Jump to content

Jante aliaj sau tabla


horia2005
 Share

Postare recomandată

Eu am 16'' de iarna, dar e prea in modul "Confort" masina cu ele.

Mergi pe 17'' iarna, daca gasesti ceva jante ok. In zona de 400Eur ar trebui sa fie impecabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma apuc sa caut sa vad ce se poate găsi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In zona 400 euro (pana in 2000 ron) poate gasesti la un dealer ceva reduceri la modele de jante model mai vechi sau la magazinele online de anvelope, jante de aliaj pentru masini din grupul VW. Eu am luat pentru iarna jante de Audi  pe 16", 4 buc noi cca 2000 ron.

Nu are rost sa platesti pretul intreg de 8-900 ron pe bucata.

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua, desi cred ca mi-am dat seama de raspuns, totusi as vrea sa adresez o intrebare la care am nevoie de o confirmare concreta a unuia/unora dintre voi care au procedat la fel. 

Se da o SKODA SUPERB COMBI, an 2013, 4x4 DSG, "incaltata" cu anvelope de vara PIRELLI Cinturato P7 225/45 R17 91Y ECOIMPACT BSW pe jantele ei originale CALLISTO 5x112, 7.5J x 17" ET49.  S-a ivit ocazia sa achizitionez un set de roti iarna, la un pret de nimik (ca tot vine sezonul), si anume: jante aliaj ALUTEC 5x112, 16" ET44 + anvelope CONTINENTAL WinterContact TS850 205/55 R16, 8,35 profil ramas. 

Se potrivesc pe skoda mea, nu? Ma refer in mod special la diferenta de ET...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca se potrivesc (daca frinele accepta janta de 16) dar desi et ul pare mai agresiv, roata va sta de fapt mai inauntru (cea originala are 10 mm in afara in plus din latimea cauciucului iar cea de iarna sta din et cu 5 mm mai in afara deci cea originala sta de fapt cu 5 mm mai in afara). Proba e sfanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalyn2016 pe Golf 6 am jante Atlanta 16" ET 50 ,am luat unele BBS 16" ET 42 care sunt mai in exterior.

Cu cat scade ET-ul fata de original (ET-ul cu care vine masina din fabrica) janta iese in exterior.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, vdragos said:

Nu stiu daca se potrivesc (daca frinele accepta janta de 16) dar desi et ul pare mai agresiv, roata va sta de fapt mai inauntru (cea originala are 10 mm in afara in plus din latimea cauciucului iar cea de iarna sta din et cu 5 mm mai in afara deci cea originala sta de fapt cu 5 mm mai in afara). Proba e sfanta.

Despre potrivit, confirm eu, intra 16'', am si eu asa ceva de iarna, cu faimoasele 205/55/16.

Totusi...tinuta de drum a masinii incaltata cu asa ceva este...foarte barcoasa :lol: ca sa zic asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tizule, intreb si eu ca sunt nedumerit: Superbul 2 nu vine pe aceleasi dimensiuni de anvelope ca Passatul adica 215/55/16 sau 235/45/17/ sau 235/40/18? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511: Tizule, nu. Superbul2 merge pe aceleasi seturi de roti ca si Golf 6, dar, cu indice de greutate crescut pentru anvelope.

ai 205/55/16 94W la Superb, iar la Passat B6 aveam 215/55/16 93W

225/45/17 94W la Superb, iar la Passat 235/45/17

La 18'' Superbul merge pe 225/40. 

Jantele, iarasi sunt mai mici ca latime, la 17'' si 18'' Superbul merge pe 7.5J

Ce spun eu pentru Superb sunt dimensiunile din COC si din CIV. Ce pun unii si altii e altceva,de incaput incap, dar nu sunt legale.

 

Abia de la Superb3 dimensiunile de roti sunt identice cu Passatul B8, multumita MQB

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@catalyn2016 daca nu este prea tarziu, raspunsul la intrebarea ta este: da, se potrivesc fara probleme, nu vor iesi in exterior in compartie cu cele de vara, ba chiar vor fi in interior. Explicatie: diferenta de la 225 la 205 este de 20 mm, care se imparte fata de mijlocul anvelopei in stanga si dreapta cate 10 mm. ET-ul jantelor de iarna fata de cel al jantelor de vara duc anvelopa spre exterior doar 5 mm, deci in comparatie cu cele de vara, anvelopele vor fi mai spre interior cu 5 mm (se "pierd" 10 mm din latime vara -> iarna si se "castiga" 5 mm din ET).

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Jante aliaj sau tabla

Ok, mersi tuturor pentru raspunsurile acordate. Pana la urma, vb colegului de mai sus, proba e sfanta... de-abia astept sa ajung in oras sa le incerc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 30/08/2016 at 11:35 AM, 75NOR said:

Eu am 16'' de iarna, dar e prea in modul "Confort" masina cu ele.

Mergi pe 17'' iarna, daca gasesti ceva jante ok. In zona de 400Eur ar trebui sa fie impecabile.

Pentru ca nu avut vreme de cautat jante aliaj pe 16"/17" si jantele de tabla pe 16" care le-am capatat cu masina imi fac greata, o sa merg la iarna pe jantele care le am acuma pe 18". Avnd in vedere ca anvelope iarna 16" + jante 16" ~ anvelope iarna 18", nu m-am mai agitat. Si oricum masina se foloseste 80% urban si drumuri nationale unde nu sta mult zapada. In rest pe umed si temperaturi scazute nu stiu de ce ar tusi iarna pe 18".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebip: n-ai nicio treaba, mergi linistit cu 18'' si iarna.

Stii unde e riscul ? Daca ramai impotmolit si patinand, dai de nisip, mizerie, etc si ajungi sa zgarii/sablezi janta. In rest, n-ai nicio treaba, stai linistit.

Tehnic vorbind e un inconvenient sa tot jantezi si dejantezi guma, avand talon mic, dar nu e neaparat un capat de tara, daca se face cu grija operatiunea, ca sa nu zgarii janta si sa nu deteriorezi talonul gumei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dilema mea:

Intamplarea a facut sa-mi iau jante de tabla pe 16" pentru rotile de iarna. Masina am luat-o in noiembrie 2012 si a trebuit in 2 saptamani sa-i pun cauciucuri de iarna, avand cauciucurile de iarna de la vechea Octavia (205/55 R16 Goodyear Ultragrip 7+), cu care am mai putut merge cu cele de pe fata 2 ierni si cele de pe spate doar 1 iarna. Deoarece aveam anvelopele si dupa ce am achitat masina am cam ramas fara cash, am luat decizia cea mai ieftina sa cumpar jantele de tabla de 16".

Desi cred ca protejeaza cel mai bine discurile, jantele de tabla (fara capace) arata groaznic, si desi capacele nu au un rol practic ci pur estetic, nu stiu daca merita sa dau 360 lei pe noile capace de Superb3 Hermes 16".

Cu toate acestea mi-ar fi placut sa am pentru iarna roti de 225/45 R17, si eu cred ca e importanta suprafata mai mare de contact cu asfaltul pe ud/mazga/gheata. Singurul avantaj pentru 205/55 R16 ar fi pe zapada + confort la rulare, dar se pierde mult la stabilitate la viteze mari sau in viraje (compar cu 225/40 R18 de vara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rempha: de acord cu tine. Eu am pentru iarna 205/55/16 puse pe 16'' OEM Spectrum si se simte diferenta, o simti cum "joaca pe cauciucuri" in viraje. Plusul la confort mi se pare ca e anulat de "pastosenia" generala a directiei si comportamentului rutier. Efectiv mi se pare ca nu mai comunica nimic directia, devine foarte sintetica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ''carcasa'' anvelopei are ''peretii subtiri'' atunci este normal efectul de ''directie sintetica''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele de iarna Dunlop are cauciucul (guma) mai moale fata de celelate branduri si iarna la temperaturi scazute NU se intaresc de zici ca's de plastic...sunt perfecte pentru iarna!
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rayn cum iti dai seama daca peretii anvelopei sunt subtiri? Am ContiWinterContact™ TS 850 dimensiune 205/55 R16 94H XL. Eu stiam ca cele cu indicele de sarcina 94 (eXtra Load) au peretii anvelopei mai grosi ("reinforced" cum zic ei) tocmai pentru a putea lua sarcina suplimentara fata de cele normale cu indicele de sarcina 91.

Modificat de rempha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rempha: si eu tot cu 94H indice am luat Dunlopurile, asa era specificat si in COC fiind indicii corecti.

Ce vrea sa spuna colegul nostru cred ca tine de compozitia peretelui anvelopei, nu neaparat de "armatura" ce trebuie sa corespunda unui indice de greutate. E mai mult din "reteta" 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, anul trecut pe cand cautam anvelope de vara am comparat '' la mana'' Continental,Dunlop,Goodyear,Michelin,Vredestein, toate aceleasi dimensiun si aceiasi indici.Vredestein  a avut peretele cel mai gros si pe acelea le-am achizitionat.Ca si grosime a flancului  le pot compara cu Bridgestone Potenza ,chiar vulcanizatorul mi-a confirmat ca au cei mai ''grosi pereti''dar si directia era  brici.Faptul ca este trecut ''xl'' nu inseamna neaparat ca peretele anvelopei este mai gros,tine de producator  si ''reteta''

Aleg oricand o janta de aliaj in detrimentul celei de tabla chiar daca pretul de achizitie este dublu si nu o aleg pentru frumusete ci pentru utilitate.O janta de tabla rugineste dupa 2/3 ani si incepe sa piarda presiune ,dupa 5/6 ani o revopsesti daca nu, faci 3/4 drumuri pe an la vulcanizare pentru 'etanseitate''.Am exprimat o parere din experienta nu din ''burta''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am vazut in CIV-ul masinii mele ca pe langa anvelopele 225/45/R17 91V mai apare tot la 17" si 205/50/R17 93V.

Are cineva pe Superb anvelope cu dimensiunea asta? Ma gandeam ca pentru iarna urmatoare sa renunt la rotile pe 16 de iarna din otel si sa-mi iau un set de jante si anvelope pe 17 iar 205/50/R17 mi se par mai avantajoase pentru iarna decat cele cu talon de 45.

Modificat de Catalin M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit mai bine si cred ca de fapt talonul are cam aceeasi inaltime altfel nu ar putea fi acceptate ca fiind legale/recomandate. Sunt curios totusi daca sunt posesori de anvelope 205/50/R17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.03.2017 at 5:36 PM, Catalin M said:

Am vazut in CIV-ul masinii mele ca pe langa anvelopele 225/45/R17 91V mai apare tot la 17" si 205/50/R17 93V.

Are cineva pe Superb anvelope cu dimensiunea asta? Ma gandeam ca pentru iarna urmatoare sa renunt la rotile pe 16 de iarna din otel si sa-mi iau un set de jante si anvelope pe 17 iar 205/50/R17 mi se par mai avantajoase pentru iarna decat cele cu talon de 45.

Uite astea sunt jantele de care vorbeai:

https://www.olx.ro/oferta/set-jante-aliaj-originale-skoda-superb-octavia-r17-ID7dA7u.html#b016382136

Atentie, sunt 6J, roata va sta mult sub aripa, ET-ul nu o ajuta deloc...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.03.2017 at 11:38 PM, Catalin M said:

M-am gandit mai bine si cred ca de fapt talonul are cam aceeasi inaltime altfel nu ar putea fi acceptate ca fiind legale/recomandate. Sunt curios totusi daca sunt posesori de anvelope 205/50/R17.

Salut, am pe un Leon 1m  jante Santa Monica 17" si am pe ele anvelope de iarna 205 50 17. Sa stii ca nu e diferenta intre 225 45 si 205 50, sunt la fel de rigide.

O zi buna.

Modificat de kthor
Curățare anunț
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!