Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

wolfvw, nu cred ca, constructorul ne-a lasat posibilitatea sa stricam ceva la setarile de siguranta. Poate in cel mai bun caz, niste setari predefinite din care sa alegi. Cu toate ca m-ar mira sa fie si alea la indemana.

Mie personal mi se pare ca intra prea tarziu ESP-ul, si nu prea ma incanta sa stau ca blegul la volan, vazand ca masina derapeaza, sa astept sa intre ESP-ul. Daca nu mai intra deloc si e prea tarziu sa mai fac eu ceva?

As prefera sa fie putin mai rapid pentru a nu-mi lasa mie timp de gandire si reactie. Ca daca reactionez eu inaintea lui, il cam zapacesc, pentru ca ii dau informatii gresite.

Si nu o data mi s-a intamplat - sa simt ca fuge spatele, si sa contrabrachez (de fapt am redus putin unghiul volanului) si atunci ESP-ul a considerat ca vreau sa iau curba mai larg si mi-a imprimat un efect subvirator, astfel incat am ajuns intr-o curba la dreapta, direct pe banda a 3-a in loc de banda I.

Daca intervenea mai repede decat mine probabil ca as fi iesit tot pe banda I.

Poate am eu vreo defectiune, poate e vreo setare care sa-l faca sa intre mai rapid. Cam asta ar fi interesant de stiut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca tragi de volan la maxim stanga sau dreapta si accelerezi dar masina derapeaza tot pe directia inainte vreo 10 secunde (20-30 metri) ce se intampla cu ESP-ul ?

Am vazut pe vag-com o eroare " Steering Alignment Sensor " nu am putut s-o salvez pe moment, atat am retinut.

Nu cumva ESP-ul incearca sa redreseze masina pe directia volanului dar nereusind da eroare ?

Sarbatori fericite!

din cate stiu eu trebuie sa iei volan maxim stanga si apoi maxim dreapta pe loc pentru a disparea acea eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca tragi de volan la maxim stanga sau dreapta si accelerezi dar masina derapeaza tot pe directia inainte vreo 10 secunde (20-30 metri) ce se intampla cu ESP-ul ?

Am vazut pe vag-com o eroare " Steering Alignment Sensor " nu am putut s-o salvez pe moment, atat am retinut.

Nu cumva ESP-ul incearca sa redreseze masina pe directia volanului dar nereusind da eroare ?

Sarbatori fericite!

Daca tot zici ca te-ai dat cu burta de zapada inghetata, poate ai atins senzorul respectiv si l-ai dereglat putin ? E posibil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axe diferite, aceeasi axa...sistemul functioneaza corect daca sunt indeplinite niste conditii clare.

Eu nu am facut decat sa spun o conditie in "clar " pt. o buna functionare a sistemului...nimic mai mult.

Ideea era sa se stie ( aceasta conditie) de catre cei care au in echipare si ESP.

De acord cu tine ,cand spui ca ai avut senzatii "tari" date de ESP.

Dar gandeste-te ca si sistemele astea monitorizeaza date, valori masurate in "timp real" in momentul in care tu calatoresti cu masina...are nevoie de timp si sistemul pt. ca sa reactioneze fiind in cunostiiinta de situatie,nu crezi?

Iar parerea ta ca intra prea tarziu...nu o comentez!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-ar fi prins mai bine un sfat tehnic si la obiect :rolleyes:

Nu stiu cui ai raspuns in definitiv, deoarece nu am specificat ce cauciucuri am. Le am pe toate 4 la fel, deci, cel putin la mine, nu conteaza povestea cu aceeasi axa, axe diferite.

Te rog wolfvw, cand dai un raspuns, sa si specifici cui ii raspunzi, deoarece, doar din ultima propozitie am banuit ca imi raspunzi mie, restul fiind probabil pentru altcineva. Iar acea propozitie, numai constructiva nu este. Adica, daca ai spus ca nu comentezi de ce ai scris, totusi asta? Puteai pur si simplu sa faci exact ceea ce zici. Adica sa nu comentezi. Asteptam sa comenteze cineva cu mai multe cunostiinte, si nu doream pareri subiective.

Cat despre timpul de reactie al ESP-ului, nu as vrea sa vad ca imi blocheaza o roata atunci cand zace masina rasturnata in sant. Inteleg ca si el are nevoie de timp, insa, ar trebui sa fie totusi, mai rapid decat mine (... incep sa ma repet). Asa ca, intrebarea ramane (pentru cunoscatori) se poate ajusta timpul de reactie al ESP-ului? Sau, poate ca acesta se decalibreaza in timp si trebuie facute anumite resetari ale acestuia. Daca da, cum?

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce 'ajusta'. ESP-ul ia masuri imediat ce algoritmul matematic "se dumireste" in privinta situatiei masinii. Mai rapid ar lua masuri la intamplare si ai ajunge in sant dus de ESP. Nu vrei asta.

"Declibrare" se poate intampla la nivelul senzorilor, si, desigur, un semnal instabil si imprecis de la senzori poate duce la reactie intarziata sau chiar inexistenta a sistemului, pana la calificarea unei erori, ceva fi semnalata iin bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca dureaza pana intra nu este datorat timpului de reactie/calcul a calculatorului masinii ...

iti trebuie un timp in care colectezi date (vezi traiectoria masinii, viteza de rotatie a rotilor etc) si asta nu poti sa o faci pentru 1 secunda ca nu ai nimic concludent ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele marci auto, ESP este setat mai sportiv - intra tarziu; la altele e setat mai batraneste - intra repede. Depinde ce a avut in cap constructorul. Nu cred ca se poate modifica setarea ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, am inteles. Multam de reply-uri. Un an nou mai fericit :lol:

Imi mentin impresia ca intra cam tarziu. Testat azi. Asta e! Nu stiu ce sa fac, sa aplic eu masurile corectoare sau sa il astept pe el (ESP-ul)

Pana una alta, tot un condus preventiv, niste cauciucuri in conformitate cu conditiile de carosabil, sunt cheia unui condus confortabil si sigur. ESP-ul e bine sa fie acolo, si sa nu te bazezi pe el, dar sa te ajute, atunci cand trebuie si tu nu mai poti face nimic.

Drumuri bune la toti :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, am inteles. Multam de reply-uri. Un an nou mai fericit :icon_thumright:

Imi mentin impresia ca intra cam tarziu. Testat azi. Asta e! Nu stiu ce sa fac, sa aplic eu masurile corectoare sau sa il astept pe el (ESP-ul)

Pana una alta, tot un condus preventiv, niste cauciucuri in conformitate cu conditiile de carosabil, sunt cheia unui condus confortabil si sigur. ESP-ul e bine sa fie acolo, si sa nu te bazezi pe el, dar sa te ajute, atunci cand trebuie si tu nu mai poti face nimic.

Drumuri bune la toti ;)

Vezi ca s-a mai scris de sute de ori. In cazul unei situatii nasoale, daca faci manevre bruste, actiunile tale se vor intersecta cu cele ale ESP (care are nevoie de cateva fractiuni de secunda pt procesare) si va iesi varza. Deci nu forta tare curbele si, daca incepi sa derapezi, ia talpa de pe acceleratie, tine-te bine de volan si asteapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) tine-te bine de volan si asteapta.

...si sa-ti faci asteptarea mai placuta, aprinde o tzigara sau rasfoieste o revista. Unii nu stiu cat dureaza un accident. Distanta in timp dintre faza "merg frumos pe sosea, toate bune si frumoase" si faza "in santz, rasturnat, geamurile sparte, capul crapat". Va spun eu, exact 0,1 secunde, adica o zecime de secunda. Deci niciodata nu o sa aveti timp "sa asteptati".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce am gasit: :icon_thumleft:

Multe sisteme ESC au un buton de decuplare astfel
Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu lui Sharanel, am trecut si eu printr-un accident in care m-am dat peste cap cu masina (si pe gaz :icon_thumleft: ), am lovit un cap de pod, prietena in dreapta... vreo 4-5 secunde maxim a durat din momentul in care mergeam normal pana cand am vazut campul din apropiere cu susul in jos. Parerea si 'metoda' mea de sofer tanar e sa fiu atent mereu cum e drumu, cum e viteza, ce se misca unde se misca, si cam atata tot. Asta se poate aplica in orice conditii, ca e noapte ca e zapada ca e lava.

Numai bine si va doresc un an fara interventii nedorite ale ESPului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu l-am contrazis pe Sharanel, doar am expus un principiu pe baza logica. Altfel nu-i mai explicam nimic omului ca doar ceac - pac ! se trezeste in sant fara sa-si dea seama.

Apropo de setarea ESP, exista modele cu butoane SPORT (nu vorbesc aici de modul S la cutiile automate) care modifica suspensii etc si probabil modifica si setarea ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la noi, poate avem setarea asta in VAG-COM :-??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca setarea nu este expres pe bord (buton), nu m-as apuca sa umblu pe VAG COM. Decat daca manualul masinii ar specifica asa ceva.

Vorbesc despre o optiune ca la Opel (nu gasesc detalii clare daca modifica si setarea ESP):

FlexRide (sistem de stabilitate adaptiv). FlexRide vă pune la dispoziţie

trei moduri de conducere diferite: alegeţi modul Sport pentru o conducere

mai dinamică şi o suspensie mai rigidă sau modul Tour pentru o conducere

relaxată. Modul Normal este setarea din fabrică.

Modificat de overseas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei doi senzori bolduiti nu sunt unul si acelasi? Pe unde am cautat la Bosch ESP nu apare cel de acceleratie laterala. La VW cum e? Care sunt senzorii folositi de ESP-ul de pe VW?

Nu, sunt diferiti:

- unul e asa numitul "yaw rate sensor". E un senzor de viteza unghuilara montat cu axa de rotatie pe verticala. Simte rotatia masinii in jurul unei axe verticale.

- celalalt e un accelerometru pe axa perpendiculara directiei de mers. Masoara aceleratia laterala la care e supusa masina.

- in plus sistemul primeste si informatia de viteza si unghi de bracaj.

In cazul unei curbe fara derapaj toate valorile se vor corela dupa legea inertiei centrifugale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit niste clipuri pe youtube...daca vreti sa le vedeti si voi.

In clipul Skoda-skid rear ma uimeste faptul ca aluia desi ii fuge spatele si normal ar fi sa contra-brachezi, el continua sa tina directia pe curba.

Nu as putea sa ma obisnuiesc asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia 2 ce sistem ESP este? Tot Bosch? Ca la Bosch, nu am gasit acel senzor de acceleratie laterala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia 2 ce sistem ESP este? Tot Bosch? Ca la Bosch, nu am gasit acel senzor de acceleratie laterala.

Mai cauta; toate sistemele ESP au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Seara asta m-am dat cu masina in parcare la Billa :icon_thumleft: Cu si fara ESP. Pe zapada inghetata si batatorita. Cam la 30 - 40 km/h, tras tare de volan dreapta - stanga; sau maxim stanga si calcat acceleratia gradual pana se roteste masina pe zapada (fara frana de mana ca e electronica). Cu ESP masina e mai lenta in reactii, deci mai controlata. Fara ESP e mai brutala si derapajul e mai rapid. Dar, din cauza ca nu am avut viteza mare, diferenta cu si fara ESP nu mi s-a parut mare.

In concluzie, la cat de balena e Passat-ul mi s-a parut surprinzator de stabil.

Atentie: nu faceti asta acasa si asigurati-va ca aveti suficient spatiu in jur !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara asta m-am dat cu masina in parcare la Billa :) Cu si fara ESP. Pe zapada inghetata si batatorita. Cam la 30 - 40 km/h, tras tare de volan dreapta - stanga; sau maxim stanga si calcat acceleratia gradual pana se roteste masina pe zapada (fara frana de mana ca e electronica). Cu ESP masina e mai lenta in reactii, deci mai controlata. Fara ESP e mai brutala si derapajul e mai rapid. Dar, din cauza ca nu am avut viteza mare, diferenta cu si fara ESP nu mi s-a parut mare.

In concluzie, la cat de balena e Passat-ul mi s-a parut surprinzator de stabil.

Atentie: nu faceti asta acasa si asigurati-va ca aveti suficient spatiu in jur !!!

Asa da-le idei ... poate fac probele astea in intersectii ca besmeticii aia cu Bmw-uri pe care ii tot intilnim pe sosele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de offtopic, dar multumesc lui D-zeu ca mi-a dat cap sa iau o masina cu ESP, nu l-as schimba pe climatromic (asta imi lipseste)!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi mi se pare un cocalarism driftul prin intersectii, consider ca ceea ce a facut colegul overseas intr-un loc izolat e complet altceva si nu trebuie bagat in oala cu cocalarii. Si eu am tras de volan pe zapada in parcari de supermarket acolo unde nu am incomodat pe nimeni, ca sa vad ce poate ESP-ul. Nu am vrut sa-l simt prima data intr-o situatie limita si eram al naibii de curios cum se comporta pe Passat. Asa cum a zis si colegul de mai sus, din cauza greutatii si inertiei mari a masinii, se simte doar o lentoare a miscarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!