Jump to content

Diferente suspensie intre 4Motion(4fwd) si 2fwd


unSTOPpable
 Share

Postare recomandată

Sau pune toate PR codes daca nu le gasesti

Am doar numarul de omologare acum la mine, ajuta?

Multumesc.

 

 

Mai vorbim dupa ce spargi baia de vreo 2 ori. ;)

Si o sa fie mai multe sparte pe "dedesuPt".

Am 2 scuturi de otel, pe sub tot motorul unul mare si inca unul mic in continuare, pentru cutia de viteze. Sper sa reziste.

Plus ca fostele masini au avut mereu garda f mica la sol, sa zicem ca m-am dezobisnuit acum sa fiu extrem de atent, dar voi re-invata.

Daca vad ca totusi nu este posibil, am sa pun doar telescoape Bilstein fata-spate, cum am mai zis. Momentan vreau sa fiu 100% sigur ca asta e solutia ramasa.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este o varianta sa-ti cumperi arcuri sport pt 2.5 TDI fara amortizoare si sa-i trimiti amortizoarele unui mos de al meu ce le reconditioneaza. Ti le face cum vrei tu de dure. Eu la fostul Passat am avut arcuri de 2.5 TDI pt ca vroiam o garda un pic mai mare fata de ce se gasea la 1.9 TDI si am facut amortizoarele la D-l. Codescu. Mi le-a facut maxim de dure. Masina avea un comportament de invidiat. Statea pe viraje de nu-mi venea sa cred si mai era si variant. Am fost foarte multumit de cum mi-am facut suspensia aia. Din pacate am vandut-o ca am trecut la 4MOTION si nu se mai potrivea spatele. Acum am vazut ca-i iar la vanzare pe OLX, parca...

Eu asa as face daca nu gasesti una reglabila si de soi. Gasesti greu pe eBay, dar si cand le gasesti sa vezi ce bataie este pe ele si ce preturi au...

Poti sa pui si de A6 C5 sunt la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat in http://www.partscats.info/ si am gasit pentru cod motor AKN 4motion: arc fata, telesop fata si telscop spate. Nu am gasit cu mentiunea AKN arc spate, dar este  olista cu ceva combinatii de litere ( :( ).

 

 

post-86970-0-94361800-1401093846_thumb.p

post-86970-0-05718400-1401093855_thumb.p

post-86970-0-66860500-1401093866_thumb.p

post-86970-0-15911600-1401093936_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este o varianta sa-ti cumperi arcuri sport pt 2.5 TDI fara amortizoare si sa-i trimiti amortizoarele unui mos de al meu ce le reconditioneaza. Ti le face cum vrei tu de dure. Eu la fostul Passat am avut arcuri de 2.5 TDI pt ca vroiam o garda un pic mai mare fata de ce se gasea la 1.9 TDI si am facut amortizoarele la D-l. Codescu. Mi le-a facut maxim de dure. Masina avea un comportament de invidiat. Statea pe viraje de nu-mi venea sa cred si mai era si variant. Am fost foarte multumit de cum mi-am facut suspensia aia. Din pacate am vandut-o ca am trecut la 4MOTION si nu se mai potrivea spatele. Acum am vazut ca-i iar la vanzare pe OLX, parca...

Eu asa as face daca nu gasesti una reglabila si de soi. Gasesti greu pe eBay, dar si cand le gasesti sa vezi ce bataie este pe ele si ce preturi au...

Poti sa pui si de A6 C5 sunt la fel.

 

Vezi tu, ASTA e marea problema( ai si scris-o): de un an caut suspensie sport SPATE la passatul meu, si nimeni nu stie sa aduca. :(

Reprezentantele mi-au spus ca doar acelea au suspensie sport. Service-urile au gasit de la diversi producatori, dar nu le aduc ca nu stiu daca se potriveste si raman cu ele pe stoc. :(

Ultima varianta era sa caut eu o masina de politie lovita din Germania cu toate datele identice cu a mea, si sa o aduca cineva. N-am gasit :( 

 

Telescoape cred ca Bisltein se pun, si fata si spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, m-am exprimat un pic gresit, codurile PR spun:

 - nivelul echiparii (1BE-sport, 1BE-normal, 1BB-drumuri grele, altele speciale, politie etc)

 - greutatea pe axa fata (la mine de exemplu fata 0JK - Weight category front axle weight range 10)

 - greutatea pe axa spate (la mine de exemplu spate 0YQ - Weight range 15 installation control only, no requirement forecast)

 

Stickerul cu coduri PR il gasesti ori in cartea service ori in portbagaj pe langa roata de rezerva, parca, al meu arata asa:

post-5658-0-63259900-1401100786_thumb.jp

Se vede pe ultima linie 0JK 0YQ 1BB care-s codurile astea. Poti vedea ce inseamna fiecare la http://vag-codes.info/ sau in 100 de alte locuri

Uite aici ce inseamna in kg fiecare cod: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=714819

 

In Romania, datele din talon sunt de multe ori la misto. De exemplu la mine scrie masa maxima 1580Kg, desi masina seamana cu cea a colegului Borisake... sigur, nu e la fel probabil, pot fi diferente mici, insa ideea este ca aceste date uneori nu vin din actele masinii ci dintr-o baza de date RAR care nu e neaparat corecta. Iar dau un exemplu... masina mea e cumparata noua in Romania, a venit cu jante si cauciucuri de 15", iar in talon si carte de identitate are doar 16" si 17"...

 

 

Uite link pe partscats.info, nu stiu de ce nu ai gasit - cu arcuri spate pt 4motion:

http://www.partscats.info/volkswagen/en/?i=cat_vag_models&brand=vw&number=1878&set=1910&ein=2002&f=226&hauptgr=1234567890&hg=5&grf=051115195&bf=51116&hgug=511&ug=11&parent_id=1163697

 

Dar ele depind de 3 lucruri - 1 nivelul (PR-1BE = sport) 2 incarcarea (ex, unde scrie PR-1BE/0YS) 3 motorul.

De exemplu asta: 

(1) 3B0511115AK coil spring
for sports suspension
1 paint mark
1 paint mark
white
blue 2

PR-1BE/0YR: AZM,AZX,AMX, AVF,AKN,BBG, ATQ

 

ar putea fi ceva aproximativ ce vrei tu

 

Atentie si la amortizoare... sunt diferite din cate stiu break/sedan.

 

A, si pentru arcuri si amortizoare ai putea verifica si la Sachs in catalog, poti downloada de aici:

http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/online_catalog_sachs/print_sachs/catalogs-print-pdf-sachs.html

Modificat de top
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc foarte mult pentru aceste informatii. A trebuit sa astept un an ca sa le obtin, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Vina mea, nu am intrebat suficient de clar si unde trebuie.

post-86970-0-98811500-1401104183_thumb.p

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior !!!!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si am asa:

 

0GE AGM Emission standard EU3

1BA DAE Standard suspension/shock absorption

0YR GKH Weight range 16 installation control only, no requirement forecast

0JN GKV Weight category front axle weight range 13

 

...si poza.

 

In tabelul de mase, am gasit un corespondent la suspenisa spate: 0YR-1BA corespondent suspensie sport 1BE.

La suspensia fata insa, nu are corespondent la 1BE, doar la restul. Asta inseamna ca nu pot pune suspensie sport pe fata?

post-86970-0-88279600-1401110510_thumb.j

Modificat de htctunat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wow, ce mare e diferenta pe fata.

 

Da, vad ca  pentru weight code-ul tau 0JN nu exista nici in partscats arc cu 1BE. Exista exact pana la codul tau, la 0JM care e un pic mai usor.

Am senzatia insa ca nu asa se face :)

 

Citeste cu atentie pe aici:

http://www.passatworld.com/forums/42-volkswagen-passat-b5-discussion/206470-1be-suspension-how-select-springs.html

 

Din cate inteleg, e nevoie sa faci asa:

in tabelul excel, sa vezi kg-le asociate de la 0JN pe 1BA cum ai tu (adica 1021-1054kg)

iar apoi selectezi arcurile potrivit kilogramelor respective dar pe 1BE - adica noile arcuri pt. 1BE ar trebui sa fie 0JL care ar trebui sa aiba 1025-1066kg.

 

Iar 0JL pt AKN si 1BE sunt astea pe partscats.info

(1) 8D0411105GC coil spring
for sports suspension
1 paint mark
3 paint marks
orange
green 2 PR-1BE/0JL: AZM,AZX,AMX, AVF,AKN,BBG, ATQ

 

Cum ziceam, mai citeste pe acolo, vezi si ce rezultate au avut, e ceva mai complicat decat crede mecanicul roman tipic ("sa vedem daca merg").

Din pacate pe la noi lumea nu prea este informata cu privire la chestiile astea. As pune pariu ca si daca intrebi la 5 reprezentante vei primi raspunsuri contradictorii.

 

Te poti uita daca intelegi si pe forumuri nemtesti gen passatforum.de. La nemti, daca primesti raspuns, probabil va fi raspunsul corect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-ti iei kit sport Bilstein ii ok, dar ca sa-ti iei amortizoarele separat...si mai ales daca-s facute la SB...mai bine renunta.

Tu intreaba de suspensie sport pt Audi A6 C6. Pt Passat ii posibil sa nu gasesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@top: multumesc foarte mult, acum studiez intens, fac o configuratie.

Daca iau tableul excel, imi da configuratia mea:

F: arc 8D0411105FL + 8D0412131E (asta nu stiu ce e..)

    telescop: 3B0413031S

R: arc 3B0511115AK

     telescop: 3B0513031R

 

Daca iau graficul din fisierul excel:

F: arc 8D0411105GC 

    telescop: 3B0413031S

R: arc 3B0511115AK

     telescop: 3B0513031R

 

Imi poti spune si parerea ta?

 

 

@borisake: daca nu se va potrivi teoria pe care o calculez acum cu realitatea (arcuri si telescoape), va tb sa-mi iau telescoape. De ce nu-mi recomanzi Bilstein?

Modificat de htctunat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca niciodata nu vom putea compara RO cu Germania. Pt ca, alta lume...hihihihihihihih

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu inteleg de unde ti-a dat 8D0411105FL?

In fine, mai mult de atat nu prea stiu sa te sfatuiesc - ca nu ma pricep nici eu mai mult decat am citit pe acolo. 

 

Ca o paranteza, eu am suspensie de drumuri grele pe masina (1BB) si intr-o vreme ma apucase coboratul, de aia am si citit toate mizeriile astea... insa dupa o vreme m-am gandit ca mai bine stau in banca mea, este si scump totul si dupa cum vezi usor neclar.

 

Ai vazut niste preturi la astea? pentru ca s-ar putea sa ai un soc :) La mine la masina de exemplu numai amortizoarele (heavy duty) OEM fata + Sachs spate au fost 2500 lei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

 

Multumesc de raspunsuri si de ajutor.

 

Acel cod (8D0411105FL),l-am luat din tabelul excel, era ultimul care se potrivea la limita cu al meu. Nu conteaza, graficul arata ca se poate.

 

Preturi am gasit la 100$ arcurile/buc(fata+spate).(daca ma inteleg cu firma respectiva, inca e neclar)

Telescoapele la 200 lei/bucata, din tara.

Acum sa vad si cine le ia inapoi daca nu sunt bune fizic (partea practica).

 

 

Mai am o intrebare, daca cele de mai sus nu se adeveresc/potrivesc: ce telescoape sa pun cu arcurile pe care le am acum, ca sa fie mai rigida masina? (@Cosmin, poate ma poti sfatui tu, te rog).

Modificat de C o s m i n
NU mai da quote la mesajul anterior!!!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Vorbeste cu borisake si te va indruma la cineva sa-ti modifice amortizoarele cum vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare tuturor colegilor.am sa postez aici pt ca in alta parte nu am gasit subiect.sunt de curand posesorul unui passat 4motion iar inainte am avut unul normal,va rog sa ma ajutati cu un sfat, am cumparat masina din germania si garda la sol este destul de joasa insa suspensia nu este rigida adica nu cred ca este sport.ce ma sfatuiti sa fac,sau care pot fi cauzele?eu nu o vreau asa joasa.atasez si o poza,multumesc.  

post-103292-0-45508700-1411056629_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o garda normala. O mai poti inalta cu niste adaosuri de maxim 2 cm montate sub platanele arcurilor de pe fata. Pe spate nu o sa ai nevoie si nici nu prea ai ce sa-i bagi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui 2cm pe fata iar pe spate nimic, o sa fie ca un avion.

Ori peste tot, ori deloc. Acum e la nivel spatele cu fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Cosmin asa este.La fosta masina pe spate i am pus niste inaltatoare din aluminiu de 2 cm iar pe fata nu era nevoie pt ca era destul de sus din cauza arcurilor cred.Pe spate stiu ce sa caut si am sa le fac la un strungar dar pt fata nu stiu cum trebuie sa arate si daca se pun tot sub arcuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca pe spate nu ai acelasi lucru ca la fost masina. La 4Motion arcul e tot pe amortizor, ca si pe fata.

Asadar iti trebuie inaltator tot pe taler pe ambele punti. 

 

O sa te ajute asta: http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/273560-replacement-rear-suspension-4motion-passats.html

 

Exemplu de inaltatoare pentru Passat:

Sunt mai greu de realizat artizanal. Mai bine le cumperi.

inaltatoare-arcuri-vw-passat-32b-an-fabr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate la 4MOTION faci la fel ca pe fata. Tai la strung o piesa de maxim 2 cm cu diametrul interior un pic mai mare decat diametrul exterior al amortizorului si o montezi sub talerul arcului. Pe cocoasele amortizorului. Un fel de verigheta sa zic asa.

 

Cosmin, masina de regula sta de bot mai ingropata si de cur mai ridicata. Eu cand mi-am facut dracoveniile alea sub talere, masina statea perfect dreapta. Clar ca daca o ridicam si de spate tot cu o piesa de 2 cm tot cu botul ingropata-mi ramanea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc cosmin pentru sfaturi si explicatii.

Multumesc Borisake,la mine o sa trebuiasca piesele astea si pe fata si pe spate pt ca sunt la acelasi nivel,aveti idee de unde pot sa le cumpar sa nu mai pierd timp sa le confectionez?                                                                                                                                                                                

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E plin internetul de anunturi. Gugaleste doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut. Deoarece nu vreau sa deschid un topic nou, vreau sa va intreb aici daca se poate si ma poate ajuta cineva care e diferenta de inaltime intre suspensia 1BA si 1BE. Eu am 1BE si am achizitionat un kit de arcuri Eibach si as vrea sa stiu cu cat imi va cobora masina.(nu stiu cu cat va cobora deoarece specificatiile se fac de la suspensia standard (1BA) si eu am sport (1BE). Am citit pe net mai multe variante insa nici una nu se bate cu cealalta. 

Ms si astept parerile voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!