Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

1. Domnilor, la Golf, ESP-ul intra doar cand "pleaca" spatele( supravirare) si va frana roata fatza aferenta directiei in care a plecat spatele.

Astfel, acea roata va servi drept punct de pivotare, pentru ca masina sa revina cel mai repede la traiectoria corecta.

Cand intra esp-ul, aproape ca nici nu mai ai nevoie sa contrabrachezi, dar atentie, el nu corecteaza SUBVIRAREA( cu rotile virate,masina merge drept).

de asemenea, cand esp-ul sau abs-ul functioneaza, se va auzi acel carait in dreapta, pentru ca acolo este motorasul care creeaza sau ia presiunea de franare, pe un anumit etrier.

2. Ceea ce am mai observat eu la esp( contine si controlul tractiunii), al actioneaza ca si TCS doar daca toate rotile sunt in rotatie, insotit de martorul galben din bord, care clipeste, DAR, daca ajungeti cu masina in situatia in care masina ramane cu rotile in aer, pe diagonala( incrucisarea puntilor) controlul tractiunii, nu mai stie ce sa faca.

Stie cineva unde as putea sa fac un upgrade de soft care sa stie sa faca acest lucru?

Multumesc anticipat!

incrucisarea puntilor inseamna asta ca: pe diagonala 2roti sunt in aer, pe cealalta diagonala 2 roti sunt pe sol.

moment in care diferentialele actioneaza la maxim fara sa dea tractiune si doar un control al tractiunii eficient stie sa le franeze pe cele din aer

de la secunda 15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu-s convins de partea cu subvirarea. Eu am Fabia, dar ESP-ul pare sa functioneze si la subvirare. Masina nu ia curba chiar cum ai vrea, dar nu merge inainte, ca la masinile mai vechi pe care le-am condus, ci ia curba pe o traiectorie intermediara, probabil cea permisa de aderenta disponibila.

Caraitul se aude doar atunci cand roata actionata de ESP pierde aderenta si intervine ABS-ul peste ESP. ESP-ul poate aplica si o forta de franare moderata, caz in care nu se aude nimic.

2. In cazul descris de tine intra functia EDL (electronic diff lock), care franeaza roata ce a pierdut aderenta, transferand cuplul catre cealalta. Eu am tractiune doar pe o punte, dar bauiesc ca la fel functioneaza si la cele cu tractiune integrala (exc. cele cu diff. Torsen)

Functioneaza minunat chestia asta, iarna trecuta am urcat o panta scurta de vreo 15% cu o roata pe gheata si cealalta pe asfalt curat. Fara EDL ramaneam jos sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu schema cu o roata pe uscat si una pe gheata , este genial .

cel mai bine observati ESP ul pe un drum de piatra, cu pietris, faceti o excursie la tara, si o sa observati foarte bine,

am testat sistemul esp , si la un ML 2008, la fel, am fost impresionat

cel mai bun prieten al meu este ESP ul , sper sa fac un filmulet weekendul acesta, si o sa l impart cu voi

intradevar apasand pe buton nu se dezactiveaza in totalitatea functiile sistemului, ceea ce e cam aiurea.

am un sfat pt colegi, nu va mai uitat in bord daca se aprinde beculetul pt ca riscati un accident ,

Stie cineva daca ESP ul afecteaza performantele masinii ? referitor la Top Speed, Accelerare .

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu sa-ti spun sigur dar eu am senzatia ca afecteaza, cel putin pana la 100 km/h SIGUR .. dar aici depinde si de masina .. si aici ma refer la putere/cauciucuri si greutate

la top speed nu afecteaza, am obtinut acelasi top speed

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
1. Nu-s convins de partea cu subvirarea. Eu am Fabia, dar ESP-ul pare sa functioneze si la subvirare. Masina nu ia curba chiar cum ai vrea, dar nu merge inainte, ca la masinile mai vechi pe care le-am condus, ci ia curba pe o traiectorie intermediara, probabil cea permisa de aderenta disponibila.

100% corect. Depinde mult de aderenta pe care o are si celelalte forte implicate (inertie, centrifuga). El face ce poate in conditiile date, nu iti garanteaza ca va mentine masina pe trasa pe care tu o indici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fortat un semafor, curba de 90 la stanga, viteza nerecomandata pentru acel viraj,insa nu exagerata , cand am tras de volan masina a inceput sa derapeze si s-a proptit intr-o bordura (am indoit bascula, rupt planetara+ 2 jante lovite nasol).

Eu sunt curios de ce nu a intrat ESP-ul ! Nu mi-a corectat deloc traiectoria si nu am simtit nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca are si ESP-ul limitele lui. Vezi ca sunt pe youtube o gramada de filmulete despre ESP (unele au link-uri chiar pe aici). Cand o sa gasesti unul in care iti arata "minunile" pe care le poate face ESP-ul intr-o curba de 90*, sa ni-l arati si aici.

Se vede treaba ca, inca mai sunt oameni care nu inteleg (sau refuza sa inteleaga) faptul ca, sistemele de siguranta ale masinii nu tin locul soferului (altfel, mergeam cu totii pe bancheta din spate) si nu pot face minuni. Ne mai miram de nr. mare de accidente?!

Norocul tau ca ai scapat usor...de data asta. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost unul dintre norocosii salvati de ESP. Sambata ma intorceam acasa, ploua iar intr-o depasire, din cauza celui pe care voiam sa-l depasesc (in timpul depasirii s-a apropiat de mine, trecand peste banda de pe mijlocul drumului) am ajuns cu rotile din stanga pe pamant, mai exact in noroi. Nu aveam viteza foarte mare, undeva la 100km/h dar instantaneu am simtit cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea, ESP-ul e bun la franarea pe diagonala sau roata folosita pe post de pivot etc ..

dar e periculos cand iti taie gazul si ai nevoie de el ..

orice ar fi, nu va bazati pe el ! nu va va salva vesnic si din orice situatie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am avut o experienta neplacuta asta iarna cu ESP-ul (mentionez ca aveam cauciucuri Michelin de iarna toate la fel) . Am facut praf o masina de 23.000 pentru ca ESP-ul lucreaza numai in anumite conditii. Am intrat intr-o curba nesemnalizata (unde compatriotii nostri de la dezapezire au aruncat cu pietris) cu 125 km/h iar masina a inceput sa iasa in exteriorul curbei, am asteptat ca omul sa intre ESP-ul sa stabilizeze dar de unde, nimic. Dupa ce am vazut ca ma indrept spre un gard am calcat frana si l-am pocnit destul de tare. Rezultatul a fost dauna totala a masinii. Concluziile care le-am tras despre ESP:

1. NU functioneaza daca ai pedala de frana calcata. ( deoarece sistemul ABS este blocat de catre om ESP-ul nu poate actiona)

2. Functioneaza decat in anumite conditii iar timpul de raspuns este mai mare decat al soferului.

3. Te ajuta foarte mult in anumite situatii DAR trebuie sa nu te bazezi pe el, deoarece are un algoritm foarte complicat de calcul

cu foarte multe variabile ( are senzori de acceleratie in portiere, pe sasiul masinii etc).

Pe masina care mi-am luat-o acum mi-am luat decat ASR, AFU, EDS, ABS. ESP-ul mi se pare inutil mai ales ca dai apropae 500E si cand trebuie sa lucreze nu isi face treaba. Asta e pararea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@condrutz85:

are si ESP-ul limitele lui.

sistemele de siguranta ale masinii nu tin locul soferului si nu pot face minuni.

Nu te supăra pe mine colegu, dar este fizic imposibil să franezi, c

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit-o acum 3 ani cu ESP-ul, sau mai bine zis, fara! Eram pe BArbu Vacarescu spre Stefan cel Mare. Aveam un Seat Leon FR ( 1.8T ), pe care l-am accelerat fara mila si pe care bineinteles ca nu l-am mai putut opri la timp, intrand in refugiu. Parerea meal, si voi ramane mereu cu ea, este ca daca aveam ESP ON, simteam ca asfaltul este alunecos si ca aderenta este scazuta si nu mai acceleream ca un BOU.

Vand masini, asta e meseria mea si recomand tuturor ESP ON!!!

@condrutz85 sper sa nu regreti ca nu ai cumparat acest sistem, mai ales ca 500 de euro nu e o suma foarte mare cand vine vorba de siguranta ta si a celor ce merg cu tine in masina, si nu numai.

Modificat de AlexPredaGTi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. NU functioneaza daca ai pedala de frana calcata. ( deoarece sistemul ABS este blocat de catre om ESP-ul nu poate actiona)

Corect. Asta iarna, m-am jucat putin cu el (pe zapada). La 40 km/h, viram stg-dr cu ea si era ok. Esp-ul intra, masina nu glisa, mergea pe trasa.

La aceeasi viteza, am simulat o manevra de evitare, calcand frana. Rezultatul = am pus-o de-a latul. Nu ca nu a putut sa faca nimic, dar nici macar nu a intrat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP functioneaza, la o situatie stransa intr-un viraj cu gheata masina plecase dar sistemul a intervenit brusc si a pus-o la loc pe trasa. Fara el loveam masina pe exteriorul curbei. Clar. Nu trebuie franat in sperietura, atunci nu mai functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrat intr-o curba nesemnalizata (unde compatriotii nostri de la dezapezire au aruncat cu pietris) cu 125 km/h iar masina a inceput sa iasa in exteriorul curbei, am asteptat ca omul sa intre ESP-ul sa stabilizeze dar de unde, nimic. Dupa ce am vazut ca ma indrept spre un gard am calcat frana si l-am pocnit destul de tare. Rezultatul a fost dauna totala a masinii.

Pe unde mergeai cu 125 iarna, daca nu stiai nici drumul? Poti sa dai vina pe ESP cat vrei. Daca tu nu iti faci treaba ca sofer, nu spune ca e degeaba ESP-ul. Daca intri tare in curba inertia o sa te duca in exterior daca nu ai aderenta. Iarna pe drumurile noastre (portiuni de gheata pot fi oriunde) mi se pare inconstienta sa-i dai 125 pe unde nu stii traseul, sau mai mult de atat, nu vezi pe unde o ia drumul in fata. Si daca iti pare rau ca ai stricat masina de 23k sa stii ca si una de 32k se ducea la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP ul nu face minuni :icon_thumright:) cel mai bine este sa te joci cu el undeva unde este safe, poligon, teren de fotbal,etc, ca sa iti faci o idee cum si cand functioneaza, astfel vei sti ce e de facut cand vei avea nevoie de el in trafic.

eu intr o zi eram nervos, bla bla bla, dateam talpa pe linia de tramvai. cand in fata unu cu dacia era oprit la trecerea de pieton, calc frana nimic,nici cel mai mic semn de franare, rotile imi patinau pe calea de tramvai, ESP ul era si el bagat in eroare, nu mi a ramas decat sa trag frana de mana , sa sar de pe sinele de tramvai , si dupa aceea am calcat frana.

mentionez ca inainte sa trag frana de mana masina nu raspundea la comenzile volanului, urma traiectoria drept inainte.

deci mare grija.

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum mi-a spus si dealerul acum 4 ani cand al luat octavia si i-am spus ca vreau optional ESP. "e bun. da nu te astepta sa faca minuni. pana la urma tine de legile fizicii."

oricum merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP:

1. NU functioneaza daca ai pedala de frana calcata. ( deoarece sistemul ABS este blocat de catre om ESP-ul nu poate actiona)

Gresit. Exista acel "Brake pressure sensor" care....(pentru a elimina orice suspiciune) vezi mai jos ce face. :zzzzz:

post-3949-1252983463_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primavara asta am pus anvelopele de vara de 225,si am avut ocazia sa ma duc la cluj cu un prieten,fara femei si am zis acum a e ocazia sa vad ce pot face anv.mai late,ce pot spune e ca pe serpentinele de pe meses ma tineam de volan deoarece eram impins spre dreapta iar prietenu era lipit de usa dreapta iar cu coltul ochii vedeam ca licureste ESP-ul deci stiam ca sunt spre limita,in rest nu am simtit sau auzit cum lucreaza ESP-ul,spun asta ca am citit cum ziceau unii ca nu a intrat ESP-ul,dar poate ca a intrat dar nu l-au simtit mai ales daca fortele care actionau asupra masinii au depasit limitele ESP-ului.

Dar am si eu o nelamurire,la pornirea de pe loc cu ruperea aderentei si esp pornit,trozneste cate una de mie frica ca se rupe ceva,e normal asa ceva? banuiesc ca atunci se transmite miscarea la cealalta roata,si daca asa e normal banuiesc ca nu e prea sanatos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pe Meses iti poti testa masina cu adevarat :blink: acolo vezi ce poate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

powerhorse, exact asta e: cat timp ESP-ul face fata, nu-ti dai seama ca lucra.

Masina merge pe traiectorie si tie ti se pare ca e cel mai natural lucru. Cand licareste si simti ceva inseamna ca deja depasesti si posibilitatile ESP-ului.

Mi-am dat seama de asta in prima iarna cu masina, cand am mers intr-o excursie pe Semenic (cine nu cunoaste e un drum de munte FOARTE serpuit si destul de abrupt). In zilele dinainte toata lumea imi spunea ca e dezastru drumul ca nu s-a curatat deloc si fara 4x4 nu urci. Drumul era acperit cu un strat gros de zapada batatorita si inghetata si foarte denivelata. Mie mi s-a parut ca e aderenta f. buna, ca mergeam cu viteza bunicica in sus, limitat de gropi mai degraba decat de aderenta. Pana am ajuns din urma o coloana de vreo 5 masini care mergeau inexplicabil de incet si alunecau in toate directiile. I-am depasit unul cate unul si mi-am vazut de drum, dar mai tarziu am realizat ca nu era aderenta asa cum mi se parea mie. Probabil ca lucra ESP-ul in draci, dar nu semnalizeaza nimic decat cand e depasit de situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul nu prea avea ce face in situatia descrisa de tine, eventual ASR-ul iti putea taia alimentarea la ruperea aderentei. In orice caz, odata ESP-ul intrat, iti va licari in bord si se aud sunete asemanatoare cu ABS-ul care lucreaza. Daca ESP-ul nu licare in bord inseamna ca in acel moment nu face absolut nimic, sta in stand-by (fumeaza o tzigara sprijinit de perete, se scobeste in nas, trimite sms-uri, ... etc).

Cele "5 masini care mergeau inexplicabil de incet si alunecau in toate directiile" (...) probabil aveau cauciucuri de vara. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASR-ul licareste. Era bezna in bord, ca nu acceleram ca apucatu'.

Eu vorbeam de ruperea aderentei laterale, la curba.

ESP-ul intervine cu frana pe o roata (dupa cum stii) atunci cand masina nu urmeaza traiectoria ceruta de directie. Atata vreme cat roata franata nu ajunge sa rupa si ea aderenta nu se aude si nu se vede nimic. Cand si acea roata se blocheaza, intra ABS-ul peste ESP si se aude caraitul, si acum clipeste si martorul, semnalizand ca ESP-ul si-a cam atins limitele.

La fel si la accelerare: atata vreme cat doar o roata rupe aderenta, actioneaza EDL-ul si nu clipeste martorul. Cand ambele rup aderenta intervine ASR-ul si clipeste martorul.

Logica generala este: martorul clipeste atunci cand comenzile tale nu pot fi satisfacute in limitele fizicii, si trebuie s-o lasi mai moale.

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am citit comentarii despre cum " actioneaza " cica ESP in cate o situatie! Cred ca in cartea masinii ,undeva pe la capitolul legat de ESP scrie clar ca : ESP te ajuta DAR nu are si capacitatea de a te SALVA din orice incurcatura insa nu poate sa anuleze si legile fizicii ( cam asa ceva)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!