Jump to content

Inmatriculare masina din Romania in Germania. Cum, si cat costa?


Muraru Dan
 Share

Postare recomandată

La cei 220 de euro mai adaugi 30-40 de euro prelucrarea datelor la regidtrul de inm.,5 euro bulina de lipit in geam, 25-30 de euro tablele(numerele efectiv). Restul sunt pentru mici reparatii, o pata de ulei, o bucsa, etc. Informatiile mi-au fost date de un inspector TUV de la MAHAG. Parerea lui a fost ca nu merita investitia.

Daca cumperi o masina din DE cu TUV valabil, platesti aprox 80 de euro inm. Impozitul se ia de finante din contul tau la aprox. 2 luni de la inm., iar asigurarea la aprox.1 luna. Contravaloarea RCA-ului se poate deduce din clarificarea fiscala facuta la inceput de an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Impozitul se ia de finante din contul tau la aproox. 2 luni de la inm." Probabil depinde si de Land!! Pentru ca un prieten a inmatriculat lunea trecuta o masina si ieri i a venit impozitul sa l plateasca si asta pana pe 27.02.2014 :))).Astia s traznniti in Creier :D.Iar asigurarea depinde de firma probabil,dar acolo unde e el tot cam dupa 1 sapt vine.

Este vorba de landul Hessen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil depinde si de Land!! Pentru ca un prieten a inmatriculat lunea trecuta o masina si ieri i a venit impozitul sa l plateasca si asta pana pe 27.02.2014 :))).

Hartia aia vine cam in 10 zile. In hartia aia i se comunica ce valoare de impozitare trebuie sa plateasca. Pana la termenul din adresa(in cazul tau 27.2.14 cam ciudat sa nu fi fost 27.3.2014!!), el avand timp sa comunice eventualele neconcordante dintre datele masinii, proprietar, cont si adresa ce sunt trecute acolo. El nu plateste de la sine putere impozitul ci banii i se vor trage din contul pe care la dat cand a inmatriculat masina. Tot la doua luni ajunge pana i se trag banii din cont, garantat, asta nu tine de land !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blue  garantat scria pe hartie : Zu Zahlen bis Spätens am 27.02.2014!!IAr masina a fost inmatriculata pe 23.02.2014,deci astia-s trazniti :))).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NIci in Hamburg, nici in Leverkusen nu mi-au luat impozitul mai repede de aprox. 2 luni. La radiere, tot cam atat dureaza pana-ti vireaza diferenta in cont.

 

"Bitte zahlen Sie (Einzug erfolgt per Lastschrift)

spaetestens am 11.12"

masina a fost inmatriculata pe 28.10

 

Impozitul fiind de 108 euro/an Golf 4 cu AZD

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am fost la HUK Coburg sa-mi fac Haftpflicht pentru persoana fizica a lui je (52 Euro/an) iar fiindca tot eram acolo, am zis sa-mi faca tanti o simulare pentru Polo cu Vollkasko (SB 150 Euro), cu Haftpflicht inclus. A iesit, wait for it... 368 Euro/an, in conditiile in care eu platesc in Romania la Allianz 334 Euro PLUS 100 Euro RCA-ul la aceiasi. :huh:

Initial am crezut ca e vreo eroare de calcul, ca n-are cum sa fie mai ieftin decat in Romania. Si totusi... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blue  garantat scria pe hartie : Zu Zahlen bis Spätens am 27.02.2014!!IAr masina a fost inmatriculata pe 23.02.2014,deci astia-s trazniti :))).

@golf3ale: eram curios. S-a platit impozitul ala de catre prietenul tau ori sau tras banii din contul lui pana acum ? Au trecut cca 3 saptamanii de la termenul ala care-l avea pe hartia aia.Repet, doar curiozitatea ma face sa intreb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I au luat banii din cont in data de 26.02.2014.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CIteam aici despre inmatriculare. Va spun cum am inmatriculat Golf-ul si cat m-a costat. Acelasi model de Golf 4 ca al lui Muraru Dan.

Inmatriculare

1. am fost sa intreb ce trebuie facut la ghiseu.

2. mi s-a spus ca trebuie sa am TUV facut (l-am facut cu numerele de Ro pentru ca le-am spus ca vreau TUV pentru inmatriculare, deci se poate chiar daca ai nr de Ro), asigurare facuta in avans (pentru asta primesti un nr de asigurare cu care mergi la zulassungsbehörde), talonul si CIV-ul la mine plus un act de identitate si neaparat trebuie sa ai un cont in banca facut aici ca sa poata trage banii de impozit automat.

3. am facut TUV-ul, m-am dus la Zulassungsbehörde am dat hartiile si le-am spus nr de la asigurare (nr de asigurare se verifica online) si m-au trimis sa-mi fac numerele, am scos numerele (tablagii erau in aceeasi cladire), am platit 30 de euro pe hartii si 29 euro pe numere, mi-au dat o hartie prin care mi se confirma ca hartiile romanesti au ramas la ei. (durata 20 de minute)

4. am pus numerele sus pe masina si am plecat, dupa o saptamana am primit prin posta de la asigurare suma de plata si data pana cand trebuie sa fie platita asigurarea.

Impozitul a fost 108 euro pe an si asigurarea 800 euro (facuta pe www.check24.de , cea mai ieftina posibilla si fara casco), ambele taxe luate automat de pe contul de banca. am mai platit 40 de euro Umwelplakette-le, cerut separat. Asigurarea se poate plati lunar, odata la 3 luni, odata la jumatate de an si anual,. Daca o platesti anual o platesti cat e, daca o imparti platesti ceva mai mult dar macar nu dai deodata banii. Eu cu plata la 3 luni am platit 20 de euro mai mult, adica 820.

 

Asta e tot, fara tot felul de hartii si birocratii cum am vazut scris pe aici. Asta se intampla in Bayern, nu stiu in alte landuri cum e dar cam la fel ar trebui peste tot sa fie.

 

Pentru radiere (ca si din asta am facut dupa un an)

Numerele in brate, Brief-ul si talonul, mers la ghiseu, spus ce ai pe suflet, platit taxa de 5,9 euro, Primit hartiile inapoi in care e acum scrisa data radierii, m-au intrebat daca vreau numerele inapoi sau sa le rezerv si cam asta a fost tot. Nici macar nu mi-au cerut buletinul. (durata 3 minute si nu mint)

 

Varianta 3, inmatriculare Skoda

1. facut online asigurare, dat numarul de asigurare la handler, copie dupa buletin, imputernicire ca sa poata sa-mi inscrie masina in numele meu. Dupa 2 zile am primit masina si hartiile gata facute. De data asta asigurarea cu teil casco pe an e 650 de euro. La Golf cu teil casco ar fi fost 1200.

 

BMW-urile si VW sunt cele mai scumpe la asigurari aici, confirmat de toti pe care i-am intrebat. Sunt 2 mari motive: 

1. multa lumea conduce asa ceva pe aici, risc mare de accident la calculul asigurarii.

2. multi tineri cumpara seria 3 si Golf risc mare de accident incadrat la gradul de sofer nou.

Suma asigurarii depinde foarte mult si de:

- km declarati ca se parcurg pe an (ex la Golf am declarat 30 de mii pe an, daca-l declaram 20 de mii era cu 200 euro mai ieftin)

- orasul in care ai domiciliul: oras mare risc de accident crescut.

Pe www.check24.de trebuie sa raspunzi la 30 de intrebari ce au influenta la calculul asigurarii. Sincer, acolo gasiti cea mai ieftina asigurare. Oriunde am incercat mai ieftin ca pe site nu am gasit. O inchei online si primesti pe mail nr asigurarii, asigurarea incepe din data cand inmatriculezi masina iar codul e valabil un an de zile. Plata se face la fel, dupa ce masina intra in circulatie. Asigurarea se face pe numele proprietarului, nu pe nr de masina ca la noi. Poti sa-ti asiguri masina si pe mai multi soferi dar atunci creste si suma.

Verificati site-ul si vedeti cate variante sunt, puteti lejer sa va jucati cu selectarile sa va luati asigurarea cea mai convenabila.

 

LE: Masina inmatriculata aici o radiezi in Ro cu hartia tradusa primita de la zulassungsbehörde. Bineinteles ca la noi ai nevoie de o tona de hartii si cereri si de sat la cozi, dar asta e partea a doua, e distractia concediului in Ro.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Aerofan.  Multumim pt postul detailiat. 

 

As avea 3 intrebari deocamdata, in legatura cu inmatricularea si asigurarile:

  1) cat a costat TUV la inmatricularea Golfului?

  2) nu a mai trebuit sa treci pe la Dekra la inmatriculare? Mai sus zicea un coleg in postul 49 ca a trebuit sa mearga si la Dekra cu masina si a costat vreo 90 EUR.

  3) ce se intampla dc declari un nr de km la asigurare si pana la urma faci mai multi? Eu in Romania umblu f putin cu masina (arox 7000 km pe an). Daca reusesc sa ma relochez in Germania nu prea stiu de la inceput cati km voi face pe an, dar nu cred ca mai multi de 15 - 20.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. TUV a fost 94,50 euro.

2. Nu trebuie sa mai faci nimic in afara de TUV, nici Dekra nici omologare, nimic. Atentie doar la luminile de pe masina, Xenon daca nu e din fabrica, nu iei TUV, leduri la numere daca nu sunt din fabrica nu iei TUV, foliile pe geamuri fata sunt interzise, deci nu iei TUV. Eu a trebuit sa-mi dau jos foliile de la geamurile fata si sa-mi schimb farurile. Peste ledurile de la numar au trecut cu vederea dar mi s-a spus ca nu e legal daca nu au ABE. sa-ti faci ABE costa de te rupe. Deci tot ce-i montat pe masina (pe exterior ma refer: lumini, leduri, faruri, etc) trebuie sa aibe omologare ABE si sa fie inscriptionat litera E si un nr, De preferinta E01 (zugelassen Deutschland), E-ul e norma europeana pentru piese aprobate de constructorii de masini. Pe farurile cu lupa ce le aveam era E13 au zis ca trebuie sa am si ABE, cand am intrebat cat costa mi-au spus ca aproximativ 400 de euro... le-am schimbat, n-am mai stat pe ganduri.

Atentie din nou la smecheria cu schimbatul pentru TUV si apoi repus inapoi, daca te opreste politia si nu ai hartiile cu ABE cum ca ti-ai adaugat (faruri, leduri, etc) ai pus-o. Primesti amenda de nu crezi. Nu merge cu faza ca am trecut TUV si mi se rupe.

3. Daca diferenta nu e enorma (declari 10 mii si tu faci 40 de mii) atunci ti se face asigurarea mai mare automat (astea nu se verifica decat daca ai accident, repari masina si te decontezi cu asigurarea ca in rest nu se uita nimeni cati km ai la bord) daca declari 10 mii de ex si faci defapt 40 de mii, ai accident si ceri bani de la asigurare pe langa ca se poate sa nu-ti plateasca daunele platesi amenda pentru fals in declaratii. Pentru siguranta fa-ti un calcul aproximativ (nu la kilomtetru exact) cati faci pe an (drum lucru dus intors, cumparaturi, concedii, etc) si daca anul celalalt stii ca faci mai multi sau mai putini, contactezi firma de asigurari cu o luna inainte sa le spui ca datele initiale nu mai corespund si le spui noul calcul de km. Asta pentru siguranta ta.

Si eu fac cam 25 de mii pe an, anul trecut am zis 30 de mii, anul asta am zis 20 de mii.

 

Sau varianta 2... faci ca si samsarii... tot odata la luna dai km inapoi :))

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@golf3ale: multumesc

@Aerofan, cred ca ai gresit la costul Umwelplakette-lui, cred ca ai vrut sa spui 4e(patru)e Cel mult platesti 5.50e si asta se poate intampla daca o iei de la un  dealer auto. In rest un poust ... :emthup:

@Laurentiu M:i-mi permit sa-ti raspund eu la doua puncte

   1. cred ca s-a mai scris, depinde de land, intre 80 si 120

   2. nu cunosc

   3. cred ca exista riscul teoretic ca in cazul in care ''produci'' vreun eveniment si se constata ca de la data incheierii asigurarii si pana la nefericita intamplare ai depasit numarul de km declarati anual, aceasta sa nu acopere daunele. Cred ca se stipuleaza asta undeva din moment ce atunci cand faci asigurarea mai raspunzi si la intrebarea daca masina o mai conduce cineva inafara de tine( se reflecta si asta in costuri asa cum a spus si colegul nostru)

 

 

un edit::)) am scris amandoi odata

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blue_eyed eu atat am platit la Golf (am luat placheta direct de la serviciul de inmatriculari), poate daca o iei de pe net e mai ieftina. La Skoda n-am platit nimic pentru ca nu au vrut sa mai lase din pret si atunci am negociat ca inmatricularea, numerele preferentiale si placheta sa mi le faca cadou :)

Scuze de dezinformare

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vorbesc de luat de pe net. Inseamna ca nu e vb de dezinformare si ajungem iar la discutia cum ca  ''difera de la land la land''. Eu am crezut ca ai gresit, insa daca tu susti ca e asa... eu ce pot sa zic ? In NRW, la orice Zulassungsstelle o iei cu 5e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca eu sunt ala mai fraier ca am cerut-o de la inmatriculari.... :D, nu zic ca nu e asa. Acum ma uitam pe site-ul plachetelor si asa e... sunt fraier :D

https://umwelt-plakette.de/plakettenshop.php

 

PS: nu fac misto de tine sau ceva de genul, asta e adevarul si mai si credeam ca e 40 de euro.

 

LE: nu mere direct site-ul, da-ti click pe Plakette bestellen, acolo scrie ca e 8,9 euro, cu 1 euro ti-o trimite si scrii tu numarul manual sau cu 18 euro in plus cu numarul scris de ei.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zulassungstelle-inmatriculari tot un drac. Ti-a scapat ceva in mod sigur :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De scapat mi-au scapat vreo 30 de euro in plus din buzunar ca nu m-am informat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D

inainte sa bagi cardul ala in aparat ca sa platesti, gagica aia(de preferat in locul obisnuitului functionar de acelasi sex cu noi) de la birou completeaza pe mai multe rubrici(toate cu costul lor). Tu iei cardul, mergi la aparatul ala si platesti. La aia ma refeream cand am spus ca ti-a scapat ceva. Tu ai platit la global tot ce a trecut acolo si eu aici cred ca e scaparea ta.

 

stima

:)


O alta chestie: tu ai platit 29e pt numere pt ca ai fost comod(am patit-o si eu) si le-ai facut in aceasi incinta. Daca iesi afara din cladire poti gasi numere si cu 5.5e placuta(11e amandoua), insa e adevarat... pot fi 200-300m mai departe. Unde am luat eu prima data nr in D, peste drum era un Shell in care faceai si nr si atat costa , fix 5.5e placuta. Binenteles ca l-am vazut cand am terminat si am iesit. :). Acelasi pret e afisat si acum pe un banner cat tot gardul lor, da... eu nu l-am vazut atunci

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati facut curios si acuma ma uitam pe extrasul de cont sa vad cat am platit exact.

1. TUV - 94,50 euro

2. Inmatriculare 35,50 euro - aici sunt numerele preferentiale si numerele in sine

3. Inmatriculare 60 euro - aici e placheta si hartiile (talon si CIV)

 

Na ca am deslusit si misterul :D.

Da, ai dreptate, era o gagica tanara si draguta pentru o nemtoaica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aerofan ,eu tot nu am inteles ,ai lasat doc originale romanesti la ei,nu se mai face radiere in Ro?

In cazul in care masina este inmatriculata in Ro pe firma,care este procedura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

 

Scriu si eu problema mea pe acest topic, chiar dc nu este 100% legata de inmatriculare in Germania, dar oarecum tot pe acolo. Am reusit in sfarsit sa obtin jobul in Frankfurt de care vorbeam pe prima pagina, dupa multe interviuri. O sa incep din 1 August.

 

Cum o sa am o gramada de lucruri de dus, vreau sa merg cu masina din profil, care este euro 4, fara DPF. Masina am adus-o personal acum 2 ani din Germania si avea plaketa verde cand am adus-o, pe numarul german. De atunci am schimbat parbrizul, asa ca acum nu mai are nici o plaketa acum. M-am documentat putin cum as putea obtine plaketa din nou si am citit pe site la ADAC ca pentru masini inmatriculate in alte tari, plaketa se da in functie de anul primei inmatriculari daca in actele masinii nu sunt informatii despre emisii. Stiu ca in brieful german exista Emissions-Schlusselnummer care se ia in considerare la plaketa, dar in actele romanesti nu exista asa ceva. Pe site la ADAC este un pdf  cu informatii in engleza despre plakette si scrie ca la masinile inmatriculate pana la sfarsitul lui 2005 se da plaketa galbena. Deci probabil si mie mi-ar da tot plaketa galbena.

 

Chestia asta m-ar deranja foarte mult, caci firma unde voi lucra este chiar in centrul Frankfurtului si din cand in cand voi avea nevoie sa mai merg si cu masina. Si ma gandeam ca daca am dreptul sa circul 6 luni cu numerele romanesti, sa profit de acest lucru. Cum ar trebui sa procedez ca sa obtin plaketa verde ? Daca comand o plaketa de pe www.umwelt-plakette.de tot asa ma intreaba doar anul fabricatiei masinii.

 

Merci mult.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in actele romanesti ca e euro 4, daca nu ar trebui sa te gaseasca dupa VIN-ul masinii ca e euro 4,deci vei primi linistit "bulina verde".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar apare in cartea de identitate la numarul de omologare, care se termina in E4 pentru masinile euro 4, dar din pacate nu scrie in mod clar nicaieri norma de poluare.

Am la masina si Certificatul European de Conformitate (CoC) care e in lb germana. Nu stiu dc acolo apare ceva despre norma de poluare ca nu il am la indemana sa ma uit pe el.

Cred ca o sa comand o plaketa pe www.umwelt-plakette.de pt ca as vrea sa stiu cat mai repede la ce plaketa se incadreaza. Ar trebui sa inlocuiesc ambreiajul si volant la masina ca a inceput sa bata volant. Daca nu imi dau plaketa verde atunci nu prea mai are rost sa investesc bani in masina asta si mai bine incerc sa o vand.

Stiti vreun alt site detin o plaketa din asta sau undeva unde sa trimit documentele pe email ca sa aflu la ce plaketa se incadreaza?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!