Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

I s-a mai intamplat cuiva sa i se aprinda becul de la ESP in mers si sa se stinga singur dupa cateva secunde ? Ce ar putea fi ? Cel mai frecvent apare la o anumita viteza mergand constant, in jur de 90 ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva rotile de diferite dimensiuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am luat masina, esp m-a ajutat cu adevarat in urma cu o saptamana.Ma intorceam de la Sibiu, iar intr-o curba, accelerand la mijlocul ei ( treapta a 3-a) masina a inceput sa supravireze.(aveam anvelope de vara, iar pe jos era polei..afara erau cam 1-2 grade). Nu a apucat sa fuga decat vreo 3-5 grade, pentru ca esp a intervenit imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul e foarte bun cand mergi normal si te ajuta foarte mult corectand traectoria masinii in situatii speciale. Pe de alta parte daca mergi foarte tare poti avea surprize de genul, masina nu se ma incadreaza in tractoria pe care te astepti o sa aiba, un exemplu ar fi piatra cubica de la statuie de la aviatorilor, am virat un pic mai agresiv ocolind statuia si ma asteptam ca masina sa gliseze usor de spate ...pe jos fiind umed, in schimb ESP mi-a franat si m-am trazit oprit :blah: . O alta ocazie in care ESP-ul m-a surprins a fost urmatoarea : rulam pe o portiune de zapada am intrat intr-un viraj si am accelerat destul de puternic rotile din fata au inceput sa derapeze in tractiune iar spatele a inceput sa iasa de pe viraj ESP-ul a intervenit imediat. Problema a fost ca a intervenit exact in momentul in care am trecut de pe zapada pe asfalt uscat franand violent fata .... Concluzia e ca ESP nu face minuni dar e acolo si ne poate ajuta un pic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... Concluzia e ca ESP nu face minuni dar e acolo si ne poate ajuta un pic

ESP face minuni, dar nu trebuie sa uitam sa tinem cont de legile fizicii, care nu pot fi depasite... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare , e normal sa sa sune ceva la roata , ca si in cazul abs-ului , in momentul cand acea roata pierde aderenta ? o roata era pe asfalt iar cealalta era pe noroi , cand am dat sa pornesc la roata care se afla pe noroi a inceput sa sune ceva , ca si cum ar bloca roata , dupa care i-ar da drumul . becul de la esp s-a aprins pt un scurt moment , dar roata nu a patinat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ai descris tu e tocmai modul de lucru normal al ASR+EDS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ESP-ul avea un comportament mai ciudat prin faptul ca in timp ce rulam cu 60-90km/h si urma un viraj la stanga sau la dreapta, dar mi se intampla mai mult la virajul de dreapta, acesta sa intre ne invitat de mine. Adica, intra cand chiar ca nu trebuia cand nu era necesar nici vorba de derapaj sau mai stiu eu ce avand in vedere ca am o suspensie destul de rigida si roti destul de late 225.

Ca urmare am fost la tata Voinea si mi-a facut setarea de baza a ESP-ului si de atunci nu a mai zis nimic.

Se pare ca o mai ia si ESP-ul razna asa cu timpul, deh a imbatranit si el este din 2001 :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel pateam si eu cu passatul B5 de la serviciu, problema a fost uzura capetelor de bara, deci volanul nu mai statea pe drept cand mergeam inainte. Odata cu accentuarea uzurilor la sistemul de directie, fenomenul s-a amplificat, in ultima faza circuland mereu cu esp off.

Daca se va manifesta fenomenul din nou la tine, verifica jocurile componentelor suspensiei si sistemului de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta este ca le verific destul de des si sunt ok. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider ca este normal sa se mai decalibreze unele componente, prin urmare se ajunge la o functionare anormala a sitemului.

Recomand recalibrarea sistemului dupa fiecare interventie majora la directie si suspensie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

asta toamna, urcand tare pe curbele de pe langa Ramnicu Valcea, pe ploaie, am simtit ca masinii ii fuge spatele si m`am ingrijorat si eu ca nu intra in functiune ESP`ul. nu stiu ce sa zic, probabil ca se face vazut in conditii mai dramatice..

aici arata cum functioneaza:

sper sa fie voie sa postez linkul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, totusi, mie de fiecare data mi-a intrat aproape instantaneu (vezi ce am zis pe pagina anterioara). Recent l-am testat in parcare la Bricostore ( e mai liber).

In treapta a 2-a la 40 km/h am virat brusc, in acelasi timp accelerand tare. A intrat instantaneu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea ESP-ul intra in momentul in care simpte ca traictoria si pozitia masini nu este cea impusa de volan ( automat de conducatorul auto) . La masina mea intra instant in momentul in care se invart rotile pe loc, derapeaza masina si altele . Deci daca intra cu intarziere eu cred ca nu e chiar ok ar terbui facuta o verificare sau eu asta as face . :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nelamurire legata de ASR. Cumva TCS este denumirea sub care se ascunde ASR la Seat ?

Intreb pentru ca la masina din semnatura, intre scaunele din fata, am un buton pe care scrie TCS. Daca-l apas, in bord mi se aprinde becul ESP.

Deci TCS este: (inca) o Marie, subsitem al ASR/ESP sau n-are nici o legatura cu ASR/ESP ?

In manual scrie ca TCS este legat de ESP dar n-am gasit nici o referire la ASR (sau n-am retinut eu ca si asta-i posibil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

TCS = Traction Control Sistem (sistem electronic de control al tractiunii) ,la masinile SEAT, asemanator cu ASR-ul de la Skoda

http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/...Slip+Regulation

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

As putea spune ca mie Esp-ul mi-a salvat viata!Ma intorceam de la munte.Pe soseaua de centura a Ploiestiului(inainte de a incepe modernizarea),drum uscat, ma aflam in depasire cu semnal vizual pornit si faruri de intalnire aprinse(xenon).In timp ce depaseam un Logan(se intelege ca era pe acelasi sens de mers cu mine,o singura banda pe sens) care nu s-a asigurat decat din fata,exact in momentul in care treceam prin dreptul lui a vrut sa intre si el in depasire.L-am evitat ducandu-ma cu jumatea stanga a masinii in afara carosabilului peste celalalt sens de mers,pe nisip.Masina s-a oprit de parca ar fi tinut-o cineva cu mana,fara sa derapeze sau sa cada de pe sosea(drumul este inaltat evitandu-se inundarea lui).Aveam o viteza de peste 100km/ora aflandu-ma in depasire.Trebuie sa spun ca e un Audi cabrio si la o eventuala rasturnare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,eram prea concentrat in a evita si o groapa aflata in nisip,pe care am incalecat-o.In primul rand am fost uimit cat de repede s-a oprit masina de la o asa viteza,apoi faptul ca s-a oprit pe drept.Am pneuri 235/45 R17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remarcabil,dar nu e indicat sa iesi mereu in decor pt altu'.Personal cred ca as fi franat si as fi strans bine volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cea mai buna solutie atata vreme cat e loc sa iesi. stiu pt ca am fost de multe ori pe acolo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!