Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Din propria experienta va spun, ESP-ul face mai mult rau decat bine daca masina nu e corect echipata (cauciucurile fata si spate trebuie sa aiba aceeasi aderenta nu proaste pe spate si bune pe fata). Si cand spun mai mult rau .. adica poate sa inrautateasca situatia cand esti aproape de un accident

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din propria experienta va spun, ESP-ul face mai mult rau decat bine daca masina nu e corect echipata (cauciucurile fata si spate trebuie sa aiba aceeasi aderenta nu proaste pe spate si bune pe fata).

Corect. Am avut si eu vreo trei situatii cand era sa ma fac terci din cauza combinatiei cauciucuri tocite + ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mic sfat : daca vreti sa va distrati cu masina decuplati ESP-ul. Nu are rost sa-l chinuiti degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-as decupla "by default" daca as putea, pana acum m-a bagat in belele ...

parerea mea, e pt oamenii care se sperie, inchid ochii si iau mainile de pe volan ...

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca te-ai bagat singur in belea daca ai umblat cu cauciucuri proaste, uzate sau amestecate pe masina.

In rest, daca tu esti sigur ca esti mare maestru in pilotaj sportiv, n-ai decat sa-l dezactivezi. Majoritatea dintre noi recunoastem ca nu ne pricepem la power-drift-uri si toate metodele de recuperare dintr-un derapaj, fie subvirator, fie supravirator.

In plus, ceea ce face EDL-ul (componenta a ESP-ului), nu poti face oricum, pt. ca nu poti controla franele individual. Si asa ramai blocat in parcare cu o roata pe gheata si cealalta pe asfalt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

name='Dreadfull'

Din propria experienta va spun, ESP-ul face mai mult rau decat bine daca masina nu e corect echipata (cauciucurile fata si spate trebuie sa aiba aceeasi aderenta nu proaste pe spate si bune pe fata). Si cand spun mai mult rau .. adica poate sa inrautateasca situatia cand esti aproape de un accident

Are dreptate! am citit ca o diferenta mai mare de 2mm intre cauciucurile de pe aceeasi axa creeaza o functionare necorespunzatoare a sistemului ESP( sa nu mai zic de anvelope de alta marca ori de alt profil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pt. cei care se cred piloti si nu vad necesitatea ABS, ASR sau a ESP:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul fara indoiala este indicat sa fie lasat ON tot timpul in viata de zi cu zi. La zilele gen Hungaroring merge OFF daca vreti voi.

Aprinderea beculetului ESP ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru soferul respectiv, semnalind ca ceva nu este in regula ori cu stilul de condus (viteza prea mare) ori cu starea anvelopelor (anvelope tocite) ori cu conditiile soselei.

Din pacate in perioda hormonu' bate neuronu' este mai greu cu teoria conducerii preventive, practica in schimb omoara si la propiu si la figurat. Asiguratorii insa au inteles repede acest lucru si nu degeaba una din intrebariile care decid cuantumul asigurarii CASCO este: Ce virsta aveti?.

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
name='Dreadfull'

Din propria experienta va spun, ESP-ul face mai mult rau decat bine daca masina nu e corect echipata (cauciucurile fata si spate trebuie sa aiba aceeasi aderenta nu proaste pe spate si bune pe fata). Si cand spun mai mult rau .. adica poate sa inrautateasca situatia cand esti aproape de un accident

Are dreptate! am citit ca o diferenta mai mare de 2mm intre cauciucurile de pe aceeasi axa creeaza o functionare necorespunzatoare a sistemului ESP( sa nu mai zic de anvelope de alta marca ori de alt profil).

dreadfull se referea la axe diferite, nu la anvelopele de pe aceeasi axa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fabian: spatele e praf in adevaratul sens al cuvantului (unul mai tocit decat altul si ... FOARTE tocite, au 1,5-2mm) iar fata e nou-nouta, 9mm

in curbe eu zic ca e bine sa le ai egale (indiferent ca vorbim de axe diferite sau nu), mi se pare logic .. masina n-are aceeasi aderenta pe toate cauciucurile

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dpdv al modului de functionare ESP diferentele de uzura intre anevelope pe aceeasi axa duc la probleme pt ca difera viteza unghiulara , zapaceste senzorii de la roti stg-dr etc

insa o diferenta de uzura fata-spate mai degraba influenteaza comportamentul pe ansamblu ala masinii, ESP intrand mai devreme la alunecarea spatelui in cazul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap, foarte corect.

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. cei care se cred piloti si nu vad necesitatea ABS, ASR sau a ESP:

De-a dreptul exceptional acest film.Daca nici asa nu se intelege utilitatea dispozitivelor electronice, apoi chiar ca se explica noianul de accidente care au loc, mai ales comise de tineri. Pacat zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dpdv al modului de functionare ESP diferentele de uzura intre anevelope pe aceeasi axa duc la probleme pt ca difera viteza unghiulara , zapaceste senzorii de la roti stg-dr etc

Ce se intampla cand montezi o roata de rezerva de dimensiuni reduse, ca acolo diferenta-i MULT mai mare nu ca la uzura diferita??

Eu nu cred ca se zapaceste nimic...

Nu cunosc in detaliu implementarea sistemului ESP, dar in general softul din aceste sisteme stie sa elimine devieri statice de la nominal ale senzorilor, iar algoritmii urmaresc schimbari bruste si inexplicabile, nu sunt pacaliti de devieri statice.

Sigur ca daca umblii cu anvelope anapoda nu vei avea aderenta buna, in situatii limita masina va si si mai dezechilibrata, fiind supusa la diferite momente rotative, si nici ESP-ul nu poate face minuni. Dar asta nu e o limitare a sistemului ci una impusa de fizica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla cand montezi o roata de rezerva de dimensiuni reduse, ca acolo diferenta-i MULT mai mare nu ca la uzura diferita??

Nu mare lucru, doar se distruge diferentialul din cutie,daca se parcurg distante mai lungi. In rest, daca sunt bani, nu e chiar nici o problema. In caz ca apare o pana la rotile motrice si acestea sunt si directoare, se ia o roata de pe spate de acelasi diametru si se pune pe fata iar REZERVA se pune pe spate, fiind mai mica de obicei. Asta daca se doreste protejarea masinii. Numai bine !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roata de rezerva de dimensiuni reduse, are doar LATIMEA redusa, circumferinta, (diametrul), e acelasi cu cele de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danny, diferentialul nu pateste nimic de la o diferenta de viteza unghiulara de 10%, nici chiar pe distnate lungi. Oricum nu se recomanda condusul pe distante lungi cu acele roti, si se cere si reducerea vitezei.

Oricum, intrebarea era legata de presupusa "zapacire" a senzorilor folositi de ESP si ABS, ceea ce nu cred ca se intampla.

Al, eu am vazut multe masini (si in vest) folosind roata de rezerva temporara semnificativ mai mica in diametru decat cea normala. N-or fi fost toti cu roti luate de la schrott?

Atata vreme cat se ruleaza cu viteza moderata si pe distanta limitata, si se evita manevrele bruste, nu se intampla nimic de la folosirea unei roti de dimensiuni reduse, nici cu senzorii, nici cu diferentialul, nici cu altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, dar rotile de rezerva din fabrica, aveau acelasi diametru cu cele de pe masina, la masinile mai vechi. E logic. Ca romanul e inventiv si mai toti se pricep, e un lucru care se stie.Folosind diametre diferite, e normal ca sistemul de siguranta al masinii sa detecteze acest lucru si sa incerce o corectie. Pe linga toate astea, pinioanele planetare din cutie se vor invirti nu doar in viraje ci tot timpul, lucru ce va distruge cu siguranta, ansamblul diferential. Dar daca cineva stie mai bine.....Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al, eu am vazut multe masini (si in vest) folosind roata de rezerva temporara semnificativ mai mica in diametru decat cea normala. N-or fi fost toti cu roti luate de la schrott?

Domnilor, chiar daca diametrul jantei difera , diametrul exterior ramane acelasi, e doar o iluzie ca diametrul e mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Dragii mei, zilele astea pot spune ca ESP-ul mi-a facut cel mai frumos cadou.

A venit zapada, inghetul, strazile principale sunt curate (umede ca dupa o ploaie) desi afara sunt -12 grade C. Pe stradute secundare zapada este afanata in amestec cu pietricele (la temperaturi joase nu este mocirla).

Am plecat la cumparaturi la un supermarket in afara orasului, pe autostrada umeda (nu era polei), se circula intre 80 - 120 Km/h. La intoarcere autostrada se bifurca si incepe o a doua autostrada; am avut ghinionul sa intru intr-o curba larga, acoperita de zapada tasata (zapada era numai in curba pe o lungime de 70 -100 m, inainte si dupa era curat asfaltul), in curba intrasem cu viteza de 60 Km/h (vara se circula normal cu 80 - 100 Km/h, de altfel exista si limitarea la 100). Am simtit cum masina a alunecat usor in lateral (sotia si copilul erau in spate si nu au simtit) si m-a bagat pe portinunea de zapada de linga parapetul de pe axul drumului la mai putin de 1 m (mergeam pe banda a doua, in fata mea pe prima banda era o alta masina care se deplasa cu viteza mai mica); am continuat sa mentin acceleratia constant apasata si directia volanului fara sa il bruschez; m-am uitat pe bord sa verific viteza si am vazut cum indicatorul ESP-ului era aprins; in final masina a tinut directia volanului si m-a pus inapoi pe trasa ideala aproape de iesirea din curba. Toata distractia a durat ~ 6 secunde, cele mai lungi secunde din viata mea.

Pun atasat si linkul cu poza acelei curbe:

http://img705.imageshack.us/img705/6375/87259563.jpg

Modificat de mdinisoae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru sange rece :) si pentru ca ti-ai luat masina cu ESP. Uite pentru situatii de genul asta (poate nu chiar de genul asta, ca mai mult as merge pe uscat/ud .. mai mult ma gandesc pentru curbe luate pe ploaie, atunci ESP-ul este inger pazitor) imi doresc urmatoarea masina sa aiba ESP. Pe gheata n-as conta pe el dar daca zici ca pe zapada te-a scos din belea bun atunci :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti. Am si eu o problema cu a mea masina.. in sensul ca mi se aprinde martorul ESP la bord si incepe sa trepideze chiar si daca stau pe loc. Nu este de la zapada sau gheata .... lucrul asta mi se intampla si pe uscat fara ca roata sa paitneze sau sa derapeze in vreun fel. Aveti idee ce poate fi ? Oi avea vreun senzor dus cu capul ? Este vorba de un VW Passat 1.9 TDI PD 2002 Variant cu 215.000 Km. Multumesc mult !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu odata cu venirea iernii ca ESP-ul isi face treaba cu brio, este un MARE plus pentru masina. Cel mai bine si mai bine te ajuta iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!