Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Si eu imi faceam griji pentru al meu, ca nu il auzisem/simtisem oricat am bruscat masina, insa acum pe zapada batatorita si inghetata, mi-a aratat cum functioneaza. Venind de pe o masina fara sisteme de siguranta, unde eu eram si ESP si ASR si ABS si pilot :D simteam masina, si anticipam un derapaj, incercand sa controlez din volan. Atunci cred eu, pacaleam putin ESP-ul dandu-i informatii eronate despre unde as vrea sa merg. Acum am incercat, avand loc de manevre, sa nu mai contrabrachez eu rotile pentru a corecta traiectoria si sa astept cuminte cu volanul virat in directia in care vroiam sa merg. Adica, sa conduc ca un incepator :D Si, a mers :rolleyes: Am auzit carait-ul ABS-ului pe spate, si masina s-a indreptat, ca si cum m-as fi jucat eu cu frana de mana. Asta, pentru ca initial a avut un comportament subvirator, pana sa intre ESP-ul pe rotile din spate si sa corecteze.

Nu am reusit sa aud ESP-ul lucrand pe rotile din fata, probabil trebuie bruscat mai mult.

Sper ca pe asfalt uscat, la nevoie, sa reactioneze totusi un pic mai rapid, adica inainte sa imi dau eu seama si sa incerc sa redresez, ca, sincer, nu am chef sa astept sa intre ESP-ul si sa am vreo surpriza, atunci cand e prea tarziu pentru a mai putea redresa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am jucat si eu cu el, cat a fost zapada pe drum.

Ca sa franeze fata, trebuie sa o faci sa supravireze. Eu am reusit prin balans stanga-dreapta.

Ce-i drept si mie mi se pare ca intra cam tarziu...este setat mai sportiv. La mercedes, intra ceva mai repede.

Ma gandeam, poate merge setat cumva din vag-com. Cand am iesit dintr-o intersectie si am facut la stanga, am accelerat putin mai tare. In momentul acela masina a capatat un comportament subvirator, insa esp-ul nici macar nu a licarit. Am lasat eu acceleratia ca sa pot vira.

In rest, a intrat ok, in curba luate putin mai tare, sau pe sleauri de zapada, care ma furau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, exact. Recunosc, am incercat si eu asta. Masina are un comportament subvirator, daca intri in forta in curba si accelerezi, solutia fiind ridicarea piciorului de pe acceleratie. Insa la mine clipea martorul in bord, probabil actiona ASR-ul ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine licare de obicei, insa in momentula acela nici nu a licarit. Atunci a fost singura data cand m-a dezamagit.

Probabil din cauza intarzierii cu care intra....daca mai asteptam , poate intra si el...dar intram in sant.

Later edit: mi-am amintit inca o faza cand mi-a placut cum a imtervenit. Am intrat in depasirea a 2 tiruri, insa pe sosea erau petice de zapada. Atunci mi-a placut cum lucra. Masina tindea sa traga intr-o parte, insa esp corecta imediat.

Sau anul trecut, tot asa, depaseam (aveam cam 80 mk/h) si am intrat cu roata fata stg intr-un petic zapada de pe marginea drumului. A intrat imediat, franand foarte puternic.

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate, ca sa intre, trebuia virat mai mult de volan. Adica, trebuie condus ca un incepator, sa nu ai cunostiinte si deprinderi pentru redresarea masinii, si atunci poate ar fi intrat. Oricum, e riscant sa te bazezi pe el si sa astepti sa intre, in loc sa faci tu ceva. Cum ai zis, ... te duceai in sant pana intra el. In mod normal, nu ar fi trebuit sa te lase sa accelerezi in curba si sa taie el gazul in locul tau, pentru a corecta traiectoria subviratoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de-asta zic. Poate merge setat din vag-com cat de repede sa intre. Ceva de genul: normal , sport. :blink:

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cred ca functioaneaza ok mai ales cand accelerez brusc il simt cum intra atunci intra esp clar se aprinde si in bord sau cand faci viraje mai bruste cand ai bagat picioru in pedala de frana nu mai intra esp intra abs eu asta am simtit sper sa nu gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand accelerezi brusc iti intra ASR!

Ar fi interesant de stiut daca exista vreo posibilitate de a regla cand sa intre ESP.

Nici prea repede nu ar trebui sa intre, ca atunci la orice miscare a volanului sa infraneze cate o roata si sa mergi mai mult cu ele infranate, dar macar asa o valoare safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog un raspuns rapid. Sunt un dobitoc si nu inteleg ce se intampla cand dezactivez ESP :tomato:

Deci:

1. bag masina in zapada multa si inghetata (ESP este on)

2. rotile incep sa patineze si mi se aprinde avertizarea ESP in bord

3. dezactivez ESP (imi apare avertizarea aia galbena permanenta pe bord)

4. accelerez si-mi franeaza puternic (cred ca toate rotile)

Pai eu stiam teoretic ca daca esti bagat in zapada si gheata tre sa dezactivezi ESP tocmai ca sa permita patinarea si sa nu franeze roata. Nu mai inteleg nimic.

PLEASE

Modificat de overseas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general se recomanda dezactivarea ESP pe gheata si zapada afanata, dar asta inseamna ca tre sa compensezi tu cu pricepere. Daca il lasi ON, la pornirea dintre nameti reduce din puterea motorului, blocheaza anumite roti care simte ca se invart fara eficienta si s-ar putea sa nu mai iesi veac. Dezactiveaza ESP si incearca metoda balansului: fara sa bruschezi dai inainte cat merge, apoi calci ambreiajul si o lasi sa revina inapoi. Dupa ce revine, din balans incepe sa mearga din nou in fata. In acel moment o ajuti din acceleratie si tot asa, pana iesi. Daca nu reusesti ... suna un prieten. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, dar intrebarea era: cu ESP OFF, e normal sa-mi blocheze rotile daca eu accelerez ca bizonul ?

Eu credeam ca, daca dezactivez ESP este ca orice masina care nu are ESP in dotare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa-ti blocheze rotile - era doar senzatia ta deoarece probabil ca erai suspendat pe zapada si se invarteau in gol, neavand aderenta... Zilele trecute m-am chinuit si eu sa o scot din parcarea plina de mormane de zapada si am reusit doar dupa ce am dezactivat ESP-ul... Apoi, metoda clasica - intai ceva sport cu lopata si apoi balans fata spate, fara sa o ambalez tare si gata... Dupa ce am iesit din nameti am activat din nou ESP-ul. Daca vei ambala tare, rotile vor topi si intari zapada, care se va transforma in gheata...

In privinta utilitatii ESP-ului - este o inventie care a salvat multe vieti. Sigur, nimic nu este perfect, fiecare trebuie sa manifeste si prudenta la volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa-ti blocheze rotile - era doar senzatia ta deoarece probabil ca erai suspendat pe zapada si se invarteau in gol, neavand aderenta...

Pai tocmai de asta intreb. Repet, cu ESP OFF, blocat in zapada, imi blocheaza/ franeaza brutal rotile, cu zgomot, nu se invartea roata pe zapada ca nu o lasa, roata era franata.

De aia intreb, pt ca nu se comporta normal cu ESP OFF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, mai ramane EDS on. E posibil sa fi actionat el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu un amic, parerea lui este ca la mine dezactivarea ESP nu inseamna ca se dezactiveaza si ASR. Pare ca ASR imi franeaza roata violent la plecarea cu patinare.

Asa o fi sistemul din fabrica ? Sau e defecta setarea la mine ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, se dezactiveaza si ASR.

Uite ce scrie in carte: ,, La deconectarea ESP se vor deconecta automat ASR si sistemul de stabilitate al remorcii."

Eu inca imi mentin parerea ca ce ai simtit tu a fost EDS ( diferentialul blocabil electronic).

Blocarea electronica a diferentialului usureaza sau chiar face posibila, in conditii grele de trafic, demarajul, accelerarea sau deplasarea in rampa.

Sistemul supravegheaza, cu ajutorul senzorilor sistemului ABS, turatia rotilor de tractiune. O diferenta de cca 100 rot/min, va fi echilibrata pana la viteze de cca. 80 km/h, prin franarea rotii care patineaza. In acest scop, forta de tractiune va fi transferata, prin intermediului diferentialului, pe cealalta roata de tractiune.

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, posibil sa ai dreptate. Stiu ca ASR taie gazul la motor, pe cand eu am simtit blocaj la roata.

Si asta ce inseamna, ca degeaba dezactivez ESP daca ma impotmolesc in zapada ?

Citez despre ASR de la VW:

Pentru motoarele utilizate de regulă cu cuplu motor ridicat, sistemul de control al tracţiunii oferă un confort şi o siguranţă suplimentară,

Modificat de overseas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil...cine stie..

Eu am facut cu a mea un test si sunt sigur ca dupa ce am dezactivat esp, nu mai intra nimic. Am ajuns la 80 km/h si d-abea mergeam.

Dar a ta este un model mai nou din cate vad...cine stie...poate au mai schimbat cate ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc

1. ori din cauza DSG o fi setat EDS sa nu se dezactiveze de tot !?

2. ori e greseala de softare si trebuie resoftat

Modificat de overseas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am o intrebare despre ESP

Sa va explic situatia in care am fost:

Am coborat zilele astea pe o straduta ingusta putin in panta pe care s-au format 2 santuri in zapada de la rotile masinilor, pe mijloc intre santuri binenteles zapada batatorita de scuturi care incercam s-o evit urcandu-ma pe ea cu rotile pentru ca imi atingea destul de rau masina avand suspensie sport.....incercand sa ies din santuri am tras de volan spre dreapta si am accelerat usor, fara nici un rezultat masina inainta tot prin santuri pe directia inainte rotile fiind in derapaj, ESP-u se activase dar nu reusea sa faca nimic. Dupa vreo 5-10 secunde a ramas aprins martorul de la ESP si ABS semnaland o problema banuiesc. Dupa ce am oprit si pornit motorul si-a revenit.

Este normal asa ceva ? Am dat peste cap ESP-ul ? Sau are vreo problema ?

In rest ESP-ul functioneaza bine, simt cum franeaza cate o roata pe fata in curbe etc..

:vinemosul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite am vazut la mine, orice martor se activeaza pe bord, ramine activ atita vreme cit motorul functioneaza. Foarte probabil ca trebuie sa se reseteze computerul de bord, pentru a dezactiva martorul. Nu cred sa fie vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca tragi de volan la maxim stanga sau dreapta si accelerezi dar masina derapeaza tot pe directia inainte vreo 10 secunde (20-30 metri) ce se intampla cu ESP-ul ?

Am vazut pe vag-com o eroare " Steering Alignment Sensor " nu am putut s-o salvez pe moment, atat am retinut.

Nu cumva ESP-ul incearca sa redreseze masina pe directia volanului dar nereusind da eroare ?

Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de roti...ca tot a venit iarna si unii dintre noi avem si anvelope de iarna!

Sistemul ESP are nevoie pt. o functionare corecta , de anvelope la care uzura intre ele , pe aceeasi axa( fata ori spate) sa aiba o diferenta mai mica de 2mm. intre ele.(2mm. intre cele de pe fata ori 2 mm. intre cele de pe spate).

Tocmai de-asta zic. Poate merge setat din vag-com cat de repede sa intre. Ceva de genul: normal , sport. :(

foarte ...Buna!

Hai sa ne bagam sa modificam setari si reglaje la sisteme de SIGURANTA!

De ce? Pt. ca poate merge ....facut orice cu VAG-COM!

:icon_rendeer: :icon_santa: :sbine:

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Nu cumva ESP-ul incearca sa redreseze masina pe directia volanului dar nereusind da eroare ?...

Cred ca toata lumea a vazut martorul din bord clipind mai multe secunde la rand dar avand in vedere ca nici unul nu a scris ca s-ar fi oprit cred ca daca continuai asa isi dadea drumul.

Scriu asta deoarece dupa ce am umblat (swap de pe o masina pe alta - integral) la sistemul de franare - ESP se foloseste si ce acel sistem :icon_rendeer: nu am pus Vag-com-ul pe el si am pornit masina. Normal ca a aparut eroare la ABS, dar dupa 30 metri si 2 franari cu pedala pana la podea s-a autoresetat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!