Jump to content

Problema temperatura golf IV


adriann.istvan
 Share

Postare recomandată

Revin cu feedback. Am urcat un deal din apropierea Iasului (~6km), mers mai alert, cu incalzirea pornita si temperatura exterioara -4 grade. La coborare am mers 95% in frana de motor si acul de temperatura nu s-a miscat de la 90 de grade.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bord, da asa iti apare. In schimb pe un log o sa vezi ca temperaturile scad. 

Apoi, am observat si eu ca daca motorul ajunge la ~80 grade C, in bord arata 90. Ajung in vf dealului, incep sa cobor in frana de motor si scade temperatura. 

Nu am observat sa scada temperatura daca deja motorul e la 90 grade C... 

o sa filmez dimineata :) sa vad daca am cum sa prind telefonul acolo in bord. :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut! Ce marca de termostat îmi recomandați pt golf 4 variant? Ceva bun.

Modificat de petrus_0707
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D daca in bord e 90, restul nu mă mai interesează. Oricum nu aștept să mai țină motorul asta inca 20 de ani, cu toate că la cum e acum cred că mai tine lejer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, petrus_0707 a scris:

Va salut! Ce marca de termostat îmi recomandați pt golf 4 variant? Ceva bun.

OEM. ajungi la vreo 150 ron cu tot cu cotul acela care vine peste termostat si cu garnitura. 

@yeeeeman... uite comportamentul de care ziceam. 

Acul o ajuns la 90 (lichidul de racire fiind probabil undeva la 80...) insa e clar ca mergand in frana de motor, acesta incepe si sa raceste semnificativ, incat ajunge sa indice 80....70 grade... si panta asta nu are mai mult de 3 km.

https://photos.app.goo.gl/tHrrBRh6Bg7Nfhcx6

Edit: amu... poate sunt eu prea pretentios :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ce zici.

Daca ai ventilatia data la jumatate si mergi cu 1500 de ture, cu 0 grade afara, e si normal sa scada, dar intradevar, la tine parca scade prea repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar in frana de motor. Daca merg constant sau accelerez, nu scade. 

Scade mai mult (pana la 50-60 grade) daca afara sunt multe grade sub 0 (de ex, cand am avut -20.). Asta cu tot cu obturat golul din spatele grilei (cea cu semnul vw).

Asta am patit indiferent de producatorul termostatului. Acum am OEM si face cum vezi in video. 

Nu inteleg fenomenul si de ce se intampla asta. 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit termostat Wahler cu tot cu flansa ( un singur corp). Cod 410989.87D 

Credeți că este mai ok asa decât piesele separate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor AZD, ce termostat e mai ok? Behr, Mahle sau Wahler?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ok toate 3.

Și oricum, Behr e tot una cu Mahle, mai nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut domnilor....ma confrunt cu o problema foarte ciudată...am un golf 4,1.6,2003 cod motor bfq.... prima problema e ca nu mai am de o săptămână căldură în masina....am spălat caloriferul totul e ok dar nu baga...a 2 problema si mai gravă...nu imi deschide termostatul deși apa indică 110 grade pe tester...in masina in Bord arată 90 totul ok....am schimbat azi pompa de apa si termostat(termostatul are o mufa electrica) si am pornit masina....in 10 min indică în bord 90 de grade dar termostatul nu deschide...furtunul de intra in radiator in fata ala de deasupra e cald....am de de jos de vine din termostat e rece si nu se încălzește deloc....de 4 zile masina sta service nu stie ce sa ii faca....ceva sugesti?are vreo influenta asa mare mufa care intra in el?am pus o poza cu modelul de termostat de pe masina

thumb.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 daca antigel ai, caloriferul e curat, poate nu ti buna pompa de apa. Furtunele de la calorifer sunt calde? Poate nu e buna clapeta de amestec de la climatronic.

Sau garnitura de chiulasa, dar asta mai putin probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus masina in alt service....după 30 min aveam căldură în masina iar după 1 ora a venit raspunsul oficial al problemei....garnitura de chiulasa....in 2 ore ar trebui sa aflu o primă diagnoza după ce se desface motorul iar maine ar trebui sa iau masina....va tin la curent.

PS.cum am scris mai sus....pompa de apa noua,caloriferele spălate,antigel băgat iar furtunele unu cald unu rece....după ce a urcat apa la 108 grade a deschis si termostatul....baga mult aer din ce am inteles si de asta pornesc asa greu termocuplele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat....cauza problemei nu a depistato 100%...e ceva nou....am schimbat termostat si toate garniturile,am rezolvat si la chiulasa,am schimbat si vasul de expansiune si pana akm totul e ok....sper sa nu aveti careva parte de problemele astea.....costa enorm tot....concluzia e ca cel mai probabil problema a fost cauzată de mai multe alte probleme mărunte care cumulate au agravat per total funcționarea masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 termocuplele nu pornesc, ele doar cupleaza, nu are ca sa porneasca la ele.

2 ventilatoarele pornesc, comandate de termocupla sau de un releu, asacum este la tine, tu nu ai termocupla, ai senzor de temperatura

3 mufa aia de pe termostat este cea care comanda deschiderea termostatului, la tine ffind electronic, si este normal sa deschida pe la 104 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

106 grade parca....asta ma păcălit credeam ca până în 100 deschide....per total akm pare ok....stie careva dacă un motor pe cutie manuală merge pe automată?ași vrea sa am de rezervă si nu gasesc motor dat jos de pe masina cu cutie automată.....cică astea cu cutie automată sunt foarte rare.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
On 4/2/2014 at 5:46 PM, Ebi said:

   Pariez ca termostatul nu are nimic, nici cel nou si nici cel vechi.  Ca sa deschida, termostatul isi impinge tija intr-o bara transversala din plastic, parte comuna cu flansa termostatului. Bara asta de plastic se gaureste asa ca termostatul se deschide in sinea lui, dar de fapt este inchis, pentru ca tija trece prin gaura formata. Asa ca tie iti trebuie flansa termostat si O-ringul aferent. ( Cel putin asa este la motoarele de 1,4 si sper ca la 1,6 este la fel).

Subscriu la solutia de mai sus. Bara aceea transversala s-a gaurit si axul termostatului nu mai avea in ce sa se impinga ca sa inchida si deschida circuitul de racire. Motorul se incalzea in 2-3 minute de functionare iar radiatorul (nou, proaspat cumparat) ramanea rece, apa/antigelul nu ajungea deloc la el. Unul din furtune era foarte fierbinte iar altul era rece.

Pentru rezolvarea acestei probleme am cumparat radiator nou, termostat nou si am verificat pompa de apa. Cu toate acestea motorul tot se incingea. Dupa ce am montat toate cele mentionate am plecat sa dam o tura cu masina. Dupa vreo 5 km temperatura a crescut iar motiv pt care am tras pe dreapta sa se raceasca motorul. Murdari pe maini de la mecanica efectuata si cam confuzi de situatie, am scos telefonul si am intrat pe net cu gandul sa gasim o solutie la problema noastra, gandindu-ne ca si altii au intampinat aceeasi problema.

   Am tastat "golf 4 1.6 16 v supraincalzire" si am dat exact de forumul si pagina care continea solutia.

Mai precis, EBI a diagnosticat la miime de milimetru problema, care era destul de bine ascunsa/deloc vizibila in zona termostatului. Service-ul din oras nu a depistat-o, desi s-au implicat mai multi mecanici care imi ziceau sa desfacem motorul, sa dau chiulasa la verificat... chestii care m-ar fi costat 2300-2400 de lei. 

Vecinul meu care este si mecanic a garantat ca nu are cum sa fie din chiulasa, deaorece nu bolborosea lichidul de racire in vasul de expansiune, si ca problema e tot din zona termostatului, deoarece nu inchidea si deschidea circuitul. 

    Dupa ce s-a racit motorul am plecat acasa si am umblat exact acolo unde a zis EBI si surpriza !!! ... elementul / bara transversala de plastic era gaurit/a. Am gasit la dezmembrari (20 lei) doar acea piesa de plastic, am montat-o si gata: termostatul a intrat in functiune ! Ii multumesc pe aceasta cale celor care tin acest forum in viata, si lui Ebi ca ne-a scurtat suferinta si desigur alte cheltuieli pe care le-as mai fi putut face. Includ aici reparatii ulterioare si cel mai grav, achizitionarea unui alt autoturism.

Se pare ca Golful nostru 4 combi 1.6 benzina mai are viata in el. Desi ne gandisem sa-l dam la Rabla, pt un Logan care ar fi sosit in 9 luni de zile. 

Subliniez ca a rulat 14 ani in Olanda iar de 8 ani il alergam noi. O masina ieftin de intretinut care nu ne-a facut pagube, investitiile fiind minime.

 

Anexat poze cu defectul identificat ! si poze din ziua cand VW a intrat in viata noastra :)))

 

Multumesc VWforum ca sunteti acolo activi si la datorie. Am aproape 2 saptamani de cand imi prapadesc timpul si ochii pe site-uri de masini la mana doua, unde predomina 80% motoarele diesel. EBI, te salut cu stima, si desigur si pe toti ceilalti forumisti !

 

P.S. Persoana de la dezmembrari ne-a avertizat sa fim atenti la grosimea axului de la termostat, ca daca nu se potriveste ca diametru, poate gauri/sparge din nou acea piesa de plastic. 

Scuzati-mi, va rog, eventualele greseli ortografice sau de exprimare!

On 4/2/2014 at 5:46 PM, Ebi said:

   Pariez ca termostatul nu are nimic, nici cel nou si nici cel vechi.  Ca sa deschida, termostatul isi impinge tija intr-o bara transversala din plastic, parte comuna cu flansa termostatului. Bara asta de plastic se gaureste asa ca termostatul se deschide in sinea lui, dar de fapt este inchis, pentru ca tija trece prin gaura formata. Asa ca tie iti trebuie flansa termostat si O-ringul aferent. ( Cel putin asa este la motoarele de 1,4 si sper ca la 1,6 este la fel).

 

20220820_130438_result.jpg

20220820_160634.jpg

DSCF3479.jpg

DSCF3487.jpg

Modificat de Marian33
greseli de ortografie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare! Am și eu o problemă legată de termostat…nu urca apa la 90 iarna și am decis să schimb termostatul, după demontarea lui am observat ca lipsea arculetul tija practic era pe direct… am cumpărat termostat nou totul perfect apa stătea numai la 90 ventilatoarele mergeau perfect doar ca… cum atingea temperatura de 90 mașina începea să meargă foarte rău, scotea fum cutia făcea figuri… am scos termostatul nou l am pus din nou pe direct cum s ar spune și merge exemplar mașina… ce ar putea fi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa nu deschida termostatul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi da.. dar apa stă la 90 dacă nu deschidea nu sărea apa în sus ? Plus de unde mersul anapoda și fumul ?

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!