Jump to content

Timoneria si schimbatorul


sebastianbugan
 Share

Postare recomandată

sebastianbugan

Salut.Va rog,cateva sfaturi privind intretinerea timoneriei si a schimbatorului de viteze,daca se poate,tipuri de lubrifianti recomandati,procedee de lubrifiere,locurile in care se aplica unsoarea,etc.Multumiri.PS.Masina Skoda Fabia 1,BBY,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce, si nu ai de ce....

Daca tii tu neaparat sa lubrifiezi ceva, te rog sa te uiti la minutul 2:28....2:34.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastianbugan

Multumesc Carmina dar,bun,partea de pe cutie este protejata dar cablurile dintre maneta si selector,n-ar trebui lubrifiate din cand-in-cand?La fel locasul,sfera manetei schimbatorului,rezista la infinit la manevre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastian nu trebuie gresate cablurile.

Nici locasul.... sfera manetei. Te rog sa scoti plasticul cu husa schimbatorului. Care este parerea ta? Trebuie?

Daca tu doresti sa faci acest lucru, nu este nicio problema, dar in opinia mea, nu cred ca este necesar.

Te rog sa privesti imaginea, sa vezi exact cum stau lucrurile:

jtpi7r.jpg

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carmina arculetul de jos din dreapta levierului e responsabil de miscarea mai usoara a levierului? El e responsabil la masinile noi de afirmatia: "doar o impingi si intra singura in vitze dom`le" ? :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

De anul trecut am probleme la maneta, probleme care s-au agravat in ultima vreme.

La rece maneta se misca putin mai greu, revine greu la punctul mort dar nu scartaie.

Cand motorul se incalzeste maneta merge extrem de greu, din a 2-a in a 3-a trebuie sa o trag bine spre punctul mort ca altfel intra inapoi in a 1-a, scartaie rau de tot in zona "bilei" miscata stanga-dr, daca o pun in lateral dreapta sau stanga ramane blocata acolo, nu revine la punctul mort.

Probabil ca este ok arcul dar daca bila levierului culiseaza extrem de greu in locasul ei care trebuie sa fie de teflon, o avea si ea nevoie de ungere.

Dupa ce am citit ca nu e nevoie de ungere....atunci de ce o avea nevoie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar la toate motoarele in 3 pistoane merge impecabil cutia O2T ?

Ma indoiesc........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De anul trecut am probleme la maneta, probleme care s-au agravat in ultima vreme.

La rece maneta se misca putin mai greu, revine greu la punctul mort dar nu scartaie.

Cand motorul se incalzeste maneta merge extrem de greu, din a 2-a in a 3-a trebuie sa o trag bine spre punctul mort ca altfel intra inapoi in a 1-a, scartaie rau de tot in zona "bilei" miscata stanga-dr, daca o pun in lateral dreapta sau stanga ramane blocata acolo, nu revine la punctul mort.

Probabil ca este ok arcul dar daca bila levierului culiseaza extrem de greu in locasul ei care trebuie sa fie de teflon, o avea si ea nevoie de ungere.

Dupa ce am citit ca nu e nevoie de ungere....atunci de ce o avea nevoie ?

Ai ridicat mansonul de la schimbator ca sa vezi ce este acolo?! adica daca vaselina este uscata! Daca este nevoie de gresare atunci foloseste o vaselina lichida de o consistenta cit mai mare dupa evaporarea solventului gen Wurth lube (verde) si se mai greseaza si patina din compartimentul motor/ axele unde vin capetele cablurilor.Rolul acelui arc din partea stinga a schimbatorului este de a mentine maneta la punctul 0,daca are un joc exagerat poate ca este slabit sau rupt verifica-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ca problema este si la mine. La rece impecabil, la cald intepeneste.

Daca ar fi ceva fara ungere trebuie sa faca si la rece.

Ceva se dilata la cald si impiedica culisarea usoara. O sa cercetez cand vremea se incalzeste.

 

carmina, pe unde esti...erai o prezenta agreabila constanta.......

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 

De anul trecut am probleme la maneta, probleme care s-au agravat in ultima vreme.

La rece maneta se misca putin mai greu, revine greu la punctul mort dar nu scartaie.

Cand motorul se incalzeste maneta merge extrem de greu, din a 2-a in a 3-a trebuie sa o trag bine spre punctul mort ca altfel intra inapoi in a 1-a, scartaie rau de tot in zona "bilei" miscata stanga-dr, daca o pun in lateral dreapta sau stanga ramane blocata acolo, nu revine la punctul mort.

Probabil ca este ok arcul dar daca bila levierului culiseaza extrem de greu in locasul ei care trebuie sa fie de teflon, o avea si ea nevoie de ungere.

Dupa ce am citit ca nu e nevoie de ungere....atunci de ce o avea nevoie ?

Ai ridicat mansonul de la schimbator ca sa vezi ce este acolo?! adica daca vaselina este uscata! Daca este nevoie de gresare atunci foloseste o vaselina lichida de o consistenta cit mai mare dupa evaporarea solventului gen Wurth lube (verde) si se mai greseaza si patina din compartimentul motor/ axele unde vin capetele cablurilor.Rolul acelui arc din partea stinga a schimbatorului este de a mentine maneta la punctul 0,daca are un joc exagerat poate ca este slabit sau rupt verifica-l.

 

 

Da, am desfacut si inca era vaselina pe bila.

Totul e din plastic, carmina a pus probabil o poza veche...la mine e totul de plastic bila si locas.

Am curatat, am uns si gresat iar. E ceva mai bine acum.

 

Nu am verificat niciodata uleiul din cutie desi se recomanda la 60k. Nici nu se vad urme ca ar fi pierdut, asa ca...

O sa fac o verificare la primavara. Unde e busonul de prea-plin ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE la articulatiile cu ,,plastic" cum ziceti voi nu se greseaza, cel putin nu cu vaselina obisnuita ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, la plastic se greseaza cu produse pe baza de silicon, ulei (mai putin fiindca curge) sau vaselina siliconica. Produse petroliere cum e uleiul de motor sau cutie, sau restul vaselinelor, ataca plasticul si cauciucul. Binenteles efectele sunt mai mult sau mai putin vizibile in functie de caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu tocmai asta vreau, sa-l atace fir-ar mama lui de plastic. Cand imbatraneste se umfla la caldura si bila merge greu in locas.

Era vaseiina siliconica, am sters si am dat cu WD 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Rezolvat cu WD 40, dar in locul unde a spus carmina era buba...

Aprecieri pe aceasta cale !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut , eu am o problema cu pozitia corecta a sigurantei de la cautatorul de viteze Fabia 1 , Este pe orizontala  ,sau pe verticala (codita in sus),  cu engleza mea de balta si ce vad inclin sa cred ca este in pozitie orizontala (in exploatare ) , iar la reglaj pe verticala . Siguranta la masina mea este cu codita in sus (pe verticala ) iar cand se incalzeste motorul gasesc mai greu vitezele , La rece lucreaza ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!