Jump to content

Sfat achizitie Altea


Cypor
 Share

Postare recomandată

Am tot cochetat cu gandul sa iau un mk4 mai full (pt motorul ALH) si tot cautand pe net am dat de Altea sau Altea XL motor PD 105cai care in unele cazuri e la un pret foarte bun fatza de ce ofera un mk5 un tuaran etc la anii aia. 

Spre exemplu am gasit intre 4500-5000 masini foarte frumoase.  Ca exemplu 

 

http://www.autovit.ro/seat-altea-C32020082.html

 (care nu stiu cum a fost autoutilitara in olanda cica)

 

Dar la banii astia nici nu poti compara cu un tuaran de ex care e si modelul 2004-2005...

Care ii smecheria? nu se cumpara asa des fiind in mare parte "family car" sau? 

 

 

Orice raspuns e binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masinile normale se transforma in autoutilitare in vest prin scoaterea banchetei spate... unii chiar o folosesc asa, altii doar vor sa evite taxele. sa vezi cum arata porsche cayenne autoutilitara :)

 

cat despre smecherie, nu as putea sa-ti spun. probabil kilometrii sunt mult mai sus, nu a cumparat cineva 1.9 ca sa o tina parcata si sa o mai vanda si pe nimic (astfel ca samsarul sa mai si castige ceva si sa o dea la pret foarte mic in romania.

 

dar ca si model nu prea a avut succes, cel mai probabil din cauza designului care nu e pe placul tuturor. dar daca tie iti place nu strica sa arunci o privire, cum piata e saturata de masini de la samsari, nu ramane decat sa alegi una mai buna adusa de ei...

Modificat de autoemocion57
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam acesta e pretul unei Altea de varsta asta si in functie de vechime, motorizarea si echiparea masinii(masina postata de tine se pare ca e Reference). C-a fapt divers, a mea ar mai costa acum dupa http://www.dat.de/online-services/service-fuer-verbraucher/gebrauchtfahrzeugwerte.html circa 3850 euro(aproape 10 ani si 150000km).

Acesta e marele minus Seat: pretul de revindere, aici pierde Seat fata de VW/Audi si chiar de Skoda iar daca am vazut eu bine din link-ul postat de tine masina vine din Danemarca,acolo si nemtii merg sa-si cumpere masini(noi sau folosite) fiind mai ieftine fata de Germania.

Oricum decizia iti apartine iar daca mai cauti informatii mai multe despre Altea gasesti destule topic-uri aici pe forum.

Arunca o privire si aici: http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&mmvmk0=64&mmvmd0=18427&mmvco=1&make=64&model=18427&fregfrom=2004&pricefrom=1000&cy=D&ustate=N%2cU

 

@autoemotion57

Eu as spune ca Altea s-a vandut destul de bine ca model fiind o masina care nu se compara cu Leon. Cine cumpara Altea are nevoie de mai mult loc, este de regula familist iar concediile le face cu masina. Cat despre design Toledo 5P a avut de suferit dar acesta a fost pretul pt. un portbagaj mai mare.

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sunt constient ca acei km nu sunt reali, dar eram f confuz cu faza cu autoutilitara, avand una (in semenatura) la care consider ca is absurde taxele de ro fiinnd bagat in aceeasi oala cu dubele de 3.5. 420 ron rovigneta, impozit 2000 la motor de 1.6 si asigurare 650 in loc de vreo 350. De aia ezit la masina, caci de km nu am ce sa fac decat sa pun vagcom-ul si cam atat ca daca is modificati cum trebuie oricum nu ii aflu, iar pe de alta parte daca motorul e ok nu ma stresez ca are 250 sau 300k. Cai si masinile din link-ul colegului  alteacupra care presupun ca au fost taxi. (cele in doua culori)

 

Si da va fi masina de familie (jucaria o am deja :D) imi place mai mult decat leonul si chiar as prefera un XL, le-am admirat in 2006 chiar cand am cumparat un ibiza din reprezentanta..dar din pacate numa de aia erau bani.

Oricum sincer pe mine nu ma intereseaza pretul de revanzare.

 

SI iata raspunsul primit de la cel ce are altea din link:

 

Se achita taxa mica , se inmatriculeaza 2 locuri , urmind sa mergi la rar sa o reomologezi 5 locuri
Pret 740 lei
Totul este legal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu autoutilitara cred ca au scos doar bancheta si se pune doar la loc, asa am mai vazut pe forumul francez ca au mai facut userii de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca in talon e autoutilitara, si te opreste politia si vede bancheta spate si eventual si ceva copii pe acolo ce se intampla? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar amenda (asta daca se uita cum e trecuta, ca fiind masina normala poate omite), dar nasoleala e la taxe/asigurare ca te usca (pt o masina mica). Ma intreb daca nu cumva se poate omologa direct fara sa o mai treci autoutilitara...Confuzia mea e dupa ce se ia RAR (carte sau ce vine de la producator), ca pana la urma caddy 1 cum am eu prin anii 2000 sfarsit de 90 erau inscrise si ca masina normala aici in RO (avem un coleg cu asa ceva).

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar stai putin, cred ca acelasi motor il am si eu, taxa de mediu este aprox 650-750 E daca masina este 2007 si daca este intradevar euro 4.

 

De ce ai incerca sa o inmatriculezi ca autoutilitara? caz in care cat este taxa?200-300E? si apoi te rupe asigurarea,rovigneta si restul, + ca daca vrei sa ai si bancheta spate circuli ilegal. Nu vad absolut nici un avantaj cu autoutilitara.

 

Astea vad ca sunt motoarele ce se afla si pe G5 (banuiam, insa nu stiam exact la care dintre seaturi) vad ca e cel de 2.0 si 140ps si cel de 1.9 105 CP.  Incearca sa gasesti un cod motor BKC sa nu iei din seriile cu probleme gen BXE.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu as vrea, de aia ma gandeam la omologare directa, eu ma luam dupa ce a spus proprietarul, care sugera inscriera ca autoutilitara 225 eu taxa apoi imediat reomologarea ei ca si autoturism. +740 ron

Poi cel de 105 1.9 nu e BKC? Chiar vroiam sa intreb din ce an sunt E4, ca vad ca unele din 2004 sunt si e 3 si acolo te usca taxa iar.

ca stiu ca socrul meu a avut un passat 2.0 si l-a lasat turbina prin DE. (au probleme cu pompa de ulei parca?)

 

PS: 

 

1.9 TDI 1896 cc, 8v SOHC
"Pumpe Düse" (PD) unit injection 77 kW (105 PS; 103 bhp)
@ 4,000 rpm 250 N·m (184 lbf·ft)
@ 1,900 rpm BJB/BKC/
BXE/BLS

Deci din seriile astea sa aleg doar BKC?

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BXE ar fi ultimul PD (1,9) de la seat si cel mai "matur" (il recomand).

BLS = BXE + filtru de particule. BLS e mai pretentios la ulei (adica e mai scump). 

Eu am BLS din 2008 in combinatie cu DSG si sunt tare multumit de el si nu am avut probleme cu filtru de particule.

 

Cat despre Altea si Altea XL e o chestie de gust. Daca te incalzeste cu ceva, in momentul lansarii, Altea a fost declarata cea mai frumoasa masina din Europa. Si la vremea respectiva recunosc ca mi-a placut si mi-am dorit una foarte mult :)

Te sfatuiesc sa incerci si la weltauto, e posibil sa gasesti si acolo. Asa mai prinzi garantie 1 an sau 6 luni + probabilitatea sa fi umblat cineva la km e aproape zero.

Mult succes si sa ne tii la curent indiferent ce alegi  :icon_thumleft:

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa imi iau si eu Altea..insa m-am razgandit cand am vazut portbagajul...ai mare grija ca e foarte mic si nu se compara cu turanul.In rest mi-a placut si mie modelul , dar e necesar altea xl daca ai nevoie de un portbagaj mai mare cum aveam eu cu 2 copii si bagaje si caine...succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca parerile sunt impartite ce tine de BXE, oricum sunt foarte constient ca tine mult si de noroc in ceea ce priveste problemele cu masina, dar evident si de cum alegi. Am sa imi caut cateva in banii astia ~5000 ca sa pot alege ca sincer vad mk4 combi la bani apropiati  si nici nu pot sa compar dotarile.

Initial am zis ca iau ceva simplu un ALH 99-2000 dar sincer cand vad preturile de la Seat nu pot sa mai fac asta, mai ales ca nu sunt genul de utilizator de masini care dupa 5 ani vreau sa iau tot atat pe ea cat am dat.

 

@mugur79 - nu ma deranjeaza sa zic diferentele ca oricum il umple nevasta :D si daca imi iau van. Ideea ca imi place modelul si imi trage mai mult cu ochiu decat un touran care e si usor mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am zis la fel, imi place mai mult decat touran, care pare mai vechi ca si design, e mult mai frumos seatul, asta e clar...bordul este in schimb masiv, vezi cum te simti in interior si nu exclude o varianta pe benzina cu gpl pt un consum mai mic...nu prea ai bataie de cap , ai taxe mai mici la asigurari si fiabilitate ..succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa imi iau si eu Altea..insa m-am razgandit cand am vazut portbagajul...ai mare grija ca e foarte mic si nu se compara cu turanul.In rest mi-a placut si mie modelul , dar e necesar altea xl daca ai nevoie de un portbagaj mai mare cum aveam eu cu 2 copii si bagaje si caine...succes

 

 

Vad ca parerile sunt impartite ce tine de BXE, oricum sunt foarte constient ca tine mult si de noroc in ceea ce priveste problemele cu masina, dar evident si de cum alegi. ...

 

Portbagajul are 409l, iar la unele versiuni bancheta spate culiseaza si portbagajul ajunge la 450l.

Chiar si cu bancheta spate impinsa la maxim in fata tot este loc pentru picioare.

 

BXE are topic dedicat aici pe forum, cauta-l si citeste-l ca sa fii in cunostinta de cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu comparati Altea cu Touran, Altea e de fapt un Golf Plus, fata de care are un portbagaj mai pare. Totusi, avand in vedere bancheta care se poate misca fata/spate, portbagajul e variabil, cea ce da o oarecare flexibilitate.

As lua oricand o Altea, avand in vedere platforma care e una destul de fiabila, dar si pretul mai redus fata de modelele celorlalte marci din grup. Ca masina sh, e cu atat mai bine daca pretul e unul mai mic, avand in vedere ca devalorizarea este mai accentuata in primii ani de viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la CJ si m-am cam deprimat, am vazut Altea din prinmul link dar arata tare obosita fata de cum se vede in poze, am mai vazut un 1.6 inm in RO la fel arata si ala. Nu ma dau batut mai caut dar am sa iau in considerare serios si touranul.

Evident ca era si BXE, iar dupa ce am citit ceva topic-uri nu mai catu decat BKC (care imi restrange si mai mult aria de cautare avand in vedere suma de ~5000)

Acum trebuia sa studiez si despre PDurile de 101/116 cai sa vad ce sa aleg in caz ca gasesc vw touran.

 

Maine dau o tura si pe la Oradea.

Pana una alta multumesc de pareri si sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , Altea e ceva mai tineresc..Touran e putin mai batranesc ca si zic asa :)) oricum amandoua au un portbagaj mare, cauta si benzina + gpl ai  consum de diesel la bani si intretinerea mai ieftina..nu ai turbo , pompe , injectoare , volant etc . Octavia 2 Break mai e o varianta..

Atentie BJB-ul e Euro 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot ocolit motoarele de 2.0 datorita diferitelor probleme la injectoare, prezoane pompa ulei etc. Dar din ce am mai gasit pe forum BKD du pa 2006 e o alegere buna mai ales ca revizia C de chiulase nu se mai fisureaza, ramanand problemele usuale de volant (care vad ca si la 1,9 PD exista) si turbina. 

Ce ziceti?

Si am gasit si ceva pe plac http://www.autovit.ro/seat-toledo-C31938615.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca ai vazut ca in anunt e vorba de Toledo. Are portbagajul mai mare ca Altea si o forma diferita.

Multi considera spatele total inestetic, insa e o chestiune de gusturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca am vazut si iau in considerare si leon, mie chiar imi place spatele lui, dar cu toti prietenii care au ateliere si am vb imi spun sa fug de 2.0. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista nici un motor care sa aiba un grad de fiabilitate ridicat (cu mici exceptii). Toate au nevoie (dupa un anumit timp) de reparatii mai mult sau mai putin costisitoare. Orice motor ai alege, mai devreme sau mai tarziu ceva se va strica si va trebui reparat.

Personal daca as fi amenintat cu arma si fortat vreodata sa cumpar un motor diesel, as lua fix unul ale carui probleme (si rezolvari) sunt cunoscute. E cel mai safe. Stii ce iei si stii ce ai de reparat. Scurt.

Modificat de starchaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista nici un motor care sa aiba un grad de fiabilitate ridicat (cu mici exceptii). Toate au nevoie (dupa un anumit timp) de reparatii mai mult sau mai putin costisitoare. Orice motor ai alege, mai devreme sau mai tarziu ceva se va strica si va trebui reparat.

Personal daca as fi amenintat cu arma si fortat vreodata sa cumpar un motor diesel, as lua fix unul ale carui probleme (si rezolvari) sunt cunoscute. E cel mai safe. Stii ce iei si stii ce ai de reparat. Scurt.

Nu era vorba de asa ceva intrucat orice om cu capul pe umeri cand ia o masina SH stie ca in viitorul apropiat ceva tot va avea de schimbat ceva. Dar nu e totuna, ca si in cazul motoarelor 2.0 la care chiulase de BKD (pre2006) in cea mai  mare proportie se duc fisurandu-se, pompe de ulei de BKP si BMR(care iau si turbina cu ele) parca passat si asa mai departe, astea nu is lucruri pe care le poti considera normale, cand se stie de anumite defectiuni ale seriei recunoscute sau mai putin de vw ca fiind problema generala, cum ar fi injectoarele siemens de pe 2.0 care pleaca si la 20.000 km (masina noua nu?). Deci chiar nu putem compara problemele astea cu de exemplu schimbul unui volant, sau axe cu came in cazul unor serii de 1.9 PD.

Si de aia si intreb si ma informez ca sa evit seriile cu cele mai grave/scumpe probleme.

@Dolfin, mda de aia prioritar e Altea/Toledo, dar tot ce gasesc si imi place e departe peste 500km si impecabilul din poze nu da de multe ori cu realitate fapt exemplificat cu prima altea pe care am vazut-o. Dar nu ma grabesc, astept pana gasesc ceea ce imi place :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca alta sursa mai completa decat WIKI nu am gasit, va intreb si pe voi. Am vazut 1.9 TDI multe trecute ca euro 3, vb aici de altea/toledo 2006 pe cand wiki spune asa:

1.9 TDI BJB/BKC/BXE/BLS SOHC 8v 1896 cc 105 PS (77 kW; 104 bhp) @ 4,000

250 N·m (184 lbf·ft) @ 1,900

Si azi am gasit o altea cu cod ABV (inscrisa in RO) cod ce corespunde passat B5.5 2000-2006 si este motorul de 99 cai.

1.9 TDI AVB I4 SOHC 8V, "Pumpe-Düse" (PD) unit injection 1896 cc 100 PS (74 kW; 99 hp) @4000 rpm 250 N·m (180 lb·ft) @1900 rpm 2000–2005 12.8 184

Dilema mea e: Pot exista anumite modele direct din fabrica cu asa ceva? sau pe undeva masina s-a pricopsit cu un swap? (legal de altfel) 

 

Ms.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As spune ca Altea n-a iesit vreodata cu Euro3, daca ai VIN-ul poti sa-l rogi pe GABIX sa ti-l decodeze ca sa verifici echiparea de fabrica.

 

Incearca totusi sa nu iei motoare pe benzina sau diesel sub 105CP.

Masina este grea, are 1496Kg goala, iar daca este incarcata de abia mai trage motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!