Jump to content

temperatura apei


armando
 Share

Postare recomandată

de vreo 3 zile... temperatura la apa nu imi este afisata corect.

acum 3 zile am fost plecat pana la arad...ceea ce inseamna cca 120km dus-intors.

cand am ajuns in timisoara am sesizat (de obicei nu prea dau importanta la temperatura apei) ca acul era cu putin peste dunga groasa ...adica pe la vreo 40 grade sa zic cu aproximatie...

azi dimineata am lasat masina vreo 5-7min pornita cu socul tras ...ca sa se incalzeasca. cand am intrat in masina am constatat cu stupoare ca acul de la apa abia s-a mutat pana la inceputul dungii late...adica s-a muat maxim 2 mm de la pozitia 0. am circulat cu ea prin oras...nimik...acul era undeva la capatul dungii late...nici macar nu a trecut de ea.

inainte de ciudateniile astea acul statea normal undeva la 80-85 grade (adica vertical- la mijlocul afishajului)

acum intrebarea este:

sa fie sonda de vina? (mentionez apa chiar se incalzeste greu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba termostatul si rezolvi astfel problema. Sonda de motorina iti indica bine? Daca da, inafara de termostat ar fi numai sonda termica. Alte probleme nu pot fi. (sonda de motorina si sonda termica folosesc acelasi tranzistor pentru afisaj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

(sonda de motorina si sonda termica folosesc acelasi tranzistor pentru afisaj)

:P O mica precizare: nu este tranzistor,este un regulator de tensiune :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar fi termostatu nu ar baga nici caldura masina, daca iti baga masina caldura e sonda, daca nu baga caldura e termostatu care nu deschide ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica termostatul...daca e in permanenta deschis nu ai nici caldura in masina

si nici motorul nu se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa ma uit la sonda...dar ideea e ca habar n-am cum sa imi dau seama daca e defecta...se poate repara sau pur si simplu trebuie alta noua..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai prima data tre sa excluzi termostatu.. ai caldura in masina ca de obicei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai prima data tre sa excluzi termostatu.. ai caldura in masina ca de obicei ?

da. poate insesizabil mai putin ...sau poate am doar impresia, oricum caldura am , nu se pune problema.

aseara am mers pana in giroc i-am dat talpa (tot pe la 3k, 4k rpm o tineam) in mod normal imediat se incalzea apa si urca acul de la oricat ar fi fost de rece pana la mijlocul afishajului (adica unde statea tot timpul)

aseara abia se muta acul....cred ca imi indica undeva pe la 20-30 grade maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si parerea mea este ca de vina e termostatul!

Daca stii unde e situat,pe circuitul de racire,poti verifica daca,dupa ce merge motorul cateva minute,exista o diferenta de temperatura intre zona dinainte si cea de dupa el.

Daca nu exista,inseamna ca s-a blocat deschis si motorul este racit continuu.

In general trebuie schimbat,din cate stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e doar sonda, ca daca ar fi fost termostatu nu ai fi avut nici caldura in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si parerea mea este ca de vina e termostatul!

Daca stii unde e situat,pe circuitul de racire,poti verifica daca,dupa ce merge motorul cateva minute,exista o diferenta de temperatura intre zona dinainte si cea de dupa el.

Daca nu exista,inseamna ca s-a blocat deschis si motorul este racit continuu.

In general trebuie schimbat,din cate stiu eu.

Termostatul este chiar in pompa de apa (la iesirea ei) asa ca trebuie sa te cam bagi pe dedesubt un pic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut golf 2 si am avut probleme cu termostatu...nu baga caldura cand era la relantiu...trebuia sa o tin accelerata...si nu baga oricum cum trebuie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Azi am schimbat si eu termostatul, nu a trebuit sa ma bag sub masina, dar am bagat ul lighean care sa colecteze tot antigelul.. A trebuit sa desfac un "cot" de la pompa de apa, cot care avea 2 suruburi. Pe primul l-am desfacut f.usor, la al 2-lea a fost ceva chinuiala, era intr-o pozitie imposibila (dar, repet, nu m-am bagat sub masina, dar nu mi se pare ca pozitia ar fi fost mult mai comoda).. Am schimbat termostatul cu unul frantuzesc, cumparat cu 25 RON. Ce m-a mirat a fost ca termostatul vechi avea decat o garnitura, asta nou are 2, si cand l-am montat, ramane un spatiu de vreo 2 mm intre acel "cot" si pompa de apa..

Urmarea: temperatura apei s-a ridicat mult mai rapid, insa spre uimirea mea, caldura in masina ioc! Am mai cumparat 1 l de antigel ca sa ajung la un nivel normal al lichidului de racire, si am vazut ca am inceput sa am caldura in masina dupa vreo 5 min de mers.. Am ceva dubii in leg. cu spatiul acela, dar .. am facut un drum pana in poiana si mi s-a ridicat "apa" la mai bine de 2/3 , pe aproape 3/4, dar asta a fost maximul, deci inseamna ca termostatul isi face datoria..

Atasez si o poza sa vezi unde se afla termostatul (la un motor MH de 1.3)

Acum vad ca trebuia sa folosesc decat o garnitura, si nu pe amandoua :offtopic: iar incepe distractia !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Azi am schimbat si eu termostatul, nu a trebuit sa ma bag sub masina, dar am bagat ul lighean care sa colecteze tot antigelul.. A trebuit sa desfac un "cot" de la pompa de apa, cot care avea 2 suruburi. Pe primul l-am desfacut f.usor, la al 2-lea a fost ceva chinuiala, era intr-o pozitie imposibila (dar, repet, nu m-am bagat sub masina, dar nu mi se pare ca pozitia ar fi fost mult mai comoda).. Am schimbat termostatul cu unul frantuzesc, cumparat cu 25 RON. Ce m-a mirat a fost ca termostatul vechi avea decat o garnitura, asta nou are 2, si cand l-am montat, ramane un spatiu de vreo 2 mm intre acel "cot" si pompa de apa..

Urmarea: temperatura apei s-a ridicat mult mai rapid, insa spre uimirea mea, caldura in masina ioc! Am mai cumparat 1 l de antigel ca sa ajung la un nivel normal al lichidului de racire, si am vazut ca am inceput sa am caldura in masina dupa vreo 5 min de mers.. Am ceva dubii in leg. cu spatiul acela, dar .. am facut un drum pana in poiana si mi s-a ridicat "apa" la mai bine de 2/3 , pe aproape 3/4, dar asta a fost maximul, deci inseamna ca termostatul isi face datoria..

Atasez si o poza sa vezi unde se afla termostatul (la un motor MH de 1.3)

Acum vad ca trebuia sa folosesc decat o garnitura, si nu pe amandoua :D iar incepe distractia !

am si eu o nelamurire legata de pozitia termostatului.. cum este pus, cu "arcul" in jos?? (spre radiator)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce intrebi ai avut probleme?Daca te uiti in cealalta poza o sa vezi mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce intrebi ai avut probleme?Daca te uiti in cealalta poza o sa vezi mai bine.

n-am probleme... decat una singura :P - n-am caldura! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1/ Verifica sa fie antigelul la nivel(radiatorul de habitaclu este cel mai sus)

2/ Trebuie sa verifici radiatorul de habitaclu sa nu fie infundat cu resturi de la granulele pe care le-ai folosit

P.S. Cu demarorul cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1/ Verifica sa fie antigelul la nivel(radiatorul de habitaclu este cel mai sus)

2/ Trebuie sa verifici radiatorul de habitaclu sa nu fie infundat cu resturi de la granulele pe care le-ai folosit

P.S. Cu demarorul cum e?

1. antigel completat pana la nivel

2. aici mai am de lucrat dar.. iti dai seama ca nu-mi place deloc ideea. :P

cu demarorul.. face figuri cand vrea el! (cand e frig - dimineata in special)

P.S. ceva informatii de la omu' cu masina? o dezmembram? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ora 3 ma intalnesc cu el.Daca ma inteleg cu el sper ca cel tarziu maine masina sa fie la mine in curte.O sa incerc sa fac un topic cu poze si preturile aprox pe care am reusit sa le aflu pana acuma si sper ca cei interesati sa dea un semn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul era problema mea...s-a blocat..deschis..de aia se incalzea putin mai greu apa...si intr adevar sonda nu era stricata.

problema este alta acum...eu nu am schimbat termostatul...si a revenit singur...

un prieten m-a avertizat...sa nu se mai intample faza, numai ca de data asta sa se blocheze pe inchis! :)

sper sa nu se intample...chiar m-as bucura sa isi fi revenit complet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

am observat ca de ieri incepe si la mine sa-mi faca probleme apa.Acul imi sta exact la mijloc (el ar trebui sa stea putin in stanga ledului)cand sunt inafara orasului,pe autostrada etc,iar in oras ventilatorul porneste foarte des.Am schimbat radiatorul de racire cu unul nou,acuma am schimbat si termostatul cu unul nou,apa nu pierde nici unde.Unde este oare ciudatenia????

Modificat de lexxus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare. Ai electroventilator? Daca da, verifica si termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta, presupunand ca sonda de temperatura este OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e ciudatenie...si mie-mi face uneori asa,(iar in oras de obicei merge mai des ventilatorul, si e logic sa faca asa daca e mai calda apa). Am eu o banuiala ca are legatura cu calitatea benzinei. Oricum daca nu trece de 3/4 sau se aprinde ledul (desi si ala e o sursa de alarme false) nu sint motive de ingrijorare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!