Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

lasa cerculetele. Treci de 50/h undeva unde eventual nu risti sa te faci praf si incearca sa ii produci un slide (frana pe curba, bruscat volanul etc) si o sa vezi ce se intampla. Sa-mi spui daca mai controlezi tu tot, chit ca ai sistemul "dezactivat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai facut curios, chiar o sa incerc, poligon scrie pe mine :P

nu zic ca sigur n-ai dreptate .. zic doar ca n-am patit pana acum, pt ca totusi nu fac deastea zilnic :lol:

revin cu confirmarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e docman ai dreptate in legatura ca el sta activat eu personal am incercat exact cum ai zis tu si el tot isi face treaba chiar daca il dezactivezi.

El oricum a fost pus pe masina cu un scop daca nu era nevoie de el nu il puneau nemti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yeap, informatia era "confidentiala" pana acum. Am vazut ca gradul de interventie difera de la masina la masina (implicit s-ar putea sa-ti intre foarte tarziu, asa e la TT-S de ex), insa oficial au recunoscut asta doar de la modelele de Golf facute incepand din 2009.

Pot sa-ti confirm insa ca "problema" e veche. Eu prima oara am vazut-o pe un A3 acum 2 ani jumate si m-a cam pus pe ganduri, senzatia fiind una interesanta, stil scoala de soferi si "comanda la mine"...

Pana acum au tacut malc pentru ca fata de BMW de ex, care proclama ca "off e off", riscau sa le taie din vanzari.

Acum ca ESP-ul a ajuns standard si pe ferrari si pe alte marci "sportive" isi permit sa faca lucrurile mai oficiale. E doar o presupunere pe care pot s-o fac.

ABS-ul nu merge deconectat, desi sunt niste situatii (rare ce-i drept) cand ABS-ul se pacaleste. Si cu toate astea ne-am obisnuit cu el.

la fel se intampla si la A-Klasse la Mercedes, la fel se reactiveaza la >50/h.

Modificat de docman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un filmulet despre ESP care mi s-a parut destul de interesant(scuze daca s-a mai postat) :) Mie imi pare un sistem util, in cele mai multe dintre situatii :evil:

ESP safety system

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri şi azi am parcat maşina mai prost,fiind nevoit, duc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi asta am spus şi eu mai sus, atunci c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am simtit nicio interventie din partea ESP-ului atunci cand l-am dezactivat (am un golf din decembrie 2006). Se simte imediat ABS-ul la franari (chiar si usoare) pe viraje luate in forta deoarece roata de pe interior spate tinde sa se blocheze foarte usor, fiind descarcata. Insa am ajuns prin supravirare pe asfalt ud (puternica dar progresiva, nu foarte violenta) sa invart masina la peste 180 grade (curba se dorea de 90 si rotatie suplimentara de peste 90)... evident nu am folosit frana de mana... doar lift-off sau ceva frana normala... nu mai tin minte. Un ESP activ pe undeva prin spate putea sigur sa ma tina... parerea mea. De clipit n-avea ce sa clipeasca deoarece e aprins tot timpul.

Cu ESP activat am avut o singura experienta neplacuta: am intrat un pic cam tare intr-un giratoriu, am inceput sa virez dreapta concomitent cu lift-off, masina a inceput sa supravireze benefic pentru mine, rotindu-se pentru o traiectorie care ma ducea numai bine pe langa scuar... cand ma pregateam sa apas din nou usor acceleratia ca sa mentin traiectoria respectiva, ESP-ul a intervenit ca sa ma scoata din supravirare si mi-a intreptat masina... spre scuar :Driver: . Frana brusca si am scapat cu rotile neatinse. In afara de aceste momente in care ai senzatia ca produce subvirare (de fapt te indreapta) cand o supravirare moderata iti poate fi benefica, consider ca ESP-ul face foarte bine ce face (evident ruineaza orice fun, dar pt. asta avem buton :) , pacat ca n-avem circuite).

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esp-ul nu ti-a subvirat masina, ti-a calculat in functie de pozitia volanului.

Daca ti se pare ca subvireaza, bracheaza mai mult de volan, efectul o sa fie si mai pronuntat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu am spus ca induce subvirare, am spus ca fizic indreapta masina dar senzatia este de subvirare pentru ca, in loc ca masina sa urmeze traiectoria supraviratoare pe care creierul o doreste, ESP-ul iti aduce masina pe traiectoria calculata naturala a volanului si rotilor care, pentru tine, inseamna a vira mai putin :icon_thumright: . De altfel, in situatia pe care am expus-o, singurele roti care au rupt aderenta au fost cele spate datorita descarcarii produse de lift-off. Fata nu a alunecat in niciun moment, deci nu putea fi vorba de subvirare.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva:pe bord am butonul de ESP dar nu stiu daca functioneaza pentru ca pe ceasurile de bord nu se aprinde nici un martor atunci cand il apas.Doar la pornire se apinde martorul EPC care am inteles ca e acelasi lucru, iar dupa ce pornesc masina se stinge...Masina e VW Bora 1.6 16V din 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o intrebare..am cumparat de curand un golf 5 si azi am descoperit o problema la ESP...se dezactiveaza singur(mi se aprinde iconita in bord si se aprinde si OFF de pe buton) si nu merge sa-l mai activez, apas butonul si degeaba...opresc motorul, isi revine si dupa aproximativ 30 de min iar o ia de la cap:(...poate cineva sa ma lamureasca si pe mine? multumesc antcipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara o diagnoza cam greu sa ne dam seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luni o sa o duc la vw pentru schimbul de ulei si o sa fac si o diagnoza..sper sa nu fie ceva grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e esp-ul dezactivat trebuie sa stea aprins? sau sa clipeasca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa stea aprins. Trebuie sa clipeasca. Daca sta aprins inseamna ca nu functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 2 ore am scos borna de la baterie, si bineinteles ca mi-a dat toate erorile de directie si senzorul pneurilor care dispare toate bune, inainte sa scot borna cand apasam butonul ramanea aprins matorul acum cand il apas clipeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

shimano

Cand ESP este decuplat din buton, martorul din bord este aprins.

Nu clipeste ci este aprins!

Martorul clipeste atunci cand ESP-ul intra in actiune. :rolleyes:

post-7729-1249930869.jpg

post-7729-1249930882.jpg

post-7729-1249930904.jpg

Pentru cei care sunt nelamuriti:

Cititi manualele oameni buni!

Si asta inainte de a va urca la volan. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci eu am o probleme acum sa inteleg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca apesi butonul ESP acesta se dezactiveaza si in bord se aprinde martorul corespondent (portocaliu). Apasandu-l din nou se va activa si martorul se stinge. Cand este activat si "intervine" intr-o situatie, la bord va clipi martorul...

Constructorul recomanda utilizarea ESP-ului permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok dar eu cand apas nu ramne aprins, clipeste atunci cand vreau sa il dezactivez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok dar eu cand apas nu ramne aprins, clipeste atunci cand vreau sa il dezactivez

La Passat este cum am specificat. Si la Golf 5 la fel. Se poate ca la Scciroco sa fie diferit... Citeste in manualul autoturismului ce spune acolo si comunica-ne si noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 concluzii

1. Intradevar ESP-ul ramane cuplat chiar daca-l "decuplam" noi. Diferenta e ca intervine mult mai tarziu, nu mai e asa restrictiv. Ce se decupleaza 100% e ASR-ul

2. M-am jucat in rond cu ESP cuplat si e genial :somnmare: singura problema cu el e ca treb sa tii minte ca masina se duce in functie de cum tii volanul, nu mai merge sa faci "scheme" ca si cum nu l-ai avea si atentie ca taie gazul (uneori aveti nevoie de el)

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) Doar la pornire se aprinde martorul EPC care am inteles ca e acelasi lucru (...)

Cum sa fie acelasi lucru martorul de EPC cu cel de ESP!? :vaidecapulmeu:

espm.th.png epc.th.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!