Jump to content

Inmatriculare masina din Romania in Germania. Cum, si cat costa?


Muraru Dan
 Share

Postare recomandată

Sigur sunt ceva diferente intre a importa dintr-un stat EU in alt stat EU  ori  dintr-un stat EFTA intr-un stat EU , deoarece si la mine  a fost importata in Germania adica intr-un stat  din EU si apoi mai departe  imatriculata in RO, deci importul In EU  intre DE si RO nu a mai fost necesar.

 

Este foarte posibil ca in acest caz , prezentat mai sus, "importul" RO  DE nu necesita multa bataie de cap, si sunt sigul ca cei de la EZT pot da mai multe informatii.

 

Aici aveti  un link despre " importul  intre statele din EU"http://www.hochsauerlandkreis.de/buergerinfo/produkte/pr194.php

 

 

Ha Ha Ha

 

Besondere Öffnungszeiten:
Die Zulassung von Gebrauchtfahrzeugen aus dem Ausland ist samstags nicht möglich.

 

cica imatricularea masinilor din strainatate nu este posibila Sambata!?!?!?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura sigur e mult mai simpla si scurta decat in Romania, plus, cum suntem tara membra UE, nu ar trebui sa se mai puna pbma de import, ci poate doar un schimb intracomunitar.

 

Deci e clar, pt a nu avea pbme, in 6 luni trebuie efectuata inmatricularea masinii acolo.

 

Pt cei ce vor doar sa experimenteze si nu stiu daca vor sta mult in Germania, recomand sa puneti masina pe numele sotiei, fratelui, etc, si astfel nu mai sunteti nevoit sa platiti dari nemtilor. Desigur, cu cheltuiala si bataia de cap aferenta insa alta cale legala si sigura nu vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul in care faci TUV-ul sa specifici ca vrei Fisa Tehnica. Iti trebuie la inmatriculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vorbesti de hartia aia in care sunt specificate ''notele'' obtinute de masina la testele facute sunt obligati sa ti-o dea oricum, asa e legea la ei

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisa Tehnica nu una si aceeasi cu "notele" obtinute la teste. In ea sunt trecute efectiv datele tehnice ale masinii, respectiv cmc, kw/rpm, usw :). Asta iti trebuie pe langa hartiile obisnuite care le primesti cand efectuezi TUV-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai astea nu-s trecute in actele masinii deja ? Nu stiu asta intreb si eu. Ai o carte de identitate si un talon in care cred ca  sunt trecute toate lucrurile aste. Se face reconfirmarea la ce e scris acolo deja ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blue aia despre care vorbeste dydu  nu cred ca e chiar corect tradusa fisa technica... sau poate se mai poate vorbi ,  eu cred ca dydu vrea sa zica ca cea  ce iti trebuie este COC, certificatul de conformitate,  sau cum nemtii ii spun  Übereinstimmungsbescheinigung.

 

Nu stiu exact daca TÜV ul iti poate da asa ceva, daca da esti norocos  daca nu acest certificat se poate obtine de la constructor direct, ori daca ai noroc sa il gasesti la cineva ce a adus o masina identica in tara , deoarece el este specific tipului de masina, si nu specific seriei masinii,  il vei putea folosi.

 

DE la VW il poti obtine pentru 50 Euro si il trimit  acasa cu posta da un ochi aici

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In vara am vrut sa inmatriculez o masina cu acte de Franta in DE. La zulassungsstelle mi-a zis sa cer cand fac TUV-ul si fisa tehnica. Mi-a aratat o mostra si arata ca certificatul de TUV doar ca in el sunt trecute efectiv datele tehnice ale masinii.

 

LE: Nu costa nimic. ;)

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune aha ... m-am lamurit acum. Eu personal posed hartia asta, mi-a fost data  de Porsche Romania atunci cand am cumparat masina. Am inteles ca din 2007 a fost introdusa obligativitatea catre dealer da a o emite catre clienti masinilor noi si eu am beneficiat de asta. Nu am stiut ca trebuie la inmatricularea in D. E o informatie buna(pt mine cel putin).

 

dydu_kuf inteleg ca nu ai finalizat inmatricularea. De unde sti ca nu costa nimic? Nu prea am vazut neamt sa faca munca voluntara, asta nu e o ironie la adresa ta vreau doar sa stiu. In mod normal un TUV costa intre 80 si 120e depinde de Werkstatt-ul in care il faci, daca ti se solicita mai mult e clar ca se includea si costul hartiei asteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 3 ani COC ul era gratis la VW  dar intre timp a venit criza.....si ai remarcat corect  nemtii  nu au gratis in vocabular

 

In postarea # 26  scrie si ceva despre preturi, si hartii necesare,  dar informatiile se refera la cineva ce locuieste deja in Germania si vrea sa cumpere masina in Eu si sa o imatriculeze in DE.

 

Deja la cineva ce se muta din Ro in De poate are niste facilitati , si deoarece acest lucru nu se intampla de  1000 pe zi  informatiile sunt atat de greu de gasit.

 

Oricum  cu ajutorul Zoll, comuna, zulassungstelle  trebuie sa existe o posibilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai inmatriculat-o deoarece nu mai renta. Am preferat sa o vand si sa-mi recuperez banii. De asta i-am sugerat colegului sa se gandeasca bine daca chiar merita efortul de a-si duce masina in DE si de a o inmatricula.

Am intrebat atat la zulassungstelle cat si la TUV si mi s-a zis ca nu costa nimic eliberarea acelei hartii. Pe de alta parte, daca nu stii pe nimeni si nici limba germana, e foarte probabil sa platesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Pe de alta parte, daca nu stii pe nimeni si nici limba germana, e foarte probabil sa platesti.

Inteleg faptul ca nu toti au cunostinte in Germania si nici ca toata lumea vorbeste limba lui Göthe insa... nu cred ca plata unui rechnung o poti evita doar pe criteriile astea. Cred mai repede ca exista oameni care se lasa ''imparatitit'' de micile artificii de genul ''angebot für Sie, Sie sind mein bester Freund'' ! Serios acum... Rune a remarcat si el cea ce eu stiu demult, gratis este un cuvant cu un singur sens pt nemti acela in care ii satisfice pe ei(prestator/vanzator) nu pe tine ca si client. Pt client exista acel ''praf in ochi''(expresie romaneasca) pe care unii o iau de buna si pe care alti mai destupati o mai negociaza, .... gratis nimic !

Ca fapt divers si off topic: in 2012 se face un credit cu dobanda 0% la diverse electrocasnice pe un an de zile. In acel an de zile persoana titularului de credit primeste 'nspe mii de oferte de creditare de la banca care a subventionat creditul. Titularul in tot acest an da ignor la toate ofertele(cu dobanda de data asta). Trece anul, si... vrea sa faca alt credit cu dobanda 0% la alte minuni... surprisa... desi nu a inregistrat nicio restanta i se refusa. Deci gratis a fost odata in idea ca-l prinde de client(politica), cum acesta nu a dorit dobanda pa pa si drumuri bune, moca nu mai vede nimic. Da la situatia noastra, cand exista premisa sa te mai prinda a doua oara pt obtinerea unei astfel de hartii? Cam cate masinii vei dorii sa aduci din Ro(sau chiar din restul UE) sa le inmatriculesi in D ? :)

Eu unul, cu riscul de a ma cataloga ''gica contra'' nu cred ca o scoti gratis de la vreun Werkstatt care face TUV indifferent ca-l cunosti sau nu pe Abdulah de e proprietar !

 

un edit: zulassungstelle nu are habar de tarifele practicate ei fiind simpli ''inregistratori'' a cea ce li se pune sub nas.  Legat de  TUV(cei care iau banul efectiv pt hartia asta) ajungem in punctele spuse de mine mai sus

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca, daca stii ce sa le spui si anume ca vrei sa inscrii masina din alt stat UE in De, ei stiu ce hartii treb sa-ti dea.

De aici si imposibilitatea sa se considere import, dat fiind ca suntem stat membru UE.

Nu pot crede ca daca nu esti neamt si nu stii nemteste perfect te fenteaza la vreo hartie, mai ales daca e esentiala.

Te "fenteaza" doar daca nu stii tu ce sa le ceri.

 

Oricum, daca nu stii cat de cat sa intelegi si pt vorbit sa zic ca te ajuti de un traducator de pe un smartphone, sincer esti ca un om legat la ochi lasat sa mearga singur pe strada.

Engleza in multe cazuri nu te ajuta.

De aceea e recomandat sa aveti pe cineva vorbitor de limba germana cu voi, tocmai sa fiti siguri ca neamtul a inteles ce vreti voi sa faceti.

 

Iar strict legat de pbma mea, eu nu vad avantajos sa vand masina aici si sa-mi cumpar alta de acolo.

Una la mana ca risc sa-mi iau o masina poate mai proasta decat ce am eu, asta in conditiile in care eu stiu f bine ce masina am si sunt perfect multumit si sigur de ea, ii cunosc hibele si micile tabieturi; apoi si pt o masina cumparata de acolo tot va trebui sa platesc asigurari smdp.

Atat, scap de inmatricularea de acolo insa eu nu o vad ca un impediment, sunt sigur si convins ca e floare la ureche fata de cum e in Romania. Si nici nu cred ca va fi un efort financiar mare. Plus, ca imi permite pana cand ajung sa ma stabilizez financiar sa circul cu ea asa cum e acum.

 

Repet, eu am nevoie acolo de masina, e posibil sa fac chiar si 100 km pana la servici ( voi vedea cand ajung ce voi alege din cele cateva opferte ce le am deja).

Insa in 6 luni cat am timp sa stau cu masina neinmatriculata, am pe cine sa intreb si o sa ma clarific exact in ce constau pasii inmatricularii, pe care ii voi spune si aici.

 

Ca ultima parere, e posibil ca legile sa difere usor de la un land la altul, asadar, regulile din North Rhine-Westphalia unde merg eu pot diferi fata de Berlin spre exemplu. E doar o parere.

 

Sa rezum ce am inteles eu pana acum, dupa ce aplici pt rezidenta (Anmeldung), trebuie sa mergi in max 6 luni la un Werkstatt si sa-ti faci TUV-ul. Acolo daca nu te simti sigur ca neamtul a inteles ce vrei tu sa faci, poti intreba de termenii ÜbereinstimmungsbescheinigungDatenblatt, sa-si de-a seama mai bine. Cred eu ca da e un atelier ok si nu fantoma vor sti ce hartii sa-ti dea fara pbme.

Dupa aceaa trebuie mers sa inteleg la zulassungsstelle unde presupun ca iti vor da numerele.

 

Iar legat de treaba cu gratuitatea, oferta promo e promo, sunt sigur ca undeva cu litere mici sunt scrise conditiile, marea pbma e ca nimeni nu sta sa citeasca din scoarta in scoarta ce semneaza.

Insa departe de mine sa cred ca plata unei hartii e ceva variabil, ce tine de perceptia si conceptiile unui functionar, angajat, etc.

 

Iar putin offtopic, ca tot s-a vorbit de termenul gratis, asa este, gratis la ei nu exista, nu ca nu le-ar place insa un lucru bine facut nu e gratis. Asta vara am vrut sa ajut un cuplu de batrani si sa le fac o instalatie pe balcun cu leduri, sa le pun un tv acolo si sa le trag cablu si na, fiind prieteni de-ai mamei nu am vrut sa le iau bani. Mare surpriza si urecheala mi-am luat de la mama cand mi-a spus raspicat sa le cer ceva bani, la ei lucru bun inseamna lucru platit, ce e facut gratis (cu exceptia promotiilor) e perceput ca ieftin si slab calitativ.

Astfel, sa-mi apar onoarea si lucrul bine facut de altfel, am plecat de acolo cu bani.

Asta e Germania, unde regulile vietii sunt bine scrise si nimic nu se face la intamplare. Pana si o banala vizita, care trebuie anuntata in avans.

 

In cazul nostru, avem 2 moduri de a vedea lucrurile, asta depinzand si de cat de bun vanzator de servicii e neamtul respectiv: fie iti spun ca TUV-ul e 50 euro si certif de conformitate e 30, fie iti pot spune ca certificatul e gratis insa tuv-ul e 80.

Ce vreau sa spun, cat e de platit tot atata platesti, poate doar sa te faca sa te simti tu important acolo si sa ii mai vizitezi pt viitoarele tuv-uri, iti arunca pastila ca vezi tu Doamne iti dau ei certificatul moca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blue blue,

 

"Serios acum... Rune a remarcat si el cea ce eu stiu demult"

 

Cand am plecat in Europa credeam ca cei mai zgarciti oameni din lume sunt scotienii, si in Elvetia ninge tot anul...

Intre timp +25 pot sa iti dau scris  ca parintii scotienilor sunt  elvetienii si in Elvetia iarna ploua.

 

Ce pot sa va spun la adresa acestui subiect este ca cel mai corect va puteti informa la  Zoll ul  nemtesc despre ce trebuie facut in vederea importarii/imatricularii unei masini din RO on DE, si chiar daca nu stapaniti limba si faceti traducerea cu Google, mai mult ca sigur vor raspunde la E-Mail /scrisoare.

 

Un alt lucru care  pot sa il garantez este faptul ca nu trebuie sa va faceti griji  de corectitudinea nemtilor, dar daca ai in fata un neamt cu numele abdulah.......schimba ghiseul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am descoperit topicul si sunt cam speriat... 

Eu circul de 3 ani cu numere de RO in DE si nu m-a intrebat nimeni nimic , si am si un accindent , dar nu  din vina mea la care politia nu a zis nimic , masina s-a reparat si eu circul incontinuare. in astia 3 ani am peste 50kkm facuti aici. acum mi-am luat touran-ul din semnatura si chiar azi am fost la zulassungsstele am scos numere de zoll ca sapt viitoare sa revin in tara sa-l inmatriculez, la cat costa asiguarea si impozitul pe an aici, mai bine platesc o data timbru de mediu...In cazul asta o sa-l inregistrez pe numele parintilor....bun topicul, si pt cei neinteresati ca mine :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de pilda circul cu Polo de 2 ani aici cu numere de .ro, insa... e pe numele mamei mele. Am fost oprit in trafic fiindca am depasit viteza legala, am fost amendat, insa nu mi s-a cerut sa justific de ce masina nu e inmatriculata pe mine sau de cat timp e la mine.

 

Daca ar fi fost pe numele meu, s-ar fi schimbat datele problemei. Asa, am placheta de mediu, am RCA si Casco, ITP-ul e la zi, am doua veste, becuri de rezerva, trusa medicala, doua triunghiuri, instinctor de pulbere de 2 kile :)) (desi la astia nu e obligatoriu sa ai), asa ca nu au ce-mi comenta.

 

Anul trecut cand mi se apropia termenul de expirare la ITP am fost la un dealer VW sa intreb daca imi pot face TUV-ul, s-au scarpinat aia unpic, ca nu se mai intalnisera cu d-astia ca mine, au sunat la TUV si mi-au zis ca in principiu costa 100 Euro, da' nu mi-l pot face ca am numere straine. Deci a trebuit sa vin in tara. Bine, as fi venit oricum, da' asa ca idee, nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ...si pana la urma daca este pe numele altcuiva de ex.mama/tata mai trebuie si procura de instrainare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inmatriculat masina din Romania in Irlanda.

Procesul e foarte simplu aici.

Am schimbat si permisul datorita asigurarii mai ieftine. (50% mai mica asigurarea cu permis Irlandez)

Aici nu a trebuit sa platesc taxa de prima inmatriculare iar asigurarea este mai ieftina decat ce aveam eu in Romania (casco+rca)

Nu stiu cat de utila este informatia mea, dar este vorba tot de un stat membru EU.

L.E. Ca si rezident in maxim 7 zile de cand se aduce o masina cu numere straine in Irlanda, trebuie inceput procesul de inmatriculare.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de rapunsuri....totusi luni am sa trec pe la Finanzamt si o sa intreb si de formularul kfz-steuer...sunt intr-o mare dilema pt ca urmeaza sapt viitoare sa  o  inmatriculez pe Ro si nu asi plati timbru de mediu si apoi  sa ma oblige sa o inmatriculez aici... :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he he he.. Rune: suntem offtopic acum da na.. zgarciti si aia(habar nu am) da nici pe moccangii astia nu-i lasa la urma. Unde e o promotie hop si ei. Pe mine de exemplu ma sacaie o faza care se repeta saptamana de saptamana. Kaufland-ul din oras in fiecare saptamana are un sortiment de bere la promotie de la 13-15e/naveta la 10. In fiecare saptamana vad la casa carucioarele pline cu brea la promotie chiar daca sortminentul se schimba saptamanal. Idea este ca nu sunt fideli vreunui brand ci ca ei cumpara ce este la oferta. Alt exemplu: in cea ce lucrez eu, de multe ori se presupune a face incasari de la client... crede-ma 9 din 10 asteapta rest si ultimul cent pe care eu evident de multe ori nu-l gasesc prin buzunar si ii dau in plus de la mine (doar ca sa pot pleca mai departe repede) in moneda de 5 sau 10 centi... ii iau fara sa clipeasca. Al 10-lea lasa el 1-2e din care compensez. Zgarciti, zgarciti din cale afara si astia.

 

On topic: Eu personal recomand cuiva de pleaca in Germania pt o perioada mai lunga de timp(sau pe viata , depinde cum alegi) sa lase masina pe numerele de romania pt un an, doi sau cat este nevoie pana se pune pe picioare cu conditia primara sa o aibe inmatriculata pe numele cuiva din Ro asa neriscand nicio sanctiune in momentul de fata si fara a fi necesara procura in cazul asta.

In rest eu am facut ceva cercetari asa cum am spus si cred ca totusi cea mai buna solutie este sa vinzi masina in tara(atunci cand ii e vremea) si sa-ti iei alta in Germania pe care o inmatriculezi direct aici. Nu o fi import da cu siguranta trebuie ceva acte facute si bani cheltuiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As prefera, daca se poate, sa pastram totusi topicul la subiect, nu despre experientele noastre cu viata din Germania, ca nu intereseaza pe nimeni asta.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noutati proaspete : ...pana  la urma mi-am inmatriculat Touran-ul aici...am fost si am intrebat la zulassungsstelle unde am primit o informative imcompleta  dupa care am fost trimis la politie , iar acolo s-a confirmat ce se spune si in acest topic, ca ,cei care au rezidenta aici, dupa 183 de zile de la anmleden  trebuie masina inmatriculata aici...informati mai complecte  se mai gasesc si pe sitte-ul consulatullui roman ...multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze daca am informat gresit, de aceea revin cu informatii concrete. Pentru inceput se efectueaza :http://www.dekra.de/de/1447. Costa aprox 120 - 130 euro.

Apoi se face TUV-ul, 85 - 90 euro, preturile pot varia de la Land la Land, cat si de locul unde se fac verificarile: service, TUV SUD, DEKRA, ADAC, etc. Per total, costul inmatricularii ajunge la + - 500 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dydu_kuf, 120 - 130 eur la Dekra plus 85 - 90 pt TUV e vreo 210 - 220 eur. Diferenta pana la 500 de eur pe ce se duce? Ai calculat cumva si ceva impozit pe primul an in astia 500 eur? Mi se pare destul de mult 500 eur numai pt inmatriculare. Daca ajunge la 500 eur numai inmatricularea atunci ma mai gandesc si eu daca merita sa duc masina in Germania in caz ca prind un job acolo.

 

Daca cumperi o masina SH din Germania, ca si rezident acolo, tot 500 eur te costa inmatriculatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!