Jump to content

Problema temperatura golf IV


adriann.istvan
 Share

Postare recomandată

adriann.istvan

Am o pb cu un golf 4 1.6 16V AZD. Creste temperatura pana la 130 grade. Termostatul a fost schimbat. In momentul in care este pornita incalzirea in masina, temp scade. Termocupla porneste pe la 110-120 de grade. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai controlat de termostatul deschide bine?Chiar de este nou poate fii defect.Langa termostat este senzorul de temperatura a apei care poate nu citeste bine temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Pariez ca termostatul nu are nimic, nici cel nou si nici cel vechi.  Ca sa deschida, termostatul isi impinge tija intr-o bara transversala din plastic, parte comuna cu flansa termostatului. Bara asta de plastic se gaureste asa ca termostatul se deschide in sinea lui, dar de fapt este inchis, pentru ca tija trece prin gaura formata. Asa ca tie iti trebuie flansa termostat si O-ringul aferent. ( Cel putin asa este la motoarele de 1,4 si sper ca la 1,6 este la fel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul deschide si fara flansa aia.

Cele originale au lamele interioare ce ajuta la montaj. Dar sistemul de racire functioneaza bine si cu acele lamele lipsa (flanse de producator).

Singura problema cand se rupe o lamela si se blocheaza in termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pariez ca termostatul nu are nimic, nici cel nou si nici cel vechi.  Ca sa deschida, termostatul isi impinge tija intr-o bara transversala din plastic, parte comuna cu flansa termostatului. Bara asta de plastic se gaureste asa ca termostatul se deschide in sinea lui, dar de fapt este inchis, pentru ca tija trece prin gaura formata. Asa ca tie iti trebuie flansa termostat si O-ringul aferent. ( Cel putin asa este la motoarele de 1,4 si sper ca la 1,6 este la fel).

citez colegul, verifica flansa o sa fii surprins
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul deschide si fara flansa aia.

Cele originale au lamele interioare ce ajuta la montaj. Dar sistemul de racire functioneaza bine si cu acele lamele lipsa (flanse de producator).

Singura problema cand se rupe o lamela si se blocheaza in termostat.

    Lamelele de care zici nu se afla in flansa termostat. Sunt in corpul termostat si nu au importanta. Termostatul se impinge in bara din flansa care se rupe/gaureste. Desi termostatul este bun si se "deschide", practic nu se deschide ca nu are in ce sa se impinga. Isi scoate numai tija la cresterea temperaturii si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o pb cu un golf 4 1.6 16V AZD. Creste temperatura pana la 130 grade. Termostatul a fost schimbat. In momentul in care este pornita incalzirea in masina, temp scade. Termocupla porneste pe la 110-120 de grade. Multumesc

 

 

Termocupla ar trebui sa porneasca pe treapta 1 pe la 92 de grade si pe treapta 2 pe la 98. Nu e normal sa plece la 110-120 de grade, asa ca verifica si termocupla. :sly:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi eu stiu ca termostatul lucreaza si singur (intr-o oala cu apa), cand ajunge la temperatura se deschide. Fara nimic de plastic.

Nu cred ca am inteles la ce te referi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o pb cu un golf 4 1.6 16V AZD. Creste temperatura pana la 130 grade. Termostatul a fost schimbat. In momentul in care este pornita incalzirea in masina, temp scade. Termocupla porneste pe la 110-120 de grade. Multumesc

Ventilatoarele merg pe ambele trepte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

termostatul il poti verifica daca lucreaza...verifica furtunul ce vine de la termostat si intra in radiator acesta trebuie sa fie fierbinte cand temp.lichidului de racire ajunge pe la 92 de grade atunci deschide termostatul,daca nu este cald atunci inseamna ca este blocat pe inchis si dasta ai temperaturile astea tropicale...daca totul este ok,verifica termocupla si senzorul de temp. poate este decalibrat...spor la treaba  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi eu stiu ca termostatul lucreaza si singur (intr-o oala cu apa), cand ajunge la temperatura se deschide. Fara nimic de plastic.

Nu cred ca am inteles la ce te referi.

la motoarele astea termostatul e un pic altfel, nu e ca cel clasic ce deschide in oala cu apa ce fierbe. capacul ce vine pe termostat are o mica gaura de ghidaj pentru a tine termostatul drept da are si rol de parghie. capacele montate de fabrica au locul cu gaurica de plastic care in timp se gaureste si nu mai functioneaza deschiderea termostatului. problema este ca daca e gaurit capacul strica si termostatul nou, deci trebuie sa schimbati si capacul si termostatul. 

eu am patit chestia asta si abia la a 2-a demontare am verificat si capacul...era gaurit si tija din capul termostatului era iesita 2cm fara sa o mai pot baga la loc...deci alt termostat. capacul nou e tot din plastic dar are si metal in plasticul turnat la gaura de ghidaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Aceeasi problema o am cu un Golf 4 1.4 16v motor AKQ. Nu pornesc ventilatoarele nici la 130 grade. Radiatorul este rece. Se poate sa fie de vina termostatul? Ma poate ajuta cineva va rog!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul aa am patit si era din cauza de la flansa de la termostat. Cred ca termostatul mai mergea dar l-am schimbat, flansa aceea e pana in 10 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si eu am patit de imi urca apa la 130 de grade si nu imi pornea ventilatorul

 

era arsa siguranta de la baterie...golf 4 1.6 motor SR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

dar sigur la tine era si radiatorul fierbinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Baieti,dar când rămâne blocat pe deschis,ce se întâmplă cu acea carcasa?daca schimb termostatul,trebuie schimbata si flansa aceea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
mariusmarusca95

Salut. 

Am o bora 1.9 tdi si vreau sa va intreb daca termostatul meu e ok sau ar trebui sa-l schimb luand in calcul urmatoarele: vara se incalzeste si nu trece de 90 de grade nici pe transfagarasan, dar iarna ajunge foarte greu spre deloc la 90 de grade. La drum lung se mentine undeva pe la 70.

Astept raspuns. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura motorului pe timpul sezonului rece mai poate sa scada sub 90 de grade in anumite conditii (temperaturi scazute, mers lejer), insa vara ar trebui sa urce destul de repede catre 90 de grade si sa ramana acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusmarusca95

Vara ajunge la 90 dupa vreo 15-20 de min de mers prin oras, cu semafoare si alte cele. Nu stiu cat de repede e asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme cu termostatul si diagnosticul final l-am dat iarna cand am vazut ca temperatura apei nu sarea de 80 de grade.

Termostatul ar trebui sa deschida circuitul de racire cand antigelul ajunge la ~87 de grade. Eu am verificat furtunul de tur al instalatiei de racire si era cald (adica termostatul era deschis) de la 60-70 de grade. 

O alta componenta defecta ar putea fi si senzorul de temperatura, insa acesta se manifesta diferit. De regula temperatura indicata in bord are salturi bruste ori ramane blocata la o anumita valoare.

Cel putin pe perioada verii, nu cred ca e o problema sa mergi cu termostatul defect (atata timp cat nu depaseste 90 de grade).

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. 

Se da urmatoarea situatie:

Golf4 Variant, 1.9 TDI, AJM, 115 CP. Termostat schimbat anul trecut in Decembrie. Pe ceasuri indica constant 90 Grade. De cand m-am mutat in jud Sibiu, drumul meu spre munca e urmatorul si am notat observatiile in legatura cu temperatura. : 

4 km mers drept prin localitate - Acul inca nu se ridica (nici nu are cum)

3 km urcat un deal cu serpentine usoare. (acul incepe sa se ridice iar la final am 90^ C- maxim 10 minute de la pornirea motorului)

4 km coborare deal, cu serpentine mai virajate. (mers in frana de motor, fara acceleratie deloc, acul incepe sa scada pana la 70*C)

3 km drum drept prin alta localitate (Mers constant - incepe usor sa creasca

3 km in afara localitatii (Acul ajunge la 90*C si asa ramane)

2 km de Autostrada (ramane la 90*)

3 km in Sibiu, pana la Serviciu. (ramane la 90*).

In rest, in oras sau oriunde altundeva, la mers normal nu scade sub 90 grade Celsius. 

E normala scaderea temperaturii atata timp cat  masina e in frana de motor, adica motorina injectata 0 si trecerea aerului  rece prin cilindri ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Am aceiasi nedumerire ca si colegul Emy D... e termostatul in mintile lui cu o astfel de manifestare?
Fie ca am avut sau nu caldura pornita in masina, manifestarea este ca in descrierea lui Emy D. Nu stiu ce mi-a venit ieri de-am stat cu ochii pe acul de temperatura...
La termostat nu am umblat pana acum de cand am masina.
 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am enervat atunci, am dat banii pe termostat nou, OE + flansa termostat OE si Garnitura. Sta frumos la 90, tot atata timp ii ia sa ajunga la 90, insa in frana de motor, se raceste. Solutia sa nu mai scada atat: obturate grilele de la radiator + am cumparat si plasticele de scut lateral. Banuiesc ca s-ar raci mai repede motorul in lipsa lor la ce curenti de aer trec pe acolo. Anul asta cred ca imi iau asa ceva. Nu gasesc insa si pentru partea de jos a radiatorului...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat 120 lei pt iarna asta mai bine carton si banii in buzunar acolo la grila. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa testez si eu scenariul descris de tine si revin cu feedback.

Totusi, mi se pare logic sa scada temperatura, avand in vedere ca injectia e oprita in frana de motor.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!