci o masina superba.

 

Pana atunci, imi poate spune cineva cum pot lua legarura cu amicul de la http://vwforum.ro/topic/110077-dezmembrez-vw-passat-fabr-1999-18-t-150-cp/ ?

La pm imi cere nu stiu cate posturi, la raspuns acolo iar nu ma lasa...

Fiind om de online (my lovely dream job) chiar nu pricep ce rol au atatea restrictii :)

Link către comentariu
sorin_frumuseanu

Multumesc frumos. O sa-l sun dupa ce duc masina la service in ideea ca mai sunt bucurii nestiute. Azi oricum e duminica.

Se pare ca am scapat de neste necazuri: geamul spate se pare ca nu e prins in macara (se aude cum se invarte motoras in ambele sensuri), la usita alimentare pare sa fie butonul care cica se poate curata (functioneaza aleator). Usa cu probleme se blocheaza :)

Ma duc sa termin  gpl (cica piuie ceva cand trec pe benzina) si sa vad un consum gpl de la plin la plin.

Sa vad ce gasesc oamenii la service, apoi sa gasesc neste meseriasi in revizii instalatii brc, ca sa o am si pe asta la zi. Distributia zicea omul ca are doar 5000 km (confirma la service), idem schimb de ulei.

Link către comentariu
sorin_frumuseanu

Update. Nu stiu de ce mi se paruse ca nu mai am gpl deloc, asa ca am alimentat preventiv cu 30 l benzina.

Tipul de la service mi-a explicat ca se poate comuta din buton intre benzina si gpl. Pe moment 338 + 45 km doar pe gazul initial, 75% afara, 25% oras.

Coduri grave pe calculator nu s-au gasit. Telecomenzile cica ar avea cipul mai slab si nu are legatura cu bateria, fiind vorba de ceva inductie.

Lista de piese relativ decenta, calitate medie, inclusiv schimbat ce e "paralel" (e indicat sa se schimbe si pe stanga si pe dreapta, chiar daca e dusa doar o parte): pe la 1000 lei, inclusiv unghi de fuga si manopera - asta maine.

Gasit si jante (jante?) frumusele prin hunedoara, ridicare personala ca sa termin odata gazul si sa vad daca mai zdroncane ceva.

Butonul de deschidere rezervor bag sama ca s-a speriat si functioneaza (posibil sa fie vorba de contact pus/luat - inca nu mi-am dat seama cand nu functiona).

Sa vad ce mai gasesc oamenii rupt + actualul stop ciobit. Am inteles ca benzinarul nu ar avea scut.

De poimaine procedurile de schimbare numere.

In perspectiva: sa vad referinte despre nord service severin ca sa aleg un service pt revizii la instalatia de gpl, de montat un tempomat si un alt radio cd (actualul e noname si nu stie mp3), eventual daca imi recomandati un model care sa se pupe si cu microfonul ramas de la fostul proprietar (pt telefon). Sau dau un chiot pe la edotec.ro (clienti) si ne chinuim sa punem o scula 2din.

Concluzie, pe moment inca multumit.

Modificat de sorin_frumuseanu
Link către comentariu
sorin_frumuseanu

Update:

Acum 2 zile : terminat mecanica. Un tip meserias a zis ca ar mai putea fi si un rulment pe dreapta, pus si el pe lista pt siguranta.

Legat cu sarma romaneasca tot ce parea suspect ca atarna (se par ca a avut totusi un scut) sau nu era prins bine de la o vopsire, pana ajung la un meserias specializat pe cleme de prindere.

Luat din Hateg jantele/jantele la 200 euroi, frumusele foc, cu tot cu intele, un alb sidefat, oarecum asemanator cu nuanta masinii.

Ieri: testat la 160 km la ora, nu zdronganea absolut nimic.

Lipsa cam 200 grame ulei cutie viteze, completat. Ulei motor perfect.

Inele plastic cica nu erau cele mai ok, descentrate... facut pe loc 4 inele de metal la strung, chiar in service (aveau un nene meserias + utilajul acolo), 4 X 20 lei.

Gasit stop la 60 lei, montaj inclus, posibil sa-l fi scos si la 50 lei dar eu si negocierile...

Buton clapeta alimentare iar nu a mers la alimentarea cu gpl. Ori nu stiu cand merge, ori o fi defect si poate il fac gen matiz - actionare manuala.

Consum gpl: inca nu m-am prins, sigur e sub 10%. Adica uneori piuie in doua feluri , il trec pe benzina, apoi iar pe gpl si indica normal. Pana ma obisnuiesc cu minunea, cel mai simplu pare sa fie un led plasat vizibil, care sa se aprinda in momentul in care sunt pe injectoarele de gaz sau benzina (parca la dacia veche era un traductor banal plasat pe fisa de la bujie).

Clapeta torpedou pare sa fie o chestie uzuala (toate o aveau rupta), indicat ar fi un alt sistem de blocare.

Lichid hidraulic, frane, ok.

La baterie nu am apucat sa ma uit (nivel si densitate electrolit).

Scrumiera e plasata aiurea jos - inca nu m-am prins daca sta deschis la maxim capacul, asa ca i-am luat o scrumiera cu magnet, de plasat pe bord.

Deci masina ar fi pregatita de drumuri lungi dpv al sigurantei.

Inca mi-e frica sa iau virajele la stabilitatea reala, din 2006 si pana in prezent conducand doar matiz. Mecanicul sef insa mi-a aratat live cu ce viteza se poate intra in viraje. Probabil in timp ma voi obisnui si cu "marele alb" :).

A mai ramas:

- de cautat un service cu meseriasi-meseriasi pe gpl brc

- de instalat un bixenon - dar pe doua faruri, gen dacia 1310

- de pus un bec h4 obligatoriu galben pe proiectoare - mostenire de la tata: pe timpuri se punea vaselina pt vizibilitate mai mare pe timp de ceata

- de instalat un tempomat

Farurile nu sunt matuite, dar parca un plus de lumina ar merge, ocazie cu care voi testa atat becurile de 3200 cat si cele de 4000k.

Daca ma chinuie talentul rau-rau: interior de piele bej/cafea cu lapte/maro deschis/spre portocaliu, chit ca toti prietenii zic sa ma feresc de piele-piel. Ma gandesc ca daca la birou nu lesin 12 ore/zi pe piele ecologica...

Link către comentariu
sorin_frumuseanu

Ca tot am iesit sa fac poze la faruri ca sa ma lamuresc cum e cu xenonul (nu prevede deloc), imagini cu marele alb

ma1.jpg

 

Inca vechile numere.

 

ma2.jpg

 

In gradinita de flori "blonda".

 

Si jantele care mi-au placut, pe 15 (cica ar duce mai mult la gropi - buburuza stie :) :

ma3.jpg

 

Si cam atat, inapoi la munci ca prea mult timp s-a dus cu marele alb :)

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!