Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

@speedo

Corect,dar practic ma aflam in dreptul lui cand a venit peste mine,nu undeva mai in spatele lui.Eu ma aflam deja pe banda de sens opus(eram in depasire).Am franat dar am si virat stanga sa ies pe nisip.Daca nu faceam asta ma lovea.Apoi am virat dreapta sa raman totusi pe drum ,sa nu cad in rapa.De accea spun ca am ramas uimit ca,in urma unor astfel de manevre,masina s-a comportat impecabil,de parca a inteles ce vreau sa fac.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erai in unghiul mort a oglinzii loganului, de aceea nu te-a vazut.Norocul ti-a suris.Multumeste stii tu cui, acolo sus. Numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dannyb

Nu ma dau mare sofer pt ca nu sunt,dar eu cand ma asigur din spate imi mut capatana un pic ca sa anulez unghiul mort.In plus ,am spus ca ajunsesem in dreptul lui,trebuia sa ma vada cu coltul ochiului.Nici eu nu-mi dau seama cum de nu m-a vazut!Poate era cu gandul in alta parte.Se intampla des!!!

Modificat de iuli00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Aici se dicuta despre ESP - Electronic Stability Program.

Va rog sa incetati cu :wub:

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am anvelope cu talon mai mare pe spate stiu ca e normal sa clipeasca la plecarea de pe loc si de multe ori ii dau "off" pana ajung in treapta a 3-a ca sa nu ma opreasca.

E posibil din cauza asta sa nu actioneze cand am nevoie? Am incercat s-o fac sa fuga de spate pe zapada si nu a redresat masina.

Am incercat si cu redresarea din volan si fara..dar fara sa apas frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm .. o sa incerc si eu cu prima ocazie ... sa vad cum si cand actioneaza ESP-ul ..

eu am obiceiul de a "testa" terenul. de exemplu de revelion am fost plecat din tara, cand m-am intors a dat zapada iar primul lucru pe care l-am facut cand am iesit cu masina din garaj a fost sa-i testez aderenta ca sa stiu care-i sunt limitele (e vorba de cielo .. acolo n-am nici esp nici abs nici asr nici nimic :))

cu golful am avut 2 situatii:

1) 80-90 pe piatra cubica umeda, eram in accelerare, curba de 90 de grade dar destul de larga, mi-a intrat esp-ul pe la jumatatea curbei, atunci cand am simtit ca pierde aderenta, n-am facut decat sa pastrez traiectoria, n-am atins nici o pedala nimic si s-a redresat singura. s-a aprins si becul :P - faza am facut-o pentru a "testa" esp-ul si .. ma rog .. ma si alerga un R32 :D

2) 40-50 pe asfalt ud (apa+praf), curba de 90 de grade dar deloc larga, totul a durat 1-2 secunde maxim, n-a intrat nici macar ABS-ul, fapt care a dus la o bara sparta :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima situatie cred ca a fost o conditie de understeer sau oversteer. Aceasta e sesizata de satelitii de pe fiecare roata. ESP va lua decizia de a frana in diagonala rotile astfel incat sa aduca masina la traiectorie normala, cea imprimata si de pozitia volanului (directia dorita).

Daca nu se intampla conditia de understeer sau oversteer, poate interveni doar ASR-ul din componenta ESP-ului, dar acesta nu va corecta traiectoria; ASR doar franeaza rotile care pierd aderenta. Martorul se aprinde ("palpaie") in bord pentru a te anunta ca te "joci" cu limitele fizicii :offtopic:

Modificat de last
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply. Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am parcurs aproape tot topicul, si l-am parcurs si pe cel asemanator, care acum este locked, insa nu am reusit sa ma lamuresc in legatura cu un comportament ciudat al masinii pe zapada afanata:

Un Golf IV, treapta I de viteza, plecare de pe loc de pe marginea drumului, din zapada afanata, fara bruscarea acceleratiei (rotile cam la 30 de grade stanga), cu ESP activat: senzatia e ca masina "fuge" stanga-dreapta (nu reusesc sa imi dau seama exact daca spatele sau fatza, insa am impresia ca spatele fuge), pana in momentul in care ajung pe zapada batatorita, sau scad acceleratia, sau indrept rotile pe directia masinii. Nu accelerez in continuare mai tare de frica sa nu incep sa ma invart incontrolabil (zona cu masini parcate, strada ingusta etc).

Nu ar fi fost normal ca masina sa nu derapeze si sa intre ASR-ul/ESP-ul in aceasta situatie? Este posibil ca ESP-ul sa nu functioneze si, totusi, martorul ESP sa stea stins in bord?

Sincer, fiind incepator, nu prea am reusit sa fortez masina in asa hal incat sa imi intre prea des ESP-ul: s-a intamplat odata (iarna trecuta, la prima zapada) la plecare din panta, pe gheatza acoperita cu zapada afanata: am simtit cateva fractiuni de secunda masina fugind spre dreapta, apoi s-a aprins martorul ESP si masina s-a redresat. Un alt caz a fost la o incercare de a urca dinspre strada spre trotuar intr-o zona cu zapada de 10-15 cm si un pic inclinata (Harmanului): masina a inceput sa patineze, iar la fortzarea acceleratiei matrorul ESP din bord palpaia. Nu stiam la momentul respectiv de dezactivarea ESP-ului, insa am reusit incet, incet, sa ajung la "liman".

As fi asteptat un comportament similar si in situatia de fatza (aprinderea martorului ESP, minimizarea senzatiei de "fuga" a masinii)...

Ultima scanare completa a fost facuta acum vreo luna (un prieten de la Tess), si nu mi-a semnalat nicio eroare.

Modificat de imosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzatia de fuga intr-o parte sau alta a masinii nu poate fi de la ceva urme ramase sub zapada afanata? iar la viteza mica nici ESP nu are ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti sigur ca alunecau rotile ar fi trebuit sa se aprinda martorul ASR din bord si sa percepi limitarea de turatie a motorului

e greu sa intre ESP mai ales pe un ampatament scurt si asfalt fara nisip, zapada, gheata (+desigur mers tare, nu "mandatory suicide...")

eu cu chiu cu vai pe gheata l-am "facut" sa se "aprinda" facand slalom special :icon_thumright: cu elan (ca sa nu fie piciorul pe acceleratie si sa intre ASR sau EDS)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai inainte am scris un pomelnic intreg ... dar a expirat pagina inainte de a fi incarcata pe web :P

Acum pun versiunea foarte scurta: am testat ESP-ul in conditii safe pe zapada (accelerare in curba in urcare, si S-uri) si pe asfalt umed (accelerare in curba) si a reactionat surprinzator de bine. Doresc sa se comporte la fel si in situatiile limita. La fel si ABS-ul inca din prima zi de la ridicarea masinii, cind la o frina brusca a celui din fata la culoarea galbena a semaforului, eu am strunit herghelia sa prind galbenu' si apoi am frinat brusc si am tras de volan spre stinga, spre norocul meu era liber (si nu venea nimeni pe banda din stinga) - cu 2 ani in urma cu Dacia in aproape aceleasi conditii (in loc de semafor a fost o trecere de pietoni mascata pentru mine de un camion) nu am ratat coltul la Cielo din fata mea, care incremenise la trecerea de pietoni cand un pieton tocmai isi coborise un picior pe trecere; la mine farul si radiatorul infundate, iar la celalalt doar miscata un pic bara. ;)

Modificat de mdinisoae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sint multumit de cum functioneaza ESP-ul la masina mea.Prompt si foarte prietenos cu soferul.

Mai ales cum avem mazga asta se pot face diverse artificii.

In linie dreapta la plecarea de pe loc in forta pe o suprafata mai alunecoasa, masinii i se taie practic "gazul"(fara sa frineze) pentru 1 sec. sau cit este nevoie, revenind imediat in acceleratie cind considera ea ca are destula aderenta.Sau cind sint intr-o curba strinsa 20-30km/h pe la jumatea curbei accelerez puternic sa intru in linie dreapta si masina isi mentine frumos traiectoria pe care i-o dai, eu doar tin volanul cu o mina si accelearatia in podea.Totul se intimpla foarte repede pe fractiuni de secunda masinii i se ia/da acceleratia si i se blocheaza/elibereaza frinele.

La viteze mari odata am patit sa intru intr-o curba larga cu mazga(inselatoare) dar si inclinata putin, masina fiind in acceleratie 80-100km/h am simtit deodata ca nu mai sint eu la comenzi, ESP-ul si-a facut treaba foarte bine , a tinut masina pe traiectorie dar am simtit cum sta pe "virfuri" in curba.In spatele meu un Matiz s-a rasucit 360 grade fara sa pateasca nimic.Daca aveam cu 20-30km/h in plus probabil ca o parcam pe gard.

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am G4 cu ESP. Cand plec de pe loc si rotile patineaza, intra esp-ul (traction control) si se aude un grohait ca cel de abs. Cand am peste 20-30km/h si rotile din fata pierd aderenta la accelerare nu se mai aude acest grohait, aprinzandu-se doar becul de esp.

De unde provine acel sunet la viteze inferioare?

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate este EDS-ul... :blink:

Blocarea electronica a diferentialului. Daca o roata motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de franare definita, roata fara aderenta este franata, astfel forta de tractiune asupra rotii se deviaza catre roata cu aderenta mai buna, permitand deplasarea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu grohaie decat ABS in pedala

nici macar cand intra ESP...poate daca il provoc mai tare o sa grohaie de emotie..:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiam ca exista EDS pe G4. Se poate dezactiva complet? Butonul de esp nu pare sa dezactiveze EDS-ul.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP include programul ASR si EDS si nu se pot dezactiva separat.

Cand se aud zgomote la pierderea aderentei, intra EDS-ul care franeaza diferential rotile pentru ca depisteaza o diferenta de turatie la roti si astfel va frana roata care pierde aderenta. EDS-ul lucreaza pana la viteze de 40km/h pentru o masina cu tractiune fata si pana la 80km/h pentru o masina cu tractiune integrala.

Cand se pierde in mod uniform aderenta, intra ASR-ul din componenta ESP-ului si franeaza rotile care patineaza, prin reducerea turatiei motorului.

Sursa: manualul de utilizare al masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare. Nu stiu daca sunt offtopic da am o nelamurire : am un golf iv TDI din 2001,nu am butonul cu ESP pe plansa de bord, dar cand pun cheia pe contact mi se aprinde in bord, numai ca nu intra cand am nevoie de el??Ce credeti ca poate fi???

Post editat pentru corectarea greselilor de scriere.

Folositi corect semnele de punctuatie (nu ...) si renuntati la limbaj mIrc. Articolul 2 din Regulament

Al Bundy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa ai doar ASR daca se aprinde in bord. Pe consola centrala ai buton ASR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa intorc masina cu frana de mana pe zapada si cu ESP activat nu reuseam sa o intorc prea tare. Cand am dezactivat ESP-ul si in momentul in care am piscat acceleratia, s-a invartit intr-un unghi mai mare, deci EPS-ul isi facea treaba. Si mai vad cand iau curbe stranse cu viteza, chiar daca e uscat sau umed asfaltul, ca se aprinde cateodata ESP-ul, semn ca actioneaza. Mie imi pare bine ca il am si gasesc folositor. Si e ok ca avem buton de ON/OFF :blink:).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut ESP te ajuta foarte mult daca e uscat daca e umed "nu prea" stiu din propie experinta cum puteam sa intru in parapeti pe autostrada catre roma intr-o curba care era putin umed asfaltul am intrat cu 160 si nu mai puteam sa fac nimic. Dar totusi el isi face treaba am vazut in bord cand sa aprins becul si a intrat.Deci la mine functioneaza foarte bine.

Modificat de danica ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde cum mergi, uneori e bun uneori nu ..

pe mine personal .. faptul ca-mi taie controlul masinii ma sperie ingrozitor .. cand am chef de "prostii" il scot

sa zicem ca intrii intr-o curba tare (si intrii pt ca asa vrei, si stii ce ai de facut) si-ti intra desteptul de ESP si te trezesti ca nu mai ai control (te franeaza/taie gazul etc) .. de multe ori o pedala la fund (acceleratia) te poate scoate din belele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la VAG chit ca il ai "dezactivat", isi face treaba pe fundal. Suprabracheaza sau fa un trail braking si o sa vezi cum clipeste indicatorul, desi e dezactivat.

Implicit il dezactivezi tu cand faci prostii, insa e acolo si probabil ca te-a salvat pana acum de ceva ori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa mai clipeasca daca e tot timpul aprins ?

si nu inteleg ce treaba face daca ma invart cu ea exact cum vreau eu .. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!