Jump to content

Lampa ceata spatre dreapta


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Mi s-a spus (si am si verificat eu) ca nu se aprinde lampa de ceata spate dreapta ci numai aia din stanga.

Am verificat, exista in ambele parti un bec cu 2 filamente, unul pentru pozitii, celalalt pentru ceata.

Ambele becuri functioneaza ok!

Daca pe ala din dreapta il pun in stanga merge ok,

Daca pe ala din stanga il pun in dreapta, nu merge!

Intrebarea e:

E normal sa se aprinda numai pe stanga sau s-a busit circuitul sau mai sau stiu eu ce? (ca becurile sunt bune)??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nu e din fabrica gandit sa ai ceatza si pe dreapta. Se poate face in schimb sa functioneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mai toate masinile pe care am vazut lampi de ceata pe spate ... doar cea din stanga era functionala. Sunt unele care pe stanga au lampa de ceata, iar pe dreapta lampa pentru masarier :)

Interesant e ca lampa de ceata de pe stanga spate ... pe timp de ceata si eventual si noapte face si mai dificila depasirea unui automobil care o foloseste. Lumina rosie destul de intensa este difuzata in vaporii de apa din aer si vizibilitatea masinilor ce vin din sens opus este diminuata. Sper ca am fost inteligibil ... :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca masura asta (aceea de a lasa doar lampa stanga sa functioneze) sa fi inceput a fi aplicata mai de curand. Poate ce spun nu are un suport real ... dar e ceea ce am observat in drumurile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constructorii o pun pe stanga la masinile cu volan pe stanga si invers, pe dreapta la masinile cu volan pe drepta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da Alex. Ce spui tu are suport real. Tocmai pentru ca de cele mai multe ori deranjeaza pe cel din spate si de multe ori face aproape invizibile stopurile de frana s-a optat pentru una singura pe partea stanga. Si asta ca vehiculul sa fie mai usor reperat la depasire pe timp nefavorabil.

Discutia se poate intinde.

Ce sa le explicam noi acelora care se urca in masina si apasa pe toate butoanele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, la masinile din ultimii ani, se aprinde doar becul din stanga. O masura binevenita, daca ne gandim la cei (multi) care nu rezista sa mearga fara lampile de ceata aprinse. Mai ales ca la multe masini farurile de ceata se aprind simultan cu luminile din spate. Daca ma gandesc cati au sughitat din cauza injuraturilor mele....

Ca sa revenim la subiect, nu trebuie sa-ti faci probleme, nu este nimic in neregula cu luminile tale de ceata. Iti recomand sa le lasi asa cum sunt, pentru ca altfel probabil o sa sughiti de doua ori mai mult. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e din fabrica gandit sa ai ceatza si pe dreapta. Se poate face in schimb sa functioneze.

CUUUUUUMMMM???

Nu te supara , dar eu sunt adeptul simetriei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUUUUUUMMMM???

>> Tragi un fir de la becul din stanga la cel din dreapta, pentru a le lega in paralel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUUUUUUMMMM???

>> Tragi un fir de la becul din stanga la cel din dreapta, pentru a le lega in paralel.

Hmm..cam....

Suna prea a Dacia!

Nu exista alta metoda mai...eleganta?

(nu te supara, dar eu sunt satul de fire, firisoare trase din bord, prin bord si impotriva bordului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista alta metoda atat timp cat nu sunt trase din fabrica cablurile pentru becul respectiv. Sunt tari (civilizate) in care legislatia chiar INTERZICE folosirea ambelor lumini de ceata tocmai din acest motiv nu sunt trase fire pentru a face imposibila folosirea ambelor lumini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am tras fir si in dreapta, si acum merg amandoua....

precizez ca nu le-am folosit decat de 2 ori in aproape doi an de cand am masina, si numai pe vizibilitate f redusa....

in schimb le tot folosesc la shmecherii care vin cu faza lunga din spate, poate-poate se prind ( slabe sanse) si la cei care merg cu ceatza aprinsa, dupa ce ii depasesc ( la fel, slabe sanse....) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, faceti o MARE prostie activand lamapa de ceatza din dreapta, cel tarziu cand se va propti unu in fundu' vostru pe ceatza o sa intelegeti de ce....

Treaba cu lumina doar pe STG e gandita si singura modalitate pt cel din spate de a deosebi luminile de frana de cele de ceatza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaa..ahem!

Stiti domnu, la mine lampile de ceata se suprapun pe pozitii! Adica becurile cele mai de jos!!

Frana are alte becuri..haaahaaat...mai sus cele mai de sus pe blocul optic.

Ca sa nu mai vb de al treilea stop!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca lampile de ceatza se folosesc doar cand vizibilitatea scade sub 50m. In conditiile astea cand simti ca plutesti prin nori este vital ca luminile de frana sa aiba un impact cat mai puternic cand intra in actiune si asta e mai greu cand tu-l orbesti tot timpul pe cel din spate cu 2buc becuri puternice si-l fortzezi sa se uite in alta parte decat la masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ar mai fi un motiv. Iata un scenariu destul de intalnit la noi:

Se gaseste un destept cu o dacie sa mearga din rasputeri pe autostrada cu 110 km/h, avand bineinteles toate lampile (inclusiv cele de ceata, fata si cele 2 din spate) aprinse. Ca de, nu in fiecare zi isi face curajul sa mearga cu 110 cu bolidul lui proaspat closetat cu tot ce este la moda.

Din spate vine o masina normala cu, sa zicem, 150. Bolidul din fata sa se angajeaza furibund intr-o depasire a unei dacii mult mai vechi, "stock"... intr-o curba. Soferul din spate, cand vede stopurile rosii care-l orbesc, ca prim impuls, crede ca desteptul din fata lui franeaza, pentru ca probabil a observat un pericol iminent si deci franeaza si el in draci.

Totul se termina, probabil, cu bine dupa firescul (din nou, la NOI) schimb de injuraturi dintre soferul (acum) nervos din spate si frustratul cu becurile aprinse si closetele-n vant. Primul merge mai departe incercand sa-si impuna sa se obisnuiasca cu astfel de intamplari, neavand alta solutie, iar Schumacher trece pe faza lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ce e aia "stock"???

2. Hmm... acuma...sa nu mi-o luati in nume de rau dar si DSN-ul meu vechi mergea lejer cu .... iar astea mai noi merg si mai lejer!

Edited by BogMW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ce e aia "stock"???

2. Hmm... acuma...sa nu mi-o luati in nume de rau dar si DSN-ul meu vechi mergea lejer cu 170 iar astea mai noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu, ca toata lumea... Nici la mine nu merge decat aia de pe stanga, si ma enerveaza chestia asta ca am senzatia ca e ceva defect la masina. Am pierdut o juma de ora pana m-am prins ca pe stanga am un fir in plus. Si mi se pare cel putin ciudata explicatia ca ala din spate nu vede din cauza luminilor mele de ceata. In cazul asta de ce pe fata am doua, pe ala care vine din sens invers nu-l deranjeaza ca am doua...? Ca oricum daca e ceata nu vezi nici cu nici fara farurile de ceata, asa ca o eventuala explicatie ca am nevoie sa vad drumul si d'aia am doua faruri de ceata nu tine...

Si n-am becurile de frana peste alea de ceata, le am pe alte pozitii din lampa, asa ca nu vad de ce ala din spate ar da peste mine daca le vede. In plus, intrucat nu le-am aprins decat o data, nu vad de ce ar deranja pe cineva ca eu vreau sa-mi functioneze amandoua. Ca pe aia care merg cu toate luminile aprinse, de arata masina ca un pom de Craciun, oricum ii vezi care sint...

L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

mergi tu pe ciata si sa vezi ce te bucuri la cei care au lumina de ceata aprinsa si ce injuri pe aia care vin cu pozitii (nici macar fara scurta).

In ultimele doua saptamani am avut ocazia sa merg dimineata la 7 in afara Bucurestiului si seara pe la 18-19. A cam fost ceata si patit sa injur si sa ma bucur la lumini de ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine nu ma deranjeaza aia care au lampile de ceata aprinse atunci cand e ceata, ci aia care le au aprinse atunci cand nu e. In mod special 'marii' soferi de Dacie si de Cielo. Nu toti, doar aia care stau cu 'ceata' aprinsa atunci cand nu e ceata, si/sau cu proiectoarele aprinse si reglate sa 'bata' dupa avioane, nu pe asfalt.

Da' ca sa revenim la subiectul acestui topic, singura metoda sa mearga si lampa de ceata de pe dreapta e sa tragi un fir de la lampa din stanga, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!