Jump to content

Postare recomandată

Salut,

 

Am decis sa-mi prezint si eu Golf-ul luat in August 2013.

 

VW Golf IV 1.6 FSI Champ

- Culoare: LC9Z - Black Magic Pearl

- Motorizare: 81kw/110 CP, 155 nm - BAD (stock)

- Cutie: 5+1 trepte

- Jante 15" Avus II + Jante Otel 15" OEM (pentru iarna)

- 8x Airbag-uri

- Climatronic

- Incalzire in scaune

- Inchidere centralizata, alarma

- Computer de bord

- Geamuri electrice

- Faruri cu proiectoare ceata si reglare electrica

- Oglinzi electrice, incalzite

- Trapa electrica

- Scaune cu reglaj pe inaltime

- ABS, ESP

- Suport pahare fata

- Cotiera fata

- Radio BETA, CD Player, 8 Difuzoare OEM.

Pana acum au fost schimbate:

- Manson schimbator cu unul de piele (calitate OEM, multumesc TIBI_84)

- Consola sofer (OEM)

- Maner pasager dreapta (OEM) (mai am 2 fete de maner noi pt. cele din spate daca o fi cazul)

- Kit reparare clapeta cotiera (OEM)

- Presuri cauciuc (all season, OEM)

- Pompa vacuum la galeria de admisie

- Kit distributie (Contitech) + pompa apa (Graf) la 157.000km

- Toate filtrele + uleiul la 161.000km

- Becuri Long-Life OEM (Philips) faza scurta

Urmeaza sa schimb:

- Stergator luneta default cu unul Aerotwin OEM (este cumparat deja, e in portbagaj asteapta sa fie montat)

- Ansamblu furtun apa ce duce la radiator, racitor ulei si carcasa termostat (mi-a fost rupt intr-un service) + Antigel G13

- Bandou plastic fata + vopsit putin spoilerul ca mi-a fost zgariat

- CD Player inlocuit cu in In-Dash 6 CD Changer (daca gasesc unul la pret decent, si compatibil cu BETA)

Este prima mea masina si sunt nou in domeniu, orice parere sau sugestie este binevenita :).

post-125890-0-43844000-1395079439_thumb.

post-125890-0-72135000-1395079439_thumb.

post-125890-0-94931900-1395079439_thumb.

post-125890-0-14137100-1395079440_thumb.

Link către comentariu

urmeaza: - Stergator luneta default cu unul Aerotwin OEM (este cumparat deja, e in portbagaj asteapta sa fie montat)

Link către comentariu

Credeam ca se refera doar la acea lamela de stergator tip "aero" care se poate monta si pe bratul vechi...scuze :)

Link către comentariu

Mersi. Nu, nu ma refeream la lamela, am brat, lama, capac (capac pe care cred ca va trebui sa-l ajustez putin ca pare sa atinga luneta), lama Aerotwin nu mi se potriveste pe bratul vechi, au prinderi diferite.

Modificat de pcp
Link către comentariu

a 3-a poza e facuta in bocsa nu? arata bine golfu nu cred ca te-am vazut pana acum

Link către comentariu
  • 7 months later...

Nu prea am avut timp sa actualizez topicul, insa am revenit cu un update.

 

Am avut ceva probleme zilele trecute cu un service, pe numele lui Memory Service, asa ca ma simt obligat sa avertizez colegii din zona Resita cu privire la cum aleg service-ul, o descriere a problemei avute cu ei:

 

In 2013 m-am dus la Resita la Memory Service sa-mi schimb renumita pompa vacuum (700RON+) ce se tot rupe la FSI-uri. Data galerie de admisie  jos, montant garnitura, totul okay, insa martorul de Check Engine a ramas aprins. M-am intors cu ea la service sa verificam, dupa ce am dat o tura. Vine unul din mecanici (sau ce dracului o fi, ca nu-i mai inteleg). Pune un cablu' de diagnoza, citeste eroarea si acum urmeaza partea cea frumoasa: incepe sa traga de furtunele de la racire (ca si cum ar avea vreo legatura), si-mi rupe un ansamblu' de la retur (vezi poza 1, ștuț-ul de la Elementul 1 marcat cu rosu in imagine), asta in timp ce motorul mergea, ii sare antigel pe fata, pe ochi.

Am vrut sa cer sa mi se inlocuiasca piesa rupta, insa taica-miu a insistat ca mi-o pot repara. Au bagat o teava de cupru la cald si au facut o improvizatie, pe moment mi s-a parut ca e ok, dupa o saptamana vazand ca 'mustește' antigelul pe langa improvizatia facuta, am comandat tot ansambul (pentru ca nu vine decat  cu toate furtunele, inclusiv cele care intra in radiator), din Germania, urmand sa-l schimb.

 

Anul asta intamplarea face sa ajung sa schimb tot la Memory Service ulei-ul (am zis sa le mai dau o sansa), a descurs totul okay.

 

Am cerut o programare (la telefon mi-a zis ca m-a programat la un mecanic bun), pentru a schimba reperul rupt de inteligentul de mecanic in 2013 (ala care s-a ars pe fata cu Antigel). Ma programeaza, ma prezint cu ansamblul nou, cumparat de mine ca sa mi-l schimbe. Cand il vede mecaniul prima lui reactie a fost "pfff, ce-i cu asta? e mult de munca", defapt era vorba de maxim 15 minute, 3 coliere elastice si cele 2 furtune de la radiator, s-a speriat ca erau multe 'mațe' (penibil if you ask me). Imi zice sa las masina afara, ca o fac direct afara (am ramas putin mirat), o las afara, si se apuca de treaba. In 5 minute au resuit sa-mi rupa un alt ansamblu (din nou, vezi poza 1, Elementul 2), un T-eu de plastic tot de la racire. Am zis ca mor de nervi. Motivarea a fost "si asta ti-e rupt", ca si cum as fi venit fara retur la antigel de la Bocsa pana la Resita, wtf? Deja ma gandeam ca-s cu plangerile la OPC, din pacate a 2-a zi la 3 dimineata trebuia sa duc pe cineva la Aeroport la Timisoara, imi trebuia masina urgent, deci am renuntat la idee, vroiam sa-mi iau cat mai repede masina de-acolo, asa ca mi-au facut din nou aceeasi chestie, bagat o teava la cald pe T-eu, dar din nou musteste antigelul. Am dat din nou comanda pe banii mei pentru un T-eu, care ghiciti ce, si asta e ditamai ansamblul, alti zeci de euro.

 

TLTR: M-am dus la Memory Service sa-mi monteze o piesa rupta de ei (cumparata de mine OEM din DE, piesa care defapt e parte dintr-un ansamblu mai mare, 60€), si in timpul montajului mi-au rupt o alta piesa, pe care a trebuit sa mi-o cumpar din nou (un T-eu care si el e parte dintr-un alt ansamblu (poza 2), 45€), manopera nici n-o mai pun la socoteala. Pe scurt, bani si timp pierdut aiurea pe probleme creeate de mecanici incapabili.

 

Ce-am mai facut:

- dupa 12,000km - schimbat ulei (Castrol Magnatec C3, 5W40) + filtru aer OEM;

- curatat jantele Avus II cu Sonax pt. la primavara. (poza 3 si 4). Nu stiu daca in momentul in care le-am curatat sau erau dinainte, insa unele capace centrale aveau piciorusele apraoape rupte (era albit plasticul si se putea misca), asa ca am cumparat alte capace noi OEM, si daca tot m-am apucat, am luat si capace pentru prezoane  :winter:

- verificat placute frane (momentan nu trebuie sa le schimb, dar am pregatite fata/spate OEM).

- verificat capeti de bara, sunt ok.

 

Luna viitaore sper sa fac urmatoarele:

- schimb stergator spate cu Aerotwin OEM (aka Golf 5), am facut rost de presa Draper (asta m-a impedicat pana acum sa nu-l schimb)

- schimb stergatoarele fata OEM.

- schimb T-ul din ansamblul de la returul racirii

- schimb filtru polen OEM + curatare clima cu Loctite Hygien Spray

 

Volan in 3 spite (luat de pe GTI cu piele perforata) undeva la 700 RON e mult? Pielea este intr-o stare okay, la fel si airbagul.

post-125890-0-68353600-1414616722_thumb.

post-125890-0-06184100-1414616725_thumb.

post-125890-0-68720200-1414621898_thumb.

post-125890-0-90261900-1414621898_thumb.

Link către comentariu

Eu nu inteleg ce ai mai cautat a doua si a treia oara la service-ul repsectiv. Sper doar ca te-ai lecuit si ca a patra oara n-o mai faci.

 

In alta ordine de idei, masina arata super, ai grija de ea ca si ea va face la fel. Imi place ce ai de gand, iar pentru volan nu imi pot da o parere. 

 

Bafta si cat mai multi km fara incidente si service-uri criminale.

Link către comentariu

eu la service calcam a doua si a treia oara si ii puneam sa repare greseala cu piese vw, nu cu improvizatii.

capacele originale se mai rup cand sunt vechi, am patit si eu. nu au legatura cu solutia sonax.

daca tot le-ai curatat asa bine, de ce nu ai curatat si urmele de la plumbii de echilibrat? pune niste motorina pe un tampon si lasa-l la inmuiat sau ia o solutie dedicata pt inlaturat bitum/adeziv.

 

la stergatorul spate ai grija pe ce pui presa (app cat a costat?) ca se sprijuna pe stropitoare si nu e ok. eventual improvizeaza ceva sa impinga in piulita (pe care o slabesti putin inainte).

 

volanul, prea scump. de ce nu imbraci unul in piele perforata, iesi mai ieftin cu cateva milioane si arata f bine.

Link către comentariu

Volan cu piele perforata se gaseste pana in 400ron. Greu, dar mai apar din cand in cand.

Link către comentariu
 

Eu nu inteleg ce ai mai cautat a doua si a treia oara la service-ul repsectiv. Sper doar ca te-ai lecuit si ca a patra oara n-o mai faci.

Pai pana nu s-a intamplat prima data am mai fost de cateva ori la ei, mi s-a parut relativ ok, si dupa un an am zis sa le mai dau o sansa, am schimbat ulei-ul si filtrul de aer si a fost okay, mi-am facut sperante gandindu-ma ca poate s-o fi cristalizat plasticul respectiv si era doar o chestiune de timp pana se rupea, asa ca m-am dus sa-mi schimbe ce mi-au rupt si au rupt altceva, am incheiat definitv cu ei. Banuiesc ca depinde si ce mecanic prinzi. M-am lecuit oricum, o sa-mi caut o presa pentru coliere elastice si o sa mi-l schimb eu.

 

eu la service calcam a doua si a treia oara si ii puneam sa repare greseala cu piese vw, nu cu improvizatii.

capacele originale se mai rup cand sunt vechi, am patit si eu. nu au legatura cu solutia sonax.

daca tot le-ai curatat asa bine, de ce nu ai curatat si urmele de la plumbii de echilibrat? pune niste motorina pe un tampon si lasa-l la inmuiat sau ia o solutie dedicata pt inlaturat bitum/adeziv.

 

la stergatorul spate ai grija pe ce pui presa (app cat a costat?) ca se sprijuna pe stropitoare si nu e ok. eventual improvizeaza ceva sa impinga in piulita (pe care o slabesti putin inainte).

 

volanul, prea scump. de ce nu imbraci unul in piele perforata, iesi mai ieftin cu cateva milioane si arata f bine.

Din pacate nu mai aveam timp sa clachez, ca trebuia sa fiu de urgenta dimineata urmatoare la aeroport, si era deja ora 4 dupa masa. Anyway, ma consolez ca pun ansamblele noi si mai scap de o grija (din pacate m-au scapat si de bani).

 

Capacele sunt constient ca nu s-au rupt de la Sonax, ma refeream la procesul de curatare, ca am scos capacele inainte sa ma apuc sa le curat si m-am gandit ca atunci s-au dus (oricum erau si zgariate de la meseriasii care baga surubelnita in centrul lor pana gasesc gaura de pe lateral, aratau urat) . As fi dat urmele de la plumbi jos, dar n-am stiut cu ce, am incercat eu putin sa dau cu periuta de dinti + unghie dar vazand ca merge greu am renuntat la idee. O sa incerc cu motorina, mersi de pont!

 

Pai nu am cum sa pun decat pe stropitoare cred, ma gandeam sa dau cu WD40 pe brat inainte sa ma apuc, sa astept vreo 15 minute si sa incerc s-o scot cu mana, altfel va trebui cu presa, eventual pun un material textil in capul stropitorii si usor sa incerc sa-l scot. Presa a fost 70,44RON (pretul l-am luat din Google Cache, ca site-ul este picat acum, deci nu pot vedea pretul exact), stiu ca m-a ajuns cu transport cu tot undeva la 95RON. Am zis sa iau Draper ca Yato cica se rup mult mai usor, acum am citit ca nici Draper nu mai au calitatea dinainte. (Yato e undeva la 30RON). Mersi de feedback-ul cu volanul.

 

Volan cu piele perforata se gaseste pana in 400ron. Greu, dar mai apar din cand in cand.

Nu caut unul cu piele perforata, insa asta s-a nimerit sa fie intr-o stare impecabila si am zis ca poate ies mai ieftin sau la acelasi pret dar fara bataie de cap. Initial m-am gandit sa caut unul in 3 spite cu un airbag care arata okay, sa dau pielea jos si sa pun alta (la colegu' ady_desper), cam asa ceva http://i.imgur.com/xMVDyjC.jpg - mi se pare superior OEM, si asa arata cel cu 700RON (cu tot cu airbag): http://i.imgur.com/6936vSb.jpg

Modificat de pcp
Link către comentariu

Pune câteva piulițe pe ax sa aibă în ce împinge presa. Dacă pui pe stropitoare o rupi ca e de plastic.

Eu am scos cu wd40 și cu mana dar m-am chinuit puțin ca era înțepenit bine . Dacă aveam presa era mult mai ușor

Link către comentariu

O sa incerc fara presa in cazul asta, am gasit un tutorial care pare ok: http://www.my-gti.com/1484/volkswagen-golf-rear-window-wiper-%E2%80%93-removal-and-installation - ridicat bratul la 90* + miscat putin si ar trebui sa se desprinda. Daca nu, o sa desfac putin piulita care e pe ax (cat sa aibe joc sa trag bratul), si o sa pun cateva piulite peste, si o sa incerc sa-l trag (contra fiind piulita putin desfacuta). Apropo, l-ai stransa la mana sau cu cheie dinamometrica? Am gasit intr-un manual de service ca s-ar strange la 15Nm.

LE: Am tot citit ca trebuie ajustat capacul, mai exact taiat cca. 2mm la baza ca sa nu stea direct pe geam si sa frece de el (cod capac: 6Q6 955 435 D), ati avut problema asta?

Modificat de pcp
Link către comentariu

am strans cu mana. nu aveam dinamometrica atunci, intre timp mi-am luat dar nu merge reglata asa de jos, la 15nM. merge de la 25 in sus.

capacul, daca pui brat de golf5 e altfel capacul dar nu atinge de geam.cel putin la mine nu.

are niste cleme pe margine, ca sa il pui/scoti il strangi din laterale si el se prinde pe marginea de plastic de pe geam.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Un alt eveniment neplacut. Am tot simtit miros de benzina, initial am zis ca o fi de la benzina sau ceva, dupa 3/4 zile mirosul a devenit din ce in ce mai puternic si i-am tras o diagnoza. Nimic nou. Am deschis capota, mirosea foarte tare a benzina, imediat am vazut niste urme umede, erau de la benzina. Furtunul de la alimentare era tot crapat, mai ales la coliere, pe unde curgea benzina (ma gandesc cat si cum am mers in conditiile astea). Mi-am comandat de pe ahw furtunul, o sa dureze cateva zile, intre timp imi caut si un cleste de coliere elastice, de 14mm mai exact (numa' bine schimb si T-ul de la antigel ca mi-a venit), aveti idee daca asta e ce-mi trebuie? http://img07.olx.ro/images_mercadorro/22354811_1_1000x700_cleste-coliere-profesionala-ks-tools-speciala-cluj-napoca.jpg - Si daca tot m-am apucat, as vrea sa curat compartimentul motorului, ceva recomandari pt. vreo solutie?

Link către comentariu

daca speli motorul tau, ai grija. benzinarele sunt mai sensibile la apa.

solutii... incepand cu amestec Pur cu apa calda, Supermafrasol - atentie la piesele din Al sa nu stea mult pe ele (diluat corespunzator), spuma activa (ceva bun, sa nu atace prea mult). 1-2 perii/pensule sa poti ajunge in locurile mai stramte/inaccesibile si un furtun cu apa (eventual un cap cu jet).

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!