Jump to content

TDI Air/Fuel Ration


meMyselfAndI
 Share

Postare recomandată

Salutare baieti, am citit destule opinii si pareri legate de raportul stochiometric pentru motoarele diesel simple cu pompa rotativa.

Care ar fi compromisul ideal aer/iq cand vine vorba de modificari ale cantitatii injectate ? Din cate stiu dupa anumite teorii raportul ideal este 14.7 : 1 desi in mapa smoke limiter de la un TDI e vorba de 16+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s.a riscat nimeni la o mapa serioasa? Sau postez intr.un topic gresit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.schweizer-fn.de/berechnung/motor/luftverh_rech.php

Din cate am citit am inteles ca motoarele diesel moderne tind spre a functiona cu un amestec sarac deci o cantitate de aer mai mare decat este necesara ptr a obtine o ardere cat mai completa, teoria spune 14,5:1
Pe alta parte recircularea gazelor are rolul de a scade temperatura din camera de ardere deoarece cantitatea mare de oxygen la temperatura ridicata duce la cresterea cantitatii de oxyzi de azot in gazele arse, acestea fiind cotate cancerogene.
Asa ca vezi bine ptr a obtine o ardere complete, eficienta si ecologica cred ca este necesar mai mult decat modificarea unei mapi.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din mapa injectiei porneste tot. Avansul il mentin original ca nu am nevoie deocamdata mai mult de 64mg cat poate pompa vp44. Cu vreo 2 grade mai mult in zona in care s.ar vrea peste 65mg s.ar rezolva dar nu risc ambreiajul atat. Pe turbo am mers de la 2100 stock la 2300 si am scazut n75 cycle ca sa evit spikeurile. Deocamdata tot ok fara fum iar puterea e buna. Precizez ca am urcat nivelul maf 800 la 850 si 900 la 950. Cat urca maf readingul pt 2300mbar in turbo? Este ceva tweak sa trec de 1000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

despre ce masina vorbim? mai exact ce motor?

maf readingul merge , e doar un reading, poate e obosit... si la mine sare de 1000 (ce-i drept e cipuita si asta :D ). intrebarea e daca ECU si "face ceva" cu valoarea asta asa mare, tot ce e peste 950 la tine e cam tot aia pt "el".

stoichiometric e bun raportul postat de tine,insa ideal e sa mergi pe minim 16-17, pt ca un motor nu e ceva ce tinde spre ideal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din mapa injectiei porneste tot

 

citeste ceva despre canalul de masurare 008, si vei afla ca cantitatea injectata este  data/limitata de unul din cele 3 limitatoare IQdriver, IQ Torque, IQ Smoke.

 

Un tuning de calitate se recunoaste prin numarul de mape ameliorate!! si de aceea este tuning ptr 200 euro  si tuning ptr cateva mii de euro

 

Modificand numai mapa de injectie vei ajunge mai devreme sau mai tarziu la curatare de geometrie.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din mapa injectiei porneste tot

 

citeste ceva despre canalul de masurare 008, si vei afla ca cantitatea injectata este  data/limitata de unul din cele 3 limitatoare IQdriver, IQ Torque, IQ Smoke.

 

Un tuning de calitate se recunoaste prin numarul de mape ameliorate!! si de aceea este tuning ptr 200 euro  si tuning ptr cateva mii de euro

 

Modificand numai mapa de injectie vei ajunge mai devreme sau mai tarziu la curatare de geometrie.

Cand ma refeream la mapa injectiei, ma refeream la toate mapele ce tin de IQ. Driver wish, care e limitat de Smoke apoi de Torque. Torque IQ are ultimul cuvant.

De raportul stochiometric eram curios, insa din ce am mai citit, un diesel avand acest raport, poate scoate fum si nu e ok :)

Tot ce e peste 950, corect, se incadreaza tot cu limita maxima de 950, insa ideea e de a modifica axa X in sensul de 950 devine 1000, astfel incat, daca, cantitatea IQ creste, aceasta crestere sa fie doar la valori mai mari ale MAF.

E vorba de un 320D 136hp 1951cmc, nu prea are importanta atat timp cat e pe acelasi principiu ca un ALH/AFH , etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!