Jump to content

Inmatriculare masina din Romania in Germania. Cum, si cat costa?


Muraru Dan
 Share

Postare recomandată

Salut.  Eu sunt acum stabilit in germania de 3 luni (inregistrat la Anmeldung). Vreau sa-mi cumpar o masina din germania, Vreau sa scap pe cat posibil de uriasele asigurari x_X. M-am gandit in felul urmator :

-o inmatriculez in romania pe numele unchiului meu (cetatean roman bla bla )

-facem procura pe mine. 

-o folosesc in germania.

 

Intrebarile mele sunt urmatoarele :

- este posibil asa ceva?

-daca da, pentru cat timp(legal)

-trebuie sa scot hartie de la BurgerBuro cum ca am voie sa o folosesc doar 6 luni obligatoriu? (in plus am auzit ca se poate prelungi perioada cu inca 6 luni) 

-e posibil, ca la un eventual control rutier, sa ii zic ca "mi-a dat-o o tura, el e acasa aici la mine in vizita.. sau ca nu am stiut de acea hartie" si sa nu scot acea hartie de la BurgerBuro? :D

 

As dori informatii cat mai precise, cat mai recente, si cat mai multe ! Mersi

 

Modificat de Bwwlan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu circul cu masina inmatriculata in Romania pe numele mamei mele in Germania din 2012 din vara. Am fost oprit de Politie de doua ori, odata in septembrie anul trecvut si odata acum vreo 2 luni. Nu am procura, insa nu a comentat nimeni nimic. Eu sunt aici angemeldet, lucrez aici, insa masina e inmatriculata pe CJ.

 

Anul viitor vreau insa sa radiez masina din Romania si sa o inmatriculez aici. In mod surprinzator, Vollkasko mi-a iesit la HUK24 mai ieftin decat Casco+RCA la Allianz in Romania. In plus, merita sa iti faci istoric de plati aici. Asta, daca vrei sa ramai. Daca vrei sa faci un leu de trei si sa te cari, merita sa o inmatriculezi in Romania. Altfel, e prea complicat. Trebuie sa mergi odata la doi ani sa-ti faci ITP-ul, daca Doamne fereste se intampla sa ai vreun incident, e complicat (nu nerezolvabil, doar greu de rezolvat) cu platile, etc.

 

Daca planuiesti sa ramai aici, e bine sa iti faci istoric la asigurari, fiindca la un moment dat, tot iti vei lua o masina pe care o s-o inmatriculezi si atunci o iei de la zero. Adica risc grupa mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ramas vreau sa raman. doar ca nu imi permit sa platesc o groaza de bani pe asigurari+ impozit.. deci spui ca ar fi posibil sa conduc o masina inmatriculata in romania "in mod fraudulos" in germania pana.. pana ma prinde :D  ? 

Eu circul cu masina inmatriculata in Romania pe numele mamei mele in Germania din 2012 din vara. Am fost oprit de Politie de doua ori, odata in septembrie anul trecvut si odata acum vreo 2 luni. Nu am procura, insa nu a comentat nimeni nimic. Eu sunt aici angemeldet, lucrez aici, insa masina e inmatriculata pe CJ.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RusuStefan

Eu zic ca e o decizie destul de riscanta, si care in caz de ghinion ar putea sa-ti aduca neplaceri majore.

 

1. In primul rand, asigurarile si impozitul in Germania or fi ele mari, dar primesti ceva efectiv pentru ele, adica nu sunt degeaba ca cele din Romania. Recent mi-a povestit cineva care tocmai si-a luat masina in Germania si era asigurata acolo, ca a avut un accident minor si costurile de reparatie pe asigurarea celuilalt s-au ridicat la 5000 de euro !

Asta pentru o aripa indoita, un far spart si o bara crapata ! Costurile cu reparatiile sunt enorme in Germania si la ei totul se pune de nou.

Gandeste-te daca ai face tu un accident cu asigurarea de Romania ca niciodata n-o sa dea atatia bani o firma din Romania, apoi o sa te dea neamtul in judecata si o sa ajungi sa platesti mai mult decat valoarea masinii pentru ca te-ai zgarcit la cateva sute de euro.

 

2.Asigurarea e mai scumpa la inceput, dar apoi scade progresiv si s-ar putea sa devina mai ieftina ca in Romania dupa 1 an, mai ales la cum a crescut RCA-ul mai nou. Eventual pentru prima masina poti sa faci in asa fel incat sa cumperi o masina care sa aiba o clasa de asigurare mai mica.

 

Si eu am circulat de nevoie cu masina de Romania in Germania mai mult de 6 luni, nu m-a oprit decat odata si atunci nu a fost nici o problema, dar daca vrei sa ramai in Germania mai mult timp si ai posibilitatea sa cumperi masina din Germania mi se pare o enorma bataie de cap sa o inmatriculezi in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am făcut si eu, când am cumpărat touran- ul l-am înscris pe Germania , am început cu 100% asigurarea primul an si in al doilea 60% care costa la Allianz 588 EUR pe an ,impozitul 308 EUR ... Contează si de când ai permis, al meu este de 11 ani.. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg faza cu "in mod fraudulos" :huh: . Eu n-am facut nicio "manevra", pur si simplu masina e luata pe credit si pana nu se plateste, CIV-ul ramane la banca si deci, nu o pot radia din Romania.

Daca as fi putut, as fi inmatriculat-o aici de multa vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti ceva cu motor pana-n 2l, benzina si vei vedea ca nu e chiar atat de scump. Socoteste drumul pana-n tara, RAR-ul, taxa, si toate celelalte si vezi daca chiar iesi mai bine. In caz de accident, doar constatarea daunelor(kfz gutachten) costa aprox. 400 de euro, suma care o plateste asigurarea celui vinovat.

Din 2016 va intra in vigoare taxa de autostrada pentru toata lumea, doar ca autovehiculelor inm. in DE le va fi integrata in impozit si/sau se va putea deduce la clarificarea fiscala. Cu 45 de procente, platesc la 2 motoare de 2.5l aprox 1000 de euro pe an fara casco.

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bwwlan eu am auzit de persoane mai putin norocoase dupa un control de rutina. Daca nu ma insel era si o postare a unui coleg aici pe forum despre o patanie de genul. Din ceea ce stiu eu in Germania nu ai voi sa conduci o masina cu nr straine care nu iti apartine ( aici nu intra in discutie masinile pe leasing).

Ii clar ca nu ii ieftin sa detii o masina in Germania dar consider ca daca ajungi in Germania trebuie sa te aliniezi cerintelor lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, prietene, nu contest.

Daca aveau ceva sa imi obiecteze, poti fii sigur ca o faceau mai ales a doua oara, cand m-au oprit tocmai fiindca opreau expres toate masinile cu numere straine, si nici nu aveam la mine talonul, ca-l pierdusem.

M-au intrebat de ce, le-am zis, mi-au verificat actele in duba lor vreo 5 minute, rastimp in care am asteptat in masina. Au venit, mi le-au dat, gute Fahrt, pa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din aprilie de când sunt în Germania încă nu am avut ocazia să discut cu ei(poliția). Adevărat pe lângă mașina cu număr de România mai am și una cu numere nemțești, care de fapt este în România....

La asigurare am declarat doar 6000 km/an, iar cum fac naveta odată la o lună jumate, am ajuns la concluzia că este mai bine cu mașina din România. Plătesc 90 euro/lună cu tot cu teil casco la Allianz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ceea ce stiu eu in Germania nu ai voi sa conduci o masina cu nr straine care nu iti apartine ( aici nu intra in discutie masinile pe leasing).

 

 

Adica daca eu ii dau masina lui Bwwlan, facem contract de imprumut pe 1 an inseamna ca el nu are voie sa o conduca in Germania?

Din pacate de cand cu legislatia unitara la nivel de UE este extrem de greu pt autoritatile unei tari sa faca ceva impotriva celor cu nr de alte tari. Vezi problema care o avem noi cu masinile de bulgaria. nu ai ce le face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ceea ce stiu eu in Germania nu ai voi sa conduci o masina cu nr straine care nu iti apartine ( aici nu intra in discutie masinile pe leasing).

 

Stii gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi nu ii ajuta legislatia. In Germania te verifica foarte rapid si afla daca locuiesti in germania sau doar tranzitezi, daca ai amenzi, etc. Sa nu avem noi pretentia ca suntem primii care incercam \ vrem sa ii aburim.....polonezii si alte natii fac la fel deci sunt antrenati. Este clar ca totul depinde de cel care te opreste....daca are habar, are chef sa te verifice, etc.

Despre posibilitatea sa conduci masina bunicului cu procura.....am auzit de la o cunostinta care a fost oprita la control ca nu este legal, deci daca ea minte si eu mint. Culmea este ca persoana respectiva si-a inmatriculat masina respectiva in de la scurt timp dupa acel control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam gradele de rudenie. Una e sa conduci masina parintilor, a bunicilor, alta e sa conduci o masina a unui asa zis prieten, care-ti este complet strain.

Dar teretic procura ar trebui sa rezolve orice pbma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face act de comodat in care/prin care ii transferi toate drepturile inclusiv sa si plateasca taxele/amenzile/asigurare/rovigneta/etc pe o perioda determinata valabila in tara/comunitate doar ca...e vreo 300 de lei(eu asa mi am vandut masina din cauza taxei/mi am radiat o fiscal de la primarie iar noul proprietar umbla cu ea in germania).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad problema foarte simplu. Cand esti oprit in trafic politistul verifica actele, daca soferul ii inregistrat la o adresa in de si circula cu o masina de genul comite o ilegalitate.

Restul ramane la aprecierea si cunostintele militianului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Om bun, ilegal inseamna ceva care contravine legii (daca nu cumva intelegerea mea asupra termenului e gresita).

Atata vreme cat nu imi poti da exemplul legii pe care o incalc, si cu atat mai mult cu cat am fost oprit nu o data, ci de doua ori, si nu doar in Rheinland-Pfalz, ci si in Bayern, iar pe deasupra, le-am si zis alora verde in fata a cui e masina si ca eu sunt aici angemeldet, lurcrurile par sa indice ca te afli intr-o eroare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul motiv este evaziunea fiscala. Daca esti anmelduit in Germania de mai mult de 6 luni, ti se schimba domiciliul fiscal in Germania asa ca trebuie sa platesti impozit in Germania pentru masina pe care o folosesti pe drumurile lor. Asta e singura baza legala pe care o pot avea. Bineinteles daca masina nu e proprietatea ta e foarte greu de dovedit acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor, nu mai aberati. Bwwlan cred ca e un exemplu pozitiv aici.

Daca masina e a mamei lui, daca e inca in perioada de leasing, cum naiba sa o inmatriculeze pe numele lui in Germania? Apoi, cum sa se ia de el atat timp cat e a mamei lui?

Pe mine m-au oprit cand eram eu roman get beget cu masina bunicului, neamt getbeget, masina inmatriculata in Germania, eu fiind strict in vacanta, neavand mutatie in Germania si nimeni nu m-au intrebat decat daca ma pot ajuta cu ceva. Bine, s-au dus in duba si m-au controlat, mi-au urat o zi buna si asta a fost tot. Si fara procura nimic.

M-au oprit pt ca mergeam ca beatul, cautam sa ies de pe autostrada, cautand o firma, uitandu-ma cu un ochi la gps, cu unul la drum si posibil sa le fi parut suspect. Daca erau sa fie asa cum multi pe aici cred, ca iti trebuie cine sitie ce procuri smdp, ma saltau de nu ma vedeam.

De aceea as spus ca eu cred ca conteaza si gradul de rudenie, daca te vad pe tine copil, nepot in masina parintilor/bunicilor nu au cum sa-ti faca ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bwwlan - cazul lui nu cred ca prezinta probleme dpdv legal, masina e leasing, nu e el proprietar ...

RusuStefan  - a intrebat daca el ca inregistrat in Germania poate sa cumpere o masina, apoi o inmatriculeaza in Romania pe unchiul lui si apoi o aduce in Germania sa se foloseasca de ea ... teoretic nici o problema, practic depinde de cat de "nemti" sunt politistii care si daca il opresc, dpdv moral nu e prea corect ...

E mai ok asa ca sa nu mai aberam ?

Eu stiu 2 cazuri de prieteni care circulau cu masina proprietatea persoanla, au fost opriti de politie, nu au patit nimic dar li s-a recomandat sa-si inmatriculeze masina pe Germania.

Se pare ca au fost convingatori politistii pentru ca asta au si facut.

Atata timp cat nu faci accident cu masina unchiului din Romania care ti-a dat procura, sau daca nu parchezi ilegal sa ti-o ridice politia sau alt caz in care sa trebuiasca chiar sa rezolvi o problema bazat pe acea procura nu e nici o problema asa e.

Anyway in curand ma intorc si eu in Germania cu masina de Romania, am circulat deja 7 luni fara probleme, m-am dez anmelduit in ianuarie si am dus masina in Romania, acum in decembrie ma anmelduiesc din nou si o sa mai circul si eu o perioada .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un var care circula in DE, de vreo 2 ani, cu masina inmatriculata pe numele tatalui sau. La al doilea control I s-a adus la cunostinta, ori inmatriculeaza masina pe Germania, ori o duce in Ro. Mai nou s-a mutat intr-o zona unde accesul este permis doar autoturismelor ce detin "Grüne plakette", in speta toate masinile pe benzina si diesel doar euro 4 sau euro3 cu DPF. Nu I s-a acordat adeverinta de Parcare libera, deoarece masina lui e euro 3 fara DPF(gelbe plakette).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca cel mai corect e in cazul in care proprietarul masinii nu e ruda de gradul 1 cu tine sa faci procura. Astfel nimeni  nu iti poate face nimic.

Legat de pbma celor ce au anmeldung insa nu si-au inmatriculat masina in termen de 1 an, se poate lua politia de tine pt ca asta e legea. 

Doar daca faci manevre precum bogdan, insa sa fim seriosi, cine are de lucru stabil in Germania, nu are timp sa mai stea cu masina neinscrisa in germania. Si cred ca isi si permite financiar.

Daca totusi asigurarea e prea scumpa, consider ca mai ieftin daca o vinzi pe a ta din Romania si iti cumperi o masina mai noua de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantaj aici fata de Ro e ca poti plati asigurarea lunar, la final iesi mai scump cu maxi 100 de euro fata de cat ar costa asigurarea platita integral pe un an dar stii macar ca nu dai banii deodata (sincer aia inseamna sub 10 euro pe luna in plus, nu cred ca e o avere).

Eu am preferat momentan sa platesc la jumatate de an ca deh... sunt nou pe piata si ma costa mult (anul asta abia am asigurare de 770 de euro pe an cu teilcasco, anul trecut am platit 800 doar RCA pe Golf). La un moment dat daca cine vine aici vrea sa se stabileasca aici atunci e indicat sa incepi cat mai devreme ca in timp sa-ti scada asigurarea, altfel daca inmatriculezi masina pe germania la 80 de ani tot atat platesti indiferent ca duci dovezi ca nu ai avut accidente in tara.

O alta alternativa e Saisonkennzeichnen, adica ai numere valabile pe masina din mai pana in octombrie de ex. sau depinde cum alegi. Cei cu masini cabrio de ex asa le inmatriculeaza pentru ca circula cu ele numai vara. La fel si cei cu motoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bah Marius, mie aia de la HUK24 mi-o zis ca daca ii duc dovada scrisa si stampilata de la Allianz din Romania ca n-am avut incidente de cand am luat carnetul, imi iau in considerare vechimea din .ro :)

Abia astept sa-mi iau masina de .de (sau sa inmatriculez Polacul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io povesteam din ce am patit Bogdane, la HUK n-am vorbit ca aveau asigurare de 1200 pe an cand am inmatriculat Golfanu aci asa ca cel putin din cauza pretului nu mi merita sa intreb :)). Nici buna ziua nu merita sa le zic :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!